ترفند پاک کردن رنگ مو از لباس

نوشته تحریریه ژیلمو

13 اسفند 1401

سبک زندگی

0 نظر

ترفند پاک کردن رنگ مو از لباس

آیا پیراهنی دارید که با رنگ مو آغشته شده باشد؟ ممکن است بیرون آوردن رنگ مو از لباس بسیار دشوار باشد، لکه های رنگ مو بسیار سر سخت هستند، اما پاک کردن آنها نیز غیرممکن نیست! در ای مقاله با ژیلمو همراه باشید تا همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه پاک کردن رنگ مو از لباس بدانید را با هم مرور کنیم.

با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه رنگ مو

اول از همه این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد! این کار  در واقع بسیار آسان است و به ابزار یا محصول خاصی نیاز ندارد. شما فقط به کمی صبر و ترفند مناسب برای از بین بردن لکه روی نوع پارچه خاص خود نیاز دارید.

اگر می‌خواهید دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه انجام این کار در خانه را خودتان انجام دهید، به خواندن این مقاله تا پایان ادامه دهید ما تمام اطلاعاتی را که شما به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

و اگر عجله دارید و فقط توصیه اصلی ما را برای خلاص شدن از شر لکه های رنگ مو به سرعت (و بدون خراب کردن پیراهن مورد علاقه خود) را می خواهید، آن را نیز می توانید در ادامه مقاله پیدا کنید.

باور نخواهید کرد که در از بین بردن این لکه های سرسخت ساده تر از حد تصوراتتان است.

چگونه رنگ مو را از لباس پاک کنیم؟

بسته به اینکه لباس شما از چه ماده ای ساخته شده است، می توانید متریال های مختلفی را برای شست و شو امتحان کنید.

اگر پیراهنی دارید که روی آن لکه های رنگ مو وجود دارد، با پیش درمان ناحیه لکه دار شروع کنید. فقط در صورتی این کار را انجام دهید که بتوانید آن را در ماشین لباسشویی خود در خانه قرار دهید در غیر این صورت فقط به مرحله بعدی بروید.

در اینجا چند پیشنهاد برای از بین بردن لکه های رنگ مو از روی لباس ها وجود دارد که روی اکثر پارچه ها از جمله پنبه، پلی استر و الیاف مصنوعی کار می کند:

  1. از یک پیش درمانی مبتنی بر آنزیم استفاده کنید. این محصولات برروی اکثر پارچه ها به خوبی کار می کنند و تقریباً در همه جاهایی که پاک کننده های خانگی می فروشند در دسترس هستند. اگر مطابق دستورالعمل روی بطری استفاده کنید باید فوراً بهبودی را مشاهده کنید.
  2. شوینده مایع لباسشویی نیز این کار را انجام می دهد. فقط کمی مستقیم روی لکه بریزید و روی پارچه بمالید، سپس طبق معمول همیشه  لباس را بشویید.
  3. درمان خانگی مورد علاقه ما استفاده از آمونیاک است!! بله، آن چیزهای قدیمی احتمالاً مادربزرگ شما استفاده می کرد. کافیست مقداری از آن را روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را مستقیماً روی لکه بمالید (حتما ابتدا آن را روی بخشی از لباس که دیده نمی شود تست کنید تا مطمئن شوید که به پارچه آسیبی نمی رساند). سپس مواد را به هم بمالید تا آمونیاک وارد لکه شود و طبق معمول همیشه آن را بشویید. شما همچنین می توانید از جوش شیرین یا نمک به تنهایی و مخلوط با آب برای تشکیل خمیر استفاده کنید.
  4. استفاده از  سرکه سیب یا سرکه سفید برای همین منظور نیز بسیار می تواند کاربردی باشد فقط کافیست آن را روی پارچه ای به صورت مستقیم ریخته به آرامی ناحیه لکه دار را بمالید.
  5. اسپری مو نیز اگر لکه تازه باشد می تواند به خوبی کار کند. ام اگر قبلاً شسته شده باشد این مورد کار نمی کند!

هر کدام از اینها گزینه های عالی برای از بین بردن رنگ مو از لباس هستند!

پاک کردن رنگ مو از پارچه ظریف

اگر پیراهن شما از مواد ظریفی مانند ابریشم یا پلی استر ساخته شده است، هنگام از بین بردن لکه های رنگ مو باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. در اینجا چه باید کرد:

  1. همانطور که در بالا توضیح داده شد، پیش درمان انتخابی خود را با دقت انتخاب کنید. سپس به جای آب گرم یا داغ در آب خنک لباس بشویید. دلیل این امر این است که با اجازه دادن به رنگ برای نفوذ عمیق در پارچه، دیگر لکه ای سفت و غیرقابل پاک کردن نخواهید داشت. وقتی رنگ به اندازه کافی روی لباس می ماند، می تواند به طور دائم انواع خاصی از پارچه را لکه دار کند و زمانی که این اتفاق بیفتد، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.
  2.  اگر این امکان را دارید، مواد ظریف را با دست بشویید. در غیر این صورت، فقط مطمئن شوید که از یک چرخه ملایم در ماشین لباسشوییتان استفاده می کنید و به جز لباس های دارای لکه های رنگ مواد شوینده، لکه بر و غیره، چیز دیگری به لباسشویی خود اضافه نکنید. اگر برای کمک به از بین بردن لکه نیاز به اعمال فشار آب دارید، از کمترین تنظیمات دستگاه لباسشویی خود استفاده کنید.
  3. اگر یک سفید کننده ایمن در خانه دارید، می توانید مقداری از آن را به آب شستشو اضافه کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه قبل از شستن طبق معمول خیس بخورد، اما فقط این کار را در صورتی انجام دهید که مطمئن باشید برای پارچه خاص شما بی خطر است.
  4. 4.    . هنگامی که پیراهن شما تمیز شد، می توانید یک پاک کننده لکه رنگ مو را نیز روی ناحیه لکه دار بمالید و بگذارید حدود پنج دقیقه قبل از شستن طبق معمول بماند. این کار روی اکثر پارچه ها نیز کار می کند!

پیراهن های مخصوص خشک شویی

اگر پیراهن مورد علاقه شما فقط با خشکشویی قابل شستشو است، برای از بین بردن لکه های مزاحم رنگ مو به سختی می توانید آن را بشویید.

در اینجا چه باید کرد:

  1. پیش درمان انتخابی خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد اعمال کنید، مطمئن شوید که برای نوع پارچه مضر نیست. سپس روی لکه را مقداری سرکه سفید بپاشید و اجازه دهید حدود پانزده دقیقه بماند.
  2. لباس را روی یک اسفنج یا پارچه تمیز و مرطوب قرار دهید و فشار آب را دقیقاً روی ناحیه ای که قبلاً درمان خود را اعمال کرده اید اعمال کنید اما پارچه را به هیچ عنوان مالش ندهید! این کار را تکرار کنید تا رنگ از روی پیراهن پاک شود.
  3. حالا ادامه مراحل شست و شو را پیش بگیرید و لباستان را در آب خنک بشویید، همان دستورالعمل هایی را که انگار در حال شستن یک لباس ظریف هستید.

اگر لکه های رنگ از قبل روی لباس مانده باشد چه کنیم؟

این احتمال وجود دارد که برخی از لکه‌های رنگ موی شما قبلاً در لباس‌های شسته شده و وارد لباس‌های شما شده باشد این موضوع برای همه ما اتفاق می‌افتد!

در این مورد، به جای پیش درمان، همان روش هایی را که در بالا توضیح داده شد اعمال خواهید کرد – اما ممکن است کمی تلاش بیشتری را بطلبند.

اگر لباس شما در خشک‌کن بوده است، احتمالاً لکه برای همیشه روی لباس باقی می‌ماند. اگرچه ممکن است با هر بار شستشو کمی محو شود.

آیا رنگ مو از لباس شسته می شود؟

اگر روش های بالا را دنبال کنید، رنگ مو از روی اکثر لباس ها پاک می شود.

حذف رنگ های نیمه دائمی مو مانند Manic Panic یا Arctic Fox ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما از بین بردن آنها راحت تر از رنگ دائمی است.

با این حال، بسته به اینکه چند بار و با چه مواد شوینده ای لباس خود را بشویید، رنگ ها ممکن است در طول زمان محو شوند یا کمی تغییر کنند.

معمولاً این موضوع زیاد به چشم نمی آید، اما گاهی اوقات می تواند به طور قابل توجهی روی رنگ تأثیر بگذارد. بنابراین هنگام مراقبت از لباس های رنگ شده خود این موضوع را در نظر داشته باشید.

صرف نظر از رنگ، استفاده از این نکات برای از بین بردن رنگ مو از پارچه باعث صرفه جویی در وقت نیز می شود.

چگونه می توان لکه رنگ مو های خشک شده را از بین برد؟

اگر رنگ مو خشک شده است، موارد زیر را امتحان کنید:

  1. می‌توانید از یک برس معمولی یا برس سیمی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تیشرت مد نظر برایتان اهمیت زیادی ندارد زیرا این لکه‌ها اگر به طور کامل پاک نشوند، اثری دائمی خواهند گذاشت. استفاده از برس نیز به از بین بردن لکه از روی پارچه کمک می کند. لکه های سرسخت می توانند اثری بر روی لباس شما بگذارند، بنابراین در استفاده از این روش دقت بیشتری به خرج دهید! اگر رنگ خشک شده است، مقداری آب سرد روی محل لکه دار اسپری کنید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. این کار باید به شل شدن هر ماده ای که به پیراهن چسبیده است کمک کند و به شما امکان می دهد آن را پاک کنید.
  2. اکنون کافی است لکه بر را مستقیماً روی ناحیه لکه دار بریزید و آن را با انگشتان خود بمالید. سپس اجازه دهید حدود پنج دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. اگر بقایایی باقی مانده است، آن را با یک برس سفت پاک کنید. شما می توانید هر تعداد از این محلول های رنگ آمیزی را در خواربار فروشی یا داروخانه محلی خود پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که مورد انتخابی برای جنس لباس شما ایمن است.
  3. اگر رنگ مو هنوز خیس است، از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا تا حد امکان رطوبت را از بین ببرید.
  4. پس از پاک شدن رنگ، پیراهن خود را با آب سرد بشویید گاهی اوقات پاک کردن لکه از روی لباس به آسانی اضافه کردن مواد شیمیایی قبل از شستن آنهاست! بنابراین مطمئن شوید که یک محصول پاک کننده لکه را به لباس های بعدی خود اضافه کنید.

آیا تافت رنگ مو را از لباس خارج می کند؟

به طور کلی جواب این سوال بله است!! تافت می تواند لکه های رنگ را از روی پارچه پاک کند. کافیست کمی اسپری مو را روی یک پارچه تمیز بریزید و روی لکه بکشید تا از بین برود.

اگر مجبور به استفاده از این روش هستید لباس خود را بعد از آن در خشک کن قرار ندهید! گرما باعث ایجاد لکه رنگ مو شده و حذف آن را غیرممکن می کند.

فقط لباس های پشمی و خشکشویی از این قاعده مستثنی هستند، بنابراین قبل از اقدام بررسی کنید.

سخن پایانی

پاک کردن رنگ مو از لباس به هیچ عنوان پروسه سختی ندارد، تنها و فقط این دقت و ظرافتی است که شما باید نشان دهید تا لباستان را باری دیگر زنده کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله از لباس های رنگی شدتان بار دیگر بتوانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام