10 برند معروف ساعت دنیا

نوشته تحریریه ژیلمو

3 خرداد 1403

مد و استایل

0 نظر

10 برند معروف ساعت دنیا

برندهای برتر ساعت های لوکس همه دو چیز مشترک دارند، آنها مجموعه ای چشمگیر از ساعت های نمادین به نام خود ثبت کرده و به طور مداوم بالاترین سطح استانداردهای کیفیت را رعایت و ارائه می کنند. در اینجا و در این مقاله از مجله ژیلمو 10 برند برتر ساعت در تمام دوران برای شما آورده شده است تا بیشتر با آن ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

شماره 10 – TAG Heuer

TAG Heuer، که قبلا فقط به عنوان Heuer شناخته می‌شد، تعدادی از نمادین‌ترین ساعت‌های ورزشی موتورسواری دنیا را تولید کرده است. از جمله آنها می توان به اتوویا، موناکو و کاررا اشاره کرد. امروزه، این برند دارای مجموعه گسترده ای است که همچنان با ریشه های ورزشی آن مرتبط است. مدل‌هایی مانند TAG Heuer Formula 1  یا  TAG Heuer Aquaracer، به دلیل قیمت‌های نسبتاً قابل دسترس، انتخاب‌های سطح پایه محبوبی میان مردم هستند.

نکته پایانی درباره این برند این که تگ بیشتر به خاطر کرونوگراف های نمادین خود مشهور است.

شماره 9 – IWC

آیا تبلیغات بحث برانگیز سال گذشته IWC را به خاطر دارید؟ جالب است که بدانید در آن زمان همه درباره این برند صحبت می‌کردند. در حالی که روزهای تبلیغات تحریک آمیز IWC به پایان رسیده است، ساعت های درجه یک آنها اما به قوای سابق خود باقی مانده اند. IWC Ingenieur یک ساعت همه جانبه عالی است که توسط جرالد جنتا افسانه‌ای طراحی شده است، امروزه طرفداران هوانوردی از IWC Pilot’s Watch استقبال کرده، و کسانی که به دنبال یک ساعت مناسب برای استایل لباس شومیز تونیک قلبی خود هستند، نمی‌توانند با IWC Portofino یا IWC Portugieser  وارد انتخاب اشتباه شوند.

 جالب است که بدانیدIWC  هم به خاطر ساعت‌های خلبانی‌اش و هم به خاطر ساعت‌های استایلی زیبایش شناخته می‌شود.

شماره 8 – Cartier

در حالی که Cartier ممکن است بیشتر در جریان اصلی جواهرات خود شناخته شود، خالی از لطف نیست که بدانید این برند لوکس پاریسی چندین ساعت کاملاً ماندگار نیز در کلکسیون طراحی های خود جا داده است. جالب است بدانید که کارتیه سانتوس نمادین ترین ساعت در خط تولید این برند است.

شماره 7 – Jaeger-LeCoultre

Jaeger-LeCoultre  به همان اندازه که برای ساعت‌هایش شناخته می‌شود، برای دقت آن ها نیز معروف است. به همین دلیل است که این برند سنتی به ساعت ساز دقیق دنیا معروف است. جالب است بدانید ساعت‌های این سازنده از بهترین ساعت‌هایی هستند که صنعت ساعت سازی ارائه می‌کند.

Jaeger-LeCoultre Reverso  شناخته شده ترین نام در مجموعه JLC است، اما مدل هایی مانند JLC Ultra Thin Moon  نیز جذابیت هاب باورنکردنی به شما ارائه می دهند.

نکته مهم پایانی که بد نیست درباره آن بدانید این است که در حالی که Reverso مشهورترین مدل Jaeger-LeCoultre است، تنها نماد موجود در مجموعه این برند نیست.

شماره 6 – Audemars Piguet

در سال 1972، زمانی که بحران کوارتز صنعت ساعت را ویران می کرد و ساعت های فولادی به عنوان ابزاری کاربردی در نظر گرفته می شدند، Audemars Piguet  کاری کاملا غیرمنتظره انجام داد، به همراه طراح افسانه ای جرالد جنتا،AP اولین ساعت لوکس ساخته شده از فولاد را ساخت. عرضه Audemars Piguet Royal Oak  نیز توسط این برند بی نظیر صورت گرفت. تنها نا امیدی اینجاست که به غیر از رویال اوک و رویال اوک فراساحل، این برند علاقه زیادی برای ارائه های متنوع در خط تولید خود ندارد.

Audemars Piguet Royal Oak  اولین مدل اسپرت فولادی لوکس میان ساعت های موجود در بازار بود.

شماره 5 – Breitling

Breitling  تعداد نسبتاً زیادی از ساعت‌های نمادین را در اختیار خود دارد. مدل هایی مانند Breitling  Avenger  و Breitling Chronomat دارای ارزش بالایی هستند و برای طرفداران ساعت های لوکس بسیار قابل توجه هستند. قطرهای بزرگ و طرح‌های ساعت معمولی برای Breitling است، اما این برند لوکس ساعت‌های کوچک‌تری نیز در مجموعه خود دارد. Breitling Navitimer  می توان گفت این برند به راحتی یکی از نمادین ترین ساعت های تمام دوران است و Breitling Superocean یک گزینه عالی برای طرفداران ساعت های غواصی به شمار می رود.

شماره 4 – Vacheron Constantin

سنت چیزی است که در Vacheron Constantin قابل لمس است. این سازنده ساعت در سال 1755 تاسیس شد و خود را قدیمی ترین ساعت ساز جهان معرفی می کند. Patrimony و Overseas دو مدل از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های این برند هستند که مدل دوم در سال‌های اخیر مورد علاقه طرفداران قرار گرفته است. محبوب ترین مدل Vacheron Constantin مدل مورد علاقه Overseas است.

شماره 3 – Patek Philippe

ما شرط می بندیم که تعداد بسیار کمی از علاقه مندان به ساعت وجود دارند که آرزوی داشتن یک Patek Philippe را نداشته باشند. برخلاف Audemars Piguet، این ساعت ساز لوکس طیف مدل های گسترده تری را به طرفداران خود ارائه می دهد. در حالی که Patek Philippe Nautilus مشهورترین مدل این برند است، مجموعه Calatrava و Grand Complications نیز طرفداران زیادی دارد. اما به نظر ما، جالب ترین ساعت در مجموعه پتک، Aquanaut است. این مدل برای اولین بار در سال 1997 عرضه شد.

شماره 2 – Omega

امگا سرسخت ترین رقیب رولکس است و اغلب به عنوان شماره دو ابدی در دنیای ساعت تلقی می شود! این موضوع به نظر ما کاملاً غیر قابل توجیه است. امگا مجموعه عظیمی از ساعت‌های عالی و باکیفیت را در اختیار دارد. مدل های Co-Axial این برند که دارای گواهی METAS هستند قطعاً از موارد قابل ذکر هستند. آنها نه تنها بسیار دقیق هستند، بلکه تا 15000 گاوس نیز ضد مغناطیسی به شمار می آیند. Omega Seamaster Diver 300M یکی از هیجان انگیزترین ساعت های ضد آب معاصر است و Omega Speedmaster Professional مسلماً نمادین ترین ساعت تمام دوران است. ما واقعاً از نحوه ارائه ساعت های Omega قدردانی می کنیم. امگا معمولا بازیگوش تر و مدرن تر از بازار رقابت ساعت ساز های دنیا است، اما هرگز بد سلیقه نبوده و نیست. جالب است که بدانید مدل Seamaster در جعبه‌ای عرضه می‌شود که یادآور عرشه یک قایق بادبانی است و Speedmaster با چیزی شبیه یک کیت فضانوردی عرضه می‌شود. باز کردن بسته بندی ساعت شما هرگز به این اندازه مهیج نبوده است!!

می توان گفت در میان ساعت های این برند Omega Speedmaster Professional یک شاهکار جاودانه است.

شماره 1 – Rolex

آخرین اما نه کم اهمیت ترین برند برتر ساعت ما در تمام دوران رولکس است. نام تجاری تاج مانند این ساعت نمادی از یک تاریخچه چشم نواز است. ساعت‌هایی مانند Rolex Submariner و Rolex Datejust اغلب در طراحی های این برند تقلید می‌شوند، اما هرگز تکراری نمی‌شوند. Rolex Submariner تکراری ترین ساعت در جهان است و مطمئناً شهرت خود را به صورت باورنکردنی روز به روز افزایش می دهد. با این حال، چیزی که بیشتر از همه در مورد رولکس دوست داریم این است که ساعت‌های این برند حس خوبی با خود به همراه دارند. کار کردن با رولکس، چرخاندن تاج رولکس یا حتی باز کردن قفل آن بسیار زیبا و دلپذیر است. می توان با توجه به این اطلاعات گفت که  موفقیت طولانی مدت این برند کاملاً موجه است. وقتی در نظر بگیرید که رولکس در مقایسه با بسیاری دیگر از ساعت‌سازان لوکس، هنوز یک برند نسبتاً جوان است، این دستاورد بسیار چشمگیرتر است.

استراتژی بازاریابی درخشان و ساعت‌های نمادین!! جای تعجب نیست که رولکس تا این حد موفق باشد.

سخن پایانی

می توان این گونه گفت که دنیای ساعت ها بر خلاف تنوع بسیار بالایی که دارند، در دستان برند ها و کمپانی های مشخصی می چرخد، در این مقاله از مجله ژیلمو با شما بودیم تا به صورت دقیق به ده برند ساعت معروف دنیا بپردازیم تا بیشتر از پیش با پیشتازان این صنعت آشنا شوید، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام