ضررهای پوشیدن لباس مشکی

نوشته تحریریه ژیلمو

17 فروردین 1402

مد و استایل

0 نظر

ضررهای پوشیدن لباس مشکی

شاید بار ها این موضوع را شنیده باشید که پوشیدن لباس های مشکی می تواند مضر باشد و در دراز مدت عوارض مختلفی برای افراد به دنبال داشته باشد، اما خب تا چه اندازه این صحبت ها بر گرفته از واقعیت هستند و تا چه اندازه می تواند با خیال راحت از البسه ها در طیف های رنگی تیره و مشکی استفاده کرد؟

امروز با ژیلمو همراه باشید تا به اتفاق به تمامی این سوال ها پاسخ دهیم.

پوشیدن و نپوشیدن لباس مشکی

هم مسیر شدن با روندهای فعلی مد می تواند بسیار دشوار باشد زیرا هر چند ماه یکبار این روند تغییر می کند. اما خوشبختانه، یکی از چیزهای مهم در مورد مد در حال حاضر این است که تقریباً همه چیز تغییر می کند و ثابت باقی نمی ماند. شما می توانید روشن ترین رنگ ها و الگوها را بپوشید و زیبا به نظر برسید، یا می توانید کاملا برعکس عمل کنید و همچنان شیک باشید.

اگرچه این جو مد می تواند گذرا باشد، اما بیشتر مردم عموما همچنان به سمت ظاهر خاصی میل دارند. یکی از محبوب ترین استایل های پوشش در چهار یا پنج سال گذشته پوشیدن ست های تمام مشکی بوده است. رنگ‌های تیره‌تر مانند سرمه‌ای، سرمه‌ای سیر، خاکستری و مشکی همگی در حال حاضر بسیار محبوب هستند.

پوشیدن ست های تمام مشکی بسیار جذاب است و این موضوع به گونه ای پیش می رود که همه چیز در یک استایل پوششی سیاه باشد، از اکسسوری ها گرفته تا رنگ رژ لب! این سبک و استایل می تواند یک ظاهر عالی باشد، اما درست مانند تمام فعل و انفعالات دنیای مد، پیروی از آن دارای مزایا و معایبی است.

مزایای پوشیدن لباس مشکی

بارزترین مزیت رنگ سیاه این است که یک رنگ اصلی به شمار می رود و تقریبا با همه چیز، حتی خود مشکی، مطابقت دارد. شاید در گذشته، مشکی فقط در مراسم ختم پوشیده می شد، با این حال امروزه تقریبا این موضوع کاملا تغییر کرده است و استایل ها در لباس های روزمره به سمت رنگ ها تیره پیش رفته است.

جدای از این موضوع، رنگ مشکی معمولاً با شیک بودن، ثروتمند بودن همراه است و نشان دهنده اعتماد به نفس پوشنده است.

همچنین مشخص است که مشکی یک رنگ لاغرکننده است، به همین دلیل است که پوشیدن لباس‌های مشکی برای بسیاری از خانم‌ها جذاب و محبوب به شمار می رود.

نکته بعدی این است که پوشیدن ست تمام مشکی در درجه اول دلایل عملی نیز دارد. از آنجایی که مشکی یک رنگ پایه است و با هر چیزی ست می شود، اگر به دنبال اکسسوری هستید، یک پایه عالی برای پیدا کردن ست های بی نظیر است. از آنجایی که مشکی بسیار محبوب و ابتدایی است، تقریباً همه لوازم جانبی مشکی هستند. این مساله تضمین می کند که همیشه گزینه های عالی برای انتخاب اکسسوری ها وجود دارد.

نکته دیگر این است که رنگ مشکی می تواند در هر ماهی از سال یک گزینه مناسب برای انتخاب باشد. البته، شاید همه این کار را انجام ندهند ، زیرا بدیهی است که شما در اواسط تابستان یک ژاکت یقه اسکی مشکی نمی پوشید. ترفند اصلی در ست کردن رنگ مشکی این است که لباس هایتان را با توجه به ساختارشان تغییر دهید و حداقل به ست پوششیتان یک لباس با جنسی متفاوت نیز اضافه کنید، مانند ترکیب یک شومیز مشکی گلدوزی شده با شلوار جین مشکی! این موضوع  نشان می دهد که لباس های استایل پوششی شما از یکدیگر جدا هستند.

آخرین امتیاز برای داشتن یک ست تمام مشکی این است که اگر چیزی روی آن بریزید، معمولاً دیده نمی شود. این موضوع برای زمانی عالی است که بر اثر یک اتفاق همه چیز کثیف می شود.

معایب لباس مشکی

واضح است که پوشیدن تمام لباس های مشکی ویژگی های خوبی دارد، اما نکته های نه چندان جذابی نیز در مورد آن وجود دارد.

شکایت اصلی مردم درباره لباس مشکی مربوط به گرما است. این مشکل معمولاً در ماه‌های تابستان اتفاق می‌افتد، زیرا انرژی خورشید توسط رنگ سیاه و سایر رنگ‌های تیره بیشتر جذب می‌شود. این مشکل اگر ست تمام مشکی داشته باشید می تواند بدتر هم باشد. در حالی رنگ سیاه در یک کفش به شدت شکیل دیده می شود اما باید مراقب باشید که اگر آنها را در ماه های گرمتر سال می پوشید آنها را کجا بگذارید.

یکی دیگر از اشکالات مشکی این است که در حالی که ممکن است برخی از لکه ها را پنهان کنند، رنگ مشکی موهای بیشتری را نیز روی خودش نشان می دهد (معمولاً موی حیوانات خانگی). هرچند این مشکل را می توان به راحتی حل کرد، با این حال، اگر مقدار زیادی از مو روی لباس دیده شود، گاهی اوقات می تواند جلوه بسیار نا مناسبی به لباس بدهد.

تاثیر رنگ مشکی بر خلق و خو

ظاهراً پوشیدن مشکی نیز می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد!

بله، پوشیدن لباس مشکی فواید زیادی دارد. تمایل به لاغری دارد، راهی برای نشان دادن احترام در مراسم ختم است و اگر قصد دارید در شب دزدی کنید، راهی عالی برای انجام این کار است !!

اما، ظاهراً پوشیدن رنگ مشکی نیز می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و شما را غمگین‌تر و کم‌انگیزه‌تر کند. این موضوع احتمالاً توضیح می‌دهد که چرا همه در ملبورن همیشه اینقدر بدخلق هستند. در واقع پوشیدن مشکی در شهر ملبورن برای دهه‌ها یکی از اصلی‌ترین ترند های مد بوده است، زیرا به مردم محلی اجازه می‌دهد تا به راحتی به بازدیدکنندگان بفهمانند که اینجا مکانی سرد و درمانده است و مطابق فضا با آن رفتار کنند. به همین دلیل است که لبخند زدن در ترامواهای این شهر غیرقانونی است،  باریستاها وقتی قهوه شما آماده است نام شما را به شدت فریاد می‌زنند و تنها زمانی که ملبورنیایی‌ها واقعاً با شادی متحد شده‌اند این است که یک راننده کامیون فقیر از خارج از شهر به پل خیابان مونتاگ تصادف می‌کند.

اما، شاید پوشیدن لباس های رنگی روشن بتواند همه اینها را تغییر دهد! حداقل، این طبق گفته استایلیست شخصی اهل ملبورن، سالی مکینون است.

مکینون می گوید: (پس از دو سال حضور در فضای تیره و تار زمان آن فرا رسیده است که ملبورنی ‌ها جشن بگیرند و طوری لباس نپوشند که در عزاداری هستند.)

مکینون می‌گوید: (اهالی ملبورن به‌طور سنتی به دلیل آب و هوای زمستانی آن جا، رنگ مشکی زیادی می‌پوشیدند که این موضوع نمادی از هوای سرد، آسمان خاکستری است. اما این رنگ برای بسیاری به یک رنگ ایمن تبدیل شده است، و من فکر می کنم برخی از ساکنین ملبورن با پوشیدن لباس مشکی تنبل شده اند، زیرا انتخاب رنگ آسانی است.)

البته، توجه به این نکته مهم است که پوشیدن مشکی لزوماً به معنای تنبلی شما نیست، بلکه فقط می تواند به معنای عمل گرا بودن شما باشد. برای مثال، اگر شلوار سفید پوشیده‌اید، به هیچ وجه نمی‌توانید خطر ریختن مواد غذایی را بر روی آن نادیده بگیرید.

اما، چیزی در این ایده وجود دارد این است که اگر می‌خواهیم سطح دوپامین را افزایش دهیم، باید در انتخاب لباس‌هایمان جسورتر و شجاع‌تر باشیم. بنابراین، دفعه بعد که برای قرار ملاقات می‌روید، از پوشیدن رنگ های دیگر نیز فرار نکنید.

در واقع این گونه می توان گفت که لزوما رنگ مشکی نمی تواند دال بر بد شدن خلق و خو و افسردگی باشد اما تاریخ نشان می دهد که استفاده مداوم از رنگ مشکی در دراز مدت می تواند کمی بر روی روحیات افراد تاثیر بگذارد.

اما فقط و فقط کمی!!

سخن پایانی

پوشیدن لباس مشکی مانند تمامی رنگ ها می تواند هم زمان یک انتخاب درست و یک انتخاب غلط باشد. این موضوع فقط و فقط به شما بستگی دارد و اینکه شرایط محیطی زندگی نیز بتواند با ساختار رنگ تیره مطابق باشد نکته مهم دیگر در اهمیت توجه به صحیح انتخاب کردن رنگ های مختلف می تواند باشد.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله به بهترین شکل ممکن از رنگ های مشکی کمد لباستان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام