رنگ سال 2023 چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

19 فروردین 1402

سبک زندگی

0 نظر

رنگ سال 2023 چیست؟

در هر پاییز، شرکت‌های رنگ‌سازی و کارشناسان طراحی داخلی رنگ‌هایی را پیش‌بینی می‌کنند که خانه‌هایمان، لباس هایمان و به و شکل کلی زندگیمان را در سال آینده شکل خواهند داد. در حالی که رنگ‌های سال 2022 حول سایه‌های سبز متمایل به طبیعت متمرکز شده‌اند، سال 2023 می تواند تنوع بیشتری در ساختار رنگ ها داشته باشد.

امروز در ژیلمو با شما هستیم تا درباره رنگ های 2023 صحبت کنیم با ما همراه باشید.

استفاده دوباره از رنگ های مبتنی بر سبز

می توان این گونه گفت که رنگ سبز هیچ نشانه‌ای از محو شدن و از بین رفتن در ساختار خانه‌های ما نشان نمی‌دهد، و این یک موضوع بدیهی است.

 چه بخواهید از رنگ مریم گلی آرام‌بخش یا پسته‌ای رنگ پریده استفاده کنید ماهیت رنگ سبز در زندگی شما باقی می‌ماند. ناتالی ایبل، رئیس یکی از برندهای رنگ می گوید: «ما در سال 2022 قطعاً شاهد افزایش علاقه به رنگ سبز بوده ایم، به طوری که این رنگ نمایانگر سه رنگ از شش رنگ برتر ما برای سال 2022 است. اما در حالی که سال گذشته شرکت‌های رنگ‌سازی تغییرات سرسبز خاصی را در رنگ بندی ها پیش‌بینی می‌کردند ما همراه با بسیاری از کارشناسان دیگری که با آنها صحبت کردیم، پیش‌بینی کرده ایم که استفاده مردم از رنگ های سبز افزایش یابد.

اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود که رنگ سبز همیشه محبوب بماند؟ کارشناس بین المللی رنگ و مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون، لئتریس آیزمن، زیبایی آن را به عنوان یک رنگ خنثی مطرح می کند. او می‌گوید: «دانشجویان من بارها و بارها درباره استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ خنثی سخنرانی‌های من را می‌شنوند. جمله معروف من این است که “مادر طبیعت از آن در گیاهان و شاخ و برگ ها استفاده می کند.” پس مراقب استفاده از این رنگ در همه چیز از سنگ مرمر گرفته تا کاشی و اثاثیه در سال پیش رو باشید.

اسطوخودوس و یاس بنفش

امروزه یک ترند رنگی جدید در حال ظهور است که علاقه مصرف کنندگان را به رنگ هایی با تم یاس بنفش نشان می دهد.

ریبرتی، به همراه کلر اسمیت، استراتژیست رنگ WGSN، پیش‌بینی می‌کنند که امسال رنگ یاس بنفش علاوه بر دیوارهای ما، بر روی میز و مبلمان نرممان نیز غالب خواهد بود.

آنها به ما می گویند: «این یک رنگ بیانگر یک حس متفاوت است که باعث بروز خلاقیت در میان استفاده کنندگان آن در روزمرشان می شود.

متخصصین همچنین به نوستالژی نیز اشاره می کند: ما متوجه شده ایم که امروزه طراحان رنگ بنفش یاسی را با کروم، شیشه و سایر سطوح بازتابنده ترکیب می کنند، که نشانه ای از بازگشت رسمی دهه 80 است.

قرمز و نارنجی تاثیرگذار

بنجامین مور ) تولید کننده رنگ های درجه یک و تجاری آمریکایی( از سایه‌های آرامش‌بخش سال‌های گذشته دور شد تا “رژ تمشک” را به عنوان رنگ رسمی سال خود معرفی کند. این تصمیم حاکی از حرکت بیشتر در صنعت طراحی داخلی به سمت سایه های اشباع تر است.

یکی از طراحان این کمپانی به نام مگنو می‌گوید: «برای سال 2023، ما اشتیاق به رنگ‌های پررنگ و اشباع شده و تغییر به سمت رنگ‌هایی را حس کردیم که کمی غیرمنتظره هستند، به‌ویژه پس از چندین سال که رنگ‌های خنثی و خاموش در مرکز توجه قرار گرفتند. زمان مناسبی برای برجسته کردن رنگی بود که تمایل به خلاقیت و بیان را از طریق رنگ ترغیب می کند، حتی اگر به معنای جدا شدن از رنگ های آزمایش شده و واقعی باشد.»

امسال رنگ‌های خانواده‌های قرمز، نارنجی و سفالی به دلیل توانایی آن‌ها در خارج کردن افراد از منطقه امن و گویاتر بودن با انتخاب رنگ‌هایشان، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

پرسمن یکی دیگر از متخصصین این کمپانی می افزاید: “تناژ رنگ ها در این خانواده های رنگی، به ویژه آن دسته از رنگ های قرمز و نارنجی که زنده تر هستند، انرژی و روحیه ما را تقویت می کنند.”

سرخابی رنگ سال 2023

اصلی ترین رنگ مورد استفاده در سال پیش رو viva magneta خواهد بود!

اصطلاح “viva magenta” نامی اختصاصی است که توسط موسسه رنگ پنتون، یک شرکت متخصص در تطبیق رنگ و ارتباطات، ابداع شده است. کلمه “viva” از کلمه لاتین “vivus” به معنای “زنده” یا “پر جنب و جوش” گرفته شده است. این رنگ به اصطلاح سرخابی به رنگ صورتی مایل به بنفش اشاره دارد که اغلب با انرژی، خلاقیت و جسارت همراه است. نام «ویوا سرخابی» روی هم، سایه‌ای پر جنب و جوش و پر جنب و جوش از بنفش مایل به صورتی را نشان می‌دهد که برای افزودن یک رنگ به هر طرحی عالی است.

اگرچه سرخابی از خانواده قرمز مشتق شده است، اما سرخابی روحی پر جنب و جوش را به ارمغان می آورد که مردم در سال آینده هوس خواهند کرد از آن در روزمرشان بیشتر استفاده کنند. مؤسسه رنگ پنتون، Viva Magenta را به عنوان رنگ رسمی سال 2023 به دلیل طبیعت شاد و در عین حال قدرتمندش نامگذاری کرد. این رنگ قرمزی با نت‌های لطیف بنفش است که تحت نام گذاری سرخابی به‌طور بی‌عیب و نقصی بسیاری از پالت‌های رنگی مختلف را از طیف رنگ‌های غنی‌تر و رنگ‌های جواهری تا رنگ‌های سبک‌تر و خاکی تکمیل می‌کند.

موسسه پنتون همچنین خاطرنشان می کند که با توجه به اینکه واقعیت مجازی در زندگی روزمره ما بیش از پیش برجسته شده است، رنگی مانند Viva Magenta می تواند در هر دو دنیا پیشرفت کند و کاوش و جست و جو را بیش از پیش به در مردم به وجود بیاورد.

Viva Magenta یک سایه خاص از بنفش مایل به صورتی است که به دلیل رنگ روشن و واضح خود شناخته شده است. این رنگ با سایر رنگ‌های بنفش متفاوت است زیرا تمایل بیشتری به پر جنب و جوش بودن و جلب توجه دارد و اغلب به عنوان رنگی زنده و پرانرژی توصیف می‌شود.

Viva Magenta به عنوان یک گرایش رنگی دیجیتالی نیز در میان مردم مورد توجه قرار گرفته است زیرا رنگی محبوب در رسانه های دیجیتالی به شمار می رود که اغلب در وب سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف یافت می شود.

این رنگ اغلب به عنوان رنگ برجسته برای افزودن جذابیت بصری و جلب توجه به عناصر خاص در صفحه استفاده می شود. طبیعت درخشان و جسورانه viva magenta آن را به یک انتخاب عملی برای ایجاد طرح های جذاب و چشم نواز در قلمرو دیجیتال تبدیل می کند.

به طور کلی، رنگ بنفش اغلب با خلاقیت، تجمل و پیچیدگی همراه است و سایه های بنفش می تواند حالات و احساسات متفاوتی را منتقل کند. Viva Magenta نیز از این قاعده مستثنی نیست و رنگ روشن و پر جنب و جوش آن می تواند حس انرژی و هیجان را به طراحی اضافه کند. این رنگ با سایر رنگ‌های بنفش متفاوت است، زیرا تمایل بیشتری به پر جنب و جوش بودن و جلب توجه دارد و اغلب برای بیان یک جمله جسورانه یا جلب توجه بیننده استفاده می‌شود.

سبزهای غیرمنتظره متداول در رنگ سال 2023

سبزهایی با تناژ میانی رنگ به دلیل توانایی خود در بازی با طبیعت، خانه ها را در سراسر جهان تصاحب خواهند کرد. در حالی که این رنگ ها سایه تسکین دهنده خود را به عنوان یک رنگ خنثی تثبیت کرده است، مگنو معتقد است طیف های منحصر به فرد سبز، مانند سبزه ساوانا، که در پالت رنگ های ترند 2023 این برند نشان داده شده است می توانند راه خود را به خانه باز کنند.

ساوانا گرین یک نمونه عالی از این نوع از سبز های غیر منتظره است زیرا دارای کیفیت رنگی مرکباتی و اسیدی است که ممکن است برای رنگ دیوار های یک منزل غیرمنتظره باشد، اما زمانی که در یک اتاق استفاده می شود فضایی را ایجاد می کند که به یکباره هم بازیگوش و هم پیچیده است.

شاید این طور به نظر برسد که اگر دیوارهای خود را با استفاده از چارتر برقی یا سبز جنگلی بپوشانید ترسناک باشد، اما ما قول می دهیم که نتایج این کار شما را متعجب خواهد کرد.

استفاده از رنگ های خنثی در رنگ سال 2023

برای برخی افراد، رنگ‌های خنثی زمانی که دنیایی از رنگ‌های روشن برای آزمایش وجود دارد، کمی خسته‌کننده هستند. با این حال، متخصصان رنگ اغلب توضیح می دهند که این رنگ ها نقش مهمی در ایجاد یک پایه محکم در ساختار رنگی یک منزل دارند.

رنگ‌های خنثی امروزی به‌جای رنگ‌های سردتری که در گذشته دیده‌ایم، حالت گرم‌تری با رنگ‌های خاکی دارند. شرکت‌های رنگ‌سازی مانند Sherwin-Williams که رنگ ماوی Redend Point را رنگ سال خود نامیدند  انتظار دارند در سال آینده استفاده از این نوع رنگ ها متداول تر از باشد.

رنگ های جایگزین سیاه

رنگ مشکی هرگز از مد نمی افتد، اما طیف وسیعی از سایه های دیگر از این رنگ وجود دارد که می تواند این حس عمق و ظرافت را به اتاق بیاورد. بنجامین مور به عنوان بخشی از پیش‌بینی روند رنگ‌ها، به رنگ Wenge اشاره می‌کند، رنگی شکلاتی عمیق با نت‌های بنفش و مشکی، به عنوان جایگزینی عالی برای سیاه رنگ!!

در همین حال، پرسمن خاطرنشان می کند که ” رنگ ها با تن های بنفش” نیز در حال افزایش محبوبیت هستند.

سخن پایانی

بسته به فعالیت و ساختار هر شغل رنگ های ترند آن ها نیز تغییر می کند، بهتر است این گونه بگوییم که طراح مد ولباسی که به دنبال طراحی یک شومیز است می تواند رنگ های ترند متفاوتی نسبت به فردی که در کار دیزاین ساختمان فعالیت می کند، انتخاب کند.

به هر شکل امیدواریم با مطالعه این مقاله با قالب رنگ های سال 2023 آشنا شده باشید تا به واسطه این موضوع در انتخاب رنگ هایی مطابق با ترند سال به مشکل بر نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام