دلیل زیبایی خیره کننده مرلین مونرو

نوشته تحریریه ژیلمو

23 اردیبهشت 1402

زیبایی

0 نظر

دلیل زیبایی خیره کننده مرلین مونرو

مرلین مونرو در کنار شهرت بی حد و مرز خود در زمینه بازیگری به زیبایی خیره کننده اش نیز معروف بوده است. این بازیگر آمریکایی در طول زندگی 36 ساله خود توانست شهرت بسیار بزرگی در میان مردم دنیا کسب کند که حجم زیادی از آن نیز به واسطه ظاهر و زیبایی چشمگیرش است. امروز در ژیلمو با شما هستیم تا با هم درباره زندگی این بازیگر محبوب بخوانیم و دلیل زیبایی خیره کننده آن را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

شروع زندگی مرلین مونرو

مرلین مونرو به بازیگری، مدلی و خوانندگی معروف و شناخته می شود . او که به خاطر بازی در شخصیت‌های کمیک «بمب‌شل بلوند» شهرت داشت، به یکی از محبوب‌ترین نمادهای تصویری دهه 1950 و اوایل دهه 1960 و همچنین نمادی از انقلاب تصویری آن دوران تبدیل شد.

او به مدت یک دهه یک بازیگر پرمخاطب بود و فیلم‌هایش تا زمان مرگش در سال 1962 به 200 میلیون دلار (معادل 2 میلیارد دلار در سال 2021) دست یافتند.

جالب است بدانید امروزه نیز همچنان با وجود اینکه مدتها از مرگ مونرو می گذرد، او نماد اصلی فرهنگ پاپ باقی مانده است. در سال 1999، مؤسسه فیلم آمریکا او را در رتبه ششم فهرست اسطوره های زن سینمای دوران طلایی هالیوود قرار داد.

مونرو که در لس آنجلس به دنیا آمد و بزرگ شد، بیشتر دوران کودکی خود را در یک یتیم خانه گذراند و سپس در شانزده سالگی با جیمز دوگرتی ازدواج کرد. او در طول جنگ جهانی دوم در یک کارخانه مشغول به کار بود که با عکاسی از واحد فیلم متحرک آشنا شد و یک حرفه مدلینگ پین آپ موفق را آغاز کرد که منجر به قراردادهای کوتاه مدت فیلم با فاکس قرن بیستم و کلمبیا پیکچرز شد.

پیشرفت مونرو

پس از بازی کردن کردن در یک سری نقش های جزئی در فیلم های وقت، در اواخر سال 1950 مونرو قرارداد جدیدی با فاکس امضا کرد. در طی دو سال بعد، او با ایفای نقش در چندین فیلم کمدی، از جمله As Young as You Feel و Monkey Business و در درام، به یک بازیگر محبوب تبدیل شد.

تا سال 1953، مونرو یکی از بازاری ترین ستاره های هالیوود بود. او در فیلم (نوآر نیاگارا) که آشکارا بر جذابیت بصری او تکیه داشت و کمدی های (آقایان مو بورها را ترجیح می دهند) و (چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم)، نقش های اصلی داشت که چهره ستاره ای او را به عنوان یک “بلوند گنگ” تثبیت کرد.

مرلین مونرو سال 1954 استودیو شخصی خودش را تأسیس کرد. او تمام سال 1955 را به ساخت شرکت اختصاص داد و شروع به مطالعه روش بازیگری زیر نظر لی استراسبرگ در استودیو بازیگران کرد. بعداً در همان سال، فاکس قرارداد جدیدی به او اعطا کرد که به او کنترل بیشتر و حقوق بیشتری داد. نقش های بعدی او شامل اجرای تحسین شده در ایستگاه اتوبوس (1956) و اولین تولید مستقل او در شاهزاده و دختر نمایشی (1957) بود. او برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم Some Like It Hot (1959) شد که موفقیت تجاری و انتقادی بود. آخرین فیلم کامل او درام نامناسب ها (1961) بود.

دوران اوج مرلین مونرو

دهه 40 میلادی دوره اوج هنرپیشه‌هایی بود که به‌عنوان بازیگران سرسخت و باهوش شناخته می‌شدند (مانند کاترین هپبورن و باربارا استانویک) که در طول سال‌های جنگ برای تماشاگران تحت سلطه زنان جذابیت داشتند. فاکس قرن بیستم می‌خواست مونرو یک ستاره دهه جدید باشد که مردان را به سینما بکشاند، و او را جایگزینی برای بتی گربل پیر، محبوب‌ترین “بمب بلوند” دهه 1940 آنها می‌دانست. به گفته محقق فیلم ریچارد دایر، تصویر ستاره مونرو بیشتر برای نگاه مردانه ساخته شده است.

از همان ابتدا، مونرو نقش مهمی در ایجاد وجهه عمومی خود ایفا کرد و در اواخر دوران حرفه‌ای خود تقریباً کنترل کاملی بر آن داشت.

او بسیاری از استراتژی های تبلیغاتی خود را ابداع کرد، با ستون نویسان شایعه پراکنی مانند سیدنی اسکولسکی و لوئلا پارسونز دوستی ایجاد کرد و استفاده از تصاویر خود را توانست کنترل کند.

علاوه بر بتی گریبل که از معروف ترین مدل های وقت بود، او اغلب با یکی دیگر از بلوندهای معروف، ژان هارلو، ستاره فیلم دهه 1930 مقایسه می شد. این مقایسه تا حدی توسط مونرو انجام می شد، که هارلو را به عنوان بت دوران کودکی خود می نامید و بسیار دوست داشت نقش او را در یک فیلم زندگی نامه ای بازی کند، و حتی از آرایشگر مو هارلو برای رنگ کردن موهای او استفاده می کرد.

شخصیت نمایشی مونرو بر روی موهای بلوند او و کلیشه هایی که با آن مرتبط بود، به ویژه گنگ بودن، ساده لوحی و زیبایی تمرکز داشت. او اغلب از صدایی نفس‌گیر و کودکانه در فیلم‌هایش استفاده می‌کرد و در مصاحبه‌ها این تصور را برای مخاطبین ایجاد می‌کرد که هرچه می‌گوید «کاملاً بی‌گناه و بی‌حساب» است، و خود را با احساساتی مضاعف که به «مونروئیسم‌ها» معروف شدند، تقلید می‌کرد.

مونرو در فیلم‌هایش معمولاً نقش «دختری» را بازی می‌کرد که تنها بر اساس جنسیت او تعریف می‌شود. نقش‌های او تقریباً همیشه دختران کر، منشی یا مدل‌ها بودند.

مرلین مونرو در فیلم هایش اغلب لباس سفید می پوشید تا بر بلوند بودن خود تأکید کند و با پوشیدن لباس های آشکار که اندام او را به نمایش می گذاشت توجهات را به خود جلب می کرد.

اگر لباس سفیدی دوخته شده از پارچه ویسکوز دارید که دوست دارید درباره مزیت های آن اطلاعات کسب کنید می توانید به مقاله ویسکوز و مزیت های آن در مجله ژیلمو مراجعه کنید

شیرین کاری‌های تبلیغاتی او اغلب حول لباس‌هایش می‌چرخید که یا به‌طور تکان‌دهنده‌ای آشکار یا حتی به شکلی غلط کار می‌کردند، مانند زمانی که بند شانه لباس زنانه او در طول یک کنفرانس مطبوعاتی پاره شد.

در داستان های مطبوعاتی، مونرو به عنوان تجسم رویای آمریکایی به تصویر کشیده شده است، دختری که از کودکی بدبختی به ستاره های هالیوود رسیده بود.

داستان‌های مربوط به زمان او در خانواده‌های سرپرست و یتیم‌خانه اغراق‌آمیز و حتی تا حدی ساختگی بود. توماس هریس، محقق سینما، نوشته است که ریشه‌های کارگری و نداشتن خانواده باعث می‌شود او از نظر ظاهری جذاب تر به نظر برسد.

در آن زمان زندگی خصوصی پریشان مونرو بسیار مورد توجه قرار می گرفت. همچنین او با اعتیاد و اختلالات خلقی دست و پنجه نرم می کرد. ازدواج او با جو دی ماجیو، ستاره بازنشسته بیسبال و آرتور میلر، نمایشنامه نویس، به شدت رسانه ای شد، اما درنهایت به طلاق ختم شد. در 4 آگوست 1962، او در سن 36 سالگی بر اثر مصرف بیش از حد باربیتورات ها در خانه اش در لس آنجلس درگذشت. مرگ او یک خودکشی احتمالی اعلام دررسانه ها اعلام شد.

پایان زندگی مرلین مونرو

مونرو در آخرین ماه‌های زندگی‌اش در در محله برنت‌وود لس‌آنجلس زندگی می‌کرد. خدمتکار او یونیس موری شب 4 اوت 1962 در خانه او اقامت داشت.

 موری ساعت 3:00 صبح روز 5 اوت از خواب بیدار شد و احساس کرد که چیزی اشتباه است. او نور را از زیر در اتاق خواب مونرو دید، در را کوبید اما نتوانست پاسخی دریافت کند و در را قفل شده دید. موری سپس با روانپزشک مونرو، رالف گرینسون، تماس گرفت، که اندکی بعد به خانه رسید و از پنجره وارد اتاق خواب شد تا مونرو را در تختش به شکلی مرده پیدا کرد.

پزشک مونرو، هیمن انگلبرگ، در حدود ساعت 3:50 بامداد وارد منزل او شد و مرگ او را اعلام کرد. در نهایت ساعت 4:25 صبح مرگ مرلین مونرو به اداره پلیس لس آنجلس اطلاع داده شد.

طبق گفته پزشکان مونرو حدود ساعت8:30 شب درگذشته بود  و ساعت10:30 شب در 4 آگوست گزارش سم شناسی نشان داد که علت مرگ مسمومیت حاد با باربیتورات بوده است.

مرلین او در زمان مرگ 8 میلی گرم درصد (میلی گرم در 100 میلی لیتر محلول) کلرال هیدرات و 4.5 میلی گرم درصد پنتوباربیتال (نمبوتال) در خون و 13 میلی گرم درصد پنتوباربیتال در کبدش داشت.

 بطری های خالی این دارو ها در کنار تخت او پیدا شد. بعد از این موضوع احتمال اینکه مونرو به طور تصادفی بیش از حد از دارو ها مصرف کرده باشد منتفی شد زیرا دوزهای یافت شده در بدن او چندین برابر حد کشنده بود.

جذابیت ها مرلین مونرو

وقتی مرلین مونرو را تجسم می‌کنید، به راحتی می‌توانید با یکسری ویژگی خاص ظاهر این بازیگر را تصور کنید: موهای بلوند، لب قرمز، مژه‌های پر. اما این ستاره در واقع کار خود را به عنوان یک مدل با پوستی سبزه شروع کرد. در حالی که ظاهر زیبای او به سرعت تکامل یافت، مونرو همچنان به آزمایش موهایش و آرایش خود ادامه داد و فرم های نمادین خود را در سبک های مختلف آرایشی خلق کرد. او همچنین تطبیق پذیری ظاهر پر زرق و برق خود را با آرایش کامل صورت برای هر مناسبت، از حضور روی صفحه تا یک مهمانی معمولی در خانه، ثابت کرد.

در ادامه به چند دلیل اصلی زیبایی خیره کننده مرلین مونرو اشاره می کنیم.

داشتن پوست درخشان

چهره مونرو همیشه از درون روشن به نظر می رسید. راز او در موهای صورتش بود. معمولا یک لایه نازک از پرزهای هلویی روی گونه های او بود که نورهای استودیو را به خود جلب و او از پاک کردن آن خودداری می کرد! با این حال، نیازی به گذاشتن ریش نیست!! می‌توانید درخشندگی مونرو را با هایلایتر مناسب تقلید کنید.

روشنایی ظاهری

در حالی که ما به طور کامل این ایده را رد می کنیم که سبزه ها زیبا نیستند یا اینکه آقایان افراد با ظاهر بلوند را ترجیح می دهند، باید بپذیریم که روشنایی ظاهری شدن از دلایل زیبایی مرلین مونرو بود. او در اوایل دوران مدلینگ موهای قهوه ای خود را روشن کرد و نتیجه این عمل به قدری مثبت بود که او دیگر هرگز به عقب نگاه نکرد.

 پرل پورترفیلد، رنگ‌ساز مو های بلوند مونرو (و قبل از او ژان هارلو)، از پراکسید قدیمی برای متمایز کردن این بازیگر زن روی صحنه و خارج از صحنه استفاده کرد.

 اما خب نیازی نیست شما این سبک رترو را روی موهای خود پیاده کنید، به جای آن ما بلوند بژ بسیار روشن پیشنهاد می کنیم. اگر موهای شما کاملاً تیره است، به تدریج به سمت رنگ روشن تر بروید

زیبایی چشم ها

مونرو پلک های سنگینش را با خط چشم مشخصی برجسته می کرد. او برای خلق چشم‌های گربه‌ای خود، مدادهای مشکی و قهوه‌ای را در کیت آرایش خود نگه می داشت. مدادهای زاویه دار می توانند کپی برداری جهره مونرو را برای تازه کارها کمی آسان تر کنند. اگر کمی از خطوط خارج شدید نگران نباشید، فقط کافیست خطوط را پاک کرده و دوباره شروع کنید.

ابروهایتان را بالا ببرید

مونرو با ابروهای قوس دارش در میان سایر مدل ها متمایز دیده می شد. استفاده از شابلون‌های ابرو مانند می‌توانند شما را به سمت داشتن یک ابروی منحنی عالی راهنمایی کند. اگر در مورد تغییر شکل ابروهای خود نگران هستید، برای اولین بار به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید. پس این که یک متخصص یک شکل عالی روی ابروهایتان پیاده کرد ، می توانید آن را به تنهایی حفظ و خودتان در منزل اجرا کنید.

مژه های خود را تقویت کنید

در سال 1999، کریستیز کیف آرایشی را که زمانی مونرو در اختیار داشت که بعد ها این کیف آرایشی به قیمت 1 میلیون دلار به حراج گذاشته شد. در آن کیف آرایشی تعدادی از لوازم آرایشی های مورد علاقه او و مجموعه ای از مژه های مصنوعی گلورن از هالیوود وجود داشت. برای داشتن مژه هایی بی نظیر ابتدا مژه های واقعی خود را فر کرده تا پایه ای برای چسباندن مژه های مصنوعی ایجاد کنید سپس از مژه های مد نظرتان استفاده کنید.

استفاده از رژ قرمز

ظاهر مونرو یادآوری رنگ صورتی زیبا بود، اما رژ لبی که ما بیشتر با او در ارتباط هستیم، مطمئناً قرمز کلاسیک است. برای بزرگداشت این بازیگر 50 سال پس از مرگش، M.A.C. در پاییز امسال خط تولید محدودی از محصولاتی در رابطه با زیبایی مونرو از جمله رژ لب قرمز را عرضه کرد.

 برای پیدا کردن سایه مناسب رنگ رژ برای خود، سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که نه تنها رنگ پوست بلکه رنگ چشم شما را نیز متمایز کند. آرایشگر تیم کوین می گوید: رنگ های نارنجی-قرمز برای خانم هایی با چشم های فندقی، قهوه ای روشن و سبز عالی به نظر می رسند. قرمز واقعی برای آبی های واقعی است و سایه های توتی چشم های قهوه ای تیره را صاف می کند.

مرلین مونرو و استفاده از عطر خاص

یک بار  وقتی از مونرو پرسیده شد که در رختخواب از چه ست راحتی استفاده می کند، او با کنایه گفت: “پنج قطره شانل شماره 5.” جالب است بدانید او حتی آب حمام خود را با این عطر پر می کرد. رایحه ی رز، یاس و یلانگ یلانگ از عطر های مورد علاقه او بود.

اما خب از کجا بدانیم برای ما چه عطری مناسب است؟ هنگام آزمایش یک عطر جدید، بهتر است آن را به مدت نیم ساعت روی پوست بزنید و بگذارید تا کامل استراحت کند. ممکن است در اولین پاشش عطر عاشق بوی آن شوید، اما بوی آن زمانی که روی پوست شما ماند و کمی خیس شد تغییر کند و دیگر جذابیت اولیه را نداشته باشد. اگر 30 دقیقه بعد اسپری کردن آن را دوست داشتید، شما نیز مانند مرلین، رایحه جدید خود را پیدا کرده اید.

مرطوب کردن پوست

حفظ زیبایی پوست برای مرلین مونور امری ضروری بود. او شب و روز پوستش را مرطوب می کرد جالب است بدانید که محصولات پوستی مونرو حتی هنوز هم در بازار پیدا می شود. مونرو مانند بسیاری از هم دوره‌ ای های خود، از کرم های مرطوب کننده هشت ساعته استفاده می کرده است و به کرم مرطوب‌کننده شبانه نیز علاقه خاصی داشت.

سخن پایانی

مرلین مونرو جدای زندگی پر فراض و نشیبی که داشت، همیشه یک سمبل زیبایی به شمار می رود، سعی کردیم در این مقاله به طور کامل درباره مرلین مونرو، زندگی، حرفه کاری و دلایل زیبایی او صحبت کنیم، امیدواریم با مطالعه آن کمی بیشتر با این ستاره سال های دور دنیای مد و سینمای دنیا آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام