معنی علامت های شست و شوی لباس

نوشته تحریریه ژیلمو

15 دی 1401

سبک زندگی

0 نظر

معنی علامت های شست و شوی لباس

هر لباس با توجه به دوخت و صد البته پارچه استفاده شده در آن باید اصول شست و شو مخصوص خود را داشته باشد و به گونه ای که برای لباس مناسب است با آن برخورد شود تا بتواند ماندگاری بالایی را در بلند مدت تجربه کند. جدای از فوت های کوزه گری مهمی که در شست و شوی لباس بسیار اهمیت دارند  و ما سعی می کنیم آن ها را به شما معرفی کنیم، علامت های مختلفی نیز بر روی لیبل تگ لباس ها وجود دارد که دانستن معانی آن ها نیز می تواند شما را به هرچه اصولی تر شستن لباس ها نزدیک و نزدیک تر کند

با ژیلمو همراه باشید تا به اتفاق موارد بالا بررسی کنیم.

شستن لباس ها با حجم کمتر

شستن لباس ها را به دفعات بیشتر و با حجم کمتر انجام دهید. اما چرا؟

هنگامی که در داخل دستگاه ماشین لباس شویی جا برای جابجایی لباس وجود داشته باشد، ماشین لباسشویی لباس ها را بهتر تمیز می کند. واشرها برای ایجاد اصطکاک و از بین بردن کثیفی لباس ها را به هم می زنند یا می چرخانند. همچنین شما همیشه به فضایی برای پراکندگی مواد شوینده در کل بار لباس هایتان نیاز دارید.

توجه کنید که واشرهای لباسشویی میزان مصرف آب را تنظیم می کنند. اگر نگران این هستید که حجم لباس کمتر به این معنی است که آب بیشتری مصرف خواهید کرد، این موضوع در اکثر موارد درست نیست. واشرهای بار جلو از فناوری سنجش برای تنظیم مصرف آب استفاده می کنند و سایر ماشین ها به شما امکان می دهند اندازه بار را انتخاب کنید تا آب کمتری مصرف کنید و عملکرد دستگاه های لباس شویی را بهینه کنید.

کنار هم نگه داشتن جوراب ها هنگام شست و شو

شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که کیسه لباس های مشبک یک ترفند  لباسشویی دست کم گرفته شده است که همه به آن نیاز دارند. این کیسه‌های لباس زیر که قبلاً «کیف‌های لباس زیر» نامیده می‌شدند، قالبا قابل استفاده برای لباس‌های زیر هستند. به طور ساده بگوییم که در این ترفند آنها برای جفت نگه داشتن جوراب هایتان برای صرفه جویی در وقت شما استفاده خواهند شد.

کیسه های لباسشویی مشبک در اندازه های مختلف وجود دارند. کافیست یکی از آنها را در کنار کیسه لباسشویی خود قرار دهید تا با هر شست و شو لباس های زیر و یا جوراب هایتان درون آن قرار داده و داخل ماشین لباس شویی بیاندازید.

دستورالعمل ساده است، همه جوراب‌های کثیف را در یک کیسه لباس‌های مشبک قرار دهید، زیپ آن را ببندید و با لباس‌های دیگر خود در ماشین لباسشویی قرار دهید. کل کیسه توری را داخل خشک کن بیندازید و وقتی آن را درآورید، جوراب های شما هنوز کنار هم هستند و گم نمی شوند.

رنگ های تیره را از ماشین لباس شویی دور کنید

نکته مهم در این باره این است که اگر اقلام تیره رنگ را به ماشین لباسشویی اضافه می کنید و آن ها را با آن می شویید، آن ها را سریعا به سمت بیرون برگردانید. شست و شوی دستی این طیف از رنگ ها به مواد شوینده اجازه می دهد تا به داخل لباس برسد (که کثیفی و بو را از لباس شما جذب می کند) و از سطح بیرونی در برابر محو شدن رنگ محافظت می کند.

نکته مهم این که رنگ‌های تیره را در آب سرد یا خنک بشویید تا محو شدن را کاهش دهید و از سفیدکننده بدون کلر و ایمن برای افزایش روشنایی و کمک به از بین بردن لکه استفاده کنید.

قبل از شستشو بند های لباس را گره بزنید

بند های کشی در شلوار گرمکن، انواع لباس خواب، هودی یا سایر اقلام دارای بند می توانند در طول چرخه شستشو از موقعیت خود خارج شوند و در نهایت با ناامیدی مجبور شوید تا آن ها را دور بی اندازید.

از این اتفاق با گره زدن بند ها هنگام قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی می توانید جلوگیری کنید. قبل از خشک کردن لباس توسط خشک کن نیز مطمئن شوید که هنوز بند ها بسته هستند. این موضوع همچنین باعث می‌شود که بند ها دور سایر موارد داخل لباس شویی پیچیده نشوند و رشته ای درهم پیچیده‌ ایجاد نکنند.

استفاده از جوش شیرین

همواره یک ظرف جوش شیرین را در نزدیکی ماشین لباسشویی خود و یا در اتاق لباسشویی خود یا همراه با لوازم لباسشویی خود نگه دارید.

دو راه اصلی استفاده از جوش شیرین وجود دارد که شامل:

  • جوش شیرین را در یک لباسشویی بدبو یا کیف ورزشی بپاشید تا وقتی نمی توانید بلافاصله آنها را بشویید، بوی بد آنها را از بین ببرید.
  • ·       ½ فنجان جوش شیرین را به لباس های کثیف لباسشویی اضافه کرده تا تاثیر آن را ببینید.

معجزه یخ در خشک کن

گاهی به همان اندازه که عجله داریم بلافاصله لباس را از خشک کن بیرون بیاوریم، آن ها را کلا فراموش می کنیم. نتیجه چیست؟ چین و چروک لباس ها. در اینجا یک ترفند برای کمک به “بخار کردن” چین و چروک های لباس شما در خشک کن وجود دارد.

کافیست خشک کن را باز کنید و یک مشت یخ را با لباس های خشک و چروک در آن بریزید. روش دیگر، یک حوله دستی بردارید، آن را نمدار کنید به طوری که مرطوب شود اما خیس نشود و به  لباس به خشک کن اضافه کنید.

تایمر خشک کن را به مدت 5 دقیقه تنظیم کنید یا از تنظیمات “رهاسازی چروک” یا “کرک سریع” استفاده کنید.

تمام!!

ترفند تا کردن لباس ها

احتمالاً ترفند های زیادی در مورد تا کردن مشاهده کرده اید. تکنیک‌های مختلفی برای تا کردن لباس‌ها وجود دارد، اما واقعاً تمام آن ها به این موضوع ختم می‌شوند که: بلافاصله لباس‌ها را بعد از خشک شدن تا کنید!!

تا کردن لباس ها را به عنوان بخشی از زمان کلی خود برای شستن لباس حساب کنید. فقط زمان قرار گرفتن لباس ها در ماشین لباسشویی و خشک کن را حساب نکنید. 30 دقیقه پس از اتمام کار خشک‌کن، لباس‌ها را از آن خارج کرده، تا کنید و کنار بگذارید. آنقدر که فکر می کنید این موضوع طول نخواهد ‌کشید، اما انجام آن کاری می کند تا احساس خوبی نسبت به لباس هایتان داشته باشید.

تا کردن لباس به صورت فوری چین و چروک را کاهش می دهد. 

تسلیم وسوسه انداختن لباس ها داخل سبد و «بعد تا زدن آن ها» نشوید، لباس‌های تا شده را بلافاصله پس از تا کردن در جایی که قرار است باشند قرار دهید. چه کمد، قفسه یا هر چیز دیگری لباس‌های تا شده و تمیز خود را کنار بگذارید تا تمیز بمانند و برای لباس بعدی آماده باشند. فقط چند دقیقه طول می کشد و وقتی در یا کشو را می بندید، دیگر کارتان تمام است.

علامت های شست و شو

و اما علامت های مختلف شست و شو!! به طور کلی هر برچسب لباس باید به شما بگوید که پارچه از چه متریالی ساخته شده است همچنین این تگ ها باید شامل حداکثر پنج علامت باشند که این پنج علامت به شما اطلاع می دهد چگونه از آن لباس باید مراقبت کنید. در اینجا راهنمای ضروری ما برای معنای هر نماد است.

برچسب شستشو روی برچسب لباس به چه معناست؟

این گروه از نمادهای لباسشویی بریتانیا به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا لباس شما برای شستن در ماشین لباسشویی مناسب است یا خیر، و از کدام تنظیمات و چه دمایی باید استفاده کنید.

به طور کلی علامت های لباسشویی تحت عنوان یک سطل پر از آب به تصویر کشیده می شود.

 اگر لباس قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد، در نماد سطل، نقطه یا اعدادی را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده حداکثر دمای توصیه شده است: یک نقطه به معنای 30 درجه سانتیگراد (به این معنی که باید لباس خود را با آب سرد بشویید)، دو نقطه 40 درج سانتی گراد (آب گرم) و چهار نقطه 60 درجه سانتی گراد می باشد. در صورتی که زیر سطل یک خط کشیده شده است، به این معنی است که لباس شما باید در یک چرخه شست و شوی مصنوعی شسته شود، در حالی که دو خط نشان دهنده چرخه شستشوی است.

 اگر نماد شستشوی دستی را روی برچسب مراقبت از پارچه لباس خود پیدا کردید، آن را با دست در دمای 40 درجه سانتیگراد یا کمتر بشویید یا از برنامه شستشوی دستی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

علائم سفید کننده روی برچسب های لباسشویی

قبل از اینکه به سراغ بطری سفید کننده خود بروید تا سفیدی های لباس خود را مانند گذشته بیابید، ارزش دارد به برچسب مراقبت از پارچه لباس خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا لباس می تواند مواد سفید کننده را تحمل کند یا خیر.

اگر یک مثلث خالی دیدید، به این معنی است که می توانید در صورت لزوم با خیال راحت از سفید کننده روی لباس خود استفاده کنید. خطوط مورب داخل مثلث به استفاده از سفید کننده بدون کلر اشاره دارد، اما در صورتی که مثلث با دو خط خط خورده باشد، به هیچ وجه نباید از سفید کننده استفاده کنید.

دستورالعمل خشک کردن روی برچسب لباس

همانگونه که در بالا اشاره کردیم فرآیند شست و شو علاوه بر شستشو و اتو کردن شامل خشک کردن نیز می شود. برای جلوگیری از چروک شدن یا بدشکل شدن لباس هنگام خشک شدن، می توانید تعدادی نماد مفید را روی برچسب مراقبت از پارچه بیابید که مطمئن ترین راه را برای خشک کردن لباس بدون آسیب رساندن به پارچه را اطلاع می دهد.

یک مربع با دایره در داخل آن به این معنی است که می توان لباس مورد نظر را با خیال راحت خشک کرد، در حالی که تعداد نقاط داخل نماد خشکشویی نشان می دهد که از چه دمایی استفاده شود: یک نقطه نشان دهنده حرارت کم، دو نقطه برای متوسط و سه نقطه برای حرارت زیاد است و بدون نقطه به این معنی است که شما می توانید لباس های خود را در هر حرارتی خشک کنید.

 اگر میله ای زیر نماد خشک کن می بینید، می توانید از خشک کن استفاده کنید، در حالی که دو نوار به این معنی است که باید از تنظیمات با حساسیت بالای خشک کن استفاده کنید. اگر نماد روی آن خط خورده است، لباس خود را خشک نکنید، بلکه بگذارید به طور طبیعی خشک شود. یک مربع با سه خط عمودی در داخل نشان دهنده خشک شدن قطره ای، یک خط افقی منفرد در وسط خشک شدن صاف و یک خط آویزان به معنای آویزان کردن برای خشک شدن است.

علائم روی برچسب لباس برای اتو کشیدن

برچسب های لباس نمادهای اتو را با نقطه هایی در داخل آن نشان می دهند که نشان دهنده حداکثر دمایی است که باید برای اتو کردن لباس استفاده کنید.

اگر اتو نقطه ای نداشته باشد، به این معنی است که می توانید لباس خود را در هر دمایی اتو کنید. معمولاً نماد اتو کردن یک نقطه را بر روی وسایل ظریف مانند پشمی و ابریشم، نماد دو نقطه ای روی پارچه های مصنوعی و نماد سه نقطه را در لباس های کتانی و نخی می بینید. اگر روی لوگو اتو علامت ضربدر دیدید، به این معنی است که لباس برای اتو کردن مناسب نیست، در حالی که تصویر دو خطی که از پایین اتو بیرون می‌آیند با علامت ضربدر روی آن نشان می‌دهد که بخار دادن لباس مجاز نیست.

نمادهای خشکشویی

برخی از لباس‌ها مانند بلوز و شومیز های گران و مجلسی بهتر است توسط افراد حرفه‌ای شست و شو شوند دقیقا  در آن لحظه است که اهمیت خشکشویی مطرح می‌شود. نمادهای زیر به شما کمک می کنند تا تصمیم بگیرید که آیا لباس شما باید خشک شود یا خیر و به خشکشویی بگویید از چه حلالی برای شست و شو استفاده کند.

دایره در این نماد به این معنی است که این مورد برای تمیز کردن خشک مناسب است، در حالی که حروف داخل آن به فرد مسئول خشکشویی در مورد فرآیند مورد نیاز شست و شو دستور می دهد.

دستورالعمل های اضافی خشک شویی

هنگام شست و شو وقتی با ظریف ترین لباس های خود سروکار دارید، خشکشویی شما از هر کمک و راهنمایی که از سمت شما دریافت می کند قدردانی خواهد کرد.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان پارچه نمادهای خشکشویی بسیاری را روی برچسب لباس ها قرار می دهند که با ترکیب یک دایره و یک خط مستقیم نشان داده می شود.

اگر علامت‌هایی که روی برچسب پارچه‌های لباس‌هایتان یافت می‌شوند را به دقت مطالعه کنید عمر مفید البسه شما بیشتر از هر زمان دیگری خواهد شد.

سخن پایانی

عموم مردم در هرچه بهتری نگهداری و شست و شوی البسشان به مشکل بر می خورند و از لباسی که دوست دارند نمی توانند آنقدر که باید و شاید استفاده کنند و لذت ببرند، ژیلمو امیدوار است با ارائه مطالبی مفید درباره نحوه و معنی علامت های شست و شوی لباس شما را به بالاتر بردن عمر مفید لباس هایتان هدایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام