مزایا و معایب بوتاکس مو

نوشته تحریریه ژیلمو

8 اردیبهشت 1402

زیبایی

0 نظر

مزایا و معایب بوتاکس مو

درباره بوتاکس مو چقدر می دانید؟

گاهی اوقات از بین بردن خطوط و چین و چروک های ظریف باعث بهبودی ظاهری  افراد می شود، بوتاکس یکی از ساده ترین و راحت ترین چیزهایی است که می توان برای حل این مشکل  روی آن حساب کرد.

 فناوری و پیشرفت ما انسان ها امروزه در مورد بوتاکس باورنکردنی بوده است زیرا یک جلسه ی بوتاکس می تواند به سادگی خطوط ناخواسته روی صورت شما را کاملا از بین ببرد.

اما اگر به شما بگویم که معادلی از بوتاکس برای موهای شما وجود دارد که در عین مبارزه با علائم پیری در موهای شما، خاصیت ارتجاعی و رطوبت موهای شما را افزایش می دهد، چه؟ برای کسانی که به راحتی دچار نگرانی از بابت استفاده از سوزن می شوند باید بگوییم که نگران نباشید هیچ سوزنی در اینجا نخواهید دید.

بوتاکس مو روشی عالی برای التیام بخشیدن به موهای شما در مواقعی که نیاز به صاف کردن، حالت دادن و محافظت در برابر عناصر دارد، به شمار می رود.

این روش به نوعی مانند یک ماسک ضد پیری است، اما برای موهای شما.

امروز، ما در ژیلمو شما را با نحوه عملکرد بوتاکس مو آشنا خواهیم کرد. برای شما مزایا و معایب درمان بوتاکس مو را به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

بوتاکس مو چیست؟

در حالی که بوتاکس صورت در واقع حاوی ماده سم بوتولینوم برای حجم دادن و سفت کردن پوست است، بوتاکس مو اینطور نیست. اصطلاح “بوتاکس” مو به طور مستقل از بوتاکس صورت استفاده می شود و فقط به تأثیر جادویی و تقریباً آنی این درمان بر روی موها اشاره دارد.

در واقع، این درمان به سادگی یک درمان کننده و حالت دهنده عمیق مو است که می توانید در سالن های آرایشی آن را روی موهایتان پیاده سازی کنید.

بوتاکس مو می تواند با پر کردن الیاف موهای شما با فرمول خاص، به گونه ای عمل کند تا خاصیت ارتجاعی و نرمی را در موهایتان افزایش دهد.

هنگامی که در مطب متخصص پوست خود بوتاکس می‌کنید، این کار تقریباً شبیه پرتر شدن و کشسانی بیشتر پوست شما است. توجه داشته باشید که هر سالن یا برندی در فرمول این درمان متفاوت است.

یک عنصر رایج که در بوتاکس کردن موهایتان خواهید یافت کراتینه است. علاوه بر کراتینه انواع دیگری از پروتئین ها که می‌توانند شکاف‌های نازک‌تر و ضعیف‌تر موهای شما را پر کنند و آن‌ها را قوی و انعطاف‌پذیر کنند نیز در بوتاکس های مو وجود تدارد. پوشاندن موهایتان با کراتین نیز موخوره و بی نظمی مو را صاف می کند. برخی دیگر از فرمول هایی با ترکیب سرامیدها، کلاژن، پپتیدها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها نیز در تزریق بئتاکس ها استفاده می شوند.

این موارد می توانند موهای شما را در برابر عناصر محیطی محافظت می کنند و آن را تا زمانی که ممکن است نرم، سالم و هیدراته نگه می دارند.

نکته بعدی این است که بوتاکس های مو معمولاً فرمول های 100% طبیعی دارند و هیچ گونه مواد شیمیایی خشن و آسیب زننده در آنها وجود ندارد.

فرآیند دریافت بوتاکس مو

این روند به این صورت پیش می رود: شما به سالن می روید و موهای خود را شامپو می کنید. سپس آرایشگر شما فرمول حالت دهنده را از ریشه تا انتهای موهای شما اعمال می کند. فرمول حالت دهنده باید تا 90 دقیقه در رشته های مرطوب شما بماند. وقتی زمان ذکر شده تمام شد، عامل حالت دهنده با استفاده از صاف کننده به رشته های شما مهر و موم می شود. این تکنیک به فرمول کمک می کند تا عمیق تر به فیبرهای موی شما جذب شود.

بعد از آن می توانید با موهایی بسیار متفاوت از سالن آرایشی خارج شوید.

اگر موهای آسیب دیده و وز کرده دارید و نمی دانید چگونه موهای خود را مدیریت کنید یا آن ها را سالم نگه دارید، بوتاکس مو ایده فوق العاده ای است.

در صورتی که بعد از کراتینه کردن موهایتان به دنبال ست کردن یک تیشرت زیبا به همراه کفش های سفید رنگتان هستید که کثیف هستند اما نمیدانید که چگونه باید آن را تمیز کنید می توانید بهترین راه تمیز کردن کفش های سفید را از ژیلمو یاد بگیرید.

تفاوت بین بوتاکس مو و درمان کراتینه

بسیاری از دوستداران مو در مورد بوتاکس مو و تفاوت آن با درمان استاندارد کراتینه کاملاً گیج می شوند و این موضوع کاملاً قابل درک است. این دو درمان محبوب مو وجوه مشترک زیادی دارند، از رام کردن فرهای وز گرفته تا صاف‌تر و براق‌تر کردن موهای شما نسبت به قبل.

اما تفاوت های زیادی بین این دو مورد وجود دارد.

در ابتدا باید به این مساله اشاره کنیم که درمان های کراتینه حاوی فرمالدئید هستند.

بزرگترین تفاوت این دو در واقع این است که بوتاکس مو حاوی فرمالدئید نیست، در حالی که درمان های کراتینه همیشه حاوی فرمالدئید هستند. از آنجایی که هدف اصلی درمان‌های کراتینه ایجاد بافت صاف‌تر در موهای شماست، از یک ماده شیمیایی قوی به نام فرمالدئید استفاده می‌کند. این ماده برای ماندگاری بافت موهای صاف شده شما تا حد امکان بسیار مفید است، اما به دلیل سرطان زا بودن معمولا توصیه نمی شود

خوشبختانه، بوتاکس مو حاوی مواد شیمیایی خشن مانند فرمالدئید، آمونیاک یا پراکسید نیست. این مواد به مو آسیب می رسانند، آسیب هایی که گاهی اوقات غیر قابل برگشت هستند!!

اما این درمان صرفاً یک درمان کننده و حالت دهنده است، بنابراین تنها چیزی که به دست می آورید چیزهای خوب است و هیچ کدام از بدی ها کراتین را در خود ندارد!

اهمیت موی افراد

نکته مهم دیگر در تفاوت های کراتین و بوتاکس مو این است که بدانیم این درمان ها برای چه کسانی در نظر گرفته شده است.

کسانی که موهای بسیار مجعد، وز و گره خورده دارند ممکن است از درمان کراتینه سود بیشتری ببرند. در واقع کراتین برای صاف کردن بافت مو بسیار عالی است و به گونه ای برخورد می کند که در طولانی مدت مدیریت آن آسان تر شود.

از طرف دیگر، بوتاکس مو تقریبا برای همه انواع مو مفید است، صاف یا مجعد، نازک یا ضخیم.

همه افراد گاهی اوقات نیاز به افزایش رطوبت در موهای خود دارند، و اگر نمی خواهید موهای خود را در معرض مواد شیمیایی خشن و بالقوه مضر قرار دهید، این روشی است که باید به آن پناه ببرید.

بوتاکس مو گرانتر از درمان های کراتینه است

در ادامه مقاله مساله مهم بعدی که در این دو مورد تفاوت ها را رقم می زند، هزینه های هرکدام است!!

در حالی که شما می توانید کراتینه درمانی را با حدود 75 تا 100 دلار در کشورهای خارجی در سالن مورد علاقه خود دریافت کنید، قیمت بوتاکس مو تا چند صد دلار بالاتر از این رقم است.

بنابراین اگر اولویت شما صرفه جویی در هزینه است، ممکن است به جای بوتاکس مو نیاز باشد تا درمان کراتینه را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از بوتاکس مو

اما در وهله اول چرا باید بوتاکس مو انجام داد؟ در اینجا فقط برخی از فواید فوق العاده این درمان برای موهای شما آورده شده است:

خداحافظی با مو خوره

بوتاکس مو با موادی مانند کراتین و سرامیدها ساخته می‌شود که به درمان موخوره و وز شدن مو معروف هستند.

این موضوع بدان معناست که اگر موهای شما به طور طبیعی نامنظم و شلخته است، یک بوتاکس سریع و باکیفیت مو بسیار در روند درمان موثر خواهد بود تا موهای شما را حداقل برای چند ماه به بهترین شکل صاف نگه دارد.

بنابراین اگر موهای صاف همان چیزی است که به دنبال آن هستید، در انجام این درمان شک نکنید. 

بوتاکس موها را عمیقاً مرطوب و حالت دهی می کند

شاید محبوب ترین مزیت بوتاکس مو این باشد که می تواند سطح رطوبت را در موهای شما افزایش می دهد و آن را نرم و براق می کند.

موهای افراد باید به طور مرتب به مقدار مناسبی از رطوبت تغذیه شوند تا قوی، صاف و سالم بمانند. این همان روشی است که پوست شما برای چاق شدن و شادابی نیاز به آبرسانی دارد.

بوتاکس مو با تغذیه عمیق موهایتان با سرامیدها، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها، می‌تواند به موهای کدر نیز درخشندگی و شفافیت ببخشد.

استفاده از بوتاکس مو یک جایگزین عالی برای استفاده از مواد شیمیایی براق کردن مو است.

ترمیم موهای آسیب دیده

اگر در طول سال‌ها به موهای‌تان با حرارت دادن یا رنگ‌کردن زیاد آسیب رسانده‌اید، بوتاکس مو یک راه عالی برای ترمیم آن است.

اگر هر روز موهای خود را سشوار می کشید یا چندین بار در سال موهای خود را رنگ می کنید، ممکن است بخواهید موهای خود را با یک بوتاکس موی خوب درمان کنید. هنگامی که موهای شما آسیب می بیند، معمولاً در اثر حرارت و مواد شیمیایی که در معرض آن قرار می گیرند، ضعیف، شکننده و متخلخل می شوند. پروتئین‌ها و سایر مواد تقویت‌کننده مو که معمولاً در بوتاکس مو یافت می‌شوند، این شکاف‌ها و سوراخ‌ها را پر می‌کنند و موهای شما را پرتر، ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌کنند. یکی دیگر از راه هایی که این درمان برای تقویت مو پیاده می کند، توانایی مرطوب کنندگی آن است. وقتی مو به درستی مرطوب شود، حالت ارتجاعی بیشتری پیدا می کند. خاصیت ارتجاعی توانایی موهای شما برای کشیده شدن و سپس برگشتن به حالت اولیه بدون ریزش را بالا می برد.

این مساله بدان معناست که موهای شما به اندازه کافی قوی خواهد بود تا در برابر دو شاخه شدن و شکستگی مقاومت کند.

بوتاکس مو ساختار و بافت طبیعی موهای شما را حفظ می کند

بسیاری از درمان‌ها در کنترل کردن فرهای وز و غیرقابل کنترل بسیار مؤثر هستند. با این حال، درمان‌هایی مانند آن‌ها با تغییر ساختار و ترکیب موهای شما نتیجه می دهند و در نهایت هرگونه فر یا موج طبیعی موهای شما را از بین می‌برند.

بنابراین اگر فرهای طبیعی مویتان را با این مواد شیمیایی از دست داده اید، بازگشت به عقب برای شما سخت خواهد بود. اما نکته مهم این جاست که بوتاکس مو این کار را نمی کند.

مواد بوتاکس فقط موهای شما را با مواد مغذی خود مرطوب و پوشش می دهد، اما هرگز ساختار موهای شما را تغییر نمی دهد.

بنابراین اگر موهای مجعد دارید، می‌توانید تمام فواید شگفت‌انگیز این درمان را تجربه کنید بدون اینکه نگران از بین رفتن ساختار کلی موهایتان باشید.

بوتاکس مو باعث سلامت پوست سر می شود

از آنجایی که بوتاکس مو فقط با مواد مغذی ساخته می شود، لازم نیست تلاش بیشتری کنید تا مطمئن شوید این مواد پوست سر شما را لمس نمی کنند.

در عوض، مواد تشکیل دهنده بوتاکس به  فولیکول های مو کمی رطوبت اضافی می دهد و سلامت کلی آنها را تقویت می کند.

از این گذشته، پوست سر شاد و هیدراته محیطی بهینه برای رشد موهای انعطاف پذیر است.

حتی این درمان می تواند از پوست سر شما در برابر مسائلی مانند شوره سر، پسوریازیس و هر گونه بیماری حساس پوستی که پوست سر شما در اثر خشکی بیش از حد ایجاد می شود محافظت کند.

معایب درمان بوتاکس مو

اما قبل از اینکه بیش از حد در مورد رزرو نوبت بوتاکس مو در سالن خود هیجان زده شوید، به ما اجازه دهید که شما را با معایب این درمان نیز آشنا کنیم.

در حالی که بوتاکس مو فواید زیادی دارد، معایبی نیز دارد.

البته، چیزهای خوب این درمان بیشتر از موارد بدش است، اما همچنان مهم است که بدانید از این درمان چه نتیجه ای می گیرید.

هزینه بالا

احتمالاً بزرگترین نگرانی کسی که ممکن است در مورد بوتاکس مو داشته باشد، قیمت بالای آن است.

فرمول این درمان پیچیده است و گاهی اوقات با مواد منحصر به فردی مانند روغن خاویار یا عصاره های عجیب و غریب ترکیب می شود. بنابراین، قیمت یک دوره بوتاکس مو می تواند بسیار بالا باشد. درکشور های دیگر بعضا ممکن است شما برای یک دوره بوتاکس مو چیزی نزدیک به 200 دلار هزینه کنید.

همچنین بسته به اینکه آن را در یک سالن سطح بالا یا یک سالن معمولی دریافت می کنید، می تواند به چند صد دلار در هر جلسه برسد.

توجه داشته باشید که شما می توانید بوتاکس مو را در خانه انجام دهید، اما ممکن است آن را به اندازه یک آرایشگر حرفه ای انجام ندهید.

مانند تمام درمان‌های مو، انجام آن در سالن بسیار ایمن‌تر است، حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر باشد.

اگر مرتباً این کار را انجام دهید، موهای شما ممکن است بشکند

توصیه می شود قبل از انجام دوباره این درمان حداقل سه ماه از آخرین بوتاکس مویتان گذشته باشد. اگرچه مواد به کار رفته در فرمول بوتاکس مو مغذی هستند و هرگز بر روی موهای شما آسیب های عجیبی ایجاد نخواهند کرد، اما کل فرآیند بوتاکس همچنان بر روی تارهای شما تنش و ناراحتی ایجاد می کنند. اگر روند تکرار جلسه های بوتاکس مویتان را طولانی نکنید،  می تواند منجر به شکستگی غیرضروری موهایتان شود.

امکان تغییر رنگ مو

اگر در حال حاضر از موهای رنگ شده استفاده می کنید، ممکن است رنگ موهای شما پس از تزریق بوتاکس مو تغییر کند.

در حالی که بعید است که از این درمان آسیبی به شما وارد شود، اما مواد موجود در فرمول آن ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض رنگدانه های موهای شما واکنش عجیبی داشته باشند. عامل بوتاکس مو قرار است به تارهای موی شما نفوذ کند تا آن را از داخل به بیرون حالت دهد. و وقتی رنگدانه‌های رنگی در داخل کوتیکول‌هایتان قرار دارند، برای داشتن فضا با بوتاکس مو مبارزه می‌کنند.

به همین دلیل، ممکن است پس از پایان درمان، تغییر جزئی در رنگ موهایتان تجربه کنید.

پایان فرایندهای شیمیایی

پس از تزریق بوتاکس مو، هدف اصلی شما این است که از افزایش طول عمر درمان خود مطمئن شوید. این بدان معناست که شما نباید موهای خود را به دفعات بشویید تا فرمول حالت دهنده تا زمانی که ممکن است در موهای شما بماند. بنابراین یکی از فداکاری های بزرگی که باید انجام دهید این است که به هر قیمتی از استفاده از فرآیندهای شیمیایی مانند نرم کننده ها و… اجتناب کنید.

تداخل بوتاکس مو با دکلره

قرار دادن موهای بوتاکس شده در معرض مواد شیمیایی خشن می تواند نرم کننده را از موهای شما پاک کند. این کار تاثیر بوتاکس حالت دهنده عمیق شما را کاهش می دهد.

سخن پایانی

اگر به‌دنبال نرم‌کننده‌های عمیقی هستید که موهایتان را پر و شاداب نشان دهد، بوتاکس مو ممکن است گزینه ای عالی برایتان به شمار بیاید. هدف اصلی این درمان کنترل کردن موخوره و قابل کنترل تر کردن موهای شما تا تقویت و ترمیم تارهای آسیب دیده است. همانطور که گفتیم بوتاکس مزایای زیادی برای مو دارد و هر نوع مویی از بوتاکس مو سود زیادی خواهد برد.

اما در عین حال نمی توان از معایب درمان بوتاکس مو مانند محدوده قیمت بالای آن نیز چشم پوشی کرد. همچنین محدودیت‌هایی در حالت دادن و سایر فرآیندهای شیمیایی ممکن است برایتان به وجود بیاید. پس بنابر این قبل از تصمیم گیری در مورد این درمان، مطمئن شوید که مزایا و معایب را به درستی سنجیده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام