روش پاک کردن لکه خون از لباس در منزل

نوشته تحریریه ژیلمو

17 خرداد 1403

مد و استایل

0 نظر

روش پاک کردن لکه خون از لباس در منزل

فهرست مطالب

خون یکی از سخت ترین لکه ها برای درمان از روی لباس ها است. خون مانند سایر مایعات بدن مانند استفراغ، ادرار و عرق یک لکه پروتئینی است. اما بر خلاف سایر لکه های پروتئینی، لکه های خون در طول زمان تغییر می کنند، زیرا اکسیداسیون هموگلوبین ها با خروج خون از بدن شروع می شود و باعث می شود لکه های خون از قرمز روشن به قهوه ای تیره تبدیل شوند.

راه های زیادی برای از بین بردن لکه های خون وجود دارد و بسیاری از روش ها کاملاً غیر متعارف هستند. اما کدام روش ها واقعا کار می کنند؟ برای یافتن جواب این سوال با مجله ژیلمو همراه باشید/

درمان خانگی لکه خون

یک مشکل مهم در مورد لکه های خون این است که راه حل های زیادی وجود دارد که مردم به آن سوگند می خورند، از له کردن آسپرین برای کشیدن عصاره لکه گرفته تا خیساندن یک ماده آغشته به خون در شیر. فهمیدن اینکه کدام یک از این روش ها استفاده کنید می تواند گیج کننده باشد.

دو نکته در مورد این نوع درمان های لک باید بدانید:

 1. آنها بسیار موثر هستند.

 2. هیچ روش واحدی درمان انحصاری برای لکه های خون نیست.

مطمئناً برخی از این روش ها بهتر از سایر روش ها هستند. برای پیدا کردن بهترین روش باید قدیمی و جدید بودن و همچنین بزرگی یا کوچکی لکه را نیز در نظر بگیرید.

برخی از روش‌هایی که ممکن است در مورد از بین بردن لکه خون بشنوید، عبارتند از:

  • آب اکسیژنه
  • سفید کننده بر پایه اکسیژن
  • پاک کننده های آنزیمی
  • پاک کننده های لکه حیوانات
  • سرکه سفید
  • شیر
  • لیمو
  • مواد نرم کننده گوشت
  • جوش شیرین
  • آسپرین
  • نمک

در حالی که هر یک از این روش‌ها به درجات مختلفی می توانند کار کنند، ما دستورالعمل‌هایی را برای سه روش رایج حذف لکه خون، و همچنین نکاتی برای از بین بردن لکه‌های خون و لکه‌های خون روی لباس‌های سفید ارائه می‌کنیم.

پاک کردن لکه خون با آب و صابون

آب و صابون بهترین راه برای از بین بردن بیشتر لکه های خون است. این امر به ویژه در مورد لکه های خون تازه روی لباس یا سایر وسایل کوچک مانند روبالشی صادق است. برای شروع شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • صابون (صابون، صابون دست، صابون ظرفشویی، شامپو، مایع لباسشویی و غیره)
  • آب جاری

مرحله 1: لکه را بشویید

با شستشوی لکه خون با آب جاری سرد شروع کنید. در صورت امکان، آب را از پشت لباس لکه دار بگذرانید، به طوری که لکه از پارچه دور شود نه از روی آن. ممکن است درهمین مرحله متوجه شوید که به سادگی، شستن لکه با آب آن را از بین می برد.

مرحله 2: صابون را روی لکه بمالید

با استفاده از انگشت شست و سبابه، مقدار کمی صابون مایع مانند صابون دست یا ظرف را به پارچه بمالید. در صورت استفاده از صابون نواری، نوار را خیس کرده و مستقیماً روی لکه بمالید. صابون را با انگشتان خود روی لکه بمالید و در صورت امکان پارچه لکه دار را روی خودش نیز بمالید.

مرحله 3: آب و صابون را جایگزین کنید

ماساژ متناوب و ساده صابون روی لکه و شستشوی ناحیه با آب سرد برای بیرون راندن لکه از روی پارچه.

مرحله 4: طبق معمول لباستان را شستشو دهید

در صورت نیاز مراحل بالا را تکرار کنید تا لکه از بین برود، سپس با آب جاری سرد لباس بشویید تا باقیمانده صابون پاک شود و لباس را طبق معمول بشویید. تا زمانی که از پاک شدن کامل لکه مطمئن نشدید، آن را داخل خشک کن قرار ندهید.

پاک کردن لکه خون با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک پاک کننده عالی لکه خون است که هم روی لکه های خون تازه و هم روی لکه های خونی به خوبی کار می کند. با این حال، پراکسید هیدروژن می تواند اثر سفید کنندگی بر روی برخی از منسوجات داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آن برای از بین بردن لکه، یک آزمایش نقطه ای انجام دهید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • آب اکسیژنه
  • آب
  • پارچه رنگ روشن

مرحله 1: تست از دست دادن رنگ

پراکسید هیدروژن را در یک نقطه نامشخص تست کنید تا مطمئن شوید که باعث از بین رفتن رنگ نمی شود.

مرحله 2: پراکسید هیدروژن را روی لکه بمالید

پراکسید هیدروژن را روی پارچه ای رنگ روشن بمالید و به آرامی روی لکه بکشید. برای لکه های بزرگتر، از یک بطری اسپری استفاده کنید تا محل را با پراکسید هیدروژن بپوشانید. برای لکه های کوچکتر، از یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا بتوانید به کمک آن پراکسید هیدروژن را روی لکه بمالید.

مرحله 3: آبکشی کنید

پس از پاک شدن لکه، پارچه را در آب تمیز فرو کنید و محل را بشویید تا باقی مانده پراکسید هیدروژن از پارچه پاک شود.

نحوه از بین بردن لکه های خون با لکه بر آنزیمی

لکه‌برهای آنزیمی، از جمله آن‌هایی که برای پاک کردن آلودگی‌های حیوانات خانگی فرموله شده‌اند، لکه‌های خون را در لباس‌های قابل شستشو از بین می‌برند.

آنچه شما نیاز دارید:

  • محصولی برای درمان لک آنزیمی
  • پودر لباس شویی
  • یک برس لباسشویی (اختیاری)

مرحله 1: لکه را با آب سرد بشویید

قبل از اعمال لکه درمانی، لکه را با آب جاری سرد بشویید.

مرحله 2: از درمان لک آنزیمی استفاده کنید

یک درمان آنزیمی لکه بر روی لکه اعمال کنید. لکه های بیشتر ممکن است از استفاده از برس لباسشویی برای نفوذ و از بین بردن لکه سود ببرند.

مرحله 3: شستشو

لباستان را با استفاده از آب سرد و تنظیم منظم ماشین لباسشویی بشویید، مگر اینکه در برچسب مراقبت از لباس مشخص شده باشد که نباید این کار را انجام دهید.

مرحله 4: قبل از خشک شدن لکه را بررسی کنید

پس از شستن اقلام آغشته به خون، بررسی کنید که لکه به طور کامل در شستشو از بین رفته باشد. اگر هنوز لکه وجود دارد، آن را در خشک کن قرار ندهید، زیرا گرما باعث ماندگاری لکه می شود.

چگونه لکه های خون را از لباس سفید پاک کنیم؟

در مورد از بین بردن لکه های خون از لباس های سفید مانند تیشرت لانگ سفید کمد لباس هایتان، بسیار مهم است که از لکه درمانی استفاده کنید و لباس را در اسرع وقت بشویید. هنگام شستن سفیده های آغشته به خون، بهتر است از سفید کننده کلردار استفاده نکنید که باعث واکنش شیمیایی می شود که می تواند لکه های پروتئینی مانند خون را عمیق تر کند. اگر نمی‌توانید بلافاصله لباس آغشته به خون را بشویید، لکه را با آب بشویید یا در صورت امکان آن را با آب جاری خنک بشویید.

آنچه شما نیاز دارید:

  • محصول درمان لک آنزیمی
  • پودر لباس شویی
  • برس لباسشویی (اختیاری)

مرحله 1: لکه را با آب سرد بشویید

قبل از اعمال لکه درمانی، لکه را با آب جاری سرد بشویید.

مرحله 2: از درمان لک آنزیمی استفاده کنید

یک درمان آنزیمی لکه بر روی لکه اعمال کنید. لکه های بیشتر ممکن است از استفاده از برس لباسشویی برای نفوذ و از بین بردن لکه سود ببرند.

مرحله 3: شستشو

با استفاده از آب سرد و تنظیم منظم دستگاه، مورد را بشویید، مگر اینکه در برچسب مراقبت از لباس مشخص شده باشد.

مرحله 4: قبل از خشک شدن لکه را بررسی کنید

پس از شستن اقلام آغشته به خون، بررسی کنید که لکه به طور کامل در شستشو از بین رفته باشد. اگر هنوز لکه وجود دارد، آن را در خشک کن قرار ندهید، زیرا گرما باعث ایجاد لکه می شود.

چگونه لکه های خون را از بین ببریم

خیساندن یک لباس به شدت آغشته به خون در محلول سفید کننده اکسیژن روشی ساده برای از بین بردن لکه ها از وسایل حجیم یا بزرگ مانند شلوار جین سفید یا هودی یا لکه های بزرگ از وسایل کوچکتر است.

آنچه شما نیاز دارید:

  • سفید کننده اکسیژن
  • یک لگن شستشو (اختیاری)
  • پودر لباس شویی

مرحله 1: مکانی را برای خیس کردن لباس مشخص کنید

یک وسیله لکه دار را در هر ظرفی که به اندازه کافی بزرگ باشد که آب را در خود نگه دارد و وسایلی که نیاز به تمیز کردن دارند، مانند سینک آشپزخانه یا حمام، سینک ظرفشویی، وان حمام، سطل یا لگن شستشو خیس کنید. همچنین اگر ماشین لباسشویی با بارگیری از بالای دستگاه دارید که این امکان را به شما می دهد تا با اشراف کامل لباستان شسته شود، می توانید از این نوع لباسشویی ها نیز استفاده کنید.

مرحله 2: حوضچه را با آب داغ پر کنید

حوضچه را تا نیمه به بالا پر کنید و بیش از ⅔ آن را با آب داغ پر کنید و فضای کافی برای زیر آب رفتن کامل آن باقی بگذارید.

مرحله 3: سفید کننده اکسیژن را اضافه کنید

سفید کننده اکسیژن باید در آب داغ حل شود. اگر لباسی که نیاز به خیساندن دارد نمی تواند آب گرم را تحمل کند، قبل از وارد کردن لباس، اجازه دهید محلول خنک شود. توجه داشته باشید که حتما دستورالعمل های بسته را برای میزان مصرف دنبال کنید.

مرحله 4: لباس خونی شده را زیر آب بگذارید

لباس خونی شده را در محلول سفید کننده اکسیژن قرار دهید، با استفاده از دستان خود آن را به طور کامل زیر آب ببرید. سپس از دستان خود برای هم زدن ماده استفاده کنید تا محلول بتواند به الیاف آن نفوذ کند.

مرحله 5: لباس را خیس کنید

بگذارید لباس کثیفتان یک ساعت تا یک شب خیس بخورد، سپس طبق معمول آن را بشویید. و تمام شومیز خامه دوزی شده مورد علاقتان مانند روز اول تمیز می شود.

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با بهترین روش های شستن و پاک کردن لکه خون بود تا بتوانید با کمک آن ها لباس های خونی شدتان را مانند روز اول تمیز و قابل استفاده کنید. امیدواریم که مطالعه آن توانسته باشد به شما در هرچه تمیزتر شستن لباستان کمک کند. در پایان نیز حتما راهکارهایتان برا شستن لباس خونی را با ما در بخش نظرتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام