مدیریت استرس به کمک 9 نکته مهم

نوشته تحریریه ژیلمو

6 اردیبهشت 1403

سبک زندگی

0 نظر

مدیریت استرس به کمک 9 نکته مهم

ممکن است همیشه برای شما این گونه به نظر برسد که هیچ کاری نمی توانید با استرس انجام دهید. صورت‌حساب‌ها متوقف نمی‌شوند، هرگز ساعات بیشتری در روز وجود نخواهد داشت و مسئولیت‌های کاری و خانوادگی شما همیشه سخت خواهد بود. اما باور کنید، کنترل استرس شما بسیار امکان پذیر تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

اگر با سطوح بالایی از استرس زندگی می کنید، کل سلامتی خود را در معرض خطر قرار می دهید. استرس تعادل عاطفی و همچنین سلامت کلی جسمی و روانی شما را تخریب می کند. این موضوع توانایی شما را برای تفکر واضح، عملکرد موثر و لذت بردن از زندگی محدود می کند.

مدیریت موثر استرس به شما کمک می‌کند تا استرس زندگی‌تان را از بین ببرید، بنابراین می‌توانید شادتر، سالم‌تر و سازنده‌تر باشید. هدف نهایی، یک زندگی متعادل، با داشتن زمانی برای کار، روابط، آرامش، و سرگرمی است همیچنین انعطاف پذیری برای تحمل فشار و رویارویی با چالش ها نیز بعد دیگری از این هدف به شمار می رود. برای مدیریت استرس بسیار مهم است که آزمایش کنید و بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است. نکات زیر برای مدیریت استرس می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. با مجله ژیلمو همراه باشید.

نکته اول – منابع استرس را در زندگی خود را شناسایی کنید

مدیریت استرس با شناسایی منابع استرس در زندگی شما شروع می شود. این موضوع به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. در حالی که شناسایی عوامل استرس زای اصلی مانند تغییر شغل، جابجایی یا طلاق آسان است، تعیین منابع استرس مزمن می تواند پیچیده تر باشد. نادیده گرفتن اینکه چگونه افکار، احساسات و رفتارهای شما در سطوح استرس روزمره شما نقش دارند، بسیار آسان است.

مطمئناً، ممکن است این موضوع را بدانید که شما دائماً نگران ضرب‌الاجل‌های کاری هستید، اما شاید این استرس ناشی از به تعویق انداختن شما باشد، نه خواسته‌های واقعی شغل!!

برای شناسایی آنچه واقعاً شما را تحت فشار قرار می دهد، به عادات، نگرش و بهانه های خود به دقت نگاه کنید:

  • آیا استرس را موردی موقتی می بینید؟
  • آیا استرس را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاری یا خانگی خود تعریف می
  • آیا استرس خود را به گردن افراد دیگر یا رویدادهای بیرونی می اندازید یا آن را کاملاً عادی و غیر استثنایی می بینید؟

تا زمانی که مسئولیت نقشی که در ایجاد یا حفظ آن ایفا می کنید را قبول نکنید، سطح استرس شما خارج از کنترل شما خواهد بود.

یک ژورنال استرس تهیه کنید

یک ژورنال استرس می تواند به شما کمک کند تا عوامل استرس زا نحوه برخورد با آنها را در زندگی خود شناسایی کنید. هر بار که احساس استرس کردید، آن را در دفترچه یادداشت کنید یا از یک ردیاب استرس در تلفن خود استفاده کنید. نگه داشتن گزارش روزانه به شما امکان می دهد الگوها و تم های رایج زندگیتان را ببینید. سعی کنید در این ژورنال بنویسید که:

  • چه چیزی باعث استرس شما شده است (اگر مطمئن نیستید حدس بزنید).
  • چه احساسی داشتید، چه از نظر جسمی و چه از نظر احساسی.
  • در پاسخ چگونه عمل کردید.
  • کاری کرده اید تا حالتان بهتر بشود؟

نکته دوم – روش های ناسالم مقابله با استرس را حذف کنید

بسیاری از ما آنقدر استرس داریم که به راه‌های ناسالم و غیرمولد برای مقابله متوسل می‌شویم. بسیاری از این استراتژی‌های غیرمفید می‌توانند به طور موقت استرس را کاهش دهند، اما در درازمدت، در واقع صدمات بیشتری را ایجاد می‌کنند:

  • سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد، یا استفاده از مواد مخدر برای آرامش.
  • زیاده روی در خوردن غذاهای ناسالم یا راحت.
  • ساعت‌ها در مقابل تلویزیون یا تلفن قرار بگیرید.
  • کناره گیری از دوستان، خانواده و فعالیت های اجتماعی.
  • زیاد خوابیدن
  • هر دقیقه از روز را پر کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
  • عقب انداختن کارها.
  • از بین بردن استرس خود با بر روی دیگران انداختن آن ها (تشنج، طغیان خشم، خشونت فیزیکی).

اگر روش‌های شما برای مقابله با استرس به سلامت عاطفی و جسمی شما کمک نمی‌کند، زمان آن رسیده است که روش‌های سالم‌تری پیدا کنید که به شما احساس آرامش و کنترل می‌دهد.

نکته سوم – 4 ترفند مدیریت استرس را تمرین کنید

در حالی که استرس یک پاسخ خودکار از سیستم عصبی شما است، برخی از عوامل استرس زا در زمان های قابل پیش بینی ایجاد می شوند: برای مثال، رفت و آمد به محل کار، ملاقات با رئیس، یا گردهمایی های خانوادگی. هنگام مدیریت چنین عوامل استرس زا قابل پیش بینی، می توانید موقعیت را تغییر دهید یا واکنش خود را تغییر دهید.

وقتی تصمیم می گیرید در هر سناریویی کدام گزینه را انتخاب کنید، فکر کردن به چهار ترفند است: اجتناب، تغییر، تطبیق و پذیرش.

از استرس های غیر ضروری خودداری کنید

اجتناب از یک موقعیت استرس زا که باید به آن توجه شود، سالم نیست، اما ممکن است از تعداد عوامل استرس زا در زندگی خود که می توانید آنها را از بین ببرید شگفت زده شوید.

یاد بگیرید چگونه “نه” بگویید: محدودیت های خود را بشناسید و به آنها پایبند باشید. چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای، به عهده گرفتن بیش از آنچه می توانید تحمل کنید، یک دستورالعمل مطمئن برای استرس است.

از افرادی که به شما استرس می دهند دوری کنید: اگر شخصی به طور مداوم در زندگی شما استرس ایجاد می کند، مدت زمانی را که با آن فرد می گذرانید محدود کنید یا به رابطه پایان دهید.

کنترل محیط خود را در دست بگیرید: اگر اخبار روزمره دنیا شما را مضطرب می کند، تلویزیون را خاموش کنید. اگر ترافیک باعث تنش شما می شود، مسیر طولانی تر اما کم ترافیک تر را برای سفر انتخاب کنید. اگر رفتن به بازار برایتان کار ناخوشایندی است، خرید مواد غذایی خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

از موضوعات داغ پرهیز کنید: اگر از دین یا سیاست ناراحت می شوید، آنها را از لیست مکالمه خود حذف کنید. اگر بارها و بارها در مورد موضوعی مشابه با افراد مشابه بحث می کنید، از مطرح کردن آن خودداری کنید یا زمانی که موضوع بحث است، خود را کنار بکشید.

لیست کارهای خود را کم کنید: برنامه، مسئولیت ها و وظایف روزانه خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، بین «باید» و «باید» تمایز قائل شوید. کارهایی که واقعاً ضروری نیستند را به انتهای لیست رها کنید یا آنها را به طور کامل حذف کنید.

وضعیت را تغییر دهید

اگر نمی توانید از قرارگرفتن در یک موقعیت استرس زا اجتناب کنید، سعی کنید آن را تغییر دهید. اغلب، این شامل تغییر نحوه ارتباط و عملکرد شما در زندگی روزمره است.

احساسات خود را به جای محو کردن آنها بیان کنید: اگر چیزی یا شخصی شما را آزار می دهد، نگرانی های خود را به شیوه ای باز و محترمانه در میان بگذارید. اگر احساسات خود را بیان نکنید، عصبانیت ایجاد می شود و استرس افزایش می یابد.

حاضر به سازش باشید: وقتی از کسی می خواهید رفتارش را تغییر دهد، مایل باشید تا شما نیز همین کار را انجام دهید. اگر هر دوی شما مایلید حداقل کمی به سمت یک دیگر خم شوید، شانس خوبی برای یافتن یک میانه مناسب در رابطه خود خواهید داشت.

قاطع تر باشید: با مشکلات مقابله کنید و تمام تلاش خود را برای پیش بینی و پیشگیری از آنها انجام دهید. اگر امتحانی برای مطالعه دارید و هم اتاقی پرحرفتان به تازگی به خانه برگشته است، از قبل بگویید که فقط پنج دقیقه فرصت دارید صحبت کنید.

تعادل را پیدا کنید: سعی کنید تعادلی بین کار و زندگی خانوادگی، فعالیت های اجتماعی و فعالیت های انفرادی، مسئولیت های روزانه و استراحت پیدا کنید.

با عامل استرس زا سازگار شوید

اگر نمی توانید عامل استرس زا را تغییر دهید، خودتان را تغییر دهید. شما می توانید با موقعیت های استرس زا سازگار شوید و با تغییر انتظارات و نگرش خود، حس کنترل خود را به دست آورید.

مشکلات را دوباره قاب بندی کنید: سعی کنید موقعیت های استرس زا را از منظر مثبت تری ببینید. به‌جای اینکه از راه بندان بیزار باشید، به آن به‌عنوان فرصتی برای مکث و جمع‌بندی مجدد، گوش دادن به ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان یا لذت بردن از زمان تنهایی نگاه کنید.

به تصویری بزرگ از زندگیتان نگاه کنید: به موقعیت استرس زا نگاه کنید. از خود بپرسید که در دراز مدت چقدر مهم خواهد بود. آیا تا یک ماه دیگر مهم است؟ یک سال؟ آیا واقعا ارزش این را دارد که ناراحت شویم؟ اگر پاسخ منفی است، وقت و انرژی خود را در جای دیگری متمرکز کنید.

استانداردهای خود را تنظیم کنید: کمال گرایی منبع اصلی استرس قابل اجتناب است. با تقاضای کمال، خود را برای شکست آماده نکنید. استانداردهای معقولی برای خود و دیگران تعیین کنید و یاد بگیرید که با “به اندازه کافی خوب” خوب باشید.

قدردانی را تمرین کنید: زمانی که استرس شما را پایین می‌آورد، لحظه‌ای به همه چیزهایی که در زندگی‌تان قدردانی می‌کنید، از جمله ویژگی‌ها و هدایای مثبت خود فکر کنید. این استراتژی ساده می تواند به شما کمک کند همه چیز را در چشم انداز نگه دارید.

چیزهایی را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید

برخی از منابع استرس اجتناب ناپذیر هستند. شما نمی توانید از عوامل استرس زا مانند مرگ یکی از عزیزان، یک بیماری جدی یا یک رکود اقتصادی جلوگیری کنید یا آنها را تغییر دهید. در چنین مواردی بهترین راه برای مقابله با استرس این است که همه چیز را همانطور که هستند بپذیرید. پذیرش ممکن است دشوار باشد، اما در دراز مدت، آسان‌تر از مقابله با شرایطی است که نمی‌توانید تغییر دهید.

سعی نکنید چیزهای غیر قابل کنترل را کنترل کنید: بسیاری از چیزها در زندگی خارج از کنترل ما هستند، به ویژه رفتار افراد دیگر. به جای اینکه روی آنها استرس داشته باشید، روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید کنترل کنید، مانند روشی که برای واکنش به مشکلات انتخاب می کنید.

به دنبال جنبه مثبت باشید: هنگام مواجهه با چالش های بزرگ، سعی کنید به آنها به عنوان فرصت هایی برای رشد شخصی نگاه کنید. اگر انتخاب های ضعیف شما باعث ایجاد یک موقعیت استرس زا شده است، در مورد آنها فکر کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

بخشش را یاد بگیر این واقعیت را بپذیرید که ما در جهانی ناقص زندگی می کنیم و مردم اشتباه می کنند. خشم و کینه را کنار بگذارید. با بخشش و ادامه دادن خود را از انرژی منفی خلاص کنید.

احساسات خود را به اشتراک بگذارید بیان آنچه که از سر می گذرانید می تواند بسیار جذاب باشد، حتی اگر کاری برای تغییر وضعیت استرس زا وجود نداشته باشد. با یک دوست قابل اعتماد صحبت کنید یا با یک درمانگر قرار ملاقات بگذارید.

نکته چارم – حرکت کنید

وقتی استرس دارید، آخرین کاری که احتمالاً دوست دارید انجام دهید این است که از جای خود بلند شوید و ورزش کنید. اما فعالیت بدنی یک کاهش‌دهنده استرس است و لازم نیست ورزشکار باشید یا ساعت‌ها را در باشگاه بگذرانید تا فواید آن را تجربه کنید. ورزش اندورفین هایی را آزاد می کند که به شما احساس خوبی می دهد و همچنین می تواند به عنوان یک حواس پرتی ارزشمند از نگرانی های روزانه شما باشد.

در حالی که از ورزش منظم به مدت 30 دقیقه یا بیشتر، بیشترین سود را خواهید برد، اشکالی ندارد که به تدریج سطح تناسب اندام خود را افزایش دهید. حتی فعالیت های بسیار کوچک می توانند در طول یک روز اضافه شوند. اولین قدم این است که خود را بلند کنید و حرکت کنید. در اینجا چند راه ساده برای گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود آورده شده است:

  • کمی موسیقی بگذارید و در اطراف برقصید.
  • سگ خود را به پیاده روی ببرید.
  • پیاده روی یا دوچرخه سواری به فروشگاه مواد غذایی.
  • در خانه یا محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.
  • ماشین خود را در دورترین نقطه پارک کنید و بقیه راه را پیاده روی کنید.
  • با یک شریک ورزشی همراه شوید و در حین تمرین یکدیگر را تشویق کنید.
  • با بچه های خود پینگ پنگ یا یک بازی ویدیویی مبتنی بر فعالیت بازی کنید.
  • با تمرینات ریتمیک آگاهانه با استرس مقابله کنید

در حالی که تقریباً هر شکلی از فعالیت بدنی می تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند، فعالیت های ریتمیک تاثیر بسیار بیشتری برایتان با خود به همراه دارند. انتخاب های خوب شامل پیاده روی، دویدن، شنا، رقصیدن، دوچرخه سواری، تای چی و ایروبیک است. اما هر چیزی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن چیزی است که از آن لذت می‌برید تا به احتمال زیاد به آن پایبند باشید.

همچنین سعی کنید تا در حالی که در حال ورزش هستید، تلاش آگاهانه ای داشته باشید تا به بدن خود و احساسات فیزیکی (و گاهی احساسی) که هنگام حرکت تجربه می کنید، توجه کنید. به عنوان مثال، روی هماهنگ کردن تنفس خود با حرکات خود تمرکز کنید یا به احساس هوا یا نور خورشید روی پوست خود توجه کنید. افزودن این عنصر تمرکز حواس به شما کمک می کند تا از چرخه افکار منفی که اغلب با استرس طاقت فرسا همراه است خارج شوید.

پس سریع شلوار اسلش بگ نایک مورد علاقتان را پوشیده و روتین ورزشیتان را شروع کنید. همچنین اگر به دنبال لباس اسپرت و راحتی می باشید فروشگاه لباس زنانه ژیلمو شمارا ناامید نخواهد کرد.

نکته پنجم – با دیگران ارتباط برقرار کنید

هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از گذراندن زمان با کیفیت با انسان دیگری نیست که به شما احساس امنیت و درک شدن می‌دهد. در واقع، تعامل چهره به چهره، مجموعه‌ای از هورمون‌ها را تحریک می‌کند که پاسخ دفاعی «جنگ یا گریز» بدن را خنثی می‌کند. این موضوع یک تسکین دهنده طبیعی استرس در طبیعت است (به عنوان یک امتیاز اضافی، همچنین به جلوگیری از افسردگی و اضطراب کمک می کند). بنابراین سعی کنید تا ارتباط منظم و حضوری با خانواده و دوستان را هدف قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که افرادی که با آنها صحبت می کنید نباید بتوانند استرس شما را برطرف کنند. آنها فقط باید شنوندگان خوبی باشند.

همچنین سعی نکنید نگرانی در مورد ضعیف به نظر رسیدن یا سربار بودن شما را از مقابله با دیگران باز دارد. افرادی که به شما اهمیت می دهند از اعتماد شما متملق خواهند شد. این موضوع فقط پیوند شما را تقویت می کند.

البته، داشتن یک دوست نزدیک برای تکیه در زمانی که تحت فشار شدید قرار گرفته اید، همیشه واقع بینانه نیست، اما با ایجاد و حفظ شبکه ای از دوستان نزدیک می توانید انعطاف پذیری خود را در برابر عوامل استرس زای زندگی افزایش دهید.

نکاتی برای ایجاد روابط

  • سعی کنید در محل کار با همکار خود ارتباط بگیرید.
  • با داوطلب شدن به شخص دیگری کمک کنید.
  • با یک دوست ناهار یا قهوه بخورید.
  • از یکی از عزیزان خود بخواهید که مرتباً با شما تماس بگیرند.
  • با یک دوست قدیمی تماس بگیرید یا ایمیل بزنید.
  • با یک دوست ورزشی به پیاده روی بروید.
  • یک قرار شام هفتگی را برنامه ریزی کنید.
  • با شرکت در کلاس یا پیوستن به یک باشگاه، با افراد جدید آشنا شوید.
  • به یک معلم یا مربی ورزشی اعتماد کنید.
  • به یک گروه پشتیبانی بپیوندید چه به صورت حضوری یا از طریق پلت فرم درمانی آنلاین.

نکته شش – زمانی را برای تفریح و استراحت اختصاص دهید

فراتر از رویکرد مسئولیت پذیری و نگرش مثبت، می توانید با اختصاص دادن زمانی برای “من” استرس را در زندگی خود کاهش دهید. آنقدر در شلوغی زندگی غرق نشوید که فراموش کنید به نیازهای خود رسیدگی کنید. پرورش خود یک ضرورت است، نه یک تجمل. اگر مرتباً برای تفریح و استراحت وقت بگذارید، در مکان بهتری برای مدیریت استرس‌های زندگی خواهید بود.

سعی کنید تا اوقات فراغت را کنار بگذارید: استراحت و آرامش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. اجازه ندهید سایر تعهدات به روتینتان تجاوز کنند. این زمان برای استراحت از همه مسئولیت ها و شارژ باتری های شما است.

هر روز کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید: زمانی را برای فعالیت های فراغتی که به شما شادی می بخشد اختصاص دهید، چه تماشای ستارگان، چه نواختن پیانو یا کار با دوچرخه.

حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید: این موضوع شامل توانایی خندیدن به خودتان است. عمل خندیدن به بدن شما کمک می کند تا از طرق مختلف با استرس مبارزه کند.

تمرین تمدد اعصاب را انجام دهید: تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند یوگا، مدیتیشن و تنفس عمیق، واکنش آرام‌سازی بدن را فعال می‌کنند، حالتی از آرامش که برعکس پاسخ استرس مبارزه یا فرار یا تحرک است. با یادگیری و تمرین این تکنیک ها، سطح استرس شما کاهش می یابد و ذهن و بدن شما آرام و متمرکز می شود.

نکته هفتم – زمان خود را بهتر مدیریت کنید

مدیریت ضعیف زمان می تواند استرس زیادی برایتان ایجاد کند. زمانی که شما به صورت متوالی در هر فرصتی می دوید، آرام و متمرکز ماندن سخت است. بعلاوه، وسوسه خواهید شد که از تمام کارهای سالمی که باید انجام دهید تا استرس را کنترل کنید، مانند معاشرت و خواب کافی، اجتناب کنید یا آنها را کاهش دهید. خبر خوب این است که کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به تعادل بین کار و زندگی سالم‌تر انجام دهید.

بیش از حد خود را متعهد نکنید: از برنامه ریزی پشت سر هم و یا تلاش برای جا دادن بیش از حد در یک روز خودداری کنید. اغلب اوقات، ما مدت زمان انجام کارها را دست کم می گیریم.

وظایف را اولویت بندی کنید: فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و به ترتیب اهمیت به آنها بپردازید. ابتدا موارد با اولویت بالا را انجام دهید. اگر کاری به خصوص ناخوشایند یا استرس زا برای انجام دادن دارید، زودتر آن را تمام کنید. در نتیجه بقیه روز شما خوشایندتر خواهد بود.

پروژه ها را به مراحل کوچک تقسیم کنید: اگر یک پروژه بزرگ به نظر می رسد طاقت فرسا است، یک برنامه گام به گام تهیه کنید. به جای اینکه همه چیز را در یک زمان انجام دهید، روی یک مرحله قابل کنترل در یک زمان تمرکز کنید.

برون سپاری مسئولیت: لازم نیست همه این کارها را خودتان انجام دهید، چه در خانه، چه در مدرسه و چه در محل کار. اگر افراد دیگر می توانند این وظیفه را انجام دهند، چرا به آنها اجازه کار کردن نمی دهیم؟ میل به کنترل یا نظارت بر هر قدم کوچک را کنار بگذارید. در این فرآیند استرس غیرضروری را رها خواهید کرد.

نکته هشت – تعادل را با یک سبک زندگی سالم حفظ کنید

علاوه بر ورزش منظم، انتخاب های سبک زندگی سالم دیگری نیز وجود دارد که می تواند مقاومت شما را در برابر استرس افزایش دهد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: بدن‌هایی که به خوبی تغذیه می‌شوند آمادگی بیشتری برای مقابله با استرس دارند، بنابراین مراقب آنچه می‌خورید باشید. روز خود را درست با صبحانه شروع کنید و انرژی خود را بالا نگه دارید و ذهن خود را با وعده های غذایی متعادل و مغذی در طول روز حفظ کنید.

کافئین و شکر را کاهش دهید: افزایش موقتی کافئین و شکر اغلب با کاهش خلق و خو و انرژی به پایان می رسد. با کاهش مقدار قهوه، نوشابه، شکلات و میان وعده های شکری در رژیم غذایی خود، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خواب بهتری خواهید داشت.

از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر خودداری کنید: زمان خوددرمانی با الکل یا مواد مخدر ممکن است به راحتی از استرس فرار کنید، اما تسکین آن موقتی است.

به اندازه کافی خوابیدن: خواب کافی به ذهن و بدن شما انرژی می دهد. احساس خستگی استرس شما را افزایش می دهد زیرا ممکن است باعث شود شما غیر منطقی فکر کنید.

نکته نهم – یاد بگیرید که استرس را در لحظه از بین ببرید

هنگامی که از رفت و آمد صبحگاهی گیج می شوید، در یک جلسه پر استرس در محل کار گیر می افتید، یا از بحثی با همسرتان دلسرد می شوید، اکنون به راهی برای مدیریت سطح استرس خود نیاز دارید. اینجاست که تسکین سریع استرس وارد می شود.

سریع‌ترین راه برای کاهش استرس، کشیدن نفس عمیق و استفاده از حواس خود (آنچه می‌بینید، می‌شنوید، می‌چشید و لمس می‌کنید) یا از طریق یک حرکت آرام‌بخش است. برای مثال، با مشاهده یک عکس مورد علاقه، استشمام یک عطر خاص، گوش دادن به یک قطعه موسیقی مورد علاقه، مزه کردن یک تکه آدامس، یا در آغوش گرفتن یک حیوان خانگی، می توانید به سرعت استراحت کرده و تمرکز خود را داشته باشید.

البته همه به هر تجربه حسی به یک شکل پاسخ نمی دهند. کلید تسکین سریع استرس، آزمایش و کشف تجربیات حسی منحصربه‌فرد است که بهترین کار را برای شما دارد.

اگر لباس حریر مورد علاقتان کثیف شده، پیشنهاد ما مطالعه مقاله آموزش شست و شوی لباس حریر در منزل که در مجله ژیلمو به شما ارائه شده، می باشد.

سخن پایانی

مدیریت استرس می تواند یک گام و جهشی بزرگ در روزمره شما باشد تا بتوانید بیش از پیش زندگی شاد و از نظر فکری سالمی داشته باشید. در این مقاله از مجله ژیلمو تمام ترفندهایی که به شما در مدیریت استرس کمک می کنند را شرح دادیم تا بتوانید این مشکل بزرگ را به مرور و با روش های صحیح از زندگیتان دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام