شلوار بوت کات چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

22 اسفند 1401

مد و استایل

0 نظر

شلوار بوت کات چیست؟

شلوار بوت کات نوعی برش محبوب و کلاسیک برای شلوار های مختلف به خصوص جین به حساب می آید. در حالی که ممکن است این نوع شلوار ها به دلیل قدیمی بودن زیاد محبوب نباشند، اما به سرعت با درخشندگی و تطبیق پذیری مختصر قدیمی خود به سمت صنعت مد بازگشته اند تا  با همه چیز از یک تی شرت سفید و کفش های کتانی یا کشویی گرفته تا یک بلوز ابریشمی ست شوند. وقتی نوبت به انتخاب یک مدل جین می رسد، شلوار جین زنانه دوست داشتنی تری نسبت به شلوار های بوکات وجود ندارد که بتوان از آن روز به شب استفاده کرد. بوت کات برای تمام سنین عالی است و می توان ترکیب های چشم نوازی با آن خلق کرد.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم اطلاعات بیشتری از این نوع شلوار دریافت کنیم.

درباره شلوار بوت کات

صنعت مد دائما در حال تغییر است و تعریف شلوار بوت کات نیز از این قاعده مستثنی نیست. اساساً، این سبک از شلوار امروزی ساختاری گشاد در بخش پایین پا دارد و معمولاً از کمر تا زانو کمی تنگ تر نسبت نیمه پایینی زانو است با این حال، ممکن است در این تعریف تغییراتی وجود داشته باشد.

به نظر می آید که اصطلاح “کات بوت” برای اولین بار در اوایل دهه 1990 یا اواخر دهه 1980 برای توصیف شلوارهایی با کاف کمی گشاد استفاده شد. شاید یکی از دلایلی که شلوار گشاد با این نام مجدداً اختراع شد، تمایز آن از مدل‌های پاشنه‌دار یا گشاد در دهه‌های 1960 و 1970 بود که شاید قدیمی در نظر گرفته می‌شد. تغییر نام این شلوار با سایر مدها و گرایش های محبوب، مانند علاقه به موسیقی وسترن کانتری و یادگیری رقص کانتری و وسترن همزمان شد.

از آنجایی که بسیاری از افراد به ساختاری از مد که داشتن یک جفت چکمه کابویی خوب یا چکمه‌های سبک دیگر از اصلی ترین دلایل آن بود، جذب شده بودند، داشتن فضای کمی بیشتر روی مچ پا و ساق پا برای پوشیدن این کفش‌ها ایده خوبی بود. در نتیجه، شلوار بوت کات، و به خصوص جین آبی بوت کات، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. با گذشت زمان دیدیم که این سبک به محبوبیت خود ادامه داد، به ویژه با استایل های مدرن به خوبی خود را تطبیق داد تا ثابت کند شلوار کات بوا در انواع مختلف استایل های می تواند فوق العاده جذاب باشد.

سبک جدیدتر شلوار های کات بوت با سبک تولید شده در اوایل دهه 1990 متفاوت است. به طور معمول، ارتفاع کمر در شلوار های جدید کمتر از نسخه های قبلی است. این شلوارها اغلب با کفش های پاشنه بلند یا بوت های پاشنه دار استفاده می شوند تا حس بلندی را در فرد برجسته کنند، همچنین به طور کلی برای کسانی که بدنی با انحنای بیشتری دارند، پوشیدن رنگ های تیره به شدت توصیه می شود.

این استایل معمولا مورد استفاده اکثر خانم‌های امروزی است که می تواند جذاب‌تر از شلوار جین تنگ یا حتی شلوار جین معمولی باشد.

بخش گشاد تر شده پاهای این شلوار تمایل دارد تمرکز را از باسن و شکم افراد دور کند. با این حال، اگر خانم‌ها نخواهند کفش بلندتری بپوشند، قد کوتاه در پوشیدن این لباس ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا ممکن است پایین شلوار روی زمین کشیده شوند.

محبوبیت شلوار بوت کات

اگرچه  شلوار جین ممکن است محبوب‌ترین نوع پارچه شلوار های کات بوت باشد، اما شلوارهایی از انواع مختلف وجود دارند که ممکن است این سبک را تقلید کنند. شلوار جین تنگ در سال‌های اخیر به میان باز گشته است و شلوارهای فاق بلند نیز دوباره مد شده‌اند. با این حال، این بدان معنا نیست که شلوار کات بوت دوباره در میان مردم مد شده است،ممکن است بسیاری از کسانی که از سبک برش شلوار های بوت کات استقبال می کنند، با پوشیدن آن ها به کلی نا امید شده و به سراغ مدل های دیگر شلوار بروند.

 به احتمال زیاد بوت کات در لیست شلوار های محبوب برای سالیان سال باقی خواهند ماند، اگرچه با فرا رسیدن هر فصل جدید، ممکن است تغییراتی در سبک آن رخ دهد و تعریف امروزی بوت ممکن است روزی منسوخ شود.

اما شاید هنوز جواب این سوال که آیا شلوار جین بوت کات به صحنه مد بازگشته است را نگرفته باشیم.

پاسخ هم بله است و هم خیر!! امروزه می بینیم که شلوار جین بوت‌کات یک بار دیگر در صحنه مد حضور دارد، اما این شلوار ها دقیقاً همان لباس‌هایی نیستند که در دوران دبیرستان در دهه 80 میلادی می پوشیدند.

بله این شلوار جین کلاسیک به صحنه بازگشته است، اما با بخش ها گشاد مدرن مانند لبه های بلندی مچ پا، زانوهای پریشان و گشاد شدن اضافی در ناحیه زانو!!

شلوار جین بوت کات، مانند سایر شلوارهای دیگر، باید به راحتی در کمر شما قرار بگیرد. برای شلوار جین بلند باید انتظار داشته باشید که خط کمر به ناف یا کمی زیر آن برسد. با این حال، ساق شلوار جین جایی است که شما با توجه به آن بع استایلی که می خواهید، می رسید.

شلوار بوت کات باید از ران تا زانو به خوبی جا بیفتد و فیکس تن باشد و سپس کمی زیر زانو تا بالای انگشتان پا باز شود. و سجاف را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید تا شلوارتان را سفارشی کنید، به یاد داشته باشید که آن‌ها را با کفش‌های مناسب امتحان کنید و از کوتاه کردن آنها اجتناب کنید.

کفش مناسب برای شلوار بوت کات

این شلوار جین ممکن است در ابتدا برای پوشیدن با چکمه های (کابویی) طراحی شده باشد، اما آنها نباید تنها به یک نوع کفش فانتزی محدود شوند. شلوار بوت کات می تواند با کتانی و کفش های مختلف نیز عالی به نظر برسد، با این حال، اگر می‌خواهید هر نوع پاشنه‌ای بپوشید، می‌خواهید طول سنتی‌تری داشته باشید.

این نوع از شلوار جین، شیک و به‌طور کلی جذاب است و می‌توانید آن را در هر جایی بپوشید  به شرطی که آن را با لباس ‌های مناسب ست کنید. از آنجایی که شلوار جین بوت‌کات کمی در قسمت مچ پا گشاد می‌شود، پوشیدن لباسی مناسب یا دوخت در بالا ایده خوبی است. اگر لباسی خیلی گشاد بپوشید و این مشکل ممکن است برایتان به وجود بیاید که چاق تر از آنچه هستید به نظر برسید. سعی روی ایجاد خطوط بلند و لاغر و ایجاد تعادل بصری ظاهر خود از بالا به پایین تمرکز کنید.

نگهداری شلوار بوت کات

پوشیدن شلوار جین اغلب و بیشتر به شستشو و تناسب آن مربوط می شود تا با استایل خود جین. به طور معمول، شلوار جین تیره، زمانی که به دنبال یک انتخاب خاص تر برای محل کار یا یک شب بیرون رفتن در شهر هستید، بهترین گزینه است. همچنین اطمینان از تناسب ابعاد شلوار جینی که می‌پوشید، یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل اهمیت یک جین باکلاس است. شلوارهای جین خیلی بزرگ یا گشاد به نظر درهم و برهم به نظر می رسند و آنهایی که خیلی تنگ هستند جدا از اینکه باعث ناراحتی شما می شوند  از کیفیت کلی ظاهر شما نیز می کاهد. سعی کنید برای پیدا کردن تناسب اندام خود وقت بگذارید تا میلیون برابر بهتر از هر زمان دیگری دیده شوید.

دقت کنید که شست و شوی شلوار بوت کات در ماشین لباسشویی نیازمند تمیز و آماده بودن لباس شویی است شما می توانید در ژیلمو بهترین راه شستن ماشین لباسشویی را نیز یاد بگیرید.

استفاده از شلوار بوت کات در محل کار

اگر شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که می توانید برای سر کار شلوار جین بپوشید، از شما خواهش می کنیم که از آن حداکثر استفاده را ببرید. شلوار جینتان را به سادگی با یک بلوز طرح‌دار و ژاکت دوخت ترکیب کنید که به ایجاد خطوط بلند از بالا تا پایین بدن شما کمک می‌کند. می توانید یک جفت کفش پاشنه بلند نیز به ترکیب ظاهریتان اضافه کنید و تمام!! شما برای هر چیزی که آن روز شلوغ به سرتان بیاورد آماده خواهید بود.

چه در خانه و چه در اداره، برای کار یا برای بازی، تا آنجا که ما می دانیم شلوار جین بوت‌کات همان شلوار است که شما به آن نیاز دارید تا در تمام طول روز ظاهر و احساس خوبی داشته باشید.

چرا شلوار بوت کات؟

ما به جین علاقه زیادی داریم، شلوار جین بوت کات در ظاهر ساق‌های بلند را ایجاد می‌کند و در عین حال شکل‌های بدن منحنی‌تر را متعادل می‌کند، و این باعث می‌شود که این لباس‌ها برای فرم‌های بدنی مختلف زیبا باشد. اگر به دنبال لباسی هستید که انحناها را صاف‌تر و باسن‌های پهن را باریک کند تا ظاهری شیک‌تر و متناسب‌تر داشته باشد، شلوار جین بوت کات بهترین انتخاب است. این شلوار جین که با کفش یا چکمه مناسب ست می‌شود، می‌تواند پاها را بلند کند و به هر استایلی حالتی قدیمی بدهد.

 برش

برش های مختلف شلوار جین بسیار زیاد است: دمپا لول، شلوار جین راسته، شلوار باریک و گشاد. انتخاب برش مناسب برای رسیدن به ظاهر دلخواهتان سخت است. شلوار جین بوت کات  بهترین برش برای زمانی است که در بین مدل‌ها مختلف گیرد کرده اید و می‌خواهید یک شلوار جین همه‌جانبه خوب داشته باشید.

با ناحیه داشتن ساختار کمی تنگ در بخش ران شلوار، شلوار جین بوت کات، باسن و ران‌ها را در آغوش می‌گیرد و ظاهری متناسب و جذاب به شما می‌دهد، اما سپس از زانو تا سه جاف گشاد می‌شود و شانه‌ها را متعادل می‌کند. این تناسب را می‌توان برای داشتن ظاهری جذاب تر انتخاب کرد. این نوع از برش لباس می تواند برای هر فرم بدنی مناسب باشد.

طول

معمولا ترکیب شلوار جین با بوت دست کم گرفته می شود. این ترکیب پاهای بلندتر و کشیده تری را به وجود می آورد و شکل آنها با یک انحراف جزئی از زانو تا سه جاف استایلی بی نظیر را خلق می کند. این طول اضافه شده به واسطه برش شلوار های بوت کات برای استفاده زنان قدبلند عالی است، اما همچنین می تواند، با پاشنه مناسب یا چکمه های پاشنه دار، ظاهری با قد بلندتر را به زنان کوتاه تر و ریزه اندام ببخشد.

مناسب برای انواع استایل های بدنی

از آنجایی که شلوار جین بوت کات دارای ناحیه ران تنگ و متناسب است و ساق پای پهن‌تری دارد، انحرافات شکل‌های بدن منحنی‌تر را جبران می‌کنند. به عنوان مثال، زنانی که از بدنی کشیده دارند و استایل و ظاهر ساعت شنی را دوست دارند می توانند روی شلوار های بوت کات حساب ویژه ای باز کنند.

کفش

برای طرفداران کفش های مختلف، شلوار جین کات بوت انتخابی عالی برای نشان دادن همه چیز از چکمه های پاشنه دار گرفته تا کفش های پاشنه بلند شیک است. شما می توانید شلوار جین کات بوت مورد علاقه خود را با یک جفت چکمه پایتون ست کنید. بافت ها و الگوهای منحصر به فرد که از لبه های این سبک بیرون می آیند، ظاهری سرگرم کننده و غیرعادی را به نمایش می گذارند.

 در مورد این سبک واقعاً هیچ قانونی وجود ندارد و می توان آن را با هر ساختاری و هر موقعیتی سازگار کرد. بازی بیسبال؟ عالی است، یک تی شرت، یک جین جین برش بوت و یک جفت کفش ورزشی بپوشید. قرار شبانه؟ یک لباس یقه اسلیپ باریک با شلوار جین برش چکمه، چکمه های زنانه زیر و چند گوشواره سرگرم کننده بپوشید، و شما آماده هستید. این شلوار جین همه کاره است!!

چیزی در مورد شلوار جین با بوت وجود دارد که دهه 90 را به ما یادآوری می کند. وقتی به دنبال ظاهری گشاد و بدون گذر از دهه 70 هستید، شلوار جین کات بوت بهترین گزینه برای داشتن ظاهری تمیز و غیررسمی با حداقل تلاش ممکن است.

کافیست این شلوار جین را با یک تاپ راه راه و یک نوار مو ست کنید تا ظاهری قدیمی داشته باشید. نه به اندازه شلوار جین لاغر مدرن و نه به سبک راک استار، کات بوت در برابر گرایش‌ها و مدهای گذرا مقاومت کرده است و همچنان یک سبک با ترکیبات نامحدود است.

6 روش ست کردن شلوار بوت کات

شلوار جین بوت کات یک افزودنی عالی برای انواع کمدهای لباس است. ایده‌هایی که در ادامه برایتان جمع آوری کرده ایم بی نظیر ترین ترکیب های ممکن با شلوار بوت کات را برایتان به دنبال خواهد داشت

1. یک لباس رترو را امتحان کنید. می‌توانید شلوار جین بوت‌کات را با تاپ‌های قدیمی، کفش‌ها و لباس‌های با رنگ شاد ترکیب کنید تا ظاهری دورهمی داشته باشید. ترکیب لباس های بوهو دهه 70 ممکن است دارای عینک آفتابی بزرگ و کلاه لبه دار باشد پس شما هم این ساختار را دنبال کنید!!

2. آن را معمولی نگه دارید. مانند بسیاری از انواع مختلف شلوار جین، شلوار جین بوت کات در محیط های غیر رسمی و تجاری به خوبی جواب می دهد. شما می‌توانید شلوار جین بوت‌کات را با یک پیراهن یقه‌دار، ژاکت کش باف پشمی یا بلیزر یا حتی شلوار جین بوت‌کات را با هودی و کفش‌های کتانی اسکیت بپوشید و همچنان تیپ کژوال شما در نظر گرفته شود!!

3. به دنبال ظاهری شیک و براق باشید. خطوط تمیز و دارای رنگی عمیق شلوار شما را برجسته نشان می دهد. شلوار جین بوت‌کات آبی تیره با درخشندگی ظریف‌تر می‌تواند با یک تی‌شرت یقه هفت یا یک یقه یقه‌شب و کت اسپرت عالی به نظر برسد.

4. با چکمه های کابوی ست کنید. بسیاری از شلوارهای جین بوت‌کات به اندازه‌ای روشن هستند که می‌توانند روی یک جفت چکمه کابویی بچرخند. شما می توانید این ظاهر غیر رسمی را با یک پیراهن چهارخانه یا یک کت چرم جیر کامل کنید.

5. شلوار جین کوتاه بوتکات را امتحان کنید. به طور کلی در اطراف ساق پا، شلوار جین کوتاه می تواند کفش های پاشنه بلند، صندل های گوه ای یا چکمه های مچ پا را به بهترین شکل به رخ بکشد. برخی از شلوارهای جین بوت‌کات دارای قسمت پایینی فرسوده هستند که برای لباس‌های غیررسمی مناسب است. پس شلوار جین بوت‌کات خود را با کفش‌های شیک و یک بلیزر غیر رسمی برای یک لباس غیر رسمی ست کنید.

6. ورزش به سبک خیابانی. شلوار جین بوت‌کات گزینه‌ای عالی برای لباس‌های بیرونی در ماه‌های سرد است. برای روزهای آفتابی پاییزی شلوار جین بوت‌کات را با یک کت چرمی مشکی، پارچه برزنتی، و کلاه بافتنی، یا یک کت جیر مجلل‌تر، کیف شانه‌ای چرم تیره و عینک آفتابی لاک پشتی ست کنید.

سخن پایانی

شلوار بوت کات یک انتخاب کاملا متفاوت و جذاب برای هر موقعیتی می تواند باشد، فقط کافیست به بهترین شکل ممکن آن را ست کرده و با شناخت کافی نسبت به بدنتان آن ها را با هم در یک مسیر قرار دهید.

ما در ژیلمو امیداوریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام