کالر بلاکینگ در فشن

نوشته تحریریه ژیلمو

26 اردیبهشت 1402

مد و استایل

0 نظر

کالر بلاکینگ در فشن

با نزدیک شدن فصل تابستان، رنگ ها خیابان ها را پر کرده اند. از لباس های پررنگ گرفته تا رنگ‌های براق!! هیچ زمانی بهتر از ماه‌های گرم‌ سال برای تجربه‌ی استایل های مختلف وجود ندارد. با این حال ترکیب رنگ ها می تواند احساس ترسناکی داشته باشد. رنگ‌های روشن بدون شک توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و زمانی که به درستی انتخاب ‌نشوند، می‌توانند به سرعت ظاهری اشتباه خلق کنند. در واقع ماهیت کالر بلاکینگ باید بسیار دقیق و و اصولی باشد تا هم پوشانی رنگ ها در استایل و لباس ها باعث خلق ظاهری بی نظیر در شما شوند. با ژیلمو همراه باشید تا به طور کامل درباره مقوله کالر بلاکینگ و اصول آن به اتفاق بیاموزیم.

کالر بلاکینگ چیست؟

کالر بلاکینگ را می توان این گونه تعریف کرد که به ترکیب دو تا سه رنگ های پررنگ و اغلب متناقض با هم در یک مجموعه لباس می گویند تا یک ست و استایل هیجان انگیز در افراد ایجاد شود. در واقع می توان این گونه گفت شما در یک ست کامل لباس باید از رنگ های مختلف استفاده کنید تا بتوانید ماهیت اصلی ساختار کالر بلاکینگ را پیاده کنید.

ایو سن لورن یکی از اولین کسانی بود که در دهه 1960 این ترند پوششی را آغاز کرد و لباس گونی مانند خود را با الهام گرفتن از ساختار کالر بلاکینگ نمادین خود را با الهام از پیت موندریان در نمایشگاه پاییز و زمستان 1965-1966 خانه مد به نمایش گذاشت. آن لحظه در روند مد استایل کمک کرد، و همچنین طراحان را مجبور کرد که نه تنها رنگ را در آغوش بگیرند، بلکه مرزها را با آن کنار بگذارند.

درباره کالر بلاکینگ

پس از آن استفان باروز، طراح مد سیاه پوست، کالر بلاکینگ را تا حد زیادی در صنعت مد رایج کرد. باروز در یک خانواده فعال مد در نیوجرسی متولد شد و در ابتدای کار خود به شدت از عصر دیسکو در طراحی لباس هایش الهام گرفت. او موضوعاتی مانند آزادی، جنبش و فرهنگ را در لباس‌های محبوب اولیه‌اش در هم آمیخت. به گفته L’Officiel، مجموعه‌های بارز با تم دیسکو شامل «نیمه‌های کشباف غیر فینیتو، چرم میخ‌کوب‌شده، و سجاف‌های کاهوی مواج» بود.

پس از آن بود که کالر بلاکینگ متولد شد و عصر جدیدی از مد را آغاز کرد که در دهه های آینده استایل ما را تحت تأثیر قرار داد.

امروزه، کالر بلاکینگ نقش خود را در ظاهر فعلی مد مستحکم کرده است و به عنوان پلتفرمی برای طراحان عمل می کند تا مرزهای قوانین سبک سنتی را جابجا کند.

خانه‌های مد افسانه‌ای مانند گوچی و پرادا به دلیل آزمایش رنگ‌ها مشهور هستند. و امروزه، طراحان جوان‌تری مانند جرمی اسکات و کریستوفر جان راجرز از دیدگاه‌های نوآورانه‌شان استفاده می‌کنند تا مکانی منحصر به فرد برای خود در صنعت مد ایجاد کنند.

از JW Anderson تا Valentino تا Prabal Gurung و Balenciaga، کالر بلاکینگ امروزه به یک هنجار پوششی تبدیل شده است. اما حتی در خانه، نقش اصلی را در کمد بسیاری از مدگراها ایفا می کند. برای کسانی که به دنبال ورود به دنیای کالر بلاکینگ در زندگی شخصی خود هستند، تنوع انتخاب رنگ هرگز مانند امروز اینقدر زیاد نبوده اند. اگر هنوز کاملاً آماده نیستید که خلاقیت‌های سبک خود را در رنگ های لباس هایتان مشاهده کنید، در ادامه تعدادی از گزینه‌هایی که وجود دارد که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم را برایتان جمع آوری کرده ایم.

خلق استایل کالر بلاکینگ مناسب

ایجاد یک استایل کالر بلاک مناسب و موفق و چشم نواز تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد بلکه همراه با پیروی از این نکات و ترفندهای که به شما می گوییم می تواند بسیار ساده و آسان باشد. سه راه مختلف برای کالر بلاکینگ وجود دارد، و شما می توانید بسته به احساسی که در هر روز دارید انتخاب کنید که کدام یک مناسب شما است.

شما می توانید از این چرخه رنگ به عنوان یک راهنما استفاده کنید تا به سادگی بدانید برای هر ظاهری به کدام رنگ ها استایل بدهید، تا با خیال راحت لباس مد نظرتان را انتخاب کنید.

کالر بلاکینگ تک رنگ

با ترکیب کردن اصولی کردن رنگ‌های مختلف، اشباع و بافت یک رنگ، می‌توانید رویکرد ملایم‌تری (و در عین حال به همان اندازه سرگرم‌کننده!) به روند کالر بلاکینگ داشته باشد. اگر در پوشیدن لباس های رنگی کاملاً تازه کار هستید، این سبک یک موقعیت عالی برای شروع است زیرا اشتباه کردن در آن غیرممکن است! ما شک نداریم که شما به احساسی که پوشیدن رنگ در شما ایجاد می کند معتاد خواهید شد و می خواهید خیلی سریع به روند پوششی بعدی بروید.

شما می توانید یک دامن آبی سرمه ای را با بلوز آبی برقی و کمربند آبی بچه گانه برای ظاهری معمولی و روزمره امتحان کنید یا اگر تصمیم دارید که به یک جشن بروید، ترکیب یک لباس قرمز رنگ، ساتن سفید و کمربند صورتی براق بسیار می تواند جذاب باشد.

استفاده خانواده یک رنگ در کالر بلاکینگ

آیا آماده هستید تا کالر بلاکینگ را تا حدی بسیار بی نظیری بالا ببرید؟ پس باید از چرخه رنگ برای کشف رنگ های مختلف در یک خانواده رنگ استفاده کنید تا جلوه ای حتی چشمگیرتر در ظاهرتان ایجاد کنید! اگر پرنسس دایانا می تواند کالر بلاکینگ داشته باشد، پس شما نیز می توانید! برای این موضوع باید ترکیبی از صورتی و قرمز روشن را برای یک روز یا زرد گرم و نارنجی روشن را برای یک روز دیگر تابستانی در زیر نور خورشید امتحان کنید! شما می توانید از تیشرت های رنگی و لانگ برای خلق استایل کالر بلاکینگ مد نظرتان نیز استفاده کنید هر آنچه را که انتخاب می کنید، بدانید که رنگ های روشن نیز در احیا و شادابی ظاهر پوست شما بسیار عالی عمل می کنند و به طور کلی درخشان تر به نظر می رسند.

توجه کنید که در طول تابستان، انتخاب رنگ هر چه روشن تر، بهتر! ما تن‌های صورتی روشن را به شما توصیه می کنیم که با رنگ‌های قرمز، یا سبز تازه و آبی سرمه‌ای ترکیب می‌شوند تا به زیبایی یکدیگر را تکمیل کنند. در طول ماه‌های سردتر می‌توانید رنگ‌های بنفش تیره‌تری را با سرمه‌ای یا قرمز و شرابی برای ظاهری غنی در پاییز انتخاب کنید.

استفاده از تن های متضاد

به سطح سه کالر بلاکینگ خوش آمدید!! با رسیدن فصل بهار، زمان آن فرا رسیده است که با انتخاب رنگ های متضاد بیشتر خلاق باشیم!

استفاده از تناژ های رنگ متضاد برای جشن‌ها یک انتخاب بی نهایت عالی است زیرا روح را در هر اتاقی که وارد آن می‌شوید فوراً بالا می‌برد و حال و هوای محیط را افزایش می‌دهد! به یاد داشته باشید، اعتماد به نفس همیشه کلید ایجاد یک استایل کالر بلاک جسورانه است. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم در اینجا از دو یا سه رنگ مکمل استفاده کنید تا ظاهر را تحت تأثیر قرار ندهد.

سخن پایانی

ماهیت کالر بلاکینگ و ترکیب صحیح رنگ ها در پوشش می تواند در ظاهر شما یک انقلاب ایجاد کند فقط بسیار مهم است که بدانیم چه رنگی با چه رنگی را ترکیب کنیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید با انتخاب صحیح رنگ ها در هر موقعیتی ظاهری جذاب و متفاوت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام