شلوار لی گلدوزی مام استایل زنانه

نوشته تحریریه ژیلمو

6 اسفند 1400

مد و استایل

0 نظر

انواع مدل شلوار زنانه محبوب – مدل های مختلف شلوار را بشناسیم

یکی از اصلی ترین موارد پوشش افراد به خصوص زنان شلوار است.

در واقع شلوار را می توان اساسی ترین رکن در داشتن یک استایل و پوشش به روز و جذاب دانست.

اینکه شما به عنوان یک فرد عادی بتوانید با پوشیدن یک شلوار زنانه شیک تحولی در ساختار پوششتان ایجاد کنید مساله بسیار ساده و انجام پذیری است، اما خب داشتن دانش و اطلاعات درباره انواع شلوار زنانه و گستردگی مدل شلوار زنانه یک موضوع متفاوت است.

امروز در این مقاله در کنارتان هستیم تا به تمامی موارد بالا از انواع شلوار زنانه گرفته تا توضیحات ریز و درشت درباره انواع مدل شلوار زنانه بپردازیم و با هم استایل و پوشش مد نظرمان را پیدا کنیم.

پیدایش شلوار زنانه یا دخترانه از کی بود؟

در برخی فرهنگ‌ها، همواره شلوارها لباس‌های رایجی در پوشش افراد بوده‌اند که زنان برای قرن‌ها یا هزاره‌ها آن ها را می‌پوشند.

در بسیاری از جوامع غربی اما شرایط این چنین نبود. در ایالات متحده، زنان به استثنای برخی از آن ها که برای انجام کار یا ورزش لباس های شلوار دار به تن می کردند معمولاً دامن های بلند می پوشیدند.

در حالی که در همان دوران نیز برخی از زنان بودند که از ماهیت شلوار دفاع می کردند، شلوار به عنوان یک گزینه قابل قبول پوشاک روزمره برای زنان تا اواسط قرن بیستم مورد توجه قرار نمی گرفت.

پذیرش شلوار، آن هم نه شلوار زنانه شیک بلکه شلوار های ساده و عادی به عنوان یک لباس محبوب برای زنان در جامعه غربی ریشه در جنبش اصلاح لباس در اواسط قرن نوزدهم دارد.

اگرچه زنانی درآن زمان وجود داشتند که در زمانی که به فعالیت های ورزشی یا کارهای خانگی مشغول بودند، از شلوار استفاده می کردند اما این لباس ها معمولاً دور از چشم عموم پوشیده می شدند.

اکثر خانم ها معمولاً دامن های بلندی می پوشیدند که احساس سنگینی می کرد، حجیم به نظر می رسید و دامنه حرکتی آنها را محدود می کرد.

برخی از زنان، با پذیرش مفهوم “لباس منطقی”، خواهان پوشیدن شلوار در مکان های عمومی بودند. برخی آن را به دلایل کاملاً عملی مانند راحتی و سهولت حرکت می خواستند. برای دیگران، آزادی پوشیدن شلوار با جنبش حقوق زنان گره خورده بود، همه این ها شکل دهنده یک جنگ صلیبی رادیکالی و بحث برانگیز در آن زمان بود.

اولین مدل شلوار زنانه در آمریکا

در ایالات متحده، الیزابت اسمیت میلر در حدود سال 1851 یک مدل شلوار زنانه به شکل اولیه در طرح لباس های شلوار مانند را برای زنان طراحی کرد.

این ست لباس شامل یک دامن بلند تا زیر زانو و شلوارهای گشاد “ترکی” که تا مچ پا جمع می شدند، در کنار یک ژاکت کوتاه بود که بر تن پوشیده می شد.

این لباس ها که با نام «شکوفه‌دار» شناخته می‌شدند نام خود را از یکی از مدافعان اولیه طراحی میلر، آملیا جنکس بلومر الهام گرفته بودند.

دیگر حامیان اولیه شلوار برای زنان فیزیکدان و اصلاح طلب مری ادواردز واکر و الیزابت کدی استانتون بودند. با وجود برخورداری محبوبیت بالای انواع شلوار زنانه میان مردم اما بعد از مدتی استفاده از آن ها در برخی از محافل جنجال زیادی به راه انداخت.

بعد از گذشت مدتی مدل شلوار زنانه ای که زنان در انظار عمومی می پوشیدند، برای مدت کوتاهی احیا شدند، در طول جنگ جهانی اول (1914-1918)، زمانی که زنان غیرنظامی که مشاغلی را که به طور سنتی توسط مردان اداره می شد در دست گرفتند و مدیریت کردن، گاهی اوقات در طی انجام دادن آن کار ها شلوار می پوشیدند.

در طول جنگ جهانی دوم (1939-1945)، شلوارها بیشتر توسط زنان غیرنظامی و نظامی، هم در محل کار و هم در اجتماع، پوشیده می‌شد.

اگرچه زنان پس از جنگ همچنان از پوشیدن شلوار، به ویژه برای ورزش یا اوقات فراغت لذت می‌بردند، اما گرایش‌های افراد به انواع مدل شلوار زنانه استایل زنانه تا دهه‌های 1960 و 1970 عمدتاً بر دامن‌ها یا لباس‌ها ثابت ماند.

سپس، با حمایت جنبش حقوق زنان، شلوارها به‌عنوان گزینه‌های پوشاک محبوب و مناسب برای زنان در خانه، عموم و در بسیاری از محل‌های کار به‌طور محکمی تثبیت شدند.

محبوبترین نوع های شلوار زنانه شیک

با گذشت زمان و جا افتادن مقوله پوشیدن شلوار در میان زنان این موضوع که چه مدل شلواری در میان زنان محبوب تر بود از اصلی ترین مسائل مورد بحث در میان افراد شد، زیرا دانستن این موضوع به مردم و تولید کننده ها و صد البته فروشنده ها کمک می کرد تا به راحتی به خرید شلوار زنانه مطابق با مد روز اقدام کنند، پس در ادامه به 20 استایل و مدل محبوب شلوار زنانه می پردازیم.

شلوار پارچه ای

شلوارهای پارچه ای رایج ترین انواع شلوارهایی هستند که احتمالاً همه آنها را در کمد لباس هایشان موجود دارند و حتی هر روز آن را سر کار می پوشند. زنان بیشتر برای کارهای نیمه رسمی یا رسمی از این نوع شلوار بعضا در کنار کت استفاده می کنند. این شلوارها معمولاً از مواد بافته شده و یا پارچه های کتان ساخته می شوند. همچنین معمولاً این شلوارها دارای یک جیب در جلو به همراه زیپ یا دکمه هستند.

شلوار پارچه ای زنانه چیست

شلوار جین

شلوار جین پرکاربردترین شلوار در سرتاسر جهان است و هم در بین خانم‌ها و هم در میان آقایان محبوبیت بسیار بسیار بالایی دارد. انواع شلوار جین در طیف های متنوعی از رنگ ها، مدل ها و نحوه شستشو موجود است. مهمترین مزیت پوشیدن شلوار جین این است که با همه چیز، چه پیراهن، چه بلوز و چه تی شرت ساده، به خوبی ست می شود و یک شلوار زنانه شیک نیز می تواند به شمار برود.

زنان می توانند شلوار جین راحتی را برای یک ظاهر رسمی یا غیر رسمی بپوشند زیرا امروزه شلوار جین طوری ساخته می شود که می تواند انتظارات هر دو ظاهر را برآورده کند.

شلوار جین زنانه چیست

روپوش یا شلوار سر همی

روپوش یا شلوار سر همی نی زاز محبوب ترین انواع شلوار ها به شمار می رود.خط دوخت این نوع لباس که بعضا  مجلسی نیز به شمار می رود بلند است به طوری که از یقه شروع می شود و در امتداد خط فاق در پشت و همچنین جلو پیش می رود.

نکته جالی این که در گذشته کارگران معمولاً لباس های سرهمی می پوشیدند. همچنین شلوار های سرهمی یکی از محبوب ترین لباس های مورد استفاده برای کودکان است.

کولوت

این نوع از مدل شلوار زنانه از کلمه ریشه گرفته شده است. معمولاً کولوت ها تا زانو یا کمی بلندتر از زانو هستند. به طور کلی این گونه می توان گفت که کولوت یا کاپری شلواری با قد سه چهارم است. همچنین لبه سرآستین این نوع شلوار تا زیر زانو می افتد.

کولوت چیست

شلوار سندبادی

شلوار سندبادی شاید یک شلوار زنانه شیک به شمار نرود اما آن ها به راحتی بی نهایت بالای خود معروف هستند. شلوار سندبادی در قسمت کمر و مچ پا جمع می شود و کش دارد. نوارهای الاستیک یا بند های کمری با بند کشی، این بند ها  را کنار هم نگه می دارند. جنس این شلوار می تواند ابریشمی نیز باشد که به ارزش آن می افزاید.

شلوار های بگی

شلوارهای بگی معمولاً به صورت شلوارهای گشادی که مورد استفاده لباس های بزرگ هستند به شمار می روند. شلوار سند بادی در واقع یکی از زیر مجموعه های شلوار بگی است. شلوار جین گشاد نیز یکی از نمونه های معروف شلوار بگی به شمار می رود. درباره ست کردن شلوار بگ زنانه و دیگر موضوعات مرتبط با این نوع شلوار بخوانید.

شلوار دم پا گشاد

این مدل شلوار زنانه در کنار کت های زنگوله ای مور داستفاده قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند در قسمت کمر و ران ها مناسب و اندازه هستند و از بخش زانو به بعد پخش و گشاد می شوند. شلوار جین برش بوت نوعی شلوار دم پا گشاد به شمار می رود. شعله ور شدن بخش های کنده شده پارچه این شلوار معمولاً از زانو تا مچ پا شروع می شود.

شلوار دمپا گشاد

شلوار های لگ

در ادامه انواع شلوار زنانه به شلوار های لگ می رسیم.

شلوارهای لگ به شکل چسبان و بسیار تنگ هستند و به طور کلی، لگ ها از پارچه هایی مانند جین، لاکرا یا پنبه ساخته می شوند.

شلوارهای لگ معمولاً با یک بلوز بلند به خوبی ست می‌شوند و معمولاً در موقعیت‌های غیررسمی‌تر پوشیده می‌شوند. انواع مختلفی از این نوع شلوار ها وجود دارد مانند: ژیگینگ.

جوراب شلواری

جوراب شلواری شلواری است که بیشتر افراد آن را با جوراب ساق بلند اشتباه می گیرند و به همین نام آن را صدا می کنند. اما یک تفاوت کوچک بین ساق و جوراب شلواری وجود دارد. اگرچه طراحان جوراب شلواری از همان مواد ساق این شلوار را می سازند، ام  جوراب شلواری به گونه ای گسترش می یابد که پا را نیز می پوشاند.

شلوار پانک

شلوار پانک شلواری است با جیب‌های زیاد و خطوط دوخت که در انواع مدل شلوار زنانه مورد مصرف رسمی ندارد. در میان نسل جوان، این شلوارها بسیار معروف هستند و سبک آن با سالهای گذشته شلوار ها متفاوت است.

انواع شلوار زنانه شلوار پانک

شلوار رکابی

شلوار رکابی شباهت زیادی به شلوار پارچه ای دارد. یک تفاوت بین شلوار پارچه ای و شلوار رکابی این است که آنها یک بند اتصال دارند که زیر پا قرار می گیرد و شلوار را تقریباً مانند یک کمربند در جای خود نگه می دارد.

شلوار رکابی

شلوار باری

شلوار باری، شلوارهایی با انواع جیب یا جیب های اضافی نسبت به شلوارهای سنتی و قدیمی و همچنین به اصطلاح شش جیب نیز معروف هستند و معمولاً در نیمه پایین پاهای شلوار این جیب ها وجود دارند. انواع شلوارهای باری معمولا بیش از چهار جیب و حلقه های اضافی یا حلقه چکشی در زیر جیب اصلی دارند.

شلوار چریکی یا ارتشی

شلوار چریکی یک نوع از شلوار نظامی است که شبیه شلوار هاییست که در جنگ ویتنام توسط نیروهای آمریکایی پوشیده می شد. این شلوار دارای جزئیاتی مانند زیپ فلای با بند داخلی، جیب های باری با دکمه بسته در پارچه استتاری می باشند.

شلوار چریکی یا ارتشی

شلوار پارچه ای دمپا راسته

شلوار دمپا راسته همانگونه که در اسمش نیز پیداست به شکل ظاهری شلوار که دارای دمپای راسته است اشاره دارد. بعضا این نوع شلوار ها در قالب یک شبیه شلوار جین تنگ هستند. برخی دیگر از این شلوارها شلوارهای بسیار باریکی هستند که معمولاً بر اساس طراحی، هم قطر طول مچ پا می باشند.

شلوار گیره دار

شلوارهای گیره دار، شلوارهای آرامش بخش با پاهای بریده و باریک هستند. این شلوار در قسمت انتهایی مچ پا باریک می شود و متناسب با قد افراد پوشیده می شوند.

شلوار Toreador

شلوار Toreadorهای  کوتاه و به اصطلاح قدی 90 هستند و تا دقیقاً زیر زانو و نزدیک ساق پا ختم می شود. نام این شلوار ها toreador است زیرا این شلوار شبیه شلواری است که گاوبازان اسپانیایی می پوشند.

انواع شلوار زنانه شلوار Toreador

شلوار مشرقی

شلوارهای شرقی دارای بند کشی یا کمر کشی با کمر های گشاد و بخش های  بزرگ و گشاد در قسمت پا هستند. برخی از نمونه های شلوار شرقی شلوار سالوار، شلوار پاتیالا، شلوار دوتی هستند.

شلوار جودپور

شلوار Jodhpur چندان در میان مردم محبوب نیست، اما هنوز هم به راحتی در دسترس افراد است.به طور معمول در مهمانی های هالووین، این شلوارها پوشیده می شوند. این شلوار در قسمت ران‌ها باز شده و در قسمت پایین به حالت تنگ در می‌آید.

شلوار بریده شده

لبه یک شلوار بریده شده درست تا بالای مچ پا بریده شده است. یکی از رایج ترین شلوارهای این سبک، شلوارهای سیلابی هستند که دقیقاً بالای مچ پا بریده می شوند.

دونگریس

Dungarees شلواری است که پیش بند آن با دو بند قابل تنظیم به پشت بسته می شود. این نوع شلوار ها معمولا به شکل و در قالب پارچه های کبریتی مورد استفاده قرار می گیرند. پیش بند این شلوار ها معمولاً دارای وصله یا یک جیب است.

جنس پارچه های انواع شلوار زنانه

اکثر مردمی که در یک محیط حرفه ای شاغل هستند، چه در دوره کارآموزی دانشگاه و چه در محل کار، شلوارهای مجلسی می پوشند. اگر در شهر بزرگی کار می کنید که باید پیاده تا دفتر کار بروید یا رفت و آمد طولانی داشته باشید، قطعا می خواهید وقتی به دفتر یا جلسه خود می رسید شلوارتان راحت و بدون چروک باشد.

بهترین پارچه‌ها برای شلوارهای مجلسی و موقعیت های رسمی پارچه‌های مقاوم در برابر چروک (برای رفت و آمد طولانی)،مقاوم در برابر آب (برای پیاده‌روی در باران) و راحت برای تمام فصول هستند. پشم و پلی استر پارچه های رایج برای شلوارهای مردانه و زنانه هستند. در زیر به تعدادی از متداول ترین پارچه های مورد استفاده در دوخت انواع شلوار زنانه به خصوص مدل های شلوار زنانه شیک اشاره  و آن ها را بررسی می کنیم.

پشم و پلی استر

پشم، گرم، راحت، ضد چروک و مقاوم در برابر آب است، اما ممکن است در تابستان خیلی گرم باشد.

پلی استر همچنین در برابر آب نیز مقاوم است و سریعتر از پشم خشک می شود، بنابراین اگر در راه رفتن به مسیر دفتر کاریتان اغلب در باران گرفتار می شوید، ممکن است انتخاب های بهتری در دسترستان باشد. پلی استر انتخاب خوبی برای شلوارهای مجلسی در هر فصلی است زیرا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است.

بسیاری از شلوارهای زنانه از پارچه های دیگری مانند کتان، مخمل یا ابریشم ساخته می شوند. در حالی که این پارچه ها ممکن است زیبا به نظر برسند، اما به اندازه شلوارهای ساخته شده از پلی استر یا پشم همه کاره و همه فن حریف  نیستند و در صورت خیس شدن یا چروک شدن زیبا به نظر نمی رسند، بنابراین بهترین انتخاب برای شلوارهای مجلسی نیستند.

بهترین پارچه برای انواع شلوار زنانه روزمره چیست؟

شلوارهای غیررسمی همان شلوارهایی هستند که همیشه می پوشید. هنگام دوختن یا خرید شلوارهای غیررسمی، پارچه هایی را مورد استفاده قرار می گیرند که ماندگاری طولانی داشته باشند و در برابر پوشیدن مکرر مقاومت کنند.

جین

شلوار جین شلوار مورد علاقه اکثر مردم است. آنها همیشه پوشیده می شوند، به همین دلیل است که معمولاً با پارچه ای سنگین مانند جین ساخته می شوند. جین برای همه نوع آب و هوایی نیز انتخاب خوبی است، به همین خاطر شلوار جین حتی برای فصل زمستان نیز پرطرفدار است، زیرا پارچه جین به عایق بودن و گرم نگه داشتن شما کمک می کند.

کولوت

کولوت ها نوعی از شلوارهای غیررسمی گشاد هستند که معمولا تا زیر زانو تا می خورند. این باعث می شود culottes یک انتخاب محبوب برای تابستان باشد. می دانید که تابستان نیاز به پارچه های خنک و قابل تنفس دارد. پنبه و کتان جنس پارچه های مورد استفاده برای دوختن کولوت هستند.

جاگر

جاگر نوعی شلوار معمولی است که تا بالای آن گشادتر است و کمر کشی دارد و دور مچ پاها کشدار است. این شلوار ها معمولاً برای ورزش و فعالیت های مربوط به اوقات فراغت یا استراحت در اطراف خانه استفاده می شوند. اگر که می‌خواهید یک جاگر مناسب را بپوشید باید از پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه یا کتان یا ترکیبی از پارچه‌های نخی و کشدار استفاده کنید تا بتوانید به راحتی در با آن ها فعالیت هایتان را انجام دهید.

پارچه های مصنوعی

بهترین پارچه هایی که برای شلوارهای کار و سر سخت استفاده می شود، پارچه هایی هستند که به دلیل هدفشان جنسی با دوام دارند. پارچه های مصنوعی مانند پلی استر بهترین انتخاب برای این نوع شلوار ها هستند زیرا می توانند سایش مکرر را تحمل کنند.

شما همچنین می خواهید که آنها کمی قابلیت کششی داشته باشند، به خصوص در قسمت جیب ها، در نتیجه باید بیش از پیش به استفاده از این نوع پارچه ها فکر کنید.

نکته مهم این که استفاده از ترکیب پلی استر و اسپندکس باعث کشش و دوام این نوع پار چه ها می شوند می شوند.

پارچه های ترکیبی

مخلوط های پلی استر/پنبه و مخلوط پنبه/نایلون نیز انتخاب های خوبی برای شلوار ها هستند. پنبه باعث تنفس بیشتر شلوار و تمیز کردن آسان آن می شود، در حالی که پلی استر و نایلون به آن دوام می بخشد. همه اینها ویژگی هایی هستند که برای شلوارهایی که برای کار کردن و کثیف شدن استفاده می شوند، می خواهید.

بهترین پارچه برای شلوارهای کشدار چیست؟

شلوارهای کشدار با پارچه های کشدار ساخته می شوند و قطعا این موضوع واضح است برای بسیاری از افراد جذاب هستند. این موضوع  به این دلیل است که پارچه های کشسان به خوبی اندام افراد را صاف و بدون ایراد می کند. به دلیل خاصیت ارتجاعی پارچه، شلوارهای ساخته شده با پارچه کشسان اغلب به دوخت زیادی نیاز ندارند. علاوه بر شلوار، از پارچه کشسان در لباس های ورزشی و لباس زیر نیز استفاده می شود.

پارچه کشسان می تواند به کمک الیاف الاستیک مانند لیکرا، اسپندکس یا الاستین ساخته شده باشند. این الیاف کشسان باعث افزایش مقاومت لباس در برابر سایش و پارگی می شود. البته فراموش نکنید که نام این نوع پارچه ها می تواند با توجه به منطقه و کشورتان متفاوت از هم دیگر باشند در نتیجه نام پارچه بستگی به محل زندگی شما دارد.این نوع پارچه، اسپندکس در آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی، الاستین در اروپا و لیکرا در استرالیا نامیده می شود.

سایر پارچه های کششی محبوب

علاوه بر لیکرا، اسپندکس و الاستین، انواع دیگری از پارچه های کشسان نیز وجود دارد که محبوبیت زیادی دارند. استفاده از آنها برای لباس بستگی به این دارد که پارچه دارای کشش دو طرفه باشد یا کشش چهار طرفه.

پارچه های کشسان دو طرفه راحت هستند اما مانند پارچه های کشسان چهار طرفه به شکل اولیه خود باز نمی گردند. پارچه های کشسان چهار طرفه می توانند در همه جهات کشیده شوند و برای لباس های ورزشی محبوب شوند.

سخن پایانی

از انواع شلوار زنانه تا رسیدن به پارچه های مناسب استفاده برای انواع مدل شلوار زنانه، همه و همه خلاصه ای از مطلبی بود که تا به اینجا با هم مطالعه کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم کمی در انتخاب کردن یک شلوار زنانه شیک و کاربردی در موارد مختلف به شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام