چگونه گوشواره هایی تمیز داشته باشیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

1 تیر 1402

سبک زندگی

0 نظر

چگونه گوشواره هایی تمیز داشته باشیم؟

گوشواره ها اکسسوری های بسیار مهمی در صنعت مد هستند که زیبایی افراد را می توانند به بهترین شکل ممکن تکمیل کنند و جذابیت های ظاهری آن ها را افزایش دهد. علیرغم اهمیت آن، اغلب یکی از نادیده گرفته شده ترین جواهرات در طول فرآیندهای تمیز کردن است. متأسفانه، قرار گرفتن آن روی بدن، کثیفی های زیادی را از هوا، لوازم آرایش، کرم، روغن‌های بدن، عرق، شامپوها و بسیاری موارد دیگر جذب می‌کند که آن را بسیار کثیف می‌کند.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم تمامی ترفند های تمیز کردن گوشواره ها را بررسی کنیم.

تمیز کردن گوشواره

تمیز کردن گوشواره به اندازه پوشیدن گوشواره مهم است. این کار از احتمال ابتلا به عفونت از طریق میکروب های انباشته شده جلوگیری و از جواهرات شما در برابر از دست دادن درخشندگیشان محافظت می کند. خوشبختانه روش‌های متعددی برای تمیز کردن گوشواره‌ هایتان آن هم بدون تحمل استرس زیاد وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

آنچه برای تمیز کردن گوشواره نیاز دارید

تمیز کردن گوشواره نیاز به تخصص خاصی ندارد. این موضوع کاری است که می توانید خودتان از راحتی خانه انجام دهید.

در اینجا چند مورد وجود دارد که برای شروع به آن نیاز دارید:

  • مایع ظرفشویی
  • برس نرم
  • پارچه میکروفیبر
  • آب گرم
  • جوش شیرین
  • الکل
  • پراکسید هیدروژن

اکنون که فهمیدیم تمیز کردن گوشواره بسیار مهم است. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه باید روند آن شروع کنید. خب در ابتدا باید دستان خود را تمیز کنید!!  ممکن است این چیزی باشد که همه باید بدانند، اما مهم است که به خود این مساله را هر بار یادآوری کنیم. شما باید اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع تمیز کردن و قرار دادن گوشواره در سوراخ های گوش خود، دست های خود را کاملا شسته باشید. به طور حتم شما نمی‌خواهید در معرض خطر انتقال میکروب‌ها از دست‌های آلوده به سوراخ‌های گوش یا جواهرات خود باشید.

پس حتما اطمینان حاصل کنید که دستان  (و انگشتان خود را) با آب گرم و صابون دست به مدت چند ثانیه بشویید. سپس با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

تمیز کردن گوشواره با آب گرم

برای انجام این کار باید مقداری آب را در مایکروویو یا اجاق گاز خود بجوشانید. وقتی آب جوش آمد، گوشواره های خود را حدود 20 دقیقه در آن خیس کنید.سپس به آرامی با برس نرم آن ها را مالش دهید.

اگرچه این فرآیند به اندازه استفاده از محلول تمیزکننده موثر نیست، اما جایگزین خوبی برای شست و شوی گوشواره ها با موارد غیر شیمیایی است.

استفاده از خلال دندان

شما می تواندآلودگی ها موجود در گوشواره ها را با خلال دندان پاک کنید!! تمیز کردن گوشواره ها با طرح های پیچیده می تواند مشکل باشد. شما می توانید از خلال دندان برای تمیزک کردن مناطقی استفاده کنید که به راحتی نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

بعد از این کار در نهایت گوشواره را با یک پارچه میکروفایبر تمیز خشک کنید.

نحوه تمیز کردن پشت گوشواره

هنگام تمیز کردن گوشواره ها، تمیز کردن پشت گوشواره ها نیز مهم است. معمولا بیشتر گوشواره ها مانند گل میخی دارای بست هایی در پشت خود هستند تا در جای خود ثابت شوند. نکته مهم این است که این بست ها نیز باید مانند سایر اجزا گوشواره تمیز شده تا از آلودگی های انباشته شده خلاص شوند. بنابراین، مطمئن شوید که برای تمیز کردن آنها تلاش زیادی می کنید. اگر نمی توانید همه آلودگی ها را در یک مرحله پاک کنید، می توانید از خلال دندان برای رسیدن به شکاف های کوچک استفاده کنید و سپس گوشواره را با آب گرم بشویید.

تمیز کردن گوشواره با پراکسید هیدروژن

شما می توانید علاوه بر استفاده از پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن  کاشی های کف خود، می توانید از آن به عنوان محلول تمیزکننده گوشواره خود نیز استفاده کنید.

تمیز کردن گوشواره با پراکسید هیدروژن یک راه موثر برای ضدعفونی کردن گوشواره و از بین بردن باکتری ها به خصوص برای افرادی که گوش های حساس دارند است. این محلول تمیز کننده برای انواع گوشواره های طلا یا نقره یک گزینه ایمن است.

دو روش برای تمیز کردن گوشواره با پراکسید هیدروژن وجود دارد. شما می توانید یا:

  • آنها را در محلول پراکسید هیدروژن خیس کنید: یک کاسه را با پراکسید هیدروژن پر کنید و گوشواره های خود را به مدت 20 دقیقه در آنجا خیس کنید. سپس، با دقت آبکشی و خشک کنید.
  • با یک پد پنبه ای تمیز کنید: همچنین می توانید مقداری پراکسید هیدروژن را روی یک پد پنبه ای یا پشمی بریزید و گوشواره های خود را با دقت تمیز کنید.

چگونه گوشواره های مروارید را تمیز کنیم

گوشواره های مرواریدی قطعات ظریفی از جواهرات هستند که در صورت عدم مراقبت مناسب در معرض آسیب یا خراش هستند. از آنجایی که آنها به مواد شیمیایی حساس هستند، توصیه می شود از استفاده از استفاده محلول های پاک کننده ساینده روی آنها خودداری کنید. تمیز کردن گوشواره های مرواریدی به روش صحیح باعث می شود که آنها یک دوره طولانی مدت بدون آسیب وبا ماندگاری بالا دوام بیاورند.

برای تمیز کردن گوشواره های مرواریدی خود: سعی کنید همیشه یک پارچه مناسب پاک کردن جواهرات داشته باشید تا مرواریدهای خود را بعد از هر بار پوشیدن جلا دهید تا از تجمع چربی یا کثیفی جلوگیری کنید.

در صورت مشاهده لکه ها، سعی کنید مرواریدهای خود را با یک پارچه مرطوب و ترکیبی از آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم تمیز کنید. همچنین قبل از نگهداری در جعبه نگهداری جواهرات، آن را با یک پارچه تمیز  و خشککنید یا اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

اگر به دنبال ست کردن گوشواره های مرواریدیتان با با یک لباس بی نظیر هستید می توانید آن را با یک کراپ پایین زنجیر بی نظیر ترکیب کنید.

چگونه گوشواره طلا را تمیز کنیم

شما می توانید گوشواره های طلای خود را به راحتی و بدون استرس تمیز کنید. در اینجا مراحل انجام آن را برایتان گردآوری کرده ایم:

  • مخلوطی از صابون ظرفشویی و آب گرم یا محلولی از جوش شیرین و آب گرم با نمک را روی گوشواره ها بپاشید.
  • گوشواره طلای خود را حدود 30 دقیقه در محلول خیس کنید
  • به آرامی با یک برس نرم آن را مالش دهید.
  • برای خلاص شدن از شر محلول پاک کننده نیز با دقت و به شکلی کامل آن را بشویید.
  • سپس با یک پارچه بدون گوشواره پرز خشک کنید.

چگونه گوشواره نقره ای را تمیز کنیم

نقره یکی از محبوب ترین مواد برای ساخت جواهرات زیبا است. برای تمیز کردن لوازم جانبی نقره ای خود باید موارد زیر را انجام دهید:

  • یک ظرف پخت شیشه ای را با فویل حلبی بپوشانید، سمت براق را به سمت بالا قرار دهید.
  • زیورآلات نقره خود را در تابه بریزید و آن را با آب جوش پر کنید تا کاملاً پوشانده شود.
  • جوش شیرین را به تابه اضافه کنید تا متوجه شوید که گوشواره ها حباب می زنند.
  • یک ساعت بگذارید تا در این حالت باقی بماند.
  • از یک برس نرم برای تمیز کردن و از بین بردن کثیفی به آرامی استفاده کنید.
  • در نهایت نیز گوشواره ها را با آب تمیز بشویید.
  • و به آرامی با یک پارچه تمیز خشک کنید.

چگونه گوشواره های خود را درخشان تر کنیم

با تمیز کردن گوشواره با الکل می توانید آن را درخشان نگه دارید. در زیر مراحل این کار را برایتان شرح می دهیم:

  • مقداری الکل را روی یک پنبه بریزید.
  • از تعویض پنبه برای تمیز کردن گوشواره ها به دقت استفاده کنید.
  • از طرف دیگر، می توانید گوشواره های خود را برای چند دقیقه در الکل قرار دهید.

هر چند وقت یکبار باید گوشواره خود را تمیز کنید؟

توصیه می شود تا جایی که می توانید گوشواره های خود را تمیز کنید. در صورت امکان، قبل از هر بار استفاده، قلاب ها یا بست ها را با یک پنبه الکلی تمیز کنید تا از تجمع کثیفی جلوگیری کرده تا گوشواره های ضدعفونی شده داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید تمیز کردن گوشواره برای حفظ ارزش و درخشش آنها بسیار ضروری است. با رعایت نکات و مراحل تمیز کردن بالا می توانید اطمینان حاصل کنید که گوشواره های خود مانند همیشه زیبا باقی می مانند. ما در ژیلمو امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله زمان طولانی تری از گوشواره های مورد علاقتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام