بهترین روش اتو زدن لباس بافت

نوشته تحریریه ژیلمو

6 بهمن 1401

سبک زندگی

0 نظر

بهترین روش اتو زدن لباس بافت

لباس های بافت به واسطه طراحی و ساختاری که دارند می توانند به سادگی حالت خود را به واسطه شست و شو و اتو زدن ناصحیح از دست بدهند، به طور حتم دانستن اطلاعاتی مفید درباره نحوه شست و شو  اتو زدن اصولی لباس های بافتنی می تواند به هر چه بلند تر شدن طول عمر این لباس ها کمک کند. امروز با ژیلمو همراه باشید تا به اتفاق از راه های شست و شو و بهترین روش های اتو زدن لباس بافت آگاه و آشنا شوید.

لباس بافتنی گزینه ای بسیار کاربردی

گرم، جذاب و بسیار راحت و آسان برای استفاده! داشتن لباس بافتنی باکیفیت برای هر کمد لباسی ضروری است و می توان کاری کرد که آن لباس مدت زمان زیادی دوام بیاورد، به شرطی که به خوبی از آن مراقبت شود.

لباس‌های بافتنی را می‌توان از انواع الیاف مختلف، از موهای حیوانات (مانند پشم بره، آنگورا، ترمه) گرفته تا مواد حاصل از گیاهان (مانند پنبه) و همچنین الیاف مبتنی بر نفت (مانند اکریلیک) تهیه کرد. لباس های بافت و پلیور ژیلمو کیفیت بسیار بالایی را در اختیار خریداران قرار می دهد و می تواند زیبایی و کیفیت را در یک محصول بی نظیر به شما ارائه دهد.

لباس بافتنی باکیفیت ساخته شده از مواد طبیعی، یک سرمایه گذاری مادام العمر است و باید با آن به بهترین شکل ممکن رفتار کرد. دستورالعمل های زیر به شما در انجام این کار کمک می کند. توجه کنید که این راهنما بر اساس لباس هایی با قالب پشم است زیرا پشم رایج ترین الیاف مورد استفاده برای لباس بافتنی به شمار می رود شما همچنین می توانید راهکار های آن را برای مراقبت از البسه بافتنی ساخته شده از الیاف مختلف نیز پیاده کنید

نحوه شستن لباس بافتنی

پشم دارای خاصیت تنظیم دما و خود تمیز شوندگی است، قابلیت تنفس دارد و بو را جذب نمی کند، بنابراین نیازی به شستشوی مکرر لباس بافتنی خود نخواهید داشت. در بیشتر مواقع کافی است که لباس‌های پشمی خود را با تکان دادن آرام آن‌ها یا خواباندن آن‌ها روی صندلی در طول شب، هوا دهید.

اگر متوجه شدید که لباس بافتنی شما نیاز به تمیز کردن دارد، آن را با دست با آب سرد و مواد شوینده پشمی سازگار با محیط زیست بشویید. مهم است که از مواد شوینده و سفید کننده های سنگین خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به مواد ظریف لباس های بافت آسیب برسانند. سعی کنید لباس بافتنی خود را هنگام شست و شو مالش ندهید، زیرا می تواند باعث سایش سطح لباس شود. در عوض، قبل از اینکه لباس را کاملا با آب تمیز بشویید، اجازه دهید تا 10 دقیقه خیس بخورد.

توجه کنید که ممکن است وب‌سایت‌هایی پیدا کنید که نشان دهند می‌توانید لباس‌های بافتنی را با ماشین لباسشویی بشویید، این موضوع بستگی مستقیم به نوع دقیق الیاف لباس دارد. با این حال، برای راحت بودن خیالتان و محافظت از سطح بافتنی ظریفی که دارید ، بهتر است آن را به سادگی با دست بشویید.

چگونه لکه را از لباس بافتنی پاک کنیم

در صورت امکان، هر لکه را فوراً با آب سرد یا گرم بشویید، اما اگر جواب نداد، سعی کنید لکه ها را تمیز کنید. مقداری مواد شوینده پشمی را روی یک پارچه تمیز و مرطوب بمالید و به آرامی بدون مالش دادن یا مالیدن روی لکه ضربه بزنید. از لکه‌برهای سنگین و شوینده‌های حاوی سفیدکننده خودداری کنید، زیرا می‌توانند سطح و رنگ بافتنی شما را خراب کنند.

چگونه لباس بافتنی را خشک کنیم

خشک کردن مناسب بافتنی ها برای حفظ کیفیت و شکل آنها مهم است. هرگز لباس‌های بافتنی را چروک یا آویزان نکنید، زیرا بافت و تکسچر پشم به‌راحتی کشیده می‌شود، مخصوصاً وقتی خیس است. در عوض، قبل از اینکه لباس را به آرامی فشار دهید، آن را در یک حوله تمیز و خشک بغلتانید. هنگامی که حوله آب اضافی را جذب کرد، بافتنی خود را با احتیاط فرم دهید و آن را روی یک حوله خشک یا قفسه خشک کن قرار دهید.

 در حالی که ممکن است وسوسه شوید که لباس پشمی خود را نزدیک یا روی بخاری قرار دهید تا سریعتر خشک شود، باید از این کار اجتناب کنید، زیرا گرمای بیش از حد می تواند به الیاف ظریف آسیب برساند و باعث چروک شدن لباس بافتنی شما شود.

نحوه نگهداری لباس بافتنی

از آنجایی که پشم به راحتی کشیده می‌شود، بهتر است بافتنی‌هایتان را به‌طور مرتب در یک کشو یا قفسه تا کنید، تا جایی بین آن‌ها برای عبود هوا باقی بماند، زیرا لباس‌هایی که محکم بسته‌بندی شده باشند، محیطی دلپذیر برای جانور های ریز جسه ایجاد می‌کنند.

 قرار دادن سدر یا اسطوخودوس خشک شده در کمد خود نیز می تواند به محافظت از بافتنی های شما در برابر شب پره ها کمک کند، و اگر قصد دارید لباس بافتنی خود را در ماه های تابستان بسته بندی کنید، به خاطر داشته باشید که هر از گاهی آن را به آرامی تکان دهید تا پروانه ها و حشرات را از آن ها دور کنید.

پرز دادن لباس بافت و رفع آن

در حالی که پشم با هر بار سایش نرم می شود، ممکن است لباستان شروع به پوسته پوسته شدن و پرز دادن کند، این پوسته ها تکه های کوچک کرکی هستند که به طور ویژه در مناطقی که در حین سایش در معرض اصطحکاک هستند، ایجاد می شوند. اگرچه نمی توان به طور کامل از به وجود آمدن آن اجتناب کرد، اما می توانید با محدود کردن اصطکاک در صورت امکان، امکان پوسته شدن را کاهش دهید، به عنوان مثال با اجتناب از پوشیدن کمربندهایی که روی پارچه بافتنی ساییده می شوند می توانید به رفع این مشکل کمک بزرگی کنید.

 با این حال، درک این نکته مهم است که پرز دادن یک لباس نشانه ای از کیفیت پایین آن. اگر ترجیح می‌دهید که پرز ها دیگر روی لباستان نباشند، می‌توانید با کندن آرام آن با دست، آن ها را جدا کنید.

حتما توجه کنید که از استفاده از وسایلی مانند «ریش تراش» اجتناب کنید، زیرا می توانند به پارچه آسیب برسانند.

گاهی اوقات ممکن است لباس بافتنی خود را به جواهرات یا اشیاء دیگر بچسبانید و یک نخ از لباس را به طور ناخواسته را باز کنید. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید به راحتی نخ را با استفاده از قلاب قلاب‌بافی به پشت لباس بکشید، قبل از اینکه آن را به صورت گره محکم کنید. از کشیدن بیش از حد آن خودداری کنید و نخ را نبرید، زیرا این کار باعث ایجاد سوراخی در لباس بافتنی شما می شود.

سوراخ ها را می توان به راحتی ترمیم کرد، بنابراین یک لباس را به دلیل نخکش شدن دور نیندازید، دلیل مسخره ای است که یک لباس را فقط به این دلیل که چند بخیه باز از بافت آن باز شده است به سطل زباله هدایت شود. شما بخ سادگی می توانید یاد بگیرید که خودتان آن را ترمیم.

بایدها و نبایدهای مراقبت و اتو زدن لباس بافت

  • همیشه دستورالعمل های مراقبت از لباس را بررسی کنید.
  • هنگام شستن و خشک کردن لباس بافتنی خود را در معرض دمای بالا و نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • نکته مهم اتو زدن لباس بافت این است بافتنی‌هایتان را فقط در صورت لزوم با استفاده از دمای کم و یک پارچه محافظ و تمیز بین پارچه و اتو، اتو کنید.
  • هرگز لباس بافتنی را آویزان، مالش یا پیچ و تاب ندهید، زیرا این کار می تواند پارچه و شکل لباس را خراب کند.
  • هرگز لباس بافتنی را خشک نکنید. می تواند باعث آسیب آن شود و حتی ممکن است لباس شما را کوچک کند.
  • ساده ترین و بهترین کاری که می توانید برای مراقبت از لباس بافتنی خود انجام دهید این است که آن را تا حد امکان آن را کمتر بشویید!

سخن پایانی

همانطور که گفتیم شاید در ابتدا ممکن است مراقبت از لباس بافتنی کمی دشوار به نظر برسد، اما پیروی از راهنمای بالا این اطمینان را در شما حاصل می کند که می توانید از لباس های بافتنی خود برای بسیاری از فصول آینده لذت ببرید امیدواریم که ژیلمو در این مسیر قدم کوچکی برای شما برداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام