راهنمای شست و شوی تی شرت

نوشته تحریریه ژیلمو

17 آذر 1401

سبک زندگی

0 نظر

راهنمای شست و شوی تی شرت

در ابتدا گفتن این موضوع شایان ذکر است که شست و شوی تی شرت اهمیتی بیشتر از حد تصورتان دارد!

تی شرت ها از متداول ترین لباس ها و پوشش هایی است که به طور معمول مردم استفاده می کنند و آن ها را در موقعیت های مختلف می پوشند.

این موضوع می تواند مسبب آن شود که به واسطه مصرف زیاد نیاز به شست و شوی آن ها نیز بالا رود. طبیعتا تی شرت ها نیز راه و روش خاص خود را برای شست و شو دارند و خوب است که با این موضوع تا حد زیادی آشنا شویم.

با ما همراه شوید تا به اتفاق یک راهنمای شست و شوی تی شرت جامع را مطالعه کرده و فوت و فن های آن را یاد بگیریم.

سعی کنید که لباس هایتان را تا حد امکان کمتر بشویید

این موضوع قطعاً بسیار کاربردی برای شست و شوی تیشرت های شما است. برای ماندگاری و دوام بیشتر، تی شرت 100% نخی فقط در صورت نیاز باید شسته شود.

اگرچه پنبه باکیفیت نسبت به شست و شو مقاوم است، اما هر شستشو باعث ایجاد استرس و زبری در الیاف طبیعی آن می شود و در نهایت منجر به پیری سریع تر و محو شدن حالت پارچه تیشرت شما می شود. بنابراین، شستشوی کمتر احتمالاً یکی از مهم ترین نکات برای افزایش عمر تیشرت مورد علاقه شما است.

علاوه بر موارد بالا هر بار شستشو تأثیرات زیست‌محیطی مخربی نیز دارد و شستشوی کمتر می‌تواند به کاهش مصرف آب شخصی شما کند. در عموم کشور ها روال شست و شو اغلب بر اساس عادت است (مثلاً شستن پس از هر بار پوشیدن) تا نیاز واقعی (مثلاً شستن در هنگام کثیف).

شستن لباس ها به صورت درست در مواقع لزوم، مطمئناً غیربهداشتی نیست، اما در عوض به یک رابطه پایدارتر با محیط زیست کمک می کند.

 مهم است که تیشرت هایتان را با رنگ های مشابه بشویید

موضوع هم رنگ بودن تیشرت های بسیار ساده است، سفید با سفید! شستن رنگ های روشن تر با هم کمک می کند تا سفیدی رنگ تیشرت های خود را حفظ کنید. با شستن رنگ های روشن با هم، خطر خاکستری شدن یک تی شرت سفید یا حتی رنگی شدن آن توسط لباس دیگری را نیز کاهش می دهید. معمولاً رنگ‌های تیره‌تر را نیز می‌توان با هم وارد دستگاه کرد، مخصوصاً زمانی که قبلاً چند بار شسته شده باشند.

مرتب‌سازی لباس‌های شسته شده بر اساس انواع پارچه، نتایج شستشوی شما را بیشتر بهینه می‌کند، لباس‌های ورزشی و کار ممکن است نیازهای متفاوتی در شست و شو نسبت به یک پیراهن تابستانی فوق‌العاده ظریف داشته باشند. اگر در مورد نحوه شستن لباس جدید مطمئن نیستید، نگاهی سریع به برچسب مراقبت در کنار لباس همیشه می تواند کمک کند.

شست و شوی تی شرت

تیشرت هایتان را با آب سرد بشویید

یک تی شرت با جنس نخ پنبه به هیچ عنوان گرما را دوست ندارد و حتی اگر با آب خیلی گرم شسته شود می تواند جمع شود.

واضح است که مواد شوینده در دماهای بالاتر بهتر عمل می کنند و همین امر باعث می شود تعادل مناسب بین دمای شستشو و تمیز کردن موثر پیدا شود. تی‌شرت‌های تیره‌تر را می‌توان به طور کامل با آب سرد شست، اما توصیه می‌کنیم تی‌شرت سفید را با دمای حدود 30 درجه بشویید (یا در صورت نیاز می‌توانید آن را با دمای 40 درجه بشویید).

شستن تی‌شرت سفید در دمای 30 یا 40 درجه، ماندگاری بیشتر تی‌شرت را تضمین می‌کند و خطر هر گونه رنگ‌آمیزی ناخواسته مانند لکه‌های زرد ظاهر شده زیر آستین را کاهش می‌دهد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده شستن در دمای نسبتاً پایین اثرات زیست محیطی و هزینه های شما را نیز کاهش می دهد.

سعی کنید تیشرت هایتان را از داخل بشویید

با شستن تی‌شرت‌ها از داخل به بیرون، ساییدگی اجتناب‌ناپذیر در قسمت داخلی پیراهن اتفاق می‌افتد در حالی که ظاهر بیرونی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. این امر خطر تیرگی ناخواسته و خراب شدن پنبه طبیعی لباس را کاهش می دهد.

همچنین تلاش کنید تا تی شرت ها را از داخل خشک کنید.

مقدار مناسبی از مواد شوینده استفاده کنید

نکته مهم بعدی در شست و شوی تی شرت بحث شوینده است.

در حال حاضر شوینده های سازگار با محیط زیست بیشتری در بازار وجود دارد که بر پایه مواد طبیعی ساخته شده اند و در عین حال از داشتن مواد شیمیایی (بر پایه روغن) اجتناب می کنند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که حتی «شوینده‌های سبز و سالم» نیز فاضلاب را آلوده می‌کنند و اگر به مقدار زیاد استفاده شوند، می‌توانند به لباس‌ها آسیب برسانند.

دلیل این موضوع آن است که این شوینده ها می‌توانند حاوی گروه‌های مختلفی از مواد شیمیایی باشند. از آنجایی که هیچ شوینده ای با صد درصد سازگاری با محیط زیست وجود ندارد، مهم است که به یاد داشته باشید که استفاده از مواد شوینده بیشتر لباس های شما را تمیزتر نمی کند.

هرچه لباس های کمتری در ماشین لباسشویی قرار دهید، مواد شوینده کمتری مورد نیاز است. همین امر در مورد لباس هایی که کم و بیش کثیف هستند نیز صدق می کند. همچنین در مناطقی که آب نسبتاً نرمی دارند، می توان از مواد شوینده کمتری استفاده کرد.

هیچ گاه از خشک کن پس از شست و شوی تی شرت استفاده نکنید

این موضوع بسیار مه است که تمام محصولات و تیشرت های پنبه ای دارای انقباض طبیعی هستند که معمولاً در طول فرآیند خشک شدن اتفاق می افتد. خطر انقباض را می توان با اجتناب از استفاده از خشک کن و به جای آن در هوا خشک کردن کاهش داد. در حالی که گاهی اوقات ممکن است خشک کن یک راه حل راحت باشد، اما مطمئناً یک تی شرت بهترین حالتش را در زمان خشک شدن در محیط حفظ می کند.

نکته بعدی در این موضوع آن است که هنگامی که لباس های خود را با هوا خشک می کنید، از تابش نور مستقیم خورشید روس تیشرت ها اجتناب کنید تا از محو شدن ناخواسته رنگ ها جلوگیری شود. همانطور که در بالا ذکر شد: محصولات 100٪ پنبه معمولاً گرمای بیش از حد را دوست ندارند. برای کاهش چین و چروک و کشش ناخواسته، پارچه های نخی ظریف را باید ریل آویزان کرد.

استفاده نکردن از خشک کن نه تنها تاثیر مثبتی بر دوام بیشتر تیشرت شما دارد، بلکه تاثیر محیطی زیادی نیز دارد. خشک کن ها به طور متوسط تا پنج برابر یک ماشین لباسشویی استاندارد نیاز به برق دارند، این موضوع به آن معنی که ردپای آسیب به محیط زیست یک خانواده را می توان با اجتناب از خشک کردن کامل خشک کن به میزان قابل توجهی کاهش داد.

راهنمای شست و شوی تی شرت

مراقب چین و چروک های بعد از شست و شوی تی شرت باشید

بسته به نوع پارچه، یک تیشرت می تواند کم و بیش مستعد چین و چروک و چروک شدن باشد. با این حال، با استفاده صحیح از تیشرت ها هنگام بیرون آوردن آنها از ماشین لباسشویی، می توان چروک شدن را به حداقل رساند. همچنین می توانید تیشرت را کمی بکشید و یا آن را تکانی ملایم بدهید تا به شکل اولیه خود برگردد.

توجه کنید که باید مراقب دور یقه و شانه ها باشید زیرا نباید آنها را بیش از حد کشش تا تی شرت حالت خود را از دست بدهد. اگر ماشین لباسشویی شما دارای تنظیمات خاصی است که امکان کاهش چین و چروک را فراهم می کند، می توانید از آن برای جلوگیری از چین و چروک استفاده کنید.

کاهش چرخه چرخش شستشو نیز به کاهش بیشتر چروک شدن کمک می کند، اما این بدان معناست که تیشرت شما هنگام بیرون آمدن از ماشین لباسشویی کمی مرطوب تر از حالت عادی می شود.

تی شرت های خود را به درستی نگه داری کنید

در حالت ایده‌آل، تی‌شرت‌های شما باید تا شده و روی یک سطح صاف قرار بگیرند. پارچه‌های بافتنی در صورت آویزان شدن برای مدت طولانی می‌توانند کشیده شوند.

اگر واقعاً ترجیح می دهید تی شرت خود را آویزان کنید، از چوب لباسی های پهن استفاده کنید تا وزن آن به طور یکنواخت تقسیم شود. در صورت آویزان کردن تی شرت، مطمئن شوید که چوب لباسی را از پایین وارد کنید تا بیش از حد یقه را کشیده نشوید.

در نهایت، برای جلوگیری از محو شدن رنگ، از تابش نور خورشید در طول نگهداری بر روی تیشرت خودداری کنید.

شست و شوی تی شرت انواع

فوراً لکه ها را بر طرف کنید

در مواقع اضطراری، هنگام ایجاد لکه در یک نقطه خاص از تی شرت، اولین و مهمترین قانون بر طرف کردن فوری لکه است. مواد طبیعی مانند پنبه یا کتان در جذب مایعات عالی هستند (مانند سس گوجه فرنگی)، بنابراین هر چه سریعتر شروع به پاک کردن لکه کنید، راحت تر آن را از پارچه خارج می کنید.

متأسفانه، هیچ شوینده یا محصول پاک‌کننده لکه‌ای جهانی وجود ندارد که برای از بین بردن انواع مواد ریخته شده ایده‌آل باشد. تحقیقات نشان داده است که هرچه لکه‌بر اثربخش‌تر باشد، متأسفانه به رنگ لباس نیز بیشتر آسیب می زند. بنابراین به عنوان اولین گام ، توصیه می کنیم لکه را با آب گرم بشویید و سپس مقداری شوینده ملایم یا صابون به آن اضافه کنید تا خیس بخورد، بعد از مدت کوتاهی به آرامی می توانید آن لکه را بشویید.

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی شما عزیزان با نحوه شست و شوی تی شرت هایتان به بهترین شکل ممکن بود تا به واسطه این موضوع بتوانید با خرید تیشرت از مجموعه ژیلمو مدت طولانی تری از محصولات بی نظیر ما استفاده و بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام