بهترین راه تمیز کردن کفش سفید

نوشته تحریریه ژیلمو

5 اردیبهشت 1402

سبک زندگی

0 نظر

بهترین راه تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید اهمیت بسیار زیادی دارد، اما چرا؟

هیچ چیز چشم نواز تر از کفش های سفید روشن و تمیز نیست، به خصوص اگر بخواهید آن را با یک تیشرت بیسیک و جذاب ست کنید، این موضوع می تواند یک امتحان واقعی برای شما باشد که بتوانید همیشه آنها را به بهترین شکل تمیز و سفید نگه دارید. به خصوص زمانی که کفش های سفید شما با تهدیدات روزمره مانند گودال های گلی، گرده ها و کثیفی های معمولی قدیمی روبرو هستند.

در حالی که برخی از مردم کفش های سفید مقرون به صرفه خرید می کنند، برخی دیگر پول زیادی برای کفش های خود کنار می گذارند. به عنوان مثال، کفش های برند های بزرگ زمانی که در سال 2022 عرضه شدند، 160 دلار به اضافه مالیات فروخته می شدند که عدد بسیار بزرگی در کشور های اروپایی و آمریکایی به شمار می رود. از آنجایی که بسیاری از کتانی‌ها ارزش بالایی دارند، محافظت از سرمایه‌گذاری و تمیز نگه داشتن آن‌ها سودمند است.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم بهترین راه های تمیز کردن کفش های سفید را بررسی کنیم.

تمیز کردن کفش سفید

بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند کفش ها را در محیطی عاری از گرد و غبار، داخل جعبه کفش و با روکش کفش برای محافظت از آنها نگهداری کنید. اسپری محافظ کفش کتانی یکی دیگر از گزینه های عالی است که آنها را تمیزتر و طولانی تر نگه می دارد.

با این حال، مهم است که بدانید هنگام تمیز کردن کفش های سفید چه کاری باید بکنید. یک گام اشتباه می تواند باعث شود آنها زرد و یا بیش از حد سفید شده یا به طور ناموزون تمیز شوند.

این مشکلی است که هیچ کس دوست ندارد با آن مواجه شود!

ترفند های ما می تواند شما را از بروز چنین مشکلاتی در امان بگذارد.

برای تمیز کردن کفش‌های سفید که عمدتاً از چرم ساخته شده‌اند، به چند وسیله خانگی نیاز خواهید داشت. در ابتدا موارد زیر را آماده کنید:

  • مسواک
  • پارچه نر
  • یک اسفنج پاک کن (مانند پاک کن جادویی)
  • حوله کاغذی
  • صابون مایع ظرفشویی
  • 1 فنجان (236 میلی لیتر) آب گرم

بعد از آماده سازی مواد اولیه در ابتدا بند کفش را بردارید، سپس از مسواک استفاده کنید تا از شر کثیفی کفش خلاص شوید. خاک را از روی مسواک بشویید. در یک فنجان آب گرم، مقدار کمی صابون ظرفشویی مایع را با هم مخلوط کنید (سه یا چهار قطره کافی است). حالا مسواک را در آب صابون بچرخانید. سپس کفش را با دقت بشویید.

در مرحله بعد، نوبت به تمیز کردن کف کفش می رسد. از اسفنج پاک کن مطابق دستورالعمل بسته بندی استفاده کنید تا به آرامی علائم ناخوشایند کثیفی از روی کفش پاک شود. سپس پارچه تمیز را مرطوب کرده و کف آن را پاک کنید. وقتی همه چیز مطابق با استانداردهای شما تمیز شد، یک دسته حوله کاغذی بردارید و کفش ها را با آن پر کنید.

این کار رطوبت را از داخل کفش جذب کرده و به حفظ شکل آنها نیز کمک می کند.

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید، استفاده از پاک‌کنندهای کفش است.

کافیست به سادگی “آب” را روی یک پارچه سفید تمیز بریزید و از پارچه برای پاک کردن کفش استفاده کنید. این کار و ترفند روی کفش‌های لاستیکی یا جیر نیز کار می‌کند، اما لکه‌های واقعاً سخت، مانند روغن، به کمک این روش پاسخ مثبتی در زمینه پاک شدن از خود نشان نمی‌دهند.

نحوه تمیز کردن کفش های سفید برزنتی

برخی از کفش‌های برزنتی را می‌توان در ماشین لباسشویی نیز انداخت، اما آن‌هایی که دارای جزئیات دیگری در دوختشان مانند چرم یا جیر هستند، نمی‌توانند به کمک لباسشویی تمیز شوند. بنابراین، قبل امتحان کردن آن مسیر، همیشه دستورالعمل های شستشو کفش هایتان را بررسی کنید.

اگر ماشین لباسشویی مورد استفاده شما به صورت گزینه ای است، می توانید کفش ها را به این ترتیب وارد مسیر شست و شو کنید:

  • در ابتدا بند کفش ها را بیرون بیاورید و در محلول آب و جوش شیرین خیس کنید.
  • سپس کفش های پارچه ای را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • مقدار کمی مایع لباسشویی اضافه کنید، توجه کنید که هر چه مایع لباس شویی ملایمتر باشد بهتر است.
  • در نهایت دستگاه را با آب سرد در ملایم ترین چرخه موجود روشن کنید.
  • پس از اتمام کار، کفش ها و بند ها را به کمک هوای آرزاد خشک کنید.

اگر کفش هایتان را نمی توان با ماشین شستشو داد، در ابتدا مواد خانگی زیر را جمع آوری کنید:

  • جوش شیرین
  • مواد شوینده لباسشویی
  • یک سطل
  • یک مسواک قدیمی یا نوعی برس تمیزکننده

برای از بین بردن کثیفی در ابتدا کف کفش ها را به هم بکوبید یا با استفاده از مسواک آن را پاک کنید. سپس سطل را با 1 فنجان (236 میلی لیتر) جوش شیرین، یک قطره پودر لباسشویی و 1 گالن (3.8 لیتر) آب پر کنید.

در مرحله بعد، بند کفش را جدا کرده و سپس هر دو کفش و بند را به مدت تقریباً یک ساعت در سطل قرار دهید. بعد از این مرحله آنها را از سطل خارج کنید، سپس با استفاده از برس، لکه ها را بشویید. فراموش نکنید که داخل آن را مالش دهید تا از شر هر بوی بدی خلاص شوید!

در آخر، آنها را کاملا با آب تمیز بشویید. کفش ها و بند ها را در هوا خشک کنید و تمام.

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کفش

خمیر دندان سفید یکی دیگر از روش های محبوب تمیز کردن کفش است. فرقی ندارد که از چه خمیر دندانی استفاده می کنید فقط مطمئن شوید که خمیر دندان مصرفی شما کاملا سفید است زیرا ژل‌ها و خمیردندان‌های رنگی کفش‌ها را لکه‌دار می‌کنند.

 برای تمیز کردن با استفاده از این محصول، مقداری خمیر را روی یک مسواک بریزید. سپس کفش ها را بشویید و چربی اضافی را به کمک خمیر دندان پوشش دهید. اجازه دهید خمیر دندان به مدت 20 دقیقه خشک شود، سپس آن را با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

استفاده از سفید کننده به عنوان یک عامل تمیز کننده موثر

سفید کننده گزینه دیگر پیشنهادی ما برای تمیز کردن کفش های سفید است، به خصوص برای کفش هایی که لکه های جدی دارند این ماده می تواند بسیار موثر عمل کنید، اما سعی کنید که با احتیاط با آن رفتار کنید. این ماده شیمیایی بسیار قوی است و در صورت استفاده نامناسب می تواند باعث تحریک پوست، مشکلات تنفسی و غیره شود. هنگام کار با سفید کننده، دقت کنید که در اتاقی باشید که تهویه مناسب داراست و سعی کنید همیشه پوشیدن دستکش را نیز فراموش نکنید.

برای تمیز کردن کفش های سفید با سفید کننده، پنج قسمت آب گرم را با یک قسمت سفید کننده مخلوط کنید. سفید کننده زیاد باعث زرد شدن کفش ها می شود، پس در استفاده از آن زیاده روی نکنید! سپس، کثیفی ها و لکه ها را با مسواک یا اسفنج که با مخلوط سفید کننده مرطوب شده است، از بین ببرید.

سپس، یک حوله میکروفیبر را در محلول فرو کنید، آن را فشار دهید تا مایع اضافی در آن خارج شود. کفش ها را با حوله پاک کنید، سپس کفش ها را با یک پارچه آغشته به آب گرم بشویید. اجازه دهید کفش ها در اتاقی با تهویه زیاد خشک شوند.

با استفاده از هر یک از این روش ها، کفش های سفید شما به طور موثر به شکوه سابق خود بازگردانده می شوند.

سفید کردن بند ها

یکی دیگر از راه ‌های درخشان کردن بند کفش‌های تمام سفید، شستن آن‌ها با سفیدکننده است.

برای این کار بند کفش ها را بیرون بیاورید و در یک کیسه لباس مشبک قابل شستشو قرار دهید. با پوشیدن دستکش لاستیکی، محلول سفید کننده 1 گالن (3.8 لیتر) آب، 3 قاشق غذاخوری (44 میلی لیتر) سفید کننده را با هم مخلوط کنید.

 سپس کیسه را حدود پنج دقیقه در محلول خیس کنید. (مطمئن شوید که کیسه در زیر آب می باقی مانند) پس از اتمام زمان خیس خوردن، بند را در ماشین لباسشویی بشویید و در نهایت اجازه دهید در هوا کاملا خشک شوند.

سخن پایانی

تمیر کزدن کفش های سفید بسیار از چیزی که تصور می کنید ساده تر است، فقط باید مراحل گفته شده در مقاله را مو به مو و با دقت طی کنید تا کفش هایی به تمیزی و نویی روز اول انتظارتان را بکشد.

ما در ژیلمو امیدواریم که ازین پس کفش هایتان را به تمیز ترین شکل ممکن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام