بهترین راه برای تا کردن لباس

نوشته تحریریه ژیلمو

28 تیر 1403

سبک زندگی

0 نظر

بهترین راه برای تا کردن لباس

تا کردن لباس‌ها می‌تواند شبیه آخرین کیلومتر یک مسابقه با مسافت طولانی باشد، همیشه در لحظات پایانی ترک کردن وسوسه‌انگیز است، به همین دلیل است که ما اغلب با انبوهی از لباس‌های تمیز اما در عین حال تا شده مواجه می‌شویم. با این حال، این آخرین مرحله شستشو به همان اندازه مهم است که شستشوی واقعی مهم می باشد. تا کردن مناسب، لباس های شما را بدون چروک نگه می دارد و به بهترین شکل ظاهر آن ها حفظ می شود. علاوه بر این، لباس‌های مرتب تا شده، نظم دادن به کشوها و کمدهای شما را آسان‌تر می‌کند.

اما سوال اینجاست که مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ ما در مجله ژیلمو به شما نشان خواهیم داد که چگونه هر نوع لباسی را در کمد خود تا کنید تا از تی شرت های روزمره گرفته تا ژاکت های حجیم مانند یک حرفه ای مطلق با آن ها برخورد کنید. با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

همه چیز با خشک کردن شروع می شود

کلید تا کردن منظم هر چیزی در انتقال از خشک کردن لباس به تا کردن آنها نهفته است، بنابراین این دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول: خشک کن را بیش از حد پر نکنید، زیرا این موضوع از چرخاندن صحیح لباس جلوگیری می کند و می تواند منجر به خشک شدن ناهموار یا چروک شدن بیش از حد شود.
  • دوم: لباس‌های خود را بیش از حد خشک نکنید و لباس‌ها را زمانی که تقریباً خشک هستند بیرون بیاورید. سپس، برای جلوگیری از چین و چروک، بلافاصله شروع به تا زدن کنید.

همچنین برای آن دسته از لباس‌هایی که به سختی پوشیده شده‌اند و قصد دارید قبل از شستن دوباره آن‌ها را بپوشید راهکار پیش رو بسیار مفید است. شما می توانید به سادگی لباس را در یک چرخه در استایلر بچرخانید و در نهایت خواهید دید که لباس آماده تا کردن و کنار گذاشتن خواهد بود (این گزینه مخصوصاً برای ژاکت‌هایی است که می‌توان چندین بار قبل از شستن آن را پوشید).

تا کردن پیراهن

مطئمن باشید سبک ماری کوندو برای تا کردن و نگهداری لباس‌ها در حالت عمودی مانند فایل‌ها، تنها یک روند بی کیفیت نیست و کارایی های زیادی با خود به دنبال دارد. تا کردن لباس‌هایتان در بسته‌های کوچک و مرتب به شما امکان می‌دهد همه پیراهن‌هایتان را یکجا ببینید و فضای زیادی را ذخیره کنید. در تجربه ما، این ترفند بهترین گزینه برای تی‌شرت‌ها است، این روش تای لباس روی تی‌شرت‌های آستین بلند، پیراهن‌های جلو دکمه‌دار (ابتدا دکمه‌ها را فشار دهید)، تی‌شرت‌های پولو و حتی رکابی ها نیز کار می‌کند.

اگر شما یک مینیمالیست واقعی هستید یا چندین هکتار فضای کشو دارید، ممکن است این روش به خوبی برایتان کار کنند

  • مرحله 1: پیراهن را صاف بخوابانید، طوری که قسمت جلویی آن رو به پایین باشد. سپس، بازوها را در کنار بدنه بیرونی پیراهن به عقب و پایین تا کنید.
  • مرحله 2: یک طرف پیراهن را به سمت وسط تا کنید. این کار را در طرف مقابل، با پوشاندن آستین اول تکرار کنید.
  • مرحله 3: اکنون باید یک مستطیل باریک دراز داشته باشید که پیراهن به صورت یک سوم تا شده باشد. سپس بالا و پایین را تا کنید تا در نقطه وسط به هم برسند.
  • مرحله 4: دوباره از وسط لباس را تا کنید تا یک بسته مستطیلی منظم و دقیق تشکیل شود. به صورت عمودی با لبه تا شده رو به بالا نگهداری کنید. یک کشوی پر از پیراهن‌هایی که به این شکل تا شده اند، باید کمی شبیه این به نظر برسد.

تا کردن تیشرت یقه اسکی

هنگام تا کردن تیشرت یقه اسکی ، روش تا کردن پیراهن را کمی تغییر می‌دهید تا یقه پیراهن را در خود جای دهد.

  • مرحله 1: پیراهن را صاف بخوابانید، طوری که قسمت جلویی آن رو به پایین باشد. سپس، بازوها را در کنار بدنه بیرونی پیراهن به عقب و پایین تا کنید. سپس یقه را نیز به سمت وسط لباس به سمت پایین تا کنید.
  • مرحله 2: یک طرف پیراهن را به سمت مرکز تا کنید و از گردن به عنوان راهنمای چین عمودی خود استفاده کنید. در طرف مقابل تکرار کنید.
  • مرحله 3: اکنون باید یک مستطیل باریک دراز به عرض یقه پیراهن داشته باشید و پیراهن را تقریباً به یک سوم تا کنید. سپس بالا و پایین را تا کنید تا در نقطه وسط به هم برسند.
  • مرحله 4: دوباره از وسط تا کنید تا یک بسته مستطیلی منظم و دقیق تشکیل شود. به صورت عمودی با لبه تا شده رو به بالا نگهداری کنید.

تا کردن ژاکت

برای ژاکت‌هایی که اغلب در قفسه‌ها یا صاف در کشوها نگه داری می‌شوند، ژاکت را طوری تا کنید که انگار در یک فروشگاه نمایش داده می‌شود (این رشو یک نسخه ساده‌تر از تکنیک تا کردن است که در بالا توضیح داده شد). تا کردن ژاکت به این روش کمی بیشتر از تا کردن آن به چهار قسمت طول می کشد، اما از ایجاد چین در مرکز جلوی ژاکت جلوگیری می کند.

  • مرحله 1: پیراهن را صاف بخوابانید، طوری که قسمت جلویی آن رو به پایین باشد. بازوها را به سمت داخل تا کنید تا صاف و موازی با کناره های پیراهن دراز بکشند.
  • مرحله 2: یک طرف ژاکت را به سمت وسط پشت ژاکت تا بزنید. در طرف مقابل تکرار کنید، به طوری که آنها به هم می رسند، اما همپوشانی ندارند.
  • مرحله 3: پلیور را از وسط تا کرده و روی هم قرار دهید. (اگر ژاکت خیلی بلندی دارید، می توانید به یک سوم تا بزنید.)

تا کردن شلوار و شلوار جین

شلوارها خیلی راحت تا می شوند. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا آنها را در فرم یک سوم یا یک چهارم انجام خواهید داد یا خیر. برای شلوارهای بلندتر یا کشوهای باریک تر، یک چهارم تا کردن ممکن است بهتر از یک سوم باشد. سعی کنید شلوار تا شده تمام شده خود را با اندازه کشوی خود هماهنگ کنید تا به خوبی روی هم قرار گیرند.

  • مرحله 1: جیب های جلویی را با فشار دادن دست خود به داخل هر کدام صاف کنید تا صاف در جلوی شلوار قرار گیرد.
  • مرحله 2: شلوار را به صورت عمودی از وسط تا کنید تا قسمت جلویی آن به سمت بیرون باشد. درزها را بکشید و صاف کنید تا شلوار خیلی صاف شود.
  • مرحله 3: شکاف پایین شلوار یا فاق آن را یک سوم از راه به سمت بالا تا کنید (یا به نصف، اگر به ربع تا کنید).
  • مرحله 4: قسمت بالایی را به سمت پایین تا کنید تا ساق پای تا شده را بپوشاند (یا دوباره از وسط تا کنید)

تا کردن لباس های بندی مانند تاپ

برای لباس‌هایی مانند تاپ یا سارافون گلدوزی دو بند، ترفند برای مرتب نگه داشتن وسایل این است که بند آن ها را با تا کردنتان پنهان کنید. در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که این روند چگونه است:

  • مرحله 1: بند های شانه را ببندید، کناره ها را ببندید و در صورت وجود داشتن جیب های جلو آن را را صاف کنید.
  • مرحله 2: لباس‌ها را صاف بخوابانید  به گونه ای که قسمت جلویی آن رو به بالا باشد. بند را از ناحیه کمر به سمت پایین تا کنید، به طوری که روی جلوی شلوار صاف قرار گیرد.
  • مرحله 3: لباس را به صورت عمودی از وسط تا کنید تا قسمت پیشانی توسط لباس پوشانده شود.
  • مرحله 4: انتهای لباس را یک سوم از راه به سمت بالا تا کنید
  • مرحله 5: قسمت بالایی را به سمت پایین تا کنید تا انتهای تا شده لباس  را بپوشانید (یا دوباره از وسط تا کنید).

تا کردن جوراب

راه‌های زیادی برای تا کردن جوراب‌ها وجود دارد، اما روش ترجیحی ما این است که آن‌ها را در داخل خود به‌صورت یک بسته‌بندی مرتب تا کنیم. به این ترتیب جوراب ها حتی در حین جست و جوی سخت ترین کشو در کنار هم می مانند. منتقدان می گویند که این روش جوراب ها را دراز می کند، اما این مشکل اغلب مربوط به جوراب های 100 درصد نخی است که این روزها به ندرت پیدا می شود. و طبق تجربه ما، جوراب‌ها مدت‌ها قبل از اینکه کشیده شوند، سوراخ می‌شوند.

  • مرحله 1: یک جوراب را صاف روی جوراب دیگر قرار دهید.
  • مرحله 2: جوراب ها را در بالا نگه دارید، یک جوراب را باز کنید و روی هر دو جوراب از داخل به بیرون بچرخانید.
  • مرحله 3: معمولاً می توانید حدود یک سوم جوراب را در اولین دور تا کنید. از انگشت خود برای فشار دادن بقیه جوراب ها به داخل استفاده کنید و سعی کنید آنها را مرتب و صاف نگه دارید.

سخن پایانی

می توان این گونه گفت که ماهیت تا کردن لباس در هر خانه و به واسطه هرشخص می تواند متفاوت باشد، امروز در مجله ژیلمو با شما بودیم تا با هم به تعدادی از بهترین روش های تاکردن لباس بپردازیم تا بیشتر از هر زمان دیگری بتوانید از فضای کمد هایتان بهره برده و در کنار آن عمر مفید بیشتری نیز به لباس هایتان ببخشید. حتما و حتما بهترین ترفندهای تا کردن لباس هایتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام