اصول پوشیدن لباس رسمی

نوشته تحریریه ژیلمو

16 اسفند 1401

زیبایی

0 نظر

اصول پوشیدن لباس رسمی

صرف نظر از اینکه به یک عروسی دعوت شده اید و یا جشنی درباره جمع آوری کمک های خیریه است یا به طور کلی هر مراسم دیگر، عبارت “لباس رسمی” به عنوان یک کلمه کلیدی می تواند حتی در شیک ترین زنان ترس ایجاد کند. طی مراحل پوشیدن لباس های رسمی برای خانم ها معمولا مستلزم خرید یک لباس مجلسی گران قیمت برای هر مراسمی است که به آن دعوت می شوید (که می تواند تصور آن هم برای شما و هم برای کیف پولتان وحشتناک باشد).

اما  خوشبختانه، یک راه حل ساده وجود دارد که شما می‌توانید هر نوع لباس رسمی را بدون صرف هزینه های ترسناک خریداری کنید. کافیست در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا دقیقاً متوجه شوید لباس رسمی چیست و و چگونه مطمئن شود بهترین لباس را برای رویداد رسمی بعدی که دعوت شدید انتخای خواهید کرد.

با ژیلمو همراه باشید.

چه چیزی یک لباس رسمی را می سازد؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که لباس رسمی برای زنان به چه معناست. برای پوشیدن این نوع از لباس های رسمی مستلزم آن هستید که ظاهری شیک و حرفه ای داشته باشید. لباس رسمی به طور سنتی، به شلوار یا کت و شلوار دامن تیره، جوراب شلواری، دکمه های متفاوت و بلوزهای کلاسیک خلاصه می شود. با این حال، در سال های اخیر، سیستم لباس رسمی کمی تغییر کرده است اما خب قطعا می دانید که هنوز بهد رجه اس نرسیده است که برای پوشیدن یک ست مجلسی به سراغ شلوار جین خود بروید!! لباس‌های رسمی تجاری مدرن هنوز باید تمیز به نظر برسند و این نکته هنوز بسیار مهم است.

اما خب کمی شرایط نیز تغییر کرده است، به عنوان مثال، در صورتی که خلاف آن گفته شود، جوراب شلواری دیگر الزامی برای داشتن یک استایل رسمی نیست، به خصوص در تابستان یا در آب و هوای گرم.

کت و شلوار هنوز هم در استایل های رسمی یک استاندارد به شمار می آید. با این حال، می توانید رنگ های بیشتری را در پالت لباس خود بگنجانید. بعلاوه، ترکیب کردن کت و شلوار  با لباس های مختلف می تواند نتاج بی  نظیری داشته باشد.

در حالی که برای موقعیت های مختلف استثنا وجود دارد، معمولا رسمی بودن یک لباس به طول و دوخت بستگی دارد. معمولاً لباس‌های رسمی بلندتر از لباس های معمول هستند، لباس هایی  بلند می‌توانند برای موقعیت‌های خاص مناسب باشند.

لباس رسمی همان چیزی است که شما در فانتزی ترین رویدادهای تقویم خود می پوشید. نکته کلیدی برای ایجاد یک ظاهر رسمی، لباس پوشیدن صحیح برای مناسبت و محل برگزاری است. چه باور کنید چه نه، رویدادهای رسمی انواع مختلفی دارند و ممکن است آنچه شما در یکی بپوشید در دیگری مناسب نباشد. در حالی که یک لباس مجلسی در یک عروسی می تواند مناسب باشد، اما در یک جلسه کاری رسمی و تجاری نامناسب به نظر می رسد. برای اینکه به شما کمک کنیم در دنیای پیچیده نوع های لباس بپیمایید، ما می گوییم که چه لباس رسمی برای هر نوع مراسم فانتزی مناسب است.

اصول پوشیدن لباس رسمی

اگر از خودتان می‌پرسید که  چه موقعیت ‌هایی نیاز به پوشیدن لباس رسمی دارند پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد.

تصور کنید که تصمیم به شروع کار کرده اید و هیچ ایده ای مبنی برا این که نوع پوشش رسمی محل کارتان به چه صورت است ندارید، کافیست قبل از اولین روز کاریتان کمی جستجوی اینترنتی انجام دهید.

در ابتدا به وب سایت شرکت نگاهی بیندازید. این منابع اغلب سرنخ های کلیدی را در مورد الزامات نوع لباس محل کار نشان می دهند.

همانطور که اشاره شد، در خارج از محیط کاری نیز، لباس های رسمی برای  مراسم جوایز، کنفرانس ها و مصاحبه ها مناسب هستند. زمان آن رسیده است که کمد خود را با لوازم اصلی لباس کار رسمی مورد علاقه ما تجهیز کنید.

ترکیب برنده لباس رسمی

همه ما طی سال ها لباس های رسمی خود را برای مناسبت های مختلف خریداری کرده ایم و در کمد لباس هایمان گزینه های متعددی ممکن است که پیدا شود. در ابتدا شما باید راحت‌ترین شلوار خود را برای استایل رسمی خود انتخاب کنید . این موضوع در مورد آن دسته از ملزومات رسمی کسب و کار نیز صدق می کند

در راس لیست ما از اصول اولیه پوشیدن لباس رسمی زنانه، یک کت یا ژاکت قرار گرفته است. خرید یک ژاکت رمسی نه تنها باعث بی نظیر شدن استایل شما در یک ترکیب رسمی می شود، بلکه به طور خودکار مجموعه لباس های شما را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

هنگام انتخاب یک ژاکت مناسب اطمینان حاصل کنید که درزهای شانه با نوک شانه های شما هماهنگ است. سعی کنید با آستین‌هایی که بلندتر از مچ دست‌تان نباشد، به‌هم تنیده به نظر برسید. برخی مواقع نیز در طول ماه های تابستانی آستین سه ربع نی ز می تواند انتخابی بی نظیر باشید.

همچنین برای تکیمل بودن از نظر رنگ، توصیه می کنیم برای ترکیب آسان لباس ها، از رنگ های خنثی بی انتها مانند مشکی، زغالی و سرمه ای شروع کنید.

هنگامی که کت یا ژاکت مد نظر خود را انتخاب کردید، بلوزهایی با دکمه های براق را در لباس های رسمی کسب و کار خود بگنجانید. سعی کنید روی پیراهن های دکمه دار با کیفیت بالا در رنگ های ثابت مانند سفید، آبی پودری، خرمایی و خاکستری سرمایه گذاری کنید. همچنین سعی کنید به دنبال مدل هایی باشید که طول کافی برای قرار دادن در شلوار یا دامن داشته باشند. اگر راحتی در لیست شما در صدر قرار گرفته است، سعی کنید پارچه های ترکیبی با بافتنی را پیدا کنید تا در مواقعی که نیاز دارید کشش لازم را داشته باشند. حتی وجود درصد کمی از مواد انعطاف پذیر مانند اسپندکس تفاوت زیادی در سهولت حرکت ایجاد می کند.

استفاده از پارچه های لوکس

در کنار اهمیت پوشیدن لباس های با دکمه های چشم نواز، خرید بلوزهای شیک نیز ارزش افزودن به مجموعه مد شما را دارند. سعی کنید گزینه های ساخته شده با پارچه های لوکس را امتحان کنید. پارچه ابریشم یک پیچ و تاب زنانه به انتخاب لباس رسمی می بخشد. در حالی که بلوزهای تک رنگ یک گزینه و انتخاب آسان برای هر محیط کاری رسمی هستند، برخی از مکان ها و مجلس ها نیز به شما اجازه می دهند تا به استفاده از کارهای چاپی نیز فکر کنید. سعی کنید در این مورد، مطمئن شوید که از الگوهای ساده و ظریف مانند یک نقطه خال خالی یا نوار نگینی استفاده می کنید.

اهمیت شلوار

در ادامه توضیحات شما می توانید مجموعه لباس رسمی   زنانه خود را با انتخاب یک شلوار حرفه ای یا یک دامن ماهرانه کامل کنید. بیایید ابتدا به شما بگوییم که چه شلواری را می توانید برای استایل های رسمی انتخاب کنید. بسیار مهم است که سعی کنید به دنبال یک شلوار تمام قد باشید. از طرح های ناراحت کننده و بیش از حد مد روز، مانند دمپا زنگوله ای یا الگوهای بلند دوری کنید. شلوار های کتان راسته یک انتخاب بی نظیر می توانند باشند اما با این حال، می‌توانید پارچه هایی مانند پارچه‌های خراطی، سنگ شکنی یا چهارخانه شیشه‌ای نیز فکر کنید. اگر به دنبال جزئیات اضافی درجه یک در استایلتان هستید شلوارهایی  را انتخاب کنید که یک چین فشرده از جلوی ساق شلوار تا پایین دارند. این چین ساده باعث ایجاد یک مجموعه صیقلی در قسمت پا می شود.

برای استفاده از دامن  اطمینان حاصل کنید که قسمت پشتی به جای گشاد شدن یا چروک شدن در زیر نشیمنگاه دامن، مستقیماً به سمت پایین آویزان است. اگر شما یک دامن نرم‌تر را ترجیح می‌دهید، دامن‌های خطی نیز گزینه‌های قابل قبولی هستند. صرف نظر از برشی که انتخاب می کنید، ساختار این نوع دامن ها همیشه یکسان باقی می مانند.

اگر ساختار رنگی لباس رسمی شما کمی ملایم است، می توانید به سراغ بافتنی با الگوی شاد یا عجیب بروید. چاپی که باعث شادی می شود، فورا استایل شما را به رخ می کشد. از راه راه های کلاسیک گرفته تا نقوش گل و طرح های هندسی!! چشمگیر بودن این الگوها را می توان با لایه بندی مناسب با ژاکت ها کاهش داد. ترکیب کردن چاپ های ظریف و افزودن بافت جذابیتی بی نظیر را برای ظاهر شما ایجاد می کند.

استفاده از لباس های سر همی

در این مرحله، ما می دانیم که همه دوستداران لباس های سرهمی از به دنبال چه پاسخی هستند، این که آیا لباس های سرهمی نیز یک نوع لباس رسمی به شمار می آیند؟ پاسخ یک بله بزرگ است. از آنجایی که انتخاب لباس در برخی موقعیت ها آسان تر از دیگر موقعیت ها است، این لباس‌های یک‌تکه خوش‌ذوق اکنون در همه جا مورد استقبال قرار می گیرند.

لباس سرهمی می تواند ظاهری شگفت، مدرن و شیک را خلق کند و جذابیت یک لباس رسمی بی نظیر را دارد. این لباس می تواند  ظاهری متمایز ایجاد کند که شیک پوش درونی شما را نشان می دهد. شما می توانید یک رنگ کلاسیک مانند مشکی، سرمه ای، آبی یا سفید را انتخاب کنید تا لباس رسمی کسب و کار خود را ساده تر از هر زمانی کنید.

 بسیاری از افراد از خود می‌پرسند تفاوت لباس های رسمی و کژوال چیست؟ به ما اجازه دهید کتاب قوانین را رمزگشایی کنیم. لباس برای بسیاری از محیط های تجاری رسمی استاندارد است. لباس رسمی ساختاری ساده و بدون چروک دارند به گونه ای که این لباس  تصویری صیقلی ارائه می دهد که برای حرفه ای ها مناسب است.

تا به اینجای کار ما سعی کردیم شما را از طریق اصول اولیه پوشیدن لباس رسمی راهنمایی کنیم. اما اگر شغل شما در زمینه ای باشد که فضای بیشتری در مورد لباس کار وجود دارد، در آن صورت چه اتفاقی می افتد؟ صنایع خلاقی مانند هنر، مد و استارت‌آپ‌ها در مورد لباس‌های رسمی با مجموعه‌ای از قوانین متفاوت عمل می‌کنند. آیا می‌توانیم برای این مکان‌های کاری فرهنگی، لباس‌های رسمی تجاری مدرن را برای زنان پیشنهاد کنیم؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

شما می توانید با رنگ‌های غیرمنتظره لباس‌های روزانه مدرن خود را مهیج تر از هر زمانی کنید.اما از انتخاب‌های سنتی که شامل یک لباس پر جنب و جوش سبز ، مرجانی یا زرد قناری است دور شوید.

همچنین اگر به هر دلیلی لباس رسمی شما با رنگ مو دچار کثیفی شد می تواند با مطالعه مقاله پاک کردن رنگ مو از لباس در سایت ژیلمو این مشکل را به سادگی حل کنید.

در مرحله بعدی سعی کنید بلیزر یا شلوار با رنگ کلاسیک خود را با رنگی چشم نواز عوض کنید. می‌توانید سایه‌های یک طیف رنگی را نیز با هم ترکیب کنید تا ظاهری تک رنگ یا لباس‌های رنگی داشته باشید.

شما همچنین می توانید دو یا چند رنگ را با تن های متضاد نیز ترکیب کنید. بعد از انتخاب های هوشمندانه ای که دارید می توانید یک ترکیب سر تا پا زیبا داشته باشید که هوشمندی شما را نشان می دهد و شخصیت شما را به نمایش می گذارد.

توجه کنید داشتن رنگ های بازیگوش به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ظاهر شما متفاوت تر از بقیه افراد به نظر برسد.

یک بلوز با آستین‌های رنگی می‌تواند به ظاهر شما جذابیت بیشتری بخشد، بدون اینکه از بیش از حد متفاوت شما را نشان دهد.

استایل کراوات سفید

استایل کراوات سفید به همان اندازه که می خواهید یک ترکیب رسمی بی نظیر است. این استایل معمولاً برای جشن‌های مجلل، مهمانی‌های عروسی فوق‌العاده فانتزی و شام‌های دوستانه رسمی انتخاب می شود می‌شود. شما می توانید با گزینه‌هایی که دارای دامن‌های توپی اغراق‌آمیز هستند، حجم لباستان را افزایش دهید، یا اگر ترجیح می‌دهید توری های خوش فرم به یک لباس مجلسی متالیک براق بچسبانید، امکان این موضوع نیز وجود دارد. چیزی به نام افراط در این استایل پوششی پر زرق و برق وجود ندارد، پس حتما با جواهرات و یک جفت کفش پاشنه بلند عالی تزئین کنید.

استایل کراوات مشکی

اگر به یک مجس با ساختار پوششی تحت عنوان کراوات مشکی دعوت شده اید، ساده ترین راه برای تناسب با نوع لباس این است که یک لباس مجلسی بلند خریده تا خیلی معمولی به نظر نرسید. همچنین می توانید منحنی‌های بدنتان را با سیلوئت‌های ساده نشان دهید، یا با یک توری کمی دراماتیک تر از زدیگران جلوه کنید. شما همچنین می توانید لباس‌های براق و کفش‌های جواهر نشان خیره کننده را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

استفاده صحیح از اکسسوری ها

یک راه مطمئن برای ارتقاء سطح لباس رسمی استفاده از لوازم جانبی مناسب است. اکسسوری ها می توانند، سادگی لباس های کژوال را به لباس‌های رسمی زنان منتقل ‌کنند.

همچنین سعی کنید کفش‌های خود را با سادگی و جذابی ترکیب کنید تا به نتیجه دلخواه برسید،

شما همچنین می توانید با بستن یک هدبند معمولی که موهایتان را از چشمانتان دور نگه می دارد و روزتان را درخشان می کند، یک ملکه زیبا باشید. در نهایت نیز با گوشواره های میخی و النگوهای ظریف ظاهرتان را متعادل کنید ظاهری بسیار معقول داشته باشید.

 در مورد استفاده از انواع کیف‌ها نیز این گونه بهتر است بگوییم که سعی کنید که مطمئن شوید که کیف انتخابیتان گزینه ای مناسب به‌عنوان نگه داری وسیله‌ای مهم و ضروری باشد. یک کیف چرم مانند یک به روز رسانی فوری به زیبایی شناسی شما  عمل می کند

سخن پایانی

انتخاب لباس رسمی برای موقعیت های مختلف کاری و مجلس های پرشکوه چالشی بسیار سخت به شمار می رود، در واقع این که به اصولی ترین شکل ممکن بتوانید همه اجزا یک استایل لباس زیبا را با هم ترکیب کنید بسته به سلیقه و دقت شما دارد، امروز در ژیلمو سعی کردیم بیشتر از هر زمان دیگری شما را در راه رسیدن به اصول پوشیدن لباس رسمی همراهی کنیم.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام