فرق هودی و سویشرت چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

18 دی 1401

مد و استایل

0 نظر

فرق هودی و سویشرت چیست؟

فرق هودی و سویشرت در چیست؟ شاید شما هم تا به امروز برایتان این سوال به وجود آمده باشد که به طور کلی هودی و سویشرت، این دو لباس محبوب و کاربردی چه تفاوت هایی با هم دارند و موارد استفاده آن ها در موقعیت های مختلف بسته به چه متر و معیار هایی است.

با ژیلمو در این مقاله همراه باشید تا به اتفاق به فرق هودی و سویشرت بپردازیم.

فرق بین سویشرت و هودی

ماهیت اصلی هر دوی این لباس های اسپرت برای گرم نگه داشتن شما در هوای سرد هستند. برای دانستن تفاوت دقیق بین گرمکن و هودی کمی باید صبور باشید و در ادامه با ما همراه شوید.

در ساختار مد برای غلبه بر سرماهای زمستانی، هیچ چیز بهتر از یک سویشرت کلاسیک یا یک هودی نیست. درست مانند شلوار جین و تی شرت، یک سویشرت یا هودی بخش مهمی از کمد لباس هر فردی را تشکیل می دهد، به ویژه نوجوانانی که می خواهند استایلشان را شیک و در عین حال ساده و کژوال نگه دارند. هم سویشرت ها و هم هودی ها این روزها مرسوم هستند و یک استایل با طیفی از الگوهای مختلف به شمار می روند.

سویشرت و هودی در یک نگاه کاملاً شبیه به هم هستند و اغلب با پارچه های مشابه ساخته می شوند. با این حال، بین سویشرت و هودی تفاوت نیز وجود دارد.

بسیار واضح است که یک هودی کلاه خود را چسبیده به لباس به همراه دارد در حالی که یک سویشرت عموما بدون کلاه است. این لباس اسپرت عموما توسط همه سنین و جنسیت ها پوشیده می شود.

برند های مختلفی وجود دارند که مجموعه متنوعی از سویشرت‌ها و هودی‌ها را با مواد راحت، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع ارائه می‌دهند.

یک هودی و سویشرت بادوام و همه کاره می تواند تنوع بی نظیری به پوشش و استایل شما در فصول سرد ببخشد.

سویشرت ها

یک سویشرت به طور کلی و خاص یک پیراهن کش با آستین های بلند است.

سویشرت بالاتنه و بازوهای شما را نیز مانند یک پلیور کلاهدار می پوشاند. این لباس گرم می تواند ظاهری اسپرت و همچنین ظاهری شیک به شما بدهد. ترکیب های کمی از لباس وجود دارد که مطمئناً باید یک سویشرت را نسبت به هودی ترجیح داد. یک سویشرت را می توان به تنهایی پوشید یا می توان آن را با تی شرت یا پیراهن ست کرد. این نوع از پیراهن معمولا کش قلاب، زیپ یا دکمه برای اتصال ندارد.

معمولاً سویشرت‌ها از پارچه‌هایی مانند پنبه، پشم، مواد مصنوعی، جرسی یا ترکیبی از این پارچه ساخته می‌شوند. در گذشته یک سویشرت به عنوان یک تکه لباس در بخش لباس‌های ورزشی دیده و معمولاً همراه با شلوار گرمکن یا شلوار ورزشی توسط مردم ست می‌شد.

در آن زمان اغلب ورزشکاران بودند که این نوع از لباس را می‌پوشیدند، زیرا این نوع از لباس ها می‌توانستند عرق را جذب کنند و در حین ورزش یا بازی، محدوده حرکتی آزادانه ای به افراد ارائه دهند. علاوه بر جذب عرق و راحتی، سویشرت ها انتخاب بهتری برای مبارزه با سرمای زمستان نیز هستند. با این حال، امروزه سویشرت نه تنها توسط ورزشکاران بلکه توسط عموم نیز استفاده می شود.

این سبک فوق العاده محبوب از لباس یکی از بهترین و همه کاره ترین لباس هایی است که هر کسی می تواند در کمد لباس خود داشته باشد.

در بخش مردانه، می توانید طیف گسترده ای از سویشرت ها را برای بیان استایل پیدا کنید.

 به عنوان مثال، یک سویشرت شیک و پهن با آستین بلند با الهام از لباس های ورزشی کلاسیک، مواد با روکش پشمی با لباس‌های غیررسمی برای یک استایل شیک، عالی به نظر می‌رسند.

سویشرت ها علاوه بر تنوع در طرح در همه اندازه‌ها از کوچک تا XL با طیف رنگ‌هایی مانند بنفش، سبز، نارنجی، مشکی و بسیاری دیگر از رنگ ها نیز در فروشگاه ها موجود هستند.

می توان این گونه گفت که سویشرت‌ها واقعاً شما را با استایل نشان می‌دهند. کافیست آن را با پیراهن آستین بلند فلانل و شلوار دوشی یا باری ست کنید و استایل خود را با مد روز تنظیم کنید.

امروزه سوئیشرت به بخشی از لباس های روزمره و غیررسمی تبدیل شده است زیرا این نوع از لباس راحتی و ظاهری عالی به مصرف کننده آن می بخشد.

طیف گسترده ای از مجموعه سویشرت ها نیز برای ستایش زیبایی زنانه وجود دارد.

به عنوان مثال، می توان سویشرت هایی را پیدا کرد که پارچه آن از کرک و پشمی که از حیوانات مختلف به دست می آید تهیه می شود و می تواند گفت این نوع سویشرت‌ها همان چیزی است که به شما امکان می‌دهد حضور خود را در هر جمعی منحصر به فرد کنید.

 این دوستان پشمالوی آستین بلند که در همه اندازه ها و رنگ ها از جمله صورتی، مشکی، خاکستری و بسیاری دیگر موجود است، مطمئناً برای سرمای زمستانی نیز بی نظیر هستند.

شما می توانید سویشرت های زنانه را با شلوار جین بلند یا حتی با شلوارهای مام استایل ست کنید و به سادگی نه تنها ظاهری اسپرت و جذاب خواهید داشت بلکه ظرافت نیز در استایل شما دیده خواهد شد.

هودی ها

هودی گونه‌ای از یک سویشرت با اضافات کمتر است، از این رو به عنوان گرمکن کلاهدار نیز شناخته می‌شود. مانند سویشرت ها، هودی ها نیز با استفاده از پارچه های مشابه ساخته می شوند. هودی‌ها راحت، نرم هستند و حس گرما را در کنار آرامش برای افراد ایجاد می‌کنند.

طرح های هودی می تواند به سادگی یک پیراهن کش باف باشد و یا ساختاری شبیه به یک سویشرت را در خود ببیند اما سویشرتی که دارای دکمه ها، قلاب ها یا زیپ هایی برای باز کردن آن از جلو باشد!!

 یکی دیگر از طرح های رایج در هودی ها، جیب های کانگورویی در جلوی هودی است که در سویشرت ها یافت نمی شود. در حالی که هر دو سویشرت و هودی برای روزهای سرد با پارچه های سنگین مناسب هستند، هودی محافظت بیشتری برای گرم نگه داشتن گوش ها و سر شما ارائه می دهد.

اگر عاشق هودی هستید، ژیلمو هودی های بی نظیری را می تواند با توجه سلیقه شما ارئه دهد.

از مهمترین اصول ست کردن هودی این است که به واسطه ساختار اسپورت این نوع از لباس شما می توانید آن را تقریبابا هر چیزی ست کرده و شیک به نظر برسید، همچنین می‌توانید هودی‌ها را با شلوار جین ساق بلند نیز ترکیب کنید تا ظاهرتان باکلاس تر از هر زمان دیگری باشد.

معمولاً هم هودی ها و هم سوئیشرت ها ساده هستند.دیگر فرق هودی و سویشرت در موقعیت استفاده آن ها است. یک سویشرت در رنگ هایی مانند آبی تیره، خاکستری یا مشکی را می توان برای مهمانی شام پوشید. حتی با پیراهن یقه دار هم می توانید به استایلتان حالتی متفاوت دهید. در حالی که هودی برای چنین مواقعی مناسب نیست و شما به سادگی نمی توانید یک پیراهن یقه دار زیر هودی بپوشید. علاوه بر این، هودی برای مراسم رسمی نیز مناسب نیست. اما این پوشش برای ظاهرهای غیر رسمی همیشه خوب می شود.

البته این بستگی به موقعیت و همچنین سلیقه شخصی دارد که انتخاب کنید کدام لباس برای چه موقعیتی بهتر است.

اما خب هودی هم مانند سویشرت می تواند با موارد مختلفی ست شود، فقط این موضوع که نظر و سلیقه شما چه نوع از پارچه، رنگ و طرح را می پسندد در پیدا کردن یک استایل بی نظیر می تواند کمک شایانی کند. بنابر این همیشه با علم و دانستن سلیقتان اقدام به ست کردن هودی کنید.

سخن پایانی

در مجموع درباره فرق هودی و سویشرت می توان این گونه گفت که بین سویشرت و هودی هم تفاوت وجود دارد و هم شباهت. هر دو لباس فوق العاده همه کاره هستند و برای لذت بردن از زمستان با گرمای آن برای هر کمد لباسی ضروری به شمار می روند. با این حال، هنگام خرید باید به دنبال کیفیت نیز باشید، زیرا مطمئناً این نوع از لباس ها برای مدت طولانی مد می مانند. اگر می خواهید یک هودی یا گرمکن بخرید ژیلمو می تواند شما را از هر جست و جویی بی نیاز کرده و مجموعه جذاب از هودی ها را در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام