برای لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

نوشته تحریریه ژیلمو

13 بهمن 1401

سبک زندگی

0 نظر

برای لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

نقطه نظر های متفاوتی بعد از ساخت لباسشویی در طول تاریخ بوده است که به دو دستگی استفاده از پودر یا مایع اشاره می کند.

شاید بسته به سلیقه افراد بتوان این دو ماده تمیز کننده را از یکدیگر جدا کرد اما موارد دیگری نیز وجود دارد که دانستن آن می تواند صلاحیت استفاده از هر کدام از دو ماده را تفکیک کند.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم که برای لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

شست و شو و داستان هایش

وقتی صحبت از بهترین مواد شوینده لباس می شود، گزینه های موجود بی پایان هستند.

_ آیا ایده آل شما از تمیزی عطری است که یک پیراهن تازه شسته شده از خود ساطع می کند؟

+ می توانید روی یکی از خوشبوترین مواد شوینده لباسشویی سرمایه گذاری کنید.

_ آیا پوست شما در برابر صابون ها حساسیت نشان می دهند؟

+ مواد شوینده مخصوص پوست های حساس را خریداری کنید.

_ آیا نگران شستن لباس ها با مواد شیمیایی هستید؟

+ یکی از ایمن ترین مواد شوینده لباسشویی را انتخاب کنید.

 همه اینها شروعی عالی برای حل مشکلان شست و شو است، اما به بزرگترین تصمیم شستن لباس ها مربوط نمی شود: پودر در مقابل مواد شوینده مایع!!

کدام نوع شوینده مناسب تری است؟ خب، کارشناسان می گویند انتخاب پودر در مقابل مایع شوینده بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید. به عنوان مثال، پودر ارزان است، ماندگاری طولانی دارد، ضایعات کمتری تولید می کند و برای لباس های بسیار کثیف عالی است.

از سوی دیگر، شوینده‌های مایع در آب سرد بهتر عمل می‌کنند، اندازه‌گیری آن‌ها آسان‌تر است و می‌توان از آنها به عنوان درمان لکه‌ای یا هنگام شستشوی دست استفاده کرد.

نحوه استفاده از این مواد شوینده نیز بسیار مهم است. نکات خاصی برای استفاده از غلاف های لباسشویی وجود دارد، ، ما در ژیلمو مزایا و معایب هر نوع شوینده لباس‌شویی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بفهمید کدام یک بهترین است و چگونه از آن به طور مؤثر استفاده کنید.

پودر لباسشویی

مزایا:

نامرتب تر از شوینده مایع است

به ازای هر بار استفاده ارزان تر از مایع است

به طور کلی پایدارتر از مایع در قفسه محلول های شست و شو است، بنابراین ماندگاری بیشتری خواهد داشت

بسته بندی سازگار با محیط زیست بیشتری دارد

مقدار پودر مورد استفاده در هر بار قابل تنظیم است

در مقایسه با شوینده های مایع سبک تر است

روی لباس های خیلی کثیف مانند لباس های ورزشی خوب جواب می دهد

معایب:

برخی از مواد شوینده پودری در آب سردتر حل می شوند که می تواند لکه هایش بر روی لباس باقی بماند

می‌توان از آن برای پیش‌فرآوری لباس‌ها استفاده کرد، اما ابتدا باید خمیری درست کنید یا آن را حل کنید و یک مرحله اضافی به روتین لباس‌شویی خود اضافه کنید.

نیاز به خشک نگه داشتن دارد

متخصصین پوشش و شست و شو معتقدند پودر شوینده یک انتخاب هوشمند برای لباس های بسیار کثیف به خصوص تیشرت ها است. دانشمند و متخصص نظافت می‌گویند: «شوینده‌های پودری معمولاً با pH بالاتری فرموله می‌شوند که می‌تواند تمیز کردن لباس‌های کار و لباس‌های ورزشی بسیار کثیف را بهینه کند».

لورا جانسون، کارشناس تحقیق و توسعه در آزمایشگاه لوازم خانگی LG Electronics، به مزایای صرفه جویی در هزینه و محیط زیست اشاره می کند. او می‌گوید: شوینده‌های پودری برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال بسته‌بندی سازگارتر با محیط زیست هستند، بهترین است. همچنین پودر یک گزینه با هزینه بهتر برای مصرف کنندگان است.

نکات تخصصی برای استفاده از پودر لباسشویی

از آب گرم یا داغ استفاده کنید! هنگام استفاده از پودر شوینده، مهم است که بدانید در چه دمایی لباس ها را بشویید. متخصصین توصیه می کنند: «از استفاده از آب خیلی سرد خودداری کنید، مگر اینکه پودر شوینده بیان کند که برای حل شدن در آب سرد طراحی شده است. این موضوع به این دلیل است که برخی از پودرها برای حل شدن در آب سرد تلاش بسیار زیادی می کنند. متخصصین همچنین پیشنهاد می‌کنند: اگر پودر را به مایع شوینده ترجیح می‌دهید و همچنین می‌خواهید در آب سرد بشویید، «قبل از اینکه پودر را به ماشین لباسشویی اضافه کنید، پودر را از قبل در کمی آب گرم حل کنید»

با دقت اندازه گیری کنید! هنگام انتخاب پودر در مقابل شوینده مایع، به اندازه گیری های روی بسته تکیه کنید. متخصصین می‌گویند: «همیشه دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را برای مقدار مواد شوینده و آب توصیه‌شده برای تهیه محلول پیش خیساندن و همچنین محدودیت زمانی برای مدت زمان خیساندن یک اقلام را دنبال کنید.»

فهرست مواد را بررسی کنید! برای تمیز کردن عمیق با استفاده از پودر یا مایع، محصولی با مواد مناسب انتخاب کنید. متخصصین می‌گویند: «مطمئن شوید که مواد شوینده پودری شما علاوه بر پاک‌کننده‌ها، حاوی آنزیم‌ها و مواد سفیدکننده فلورسنت نیز باشد. همه شوینده‌ها یکسان نیستند و ارزش آن را دارد که یک شوینده «خوب» تهیه کنید.»

مایع لباسشویی

مزایا:

مواد شوینده از قبل حل شده است، بنابراین احتمال باقی ماندن آن روی لباس وجود ندارد

در آب سردتر بهتر از پودر شوینده حل می شود

می تواند به عنوان یک درمان لکه ای برای بسیاری از لکه ها استفاده شود

درپوش مایع لباسشویی امکان اندازه گیری آسان را فراهم می کند

قابل استفاده برای شستشوی دستی لباس

روی لکه های روغن و چربی به خوبی کار می کند

معایب:

اغلب سنگین و دست و پا گیر است

زباله های پلاستیکی بیشتری برای محیط زیست ایجاد می کند

به سرعت ریخته می شود و احتمال مصرف بیش از حد مواد شوینده را افزایش می دهد

لباس های زیادی را در آب سرد بشویید! اگر حجم زیادی از لباس را معمولا یکجا می شویید این ماده شوینده برای شماست. مایع لباس شویی بدون توجه به دمای آب به خوبی در آن حل می شود. متخصصین می‌گویند: «شوینده‌های مایع به راحتی در دمای آب سرد پخش می‌شوند، بنابراین فردی که می‌خواهد به طور انحصاری از آب سرد (معمولاً برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی) استفاده کند، احتمالاً باید از شوینده مایع استفاده کند. »

این نوع شوینده در از بین بردن لکه های روغن و چربی نیز  بسیار خوب است. متخصصین می‌گویند: «مصرف‌کنندگانی که تمایل بیشتری به از بین بردن این نوع لکه‌ها دارند، نتایج خوبی با مواد شوینده مایع خواهند داشت.

نکات تخصصی برای استفاده از مایع لباسشویی

با دقت اندازه گیری کنید! متخصصین این هشدار را می دهند که: «هنگام استفاده از مواد شوینده مایع با دقت آن را اندازه گیری کنید. مصرف بیش از حد مواد شوینده در طول زمان می تواند منجر به تجمع شدن در ماشین لباسشویی شود که می تواند منجر به ایجاد بو شود.

 درپوش تعدیل میزان استفاده از مواد شوینده را آسان می کند. متخصصین همچنین می‌گویند: «درپوش دارای خطوطی است که میزان استفاده را نشان می‌دهد و اندازه بار و سطح خاک را در مایع لباس شویی تنظیم می‌کند.

از آن برای درمان لکه‌ها استفاده کنید: دکتر جسیکا زینا، دانشمند ارشد تاید، می‌گوید: «برای پیش‌فرآوری، لکه را با آب سرد بشویید تا هرگونه لکه های اضافی از بین برود، سپس به اندازه‌ای ماده شوینده را روی لباس بریزید تا لکه را بپوشاند». برای کمک به پخش مواد شوینده در الیاف لباس، از یک مسواک نرم استفاده کنید، یا پارچه را به آرامی به هم بمالید، سپس همانطور که معمولاً می‌شویید آن را بشویید.

از مواد شوینده با راندمان بالا برای ماشین‌های با راندمان بالا استفاده کنید: زینا می‌گوید: «اگر ماشین لباس‌شویی با راندمان بالا دارید، مطمئن شوید که از مواد شوینده مایع مخصوص لباسشویی‌های HE استفاده کنید. پیدا کردن مواد شوینده HE آسان است: فقط به دنبال علامت “HE” روی بسته بندی باشید.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله پودر و مایع لباس شویی را به بهترین شکل برایتان تفکیک کنیم، از مزایا و معایب آن بگوییم و در نهایت بگوییم که  این شما هستید که انتخاب می کنید چه ماده ای را می توانید برای شست و شوی لباس هایتان استفاده کنید تا برای آن ها مناسب باشد. ژیلمو به واسطه این مقاله امیدوار است که قدمی رو به جلو در راستای تمیزی لباس هایتان برداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام