رفع زردی زیر بغل لباس با چند راهکار ساده

نوشته تحریریه ژیلمو

6 اسفند 1401

سبک زندگی

0 نظر

رفع زردی زیر بغل لباس با چند راهکار ساده

رفع زردی زیر بغل!!! این موضوع یک مشکل بسیار بزرگ است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما تعداد کمی در مورد آن صحبت می کنند.

قطعا برای شما یا کسی که می شناسید پیش آمده است که از پوشیدن یک پیراهن با لکه های زرد تیره که از زیر بغل دیده می شود، از شرم و خجالت آب شده باشد.

لازم نیست اما نگران باشید. آیا آماده‌اید که یک بار تمیزی را به لباس هایتان بازگردانید؟ آیا می‌خواهید به جای خرید پیراهن‌های جدید، با بازگرداندن لباس‌هایتان به سفیدی بکر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؟

شما برای رفع زردی زیر بغل روی لباس، ملافه و سایر پارچه ها نیازی به لکه برها یا مواد شیمیایی قوی ندارید. حتی اگر لباس هایتان لکه هایی در بخش زیر بغل دارد که باعث تغییر رنگ آن بخش از تیشرت و باعث زردی یا تیرگیش می شود، راه حل آسانی وجود دارد. همچنین پیشنهاد میکنیم جهت خرید تیشرت زنانه از بهترین کیفیت ها استفاده کنید تا این موضوع کمتر پیش بیاید.

امروز در ژیلمو قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید به راحتی لکه های زرد زیر بغل را پاک کنید و برای جلوگیری از آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

با ما همراه باشید.

رفع زردی زیر بغل

برخلاف تصور رایج، این خود عرق شما نیست که باعث ایجاد لکه های زرد می شود. اکثر متخصصان موافق هستند که مقصر آلومینیومی است که همراه با مام رولت و اسپری های ضد تعریق شما وارد تار و پود لباس می شود و باعث تغییر رنگ آن می شود.

ترفندهای “مادربزرگ گونه” زیادی در مورد رفع زردی زیر بغل وجود دارد. ما تعدادی از آنها را روی یک پیراهن تاپ سفید امتحان کردیم.

نتایج آزمایش به شکل زیر بود.

رفع زردی زیر بغل به کمک سفید کننده

حتی سعی نکنید که از آن استفاده کنید!! ما سعی کردیم برای رفع زردی زیر بغل از سفید کننده استفاده کنیم، اما این یک اشتباه بزرگ بود. در واقع شاید سفید کننده اولین راه حلی است که برای این موضوع به ذهن خطور می کند اما واقعیت این است که سفید کننده فقط و فقط باعث بیشتر شدن زردی زیر بغل می شود.

رفع زردی زیر بغل به کمک آمونیاک + صابون ظرفشویی

دپارتمان راه‌ حل‌ های لکه‌ های اکستنشن دانشگاه ایلینوی (بله، واقعاً یک بخش دانشگاهی وجود دارد که به مبارزه با لکه‌ها اختصاص داده شده است) یک ترکیب برنده را برای این مشکل توصیه می‌کند که شامل پاک کردن باقی‌مانده لکه از پیراهن با یک چاقوی کره‌ای کند و سپس خیس کردن نواحی لکه‌شده در یک دستگاه شست و شو است.

شمایک لیتر آب ولرم، نصف قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک به مدت 15 دقیقه. در حالی که در حال خیس شدن است، به آرامی لکه را از پشت مالش دهید تا از بین برود و سپس 15 دقیقه دیگر خیس کنید. آبکشی کنید و بشویید.

استفاده از پاک کننده های لباس

 برخی پاک کننده  های لباس می توانند معجزه آسا باشند، تولید کننده های این مواد ادعا می کنند که پاک کننده آن ها می تواند سرسخت ترین لکه های زرد زیر بغل را از بین ببرد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و آن را با یک پیمانه پاک کننده مخلوط کنید. پیراهن رنگ گرفته خود را در سینک قرار دهید و مطمئن شوید که لکه های زرد کاملاً زیر آب فرو رفته اند. برای لکه های خفیف، فقط اجازه دهید پیراهن یک ساعت در آب بماند. برای لکه های سنگین تر اما اجازه دهید پیراهن شما یک شب به طور کامل خیس بخورد. پس از پایان خیساندن، پیراهن خود را   طبق معمول همیشه بشویید.

به صورت تجربی کاری که در این آزمایش می توان انجام داد در واقع مالیدن مخلوط غلیظی از پاک کننده و آب روی لکه قبل از قرار دادن آن در مخلوط رقیق‌تر بود. اما خب چرا؟ به نظر می رسید که این خودش را ثابت کرده است.

بنابر این با این روش در ابتدا اجازه دهید لباس یک شب بماند، سپس پیراهن را آبکشی کنید و داخل لباسشویی بیاندازید.

 وقتی آن را بیرون بیاورید لکه ها تقریباً از بین رفته اند.

نکته مهم این است که معمولا پاک کننده های لباس ایمن رنگ هستند و برای رفع زردی زیر بغل می توانید از آن ها استفاده کنید، بنابراین می توانید از آنها برای پیراهن های رنگی خود نیز مراقبت کنید. تنها اقدامی که هنگام استفاده از پاک کننده ها روی لباس های رنگی باید در نظر داشت این است که برخی از لباس ها هنگام استفاده از این محصولات راحت تر محو می شوند. حتما قبل از استفاده از محصول، ثبات رنگ را در یک منطقه نامحسوس از لباس تست کنید.

چگونه از لکه های زرد زیر بغل جلوگیری کنیم

تا اینجا فهمیدیم که در صورت نیاز چگونه می توانیم لکه های زیر بغل را پاک کنیم. اما احتمالاً طلف نشدن زمان و هزینه برای شست و شو در اولویت قرار می گیرد. چند راهکار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد لکه های زرد زیر بغل در وهله اول انجام دهید.

می توانید زیر پیراهن بپوشید!! شاید جالب باشد که بدانید فقط پوشیدن زیر پیراهن می تواند برای برخی از افراد بسیار کارساز باشد. لایه اضافی بین پوست آنها و یک لباس زیبا تمام چیزی است که برای جلوگیری از ایجاد تهدید زرد در ناحیه محوری آنها لازم است. اگر زیرپیراهن های معمولی جواب گوی شما نیست، می توانید همیشه برخی از زیرپیراهن های مخصوص را با محافظ های تعریق امتحان کنید.

متأسفانه، برای بسیاری از افراد، پوشیدن یک زیر پیراهن برای جلوگیری از لکه‌های وحشتناک زرد رنگ کافی نیست. برای این افراد اقدامات دیگری لازم است.

استفاده از دئودورانت ها را متوقف کنید

استفاده از ضد تعریق های آلومینیومی را متوقف کنید!! همانطور که در بالا ذکر کردیم، بزرگترین عامل ایجاد لکه های زرد زیر بغل، مخلوط شدن عرق شما با آلومینیوم موجود در اسپری های ضد تعریق است. بنابراین، به طور طبیعی، اگر می خواهید لکه های زرد را از بین ببرید، باید استفاده از ضد تعریق های مبتنی بر آلومینیوم را متوقف کنید.

همچنین شما می توانید از یک ضد تعریق با قابلیت های ضد لک بودن استفاده کنید. صنعت دئودورانت و ضد تعریق در چند سال گذشته در رقابت تسلیحاتی با لکه های زرد بوده است. شرکت‌های تولیدکننده ضد تعریق با درک این موضوع که محصولشان ممکن است در ایجاد لکه‌های زرد نقش داشته باشد، پول زیادی را صرف کشف چگونگی محافظت در برابر رطوبت و جلوگیری از ایجاد لکه‌های زرد کرده‌اند. برند های زیادی هستند ادعا می کنند محصول آن ها رطوبت را از بین می برد و از لکه های زرد جلوگیری می کند.

یکی دیگر از راه‌های محافظت از خشکی و در عین حال اجتناب از خطر لکه‌های زرد، استفاده از دئودورانت معمولی برای جلوگیری از بو در کنار مقداری پودر گلد باند است. باند طلایی بدون استفاده از نمک‌های آلومینیومی لکه‌گیر، روش خوبی در جلوگیری از خیسی انجام می‌دهد. بعلاوه، احساس نشاط آور خوبی نیز با خود به همراه دارد.

در آخر نیز بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که پیراهن ها را بلافاصله پس از پوشیدن باید بشویید. پاک کردن لکه ها پس از سفت شدن سخت تر است، بنابراین هر چه زودتر پیراهن های خود را بشویید، احتمال ایجاد لکه کمتر می شود.

سخن پایانی

شستن و از بین بردن زردی ناشی از تعریق در زیر بغل لباس ها و به طور خاص رفع زردی زیر بغل می تواند پروسه بعضا آزار دهنده ای باشد. اما این موضوع دیگر برای شما اتفاقی نا آشنا نیست و به کمک اطلاعاتی که سعی کردیم در اختیارتان قرار دهیم می توانید از نو شدن دوباره لباس هایتان لذت ببرید. در نهایت با توجه به قیمت تیشرت زنانه ، این موضوع بسیار مهم است که به رفع زردی زیر بغل توجه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام