بهترین پارچه برای لباس کودک

نوشته تحریریه ژیلمو

1 تیر 1403

سبک زندگی

0 نظر

بهترین پارچه برای لباس کودک

وقتی نوبت به خرید لباس بچه گانه می رسد، جنس آن به اندازه استایل آن مهم است. لباس کودکان باید راحت، بادوام و برای پوست لطیف آنها ایمن باشد. با وجود داشتن گزینه های بسیار زیاد پارچه های مختلف در دسترس، دانستن اینکه کدام یک برای کودک شما بهترین است می تواند بسیار دشوار باشد. در این مقاله از مجله ژیلمو انواع مختلفی از پارچه ها مورد استفاده در لباس‌های بچه‌گانه را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم هنگام خرید برای بچه‌ های کوچکتان تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بهترین پارچه لباس کودک

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب لباس بچه باید در نظر گرفته شود ایمنی است. کودکان پوست حساسی دارند که به راحتی توسط پارچه های خاص تحریک می شود. پنبه یک انتخاب محبوب برای لباس های بچه گانه است زیرا نرم، تنفس پذیر و ضد حساسیت است. سایر پارچه های ایمن شامل بامبو، کتان و کنف است. اجتناب از مواد مصنوعی مانند پلی استر و نایلون که می توانند باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژیک شوند، مهم است.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب جنس لباس بچه گانه دوام آن است. بچه‌ها فعال و بازیگوش هستند، بنابراین لباس‌هایشان باید در برابر سایش مقاومت کند. پارچه‌هایی مانند جین بادوام هستند و می‌توانند بازی های خشن کودکان را تحمل کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند برای کودکان سنگین و ناراحت کننده باشند. مواد سبک وزن مانند پنبه، بامبو و کتان نیز برای کودکان بادوام و راحت‌تر هستند.

درک پارچه لباس کودکان

وقتی نوبت به انتخاب متریال مناسب برای لباس بچه‌ها می‌رسد، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. هر ماده دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود است. در این بخش به برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده در لباس بچه گانه می پردازیم.

1. نخ پنبه

این پارچه 100% پنبه ای نرم با تعداد نخ های بالا برای ساخت لباس های بچه گانه به ویژه لباس های کودک بسیار مناسب است. ساختار این لباس تا حدودی شفاف است و احساس خوبی به کودکان ارائه می دهد، اما نکته جالب درباره این پارچه این است که در عین حال در حین لمس کردن حسی بسیار بسیار نرم ارائه می دهد، زیرا از نخ بسیار ظریف ساخته شده است. این پارچه یک پارچه پرکاربرد برای ساخت لباس جشن تعمید نیز می باشد.

حتما شما نیز می دانید برای نوزادان کوچک به پارچه ای نیاز دارید که بتواند سریع خشک شود. با سرعتی که نوزادان لباس عوض می کنند، باید این موضوع را در نظر گرفت که لباس ها باید سریع خشک شوند یا برای یک برنامه جایگزین احتملا یک کمد لباس بی نهایت نیاز خواهید داشت. دلایلی که مادران از ترکیب پنبه/پنبه سبک وزن برای تهیه لباس کودک انتخاب می کنند، دقیقا همین موضوع است.

2. ویل

ویل پارچه ای نیمه شفاف است که تقریباً مانند گاز است. این پارچه بسیار شبیه پنبه است، اما نازک تر و شفاف تر و تا حدودی شکننده! همچنین این پارچه جریان آزاد هوا نیز به شما ارائه می دهد. ویل پارچه بسیار مناسبی برای ساخت لباس های کودکان است.

3. پارچه پنبه کودکان

این پارچه که سبک و صاف است می تواند ترکیبی از پنبه یا مواد پلاستیکی باشد. شما می توانید این پارچه را نیز برای تهیه لباس برای نوزادان انتخاب کنید. پارچه پنبه کودکان دارای بافت سطحی براق با جلوه دنده ظریف است. با این پارچه می توانید لباس مجلسی نیز برای کودکان بدوزید. معمولا تاپ و لباس های بچه گانه کوچک در این پارچه که با گلدوزی های ظریف تزئین شده اند در نمایشگاه های خرده فروشی دیده می شوند.

4. کتان

این پارچه نوعی از یک کتان نیمه شفاف و سبک و بسیار نرم است. این پارچه دارای بافت کمی به سطح خود است. از آنجایی که نام این پارچه کتان است، انتظار ظرافت کتان را نیز باید داشته باشید، اما با احساسی نرم!! این پارچه برای درست کردن لباس مجلسی انتخابی بسیار مناسب است. از آنجایی که سبک وزن است انتخابی مناسب برای کودکان به شمار می رود.

5. ماسلین

ماسلین یک پارچه پنبه ای است که در وزن های مختلف موجود است، از بسیار نازک تا کمی متراکم و حتی درشت. ماسلین یا خراطین نازک برای درست کردن لباس های کودک انتخابی عالی است زیرا پارچه تنفس پذیرتر از این پیدا نخواهید کرد زیرا 100٪ این پارچه پنبه است. ماسلین معمولاً برای ساختن پوشک پارچه‌ای، قنداق کردن، پارچه‌های روزمره مورد استفاده برای کودک و… به جای لباس استفاده می‌شود، زیرا ظاهر بسیار جذابی ندارد. این پارچه برای آستر و برای ساخت لباس برای پوشیدن زیر لباس اصلی نیز بسیار مناسب است.

6. باتیست

باتیست یک پارچه نخی با بافتی جذاب است که بسیار نرم نیز می باشد. این پارچه مانند پارچه ویل شفاف نیست. این پارچه در مقایسه با سایر پارچه های نخی بسیار بادوام است و در عین حال پوشیدن آن بسیار راحت می باشد زیرا بسیار نرم است. سبک بودن پارچه نیز آن را برنده می کند. پارچه باتیست سوئیسی پارچه مورد علاقه و مورد استفاده عمئم برای ساخت لباس نوزاد و لباس خواب است.

7. پارچه پنبه ای یا برودری آنگلیز

هیچ چیز زیباتر از گلدوزی روی پارچه نیست. پارچه پنبه ای یا برودری آنگلیز دقیقا همان انتخاب زیبا برای شماست. این پارچه برای لباس های بچه گانه و لباس شب انتخابی عالی هستند. از آنها می توان برای ساخت لباس یا به عنوان تزئینات مختلف کودکان استفاده کرد.

8. پارچه کشباف جرسی

پارچه کشباف نخی برای لباس های کودک و نوزاد انتخابی مورد علاقه است، زیرا آنها نرم و قابل تنفس هستند. مزیت دیگر نسبت به لباس‌های بافته شده این است که کشباف‌های این پارچه کشدار هستند. پارچه کشباف جرسی بسیار سازگار با حرکات ثابت بدن و جهش رشد است.

9. فلیس یا پشم

پارچه پشمی روشن انتخاب خوبی برای لباس های زمستانی بچه ها است. پشم گوسفند به عنوان جایگزینی برای پشم استفاده می شود. رطوبت گیر است و بدن را گرم نگه می دارد. بر خلاف پشم، پشم گوسفند به راحتی قابل نگهداری است، زیرا قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و سریع خشک می شود. شما می توانید با این پارچه پتوهای قنداقی یا کت های بچه گانه درست کنید.

10. پارچه های میکروفایبر

این پارچه یک نوع پارچه جدید است که بسیار نرم و بدون حساسیت است. برای کودکانی که پوست بسیار حساسی دارند، این یک انتخاب عالی به شمار می رود.

11. پارچه شمعی

شما می‌توانید از این پارچه بسیار بی نظیر برای ساختن روپوش، پوشک پارچه‌ای و غیره استفاده کنید. پارچه‌های دیگر مانند پارچه مخملی، جین برس، فلانل و مخمل انتخاب مورد علاقه افراد برای پوشاک کودکان هستند.

12. ریون بامبو

این پارچه ساخته شده از مواد بامبو، از الیاف ابریشم مصنوعی بسیار نرم و در عین حال بادوام ساخته است. جالب است بدانید این پارچه به صورت ارگانیک ساخته شده و ظاهراً دارای خواص غیر حساسیت زایی است که باعث می شود والدین آگاه از محیط زیست این پارچه را نسبت به سایر پارچه ها انتخاب کنند. همچنین می توان گفت این پارچه برای پوست های حساس عالی می باشد و تنظیم کننده حرارت است، این موضوع به این معنی است که با دمای بدن کودک تنظیم می شود و در نتیجه بدن کمتر از حد معمول گرم می شود.

13. پارچه های ضد آب

اگر به دنبال پارچه ای برای ساخت پوشک پارچه ای، روکش پوشک، پتو، روتختی قابل شستشو، شلوار آموزشی، کیف، پد پرستاری یا پیش بند هستید، ممکن است به پارچه ای نیاز داشته باشید که ضد آب باشد. برای این کار، می‌توانید پلی‌استر چند لایه پلی‌اورتان (که در قسمت بیرونی پوشک‌های پارچه‌ای و روکش‌های پوشک استفاده می‌شود)، پارچه تری با پشت وینیل و… بخرید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پارچه‌ای که می‌خرید قابل تنفس باشد وگرنه کودک ناراحت خواهد شد.

به طور خلاصه، هنگام انتخاب متریال مناسب برای لباس بچه‌ها، مهم است که عواملی مانند نرمی، قابلیت تنفس، دوام و سهولت مراقبت را در نظر بگیرید. هر ماده ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات کودک شما مطابقت دارد.

فاکتورهایی مهم در انتخاب جنس لباس کودکان

در ادامه مقاله با هم به فاکتور های مهمی می پردازیم که در انتخاب جنس لباس کودکان اهمیت بسیار بالایی دارند.

نوع مواد مد کودکان

وقتی نوبت به انتخاب لباس برای فرزندانتان می رسد، جنس آن فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. در زیر برخی از عواملی که باید در هنگام انتخاب بهترین مواد برای لباس‌های کودکان خود در نظر داشته باشید، آورده شده است.

راحتی

هنگام انتخاب لباس برای فرزندانتان، راحتی باید در اولویت باشد. کودکان پوست حساسی دارند و در برخی مواد ممکن است باعث تحریک یا ناراحتی آن ها شوند. پنبه یک انتخاب محبوب برای لباس کودکان است زیرا نرم و قابل تنفس است. از دیگر موادی که به راحتی شناخته شده اند و در بخش بالای مقاله اشاره شده است می توان به بامبو، کتان و پشم اشاره کرد.

ماندگاری

بچه‌ها بسیار فعال هستند و لباس‌هایشان را سخت تر از انسان های معمول در بر می‌گیرند. بنابراین، دوام یکی از عوامل مهم در انتخاب مواد برای لباس بچه‌ها است. مواد بادوام در برابر سایش و پارگی استفاده روزمره و شستشوی مکرر مقاومت خواهند کرد. برخی از بادوام‌ترین مواد برای لباس‌های کودکان عبارتند از: جین و پلی استر.

سهولت در تمیز کردن

لباس های بچه ها به سرعت کثیف می شوند و باید مرتب شسته شوند. بنابراین، مهم است که موادی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آنها آسان باشد. مواد قابل شستشو مانند پنبه، پلی استر و نایلون گزینه های خوبی هستند. توجه داشته باشید که حتما از موادی که نیاز به مراقبت ویژه دارند، مانند تمیز کردن خشک خودداری کنید.

ایمنی

ایمنی یکی دیگر از عوامل مهمی است که هنگام انتخاب مواد برای لباس بچه‌ها باید در نظر گرفته شود. از موادی که قابل اشتعال هستند یا حاوی مواد شیمیایی مضر هستند اجتناب کنید. به دنبال لباس هایی باشید که استانداردهای ایمنی را رعایت می کنند. پنبه و بامبو ارگانیک گزینه های خوبی به شمار می روند زیرا فاقد مواد شیمیایی مضر هستند.

اثرات زیست محیطی

در نهایت، تأثیر محیطی موادی که برای لباس بچه‌هایتان انتخاب می‌کنید را در نظر بگیرید. سعی کنید به دنبال موادی باشید که پایدار و سازگار با محیط زیست هستند. پنبه ارگانیک، بامبو و کنف گزینه های خوبی هستند زیرا بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و آفت کش ها رشد می کنند. علاوه بر این، مواد بازیافتی مانند پلی استر و نایلون دوستدار محیط زیست هستند زیرا ضایعات و آلودگی را کاهش می دهند.

با در نظر گرفتن این فاکتورها هنگام انتخاب مواد برای لباس بچه‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان راحت، ایمن و شیک هستند و در عین حال مراقب محیط‌زیست هستند.

برندهای محبوب مواد لباس بچه گانه

وقتی نوبت به انتخاب متریال مناسب برای لباس بچه‌ها می‌رسد، چندین برند محبوب وجود دارد که می‌توانید به آنها اعتماد کنید. این برندها در تولید مواد باکیفیت که هم راحت و هم بادوام هستند، شهرت دارند.

  • یکی از این برندها Cotton Incorporated است که به خاطر پارچه‌های پنبه‌ای نرم و قابل تنفس معروف است. پنبه یک انتخاب محبوب برای لباس های بچه گانه است زیرا ضد حساسیت است و مراقبت از آن آسان است. همچنین همه کاره است و می تواند برای انواع لباس ها از تی شرت گرفته تا لباس استفاده شود.
  • یکی دیگر از برندهای محبوب، پنبه ارگانیک دارای گواهی GOTS (استاندارد جهانی نساجی ارگانیک) است. این برند به دلیل تعهد خود به پایداری و تولید پارچه‌های عاری از مواد شیمیایی مضر شناخته شده است. پنبه ارگانیک برای بچه هایی که پوست حساس یا آلرژی دارند، انتخابی عالی است.
  • برای آب و هوای سردتر، پشم گوسفندان انتخابی محبوب برای لباس بچه‌ها است. Polartec یک نام تجاری شناخته شده است که پارچه های پشمی با کیفیت بالا را تولید می کند که نرم، گرم و بادوام هستند. مراقبت از فلیس نیز آسان است و در برابر لکه ها مقاوم است و آن را به انتخابی کاربردی برای لباس های بچه گانه تبدیل می کند.

علاوه بر این مارک ها، بسیاری از برندهای محبوب دیگر لباس بچه گانه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک برند، عواملی مانند راحتی، دوام و سهولت مراقبت را در نظر بگیرید. با انتخاب یک برند معتبر می توانید اطمینان حاصل کنید که لباس های بچه هایتان هم شیک و هم کاربردی خواهد بود.

اگر به دنبال خرید یک شومیز رنگی رویال کتان نخ خنک و جذاب برای فصل تابستان هستید، حتما سری به فروشگاه لباس زنانه ژیلمو و محصولات بی نظیر موجود در آن بزنید.

روندها در مواد لباس کودکان

وقتی صحبت از جنس لباس بچه‌ها می‌شود، چندین روند وجود دارد که در حال حاضر در بازار محبوب هستند. در اینجا برخی از قابل توجه ترین روندها آورده شده است:

1. مواد سازگار با محیط زیست

والدین بیشتر و بهتر نسبت به محیط زیست آگاه هستند و این روند در لباس هایی که برای فرزندانشان می خرند منعکس می شود. مواد سازگار با محیط زیست مانند پنبه ارگانیک، بامبو، و Tencel به طور فزاینده ای محبوب هستند. این مواد نه تنها پایدار هستند، بلکه برای پوست نرم، قابل تنفس و ملایم می باشند.

2. پارچه های راحت

وقتی صحبت از لباس کودک می‌شود، راحتی اولویت اصلی است و طراحان به آن توجه می‌کنند. پارچه های نرم و کشدار مانند ژرسه، پشم گوسفند و مخمل انتخاب های محبوبی برای لباس های غیررسمی هستند. همچنین برای مناسبت های رسمی تر، از پارچه های ابریشمی مانند ساتن و ابریشمی برای ایجاد لباس های زیبا و در عین حال راحت استفاده می شود.

3. رنگ های روشن و چاپ های پررنگ

بچه‌ها عاشق رنگ‌های روشن و پرینت‌های جسورانه هستند و طراحان به این خواسته را پاسخ می‌دهند. از طرح های حیوانی گرفته تا طرح های هندسی، هیچ کمبودی در طرح های چشم نواز در بازار وجود ندارد. رنگ‌های نئون و پارچه‌های متالیک نیز انتخاب‌های محبوبی برای افزودن درخشش بیشتر به لباس‌های بچه‌ها هستند.

4. مواد قابل شستشو در ماشین لباسشویی

بیایید با این واقعیت رو به رو شویم، بچه ها بی نظم هستند. به همین دلیل است که مواد قابل شستشو با ماشین لباسشویی برای والدین ضروری است. پنبه، پلی استر و اسپندکس همگی موادی هستند که به راحتی قابل مراقبت هستند و می توان آنها را بدون هیاهو در ماشین لباسشویی انداخت.

5. قطعات همه کاره

والدین به دنبال لباس هایی هستند که بتوان در موقعیت های مختلف از زمان بازی گرفته تا مهمانی ها پوشید. تکه‌های چند منظوره مانند شلوار لی، هودی و کت‌های جین انتخاب‌های محبوبی هستند که بسته به مناسبت می‌توان آن‌ها را بالا و پایین کرد.

در نتیجه، وقتی صحبت از جنس لباس بچه‌ها می‌شود، روندها همه در مورد پایداری، راحتی و تطبیق پذیری هستند. با در نظر گرفتن این روندها، می توانید مطمئن شوید که کمد لباس کودک شما هم شیک و هم کاربردی است.

اگر به دنبال این هستید تا به طور دقیق بدانید که لاندری روم چیست؟ حتما سری به مقاله مربوطه به در فروشگاه لباس زنانه ژیلمو بزنید.

سخن پایانی

وقتی نوبت به انتخاب بهترین متریال برای لباس کودکان می رسد، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول از همه، شما می خواهید لباسی را انتخاب کنید که برای کودک شما راحت باشد. این موضوع به آن معنی است که به دنبال لباس هایی باشید که از پارچه های نرم و تنفس پذیر مانند پنبه، مخمل، جین یا مواد پشمی ساخته شده باشند.

علاوه بر راحتی شما به طور حتم می خواهید دوام لباسی را که انتخاب می کنید نیز در نظر بگیرید. بچه‌ها لباس‌هایشان را سخت می‌گیرند، بنابراین می‌خواهید موادی را انتخاب کنید که در برابر سایش و پارگی استفاده روزمره مقاومت کنند. در نتیجه سعی کنید به دنبال لباس هایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده اند و برای ماندگاری طراحی شده اند.

همچنین مهم است که لباس هایی را انتخاب کنید که مراقبت از آنها آسان باشد. لباس‌های بچه‌ها می‌توانند به سرعت کثیف شوند، بنابراین سعی کنید موادی را انتخاب کنید که به راحتی شسته و خشک شوند آن هم بدون اینکه شکل یا رنگ خود را از دست بدهند. همچنین از لباس هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارند یا فقط می توان آنها را خشک کرد اجتناب کنید.

در نهایت، شما می خواهید لباس هایی را انتخاب کنید که برای پوشیدن کودک شما ایمن باشد. این بدان معنی است که از لباس هایی که از موادی ساخته شده اند که می توانند پوست کودک شما را تحریک کنند یا حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، خودداری کنید. پس به دنبال لباس هایی باشید که از مواد طبیعی ساخته شده و فاقد رنگ و مواد شیمیایی مضر هستند.

با در نظر گرفتن این فاکتورها، می توانید لباس هایی را انتخاب کنید که نه تنها راحت و بادوام هستند، بلکه برای پوشیدن کودکتان نیز می توانند بی خطر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام