ترفند مراقبت از پوست لیزر شده

نوشته تحریریه ژیلمو

2 خرداد 1402

زیبایی

0 نظر

ترفند مراقبت از پوست لیزر شده

لیزر موهای زائد یکی از معدود روش های رفع موهای زائد است که نتایج آن سال ها و در برخی موارد برای همیشه ماندگار است. ساختار این روش به استفاده از دستگاه لیزر برای آسیب رساندن یا از بین بردن فولیکول مو است که مانع رشد مو در آینده می شود.

این درمان زمانی ایمن در نظر گرفته می شود که توسط متخصصان آموزش دیده پوست در یک محیط تمیز انجام شود. با این حال، بیماران می توانند انتظار عوارض جانبی مانند قرمزی، درد و تورم را داشته باشند. برای اطمینان از خفیف و کوتاه مدت بودن عوارض جانبی، ارائه دهندگان لوازم آرایشی به بیماران خود دستور می دهند تا اقدامات پیشگیرانه را پس از درمان انجام دهند.

این مقاله 11 نکته مراقبت پوست از لیزر موهای زائد را برای نتایج درمانی ایمن و موفقیت آمیز ارائه می دهد.

با ژیلمو همراه باشید.

لیزر مو های زائد

لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می شود تا به خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند. این فرآیند با متمرکز کردن پرتوهای نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند.

لیزر درمانی بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود:

  • صورت
  • قفسه سینه
  • زیر بغل
  • پشت بدن
  • بیکینی
  • پاها

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که پیشرفت‌ها در لیزرهای پالس بلند این امکان را فراهم کرده است که این روش درمانی نه تنها مانند گذشته موهای تیره را در پوست‌های روشن، بلکه روی رنگ‌های پوست تیره‌تر نیز جواب می دهند. پزشک شما بهترین لیزرهای مورد استفاده را بر اساس رنگ مو و پوست و همچنین بافت موهای شما تعیین می کند.

با این حال، با وجود چنین پیشرفت هایی در فناوری، لیزر موهای زائد یک روش درمانی پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت های بعدی دارد. روش مراقبت از پوست خود پس از عمل می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب های احتمالی کمک کند.

مراقبت های از پوست لیزر شده

شما می توانید برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی، این نکات مراقبت پس از لیزر موهای زائد را دنبال کنید.

  1. از کمپرس خنک و یخ می توانید استفاده کنید! برای تسکین درد و به حداقل رساندن تورم می توانید از کمپرس سرد یا یخ پیچیده شده در یک پارچه خشک استفاده کنید. کمپرس را چند بار در روز به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه درمان نگه دارید تا عوارض جانبی کاهش یابد.
  2. در روز لیزر از لباس های گشاد استفاده کنید!! فولیکول های مو اغلب تا چند روز پس از لیزر موهای زائد، گرمای لیزر را حفظ می کنند. در این مدت لباس های گشاد مانند تیشرت های لانگ و آزاد بپوشید تا از اصطکاک و تحریک پوست جلوگیری کنید.
  3. از آب خنک یا ولرم به مدت 48 ساعت استفاده کنید! آب داغ بعد از لیزر موهای زائد می تواند پوست را بسوزاند و باعث شود پوست تاول بزند. برای جلوگیری از تحریک پوست هنگام دوش گرفتن و شستن صورت خود فقط از آب ولرم استفاده کنید.
  4. حداقل چهار هفته تا زمان لیزر بعدی صبر کنید! اکثر افرادی که به دنبال لیزر کردن هستند برای دستیابی به نتایج طولانی مدت به حداقل شش نوبت و جلسه برای لیزر کردن نیاز دارند. توجه کنید که جلسات لیزر باید چهار تا شش هفته از هم فاصله داشته باشند تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

نکات مهم برای خودداری

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و دستیابی به اثرات مطلوب پس از لیزر درمانی از فعالیت ها و محصولات زیر نیز باید تا جای ممکن خودداری کنید.

  1. برای چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سونا و حمام داغ خودداری کنید! مواردی مانند آب داغ، آفتاب و گرما می توانند پوست را پس از لیزر موهای زائد بسوزانند و تحریک کنند، بنابراین تا چند روز از هر دوی اینها اجتناب کنید. اگر زمانی را در خارج از منزل می گذرانید، حتما از کرم ضد آفتاب با SPF 30+ استفاده کنید.
  2. برای چند روز از استفاده از لوسیون برنزه کننده خودداری کنید! پس از لیزر موهای زائد، پوست حساس است و برای بهبودی نیاز به زمان دارد. برای جلوگیری از سوختگی، بثورات، برآمدگی و سوزش، به مدت چند روز از مواردی مانند کرم های برنزه کننده استفاده نکنید.
  3. به مدت 48 ساعت از استفاده از لوسیون های دارای عطر و خوشبو کننده خودداری کنید! استفاده از عطرها بر روی پوست تحریک کننده هستند و اگر بعد از لیزر موهای زائد استفاده شوند می تواند مشکل ساز باشد، زمانی که پوست بسیار حساس است، این موارد می توانند باعث قرمزی و تغییر رنگ شوند. از محصولات حاوی این مواد، از جمله دئودورانت زیر بغل نیز خودداری کنید.
  4. به مدت چند روز به ناحیه لیزر شده فشار وارد نکنید!! اجازه دهید پوست شما پس از لیزر درمانی به خوبی بهبود یابد، این موضوع به آن معناست که از مالش، خراشیدن، موچین کردن، اپیلاسیون و سایر فعالیت هایی که شامل اعمال فشار بر روی ناحیه تحت درمان است، خودداری کنید.
  5. به مدت 48 ساعت از اسکراب بدن خودداری کنید!! اسکراب های بدن حاوی اجزای ساینده ای هستند که پوست را لایه برداری می کنند. هنگامی که پوست حساس است می توانند باعث قرمزی و سوزش شوند. قبل از استفاده از اسکراب بدن، صبر کنید تا پوست شما بهبود یابد.
  6. به مدت 48 ساعت شنا نکنید! استخرهای شنا حاوی کلر هستند، در حالی که دریاچه ها، رودخانه ها و دریاها دارای باکتری ها و جلبک هایی هستند که می توانند پوست را تحریک کنند. قبل از رفتن به شنا حداقل 48 ساعت (یا بیشتر) بعد از جلسه لیزرتان صبر کنید و بعد آبتنی کنید.
  7. به مدت دو هفته از درمان های زیبایی در ناحیه تحت درمان خودداری کنید!! اگر چه تاثیر کمی به واسطه این موضوع اتفاق می افتد اما لایه برداری شیمیایی، فتوفاسیال IPL و میکرودرم ابریژن پس از لیزر موهای زائد بر روی پوست می توانند اثرات بدی به وجود بیاورند  قبل، در نتیجه از برنامه ریزی برای هر یک از این درمان ها برای حدود دو هفته جلوگیری کنید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کرد؟

اصلاح قبل از لیزر موهای زائد برای جلوگیری از آسیب سطحی پوست ضروری است، اما متخصصان پوست توصیه می کنند تا چند روز پس از لیزر درمانی از انجام این کار خودداری کنید. صبر کنید تا قرمزی، تورم و خارش از بین برود و دوباره اصلاح کنید.

عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • سوختگی، تاول یا جای زخم
  • تغییر رنگ پوست
  • تورمی که بعد از سه روز از بین نمی رود
  • دردی که با دارو قابل تسکین نیست
  • عفونت

سخن پایانی

لیزر موهای زائد امروزه یکی از محبوب ترین روش های رفع موهای زائد است. زیرا ماهیت آن در قالب یک روش سریع و موثر به شمار می رود و نتایج طولانی مدتی را برای افراد ارائه می دهد، در نتیجه حتما باید مطمئن شوید که بهترین روش های مراقبت پس از آن را دنبال می کنید تا از اثرات مطلوب اطمینان حاصل کنید سعی کردیم در این مقاله ژیلمو سعی کردیم کلیدی ترین نکات مربوط به مراقبت های پوست لیزر شده را به شما ارائه بدهیم، امیدواریم که با مطالعه آن روند خوبی را در طول جلسه های لیزر طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام