همه چیز درباره جامپسوت

نوشته تحریریه ژیلمو

29 اسفند 1401

مد و استایل

0 نظر

همه چیز درباره جامپسوت

شاید اطلاعات مردم و جامعه درباره جامپسوت بسیار محدودتر از چیزی باشد که تصور می کنید، اما خب سوال اصلی اینجاست که ریشه و تاریخچه جامپسوت از کجا ریشه گرفته است؟ با چه استایل ها و ترکیب هایی می توان آن را ست کرد؟ و از این دست سوال ها که درباره انواع لباس ها ممکن است برای شما مطرح شود. با ژیلمو همراه باشید تا با هم به تمام سوال های بالا پاسخ دهیم.

تاریخچه جامپسوت

به طور کلی جامپسوت لباسی است به شکل یک تکه که قالبا این گونه شناخته می شود توسط چتربازان استفاده می شود.

در گذشته لباس‌های چتربازان، لباس‌های ساده‌ای بودند که برای عایق‌کردن بدن در برابر دماهای سرد مرتبط با ارتفاعات بالاتر و به حداقل رساندن خطر پوشاندن دست و پاهای انسان طراحی شده بودند. اما امروزه این لباس کاربردهای دیگری پیدا کرده است.

لباس‌های جامپسوت معمولاً به عنوان یک لباس راحتی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا به طور کلی آن ها ساده‌تر، سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر نسبت به سایر لباس ها برای پوشیدن هستند.

تاریخچه لباس جامپسوت به سال 1919 باز می گردد. در آن زمان این لباس به عنوان لباسی کاربردی برای پرش چتربازان از هواپیما ساخته شده بود. استفاده برای کارگران دیگ بخار نیز دیگر کاربردی بود که لباس های جامپسوت در آن زمان داشتند. در آن زمان جامپسوت میان سه لباس کاربردی وقت که شامل (لباس سرهمی، لباس کارگران دیگ بخار و کت و شلوار) بود، جامپسوت موفق شد که اولین لباسی لقب بگیرد که به مد تبدیل می شود. دلیل آن نیز برش باریک تر آن در دوخت اصلی لباس بود.

جامپسوت و همه گیر شدن آن

در دهه 1930، السا شیاپارلی، طراح مد، شروع به طراحی لباس های جامپسوت برای زنان کرد. طرح های او نقل محفل های شهر بود، اما تنها تعداد کمی از آنها استفاده می کردند. سپس سبک های اسپرت توسط طراح آمریکایی ورا ماکسول در اواسط دهه 1940 روی کار آمد. سبکی که هم محبوب بود و هم یک آیتم جدید در صنعت مد به حساب می آمد.

در طول جنگ جهانی دوم، لباس‌های جامپ سوت به دلیل مفید بودن، توسط زنان پوشیده می‌شد. در دهه 1950، طراحان آمریکایی مانند بانی کشین شروع به طراحی لباس های شب با ساختار جامپسوت کردند. اما یک دهه زمان نیاز بود تا اینکه لباس‌های سرهنگی به عنوان لباس‌های روز و شب محبوب شوند. این لباس برای اولین بار در سپتامبر 1964 در ووگ ظاهر شد. گای لاروش یک لباس سرهمی قهوه‌ای ژاکتی به همراه یک ژاکت از پوست مهر و موم پوشید و ایروینگ پن از آن عکس گرفت. در عرض چند ماه جامپسوت به یک لباس محبوب تبدیل شد.

اواخر دهه 1960 و 1970 سال های بسیار مهمی برای لباس های جامپسوت بود. آنها به عنوان لباس ورزشی، در قالب یک پارچه چرمی و همچنین به عنوان طرح های تزئین شده برای لباس شب ساخته می شدند. لباس های سرهمی در طراحی های هر طراح جای خود را پیدا کردند.

 در دهه 1970 شر و الویس در حین اجراهای صحنه ای خود لباس های جامپسوت شیکی پوشیدند. جفری بین، طراح مشهور آمریکایی، لباس جامپسوت را “لباس مجلسی قرن آینده” نامید و ان گونه می توان گفت که جامپسوت تبدیل شده بود به ترند آن روز های جهان مد!! اما شرایط به مرور تغییر کرد و جامپسوت برای دهه بعد از به شکلی عجیب و به یکباره از مد افتاد. Nicolas Ghesquière در سال 2002 با طراحی آن به کمک پارچه ها و الگوهای مختلف سعی کرد آن را به عرصه مد بازگرداند و تا حدی نیز موفق شد. لباس سرهمی به روز شده دوباره محبوبیت پیدا کرد. و بدین ترتیب این سبک دوباره وارد ساختار پوششی مردم شد.

چرا جامپسوت را باید انتخاب کنیم

بدون هیچ شکی، لباس‌های جامپسوت یک سبک نمادین در صنعت فشن و مد هستند. یک لباس جامپسوت می تواند ظاهری چشمگیر در شما ایجاد کند که شما را وارد دسته شیک پوشان می کند.

بخشی از زیبایی ظاهری انسان در گرو یافتن لباس مناسب است زیرا آنها در سبک های مختلفی در صنعت مد حضور دارند و انتخاب بسیار سخت می تواند باشد.

 هنگام خرید یک لباس باید، نیازهای خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال لباس مناسب باشید. خوب است بدانید که جذاب‌ترین لباس‌هایی که می‌خواهید فقط با یک کلیک در ژیلمو پیدا خواهید کرد!!

همانگونه که در بالا اشاره کردیم روندهای مد می آیند و می روند، اما لباس های جامپسوت هرگز از بین نمی روند. آنها هم در تابستان و هم در زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. نه تنها در چند سال گذشته تعداد زنانی که آنها را برای پوشیدن انتخاب می کنند، افزایش یافته است بلکه محبوبیت آنها با گذشت زمان نیز در حال افزایش است. دلیل این موضوع نیز نه تنها به این دلیل است که جامپسوت ها همه کاره هستند و به راحتی پوشیده می شوند، بلکه بدن شما را نیز لاغر تر نشان می دهند. اگر هنوز متقاعد نشده اید که یک لباس سرهمی بخرید؟ در ادامه به شما می گوییم که چرا باید به سراغ لباس‌های جامپسوت بروید.

فوق العاده راحت

لباس‌های جامپسوت یکی از راحت‌ترین لباس‌ها در میان انبوه لباس ها هستند. برخی از لباس ها پس از پوشیدن، آزادی حرکت شما را محدود می کنند. خوشبختانه، این مورد در مورد لباس های جامپسوت صدق نمی کند. شما در حالی که آنها را پوشیده اید می توانید آزادانه در هر جهت حرکت کنید. جامپسوت های تابستانی از پارچه بسیار سبکی مانند پنبه ساخته شده اند تا احساس راحتی و سبکی داشته باشید. این پارچه یک پارچه همه فن حریف است!! این موضو به آن معنی است که هنگام پوشیدن آن لازم نیست خیلی حساسیت بالایی به خرج دهید. نکته بعدی در این لباس این است که بالا و پایین تنه آن به هم متصل هستند، بنابراین احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهند. تابستان زمانی از سال برای انتخاب مدهای جسورانه است، بنابراین مطمئن شوید که جامپسوت یکی از آنهاست.

آنها شیک هستند

جامپسوت های امروزی بسیار شیک و مسحورکننده هستند. آنها یک لباس مناسب برای خانم هایی هستند که دوست دارند همیشه جسور به نظر بیایند. طراحان همواره در حال کار روی لباس‌های جامپسوت هستند و هر روز سبک جدیدی از آن را ارائه می‌کنند. مدل های مدرن در روند یکپارچه سازی با شرایط هر کشور باعث افزایش تعداد زنانی شده است که هر روز آن را خریداری می کنند. بسته به رویدادی که می خواهید در آن شرکت کنید، می توانید آن را رسمی یا غیر رسمی جلوه دهید. برای اینکه آن را رسمی کنید، به سادگی به ساختار پوششیتان جواهرات اضافه کنید. برای اینکه آن را غیررسمی کنید، می توانید عینک آفتابی یا صندل را به استایلتان بی افزایید.

لباس چاپلوس

لباس های جامپسوت برای هر تیپ بدنی بسیار جذاب به نظر می رسند. بله! ممکن است از شنیدن آن تعجب کنید اما این یک واقعیت است. مدل‌های مختلف لباس‌های جامپسوت در خط کمر قرار می‌گیرند، سپس روی پایین تنه می‌افتند تا بدن شبیه ساعت شنی شود. چاق بودن نباید دلیلی برای نخریدن یک جامپسوت باشد. به‌جای لباس‌های تنگ، به سراغ لباس‌هایی با پارچه های کتان گشاد بروید. شلوار گشاد به طور خودکار هر تیپ اندامی را لاغرتر و بلندتر نشان می دهد. آنها یک اثر را درست مانند لباس ماکسی ایجاد می کنند.

مهم نیست در چه فصلی باشید، اگر اکسسوری‌های مناسب را انتخاب کنید، لباس‌های جامپسوت گزینه خوبی برای پوشیدن در مهمانی‌ها و مجالس نیز به شمار می روند. پس با پوشیدن جامپسوت خود از زندگی لذت ببرید و خود را آماده کنید، زیرا صدها تعریف و تمجید از لباستان در راه است!

جامپسوت و مناسبت های رسمی

هنگام شرکت در مراسم رسمی، زنان اغلب در این ذهنیت قرار می گیرند که فکر می کنند یک لباس ماکسی تنها گزینه آنهاست. اما این گونه نیست!! لباس‌های جامپسوت می‌توانند به اندازه یک لباس ماکسی زیبا و براق باشند و در عین حال یک فاکتور شگفت‌انگیز خارج از عرف را ارائه می‌دهند که امتیازات زیبایی و جذابیت بی نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین برای رویداد رسمی بعدی خود سعی کنید از لباس هایی که معمولا استفاده می کنید خارج شوید و یک جامپسوت بپوشید. سعی کنید تا استایلی براق و خوش دوخت را انتخاب کنید که چهره شما را برجسته کند، در نهایت نیز چند اکسسوری ساده و در عین حال شیک به آن اضافه کنید و تمام!!

جامپسوت در استفاده روز مره

اگر به دنبال اضافه کردن سبکی جدید از پوشش روزمرتان هستید، نمی‌توانید از انتخاب یک جامپسوت کژوال چشم پوشی کنید. جامپسوت بعضا می تواند بهترین گزینه برای رهایی شما از شلوار جین و تی شرت باشد. می توانید جامپسوتتان را از بین انواع جنس پارچه های پنبه و جین در طیف وسیعی از سیلوئت ها انتخاب کنید تا موردی را پیدا کنید که مناسب استایل شما باشد.

به طور خاص، لباس‌های گشاد که دارای کمر کشی  هستند، معمولاً برای دختران کم سن تر جذاب و مناسب هستند. اگر قصد دارید جامپسوت بپوشید، به یاد داشته باشید که حتما یک بوت کوتاه یا صندل توری انتخاب کنید که تا مچ پا یا کمی بالاتر از آن به پایان برسد. این کار به ایجاد تعادل در استایل شما کمک می کند و ظاهرتان را کشیده تر و باریک نگه می دارد.

در صورتی که یک جامپسوت مخملی دارید و به دنبال شستن آن هستید می توانید به مقاله نحوه شست و شوی لباس مخملی مراجعه کنید.

 لوازم جانبی جامپسوت

در حالی که پوشیدن یک جامپسوت ممکن است هماهنگی یک لباس را بسیار ساده‌تر از سایر لباس‌ها کند، اما همچنان نیاز به کمی تفکر دارد. بله، شما فقط می توانید یک لباس بپوشید، اما هنوز باید به این فکر کنید که چگونه آن را با اکسسوری های مختلف تکمیل کنید. کافیست تا لوازم جانبی اشتباهی را انتخاب کنید تا کل ظاهر شما درهم و برهم و زشت شود.

برای شیک نگه داشتن همه چیز، باید برای ساختار لباس خود برنامه ریزی کنید و به کفش، جواهرات و کمربند خود توجه ویژه ای داشته باشید. از این گذشته، جامپسوت نیازمند لوازم جانبی است که به درخشش آن کمک کند، بنابراین مواردی را انتخاب کنید که به خوبی با لباستان مطابقت داشته باشند. هدف کلی این است که لوازم جانبی با توانایی دوگانه پیدا کنید تا لباس سرهمی شما را برجسته کند و در عین حال یکنواختی آن را از بین ببرد.

لباس جامپسوت + کمربند

کمربند یکی از آن دسته  لوازم جانبی ضروری برای تکمیل کردن ساختار جامپسوت است، به خصوص اگر هنوز در مورد استایل آن مطمئن نیستید. با اضافه کردن یک کمربند به جامپسوت خود، کمک خواهید کرد تا کمر خود را به شکلی بسیار جذاب مشخص کنید. حتی اگر این مدل از قبل در قسمت کمر قرار گرفته باشد، کمربند به شما کمک می کند لاغرتر به نظر برسید . برای کسانی که هنوز با لباس‌های جامپسوت صمیمی نشده اند، توصیه می‌کنیم یک کمربند با رنگ متضاد با لباس جامپسوت خود امتحان کنند. انجام این کار بُعد جدیدی به لباس اضافه می کند و خط مستقیم کت و شلوار شما را از بین می برد، که در غیر این صورت ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد. سعی کنید رنگ کمربندتان را با کفش‌هایتان هماهنگ کنید تا لباسی خوش‌رنگ داشته باشید.

لباس جامپسوت + جواهرات

لباس‌های جامپسوت در عین اینکه یک استایل بی نظیر از مد روز هستند، گاهی اوقات می‌توانند بدون اکسسوری‌های جسورانه کمی ساده به نظر برسند. به ویژه انواع رنگ های بلوک، بدون بُعد لباس اضافه ای که اکسسوری ها، مانند جواهرات، می دهند، فاکتور شگفت انگیز خود را از دست می دهند. جواهرات یک نقطه تمرکز ثانویه بر روی لباس شما ایجاد می کند و باعث می شود استایل شما فراتر از یک لباس جامپسوت باشد. همچنین جواهرات می توانند جزئیات جالبی را در ظاهر شما ایجاد کنند که همین موضوع نیز می تواند چشمان اطرافیان شما را به استایلتان جلب کند. هنگام انتخاب جواهرات سعی کنید تا قطعاتی را انتخاب کنید که برجسته باشند، مانند یک گردنبند درشت یا گوشواره های آویز بزرگ. همچنین رنگ طلایی نیز با مدل‌های کت و شلوار رسمی عالی به نظر می‌رسد.

لباس جامپسوت + کفش پاشنه بلند

در حالی که جامپسوت ها می توانند کمی چاپلوس باشند، اما در هنگام نگاه کردن به آنها چشم را به سمت پایین می کشند و شما را کوتاه تر از آنچه هستید نشان می دهند. به ویژه جامپسوت های گشاد و کمر باریک برای تبدیل کردن زنان با قد متوسط به مدل های کوچک از خودشان بدنام هستند. یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این مشکل اضافه کردن یک جفت کفش پاشنه بلند به ظاهر خود است. ارتفاع اضافی که از پاشنه ها دریافت می کنید به بلندتر شدن پاها و بلندتر نشان دادن شما کمک می کند. فقط مطمئن شوید که به جای کفش های درشت، کفش های پاشنه باریک را انتخاب کنید تا ظاهری صاف و بلند داشته باشید.

مدل مو

آخرین گام برای تنظیم ظاهر جامپسوت این است که تصمیم بگیرید با موهایتان چه کار می خواهید کنید. اینکه موهای خود را با لباس سرهمی ببندید یا بگذارید باز بماند به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالی که هیچ قانون کلی برای نحوه آرایش موها وجود ندارد، برخی دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند انتخاب را آسان تر کند. برای جامپسوت های غیررسمی، بستند موهایتان بهترین انتخاب ممکن به نظر می رسد زیرا با احساس آرامشی که  لباس دارد بسیار خوب هماهنگ می شود. از آنجایی که جامپسوت های غیررسمی تمایل دارند فضای بیشتری را در اطراف شانه ها و سینه نشان دهند، بستن موهایتان به تعادل ظاهری شما میز کمک می کند.

سخن پایانی

جامپسوت ها لباس هایی بی نظیر برای هر موقعیتی به شمار می روند، چه رسمی و چه غیر رسمی! فقط و  فقط کافیست به شکلی دقیق و اصولی آن را با اکسسوری های مناسب و صد البته و کفش کمربند اصولی ترکیب کنید تا به معجزه های این لباس بی نظیر پی ببرید. هدف ژیلمو در این مقاله آشنایی هر چه بیشتر شما با جامپسوت و نحوه ست کردن آن بود، امیدواریم که توانسته باشیم در راستای هرچه خوش پوش تر شدن شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام