چگونه مانند یک حرفه ای لاک ناخن بزنیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

5 خرداد 1403

زیبایی

0 نظر

چگونه مانند یک حرفه ای لاک ناخن بزنیم؟

معمولا بعد از یک رسیدگی حسابی به دستانتان، ناخن های شما تمیز، روشن، جسورانه و زیبا به نظر می رسند و این موضوع را هر موقعیتی در اعماق وجودتان احساس می کنید. با این حال، هیجان یک مانیکور تازه زمانی که فقط چند روز بعد متوجه تراشه‌ها، برآمدگی‌ها و قسمت‌های ناهموار می‌شوید، به سرعت از بین می‌رود. برای یادگیری نحوه استفاده از لاک ناخن این مقاله از مجله ژیلمو برای شما گردآوری شده است. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم چگونه می توان مانند یک حرفه ای لاک زد.

آماده سازی ناخن برای لاک زدن

در ابتدا، قبل از استفاده از لاک ناخن مورد علاقه خود، در مورد آماده سازی ناخن باید بیشتر بدانید. شما باید با لاک ناخن مناسب شروع کنید.

بیایید در مورد ستاره نمایشمان صحبت کنیم: لاک ناخن

وقتی نوبت به انتخاب یک لاک عالی می رسد، باید چند نکته را در نظر گرفت. اول از همه، به دنبال یک لاک باکیفیت باشید که به شما آن نتیجه بی عیب و نقص را بدهد.

سعی کنید تا برندهایی را انتخاب کنید که به خاطر فرمول‌های ماندگار و رنگ‌های زنده‌شان معروف هستند.

پاک کردن و حذف لاک

قبل از اینکه حتی به نحوه لاک زدن ناخن فکر کنیم، باید با یک بوم تمیز و صاف شروع کنیم. ناخن های تمیز در استفاده از لاک ناخن بسیار مهم هستند.

بنابراین، مقداری لاک پاک کن و یک پد یا توپ پنبه ای بدون پرز بردارید و به آرامی لاک موجود را پاک کنید. در هنگام این موضوع اطمینان حاصل کنید که به آن گوشه‌های صعب العبور وارد شده و هر گونه لاک باقیمانده سرسخت را برمی دارید.

نکته حرفه ای: به دنبال پاک کننده ناخن بدون استون باشید تا از خشک شدن ناخن و کوتیکول جلوگیری کند.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

قبل از شروع استفاده از لاک، مطمئن شوید که این موارد را همراه خود داشته باشید:

  • لاک ناخن به انتخاب شما
  • سوهان ناخن
  • روغن کوتیکول
  • تاپ کت
  • کت پایه
  • برس

پس از استفاده از آخرین لایه لاک، از یک برس لب برای تمیز کردن لاک اضافی اطراف لبه های ناخن استفاده می شود.

همچنین اگر برس دم دستی ندارید، سعی کنید از یک نوک کیو ظریف، سه راهی ناخن یا ابزار ناخن فولادی نوک تیز استفاده کنید.

نکته حرفه ای: از استفاده از لاک سریع خشک شونده یا ارزان قیمت خودداری کنید زیرا این مارک ها تمایل به کم آبی و آسیب به ناخن دارند. اگرچه برخی از برندهای سطح بالاتر ممکن است گران تر باشند، اما احتمال تراشیدن و خشک شدن آنها کمتر است.

نحوه استفاده از لاک ناخن

داشتن ناخن هایی که به زیبایی رنگ شده اند، نباید کاری پرهزینه و دشوار باشد. با دنبال کردن این آموزش سریع، یاد می گیرید که چگونه لاک بزنید تا از تراشه، برآمدگی و نواحی ناهموار روی ناخن جلوگیری کنید و بعد از رنگ کردن ناخن هایتان زیبا به نظر برسید.

مرحله 1: ناخن های خود را سوهان بزنید

حتی اگر در مورد سوهان زدن ناخن‌ها و حفظ شکل و حالت خوب آنها به طور منظم کوشا هستید، یک یا دو دقیقه قبل از رنگ کردن ناخن‌ها وقت بگذارید تا مطمئن شوید که لبه‌های ناهموار یا ناخن‌های آویزان وجود ندارد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که نوک ناخن های شما تا حد امکان یکدست باشد. اگر قبل از لاک زدن به سرعت ناخن‌هایتان را سوهان نکنید، ممکن است متوجه شوید که لبه‌های ناهموار را به سختی از دست داده‌اید.

به جای انجام مجدد تمام کارهای سخت خود، با انجام دادن یک مرحله سوهان سریع به ناخن ها قبل از استفاده از لاک، از این اتفاق ناگوار جلوگیری کنید.

مرحله 2: لاک ناخن خود را انتخاب کنید

قبل از رنگ کردن ناخن، احتمالاً رنگ لاک ناخن را در ذهن دارید. اگر هنوز لاک خود را انتخاب نکرده‌اید، همانطور که گفتیم مهم است که به خاطر داشته باشید از لاک‌های سریع خشک یا مارک‌های ارزان استفاده نکنید، زیرا این لاک‌ها باعث کم‌آبی ناخن‌ها می‌شوند و آن‌ها را بیشتر در معرض شکستگی و آسیب قرار می‌دهند.

به ناخن های خود و خودتان لطف کنید و یک مارک لاک ناخن با کیفیت بالا انتخاب کنید. شک نکنید بعدا از خودتان تشکر خواهی کرد.

اگر لاک ناخن قدیمی مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید، سعی کنید ظرف آن را تکان ندهید!  تکان دادن لاک باعث می‌شود حباب‌های هوا وارد لاک شوند که استفاده از آن را ضخیم و دشوار می‌کند. به جای تکان دادن بطری، آن را بین دستان خود بچرخانید.

نکته حرفه ای: شما همچنین می توانید کمی رقیق کننده ناخن به آن بطری قدیمی لاک ناخن اضافه کنید تا لاک نازک تر و راحت تر استفاده شود.

مرحله 3: با پوشش پایه شروع کنید

قبل از زدن لاک، ابتدا ناخن خود را با یک لایه پایه، لایه برداری کنید. این کار از ناخن های طبیعی شما در برابر لک شدن و کم آبی محافظت می کند و همچنین به چسبیدن لاک به ناخن کمک می کند.

مرحله 4: لاک ناخن بزنید

اکنون شما آماده هستید که به ناخن های خود لاک بزنید. بسیاری از مانیکوریست‌ها اشتباه رایجی را مرتکب می‌شوند که بیشتر از آنچه واقعاً نیاز است لاک می‌زنند و ناخن‌ها را خیلی ضخیم، ناهموار و بد شکل نشان می‌دهند.

حقیقت این است که شما فقط به سه بار لاک نیاز دارید تا ظاهری صاف به ناخن خود بدهید.

ابتدا برس را داخل بطری قرار دهید تا نیمی از آن با لاک پوشانده شود. اگر مقدار زیادی لاک روی برس وجود دارد، آن را در کنار بطری پاک کنید تا مقداری از آن خارج شود.

سپس، لاک را از پایه ناخن شروع کنید و تا نوک آن ادامه دهید. مراقب باشید خیلی به کوتیکول ناخن نزدیک نشوید. برس را به سمت چپ و راست بکشید و سپس با استفاده از لاک در مرکز آن را تمام کنید. تمام!

بسته به رنگ و ضخامت لاک، ممکن است بعداً به لایه دوم نیاز داشته باشید. توصیه می کنیم قبل از استفاده از لایه دوم، ابتدا تمام ناخن های خود را رنگ کنید.

مرحله 5: لبه ها را تمیز کنید

هنگامی که لاک ناخن را تمام کردید و لایه دوم را روی ناخن هایتان پیاده کردید، مرحله بعدی تمیز کردن لبه ها است. شما می توانید به سادگی ابزار ناخن نوک تیز، برس لب یا Q-tip خود را بردارید، آن را در لاک پاک کن ناخن فرو کنید و لبه های ناخن و کوتیکول خود را تمیز کنید.

مراقب باشید که از لاک پاک کن بیش از حد استفاده نکنید زیرا این کار می تواند ناخن های کاملاً رنگ شده شما را لکه دار و خراب کند.

مرحله 6: از تاپ کوت استفاده کنید

هنگامی که ناخن های شما کاملا خشک شد و لبه های ناخن های شما از لاک اضافی پاک شد، مرحله آخر استفاده از تاپ کوت است.

استفاده از تاپ کوت ناخن شما را از خراشیدگی و لکه دار شدن جلوگیری می کند که منجر به ماندگاری طولانی مانیکور می شود.

سعی کنید زمان کافی برای خشک شدن لایه رویی بگذاریدکه همین موضوع ممکن است تا 10 دقیقه طول بکشد.

همچنین سعی کنید بلافاصله پس از رنگ کردن ناخن، از انجام کارهایی که دست های شما را درگیر می کند، مانند شستن ظروف یا تا کردن لباس ها و مانتوهایتان خودداری کنید.

با دادن زمان کافی برای خشک شدن و سفت شدن ناخن ها، ظاهری تازه، براق و بی نقص به آن ها می دهید.

استفاده از ترفندهای مختلف برای تمیز نگه داشتن لاک ناخن

از یک برس با نوک ظریف استفاده کنید

شما می توانید از یک برس با نوک ظریف برای ایجاد یک طرح کلی در اطراف کوتیکول ناخن خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم Melody Susie Fine Detailing Brush را امتحان کنید و آن را در مقداری استون فرو کنید. از برس برای تمیز کردن لاکی که خارج از خطوط منحرف شده است استفاده کنید و یک طرح کلی در اطراف کوتیکول ایجاد کنید.  این ترفند فورا مانیکور شما را حرفه ای تر و تمیزتر می کند.

رنگ کردن و خشک کردن ناخن ها

استفاده قانون سه ضربه بهترین دوست جدید شما در زمان لاک زدن ناخن هایتان ست. با قرار دادن برس در پایه ناخن، کمی بالاتر از کوتیکول شروع کنید.

سپس، برس را به آرامی به سمت چپ، به راست و در نهایت به سمت پایین وسط ناخن حرکت دهید. این تکنیک پوشش یکنواخت را تضمین می کند و رگه ها را به حداقل می رساند.

در اینجا چند نکته برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن وجود دارد:

روکش رویی سریع خشک: روی یک روکش خوب با خشک شدن سریع سرمایه گذاری کنید. این معجون جادویی نه تنها درخشندگی و طول عمر مانیکور شما را افزایش می دهد، بلکه ناخن های شما را در زمانی بی سابقه کمی خشک می کند.

یک لایه نازک از پوشش رویی سریع خشک شده را بمالید تا لاک خود را ببندید و روند خشک شدن را تسریع کنید.

حمام آب یخ: اگر عجله دارید و نیاز دارید که ناخن‌هایتان زودتر خشک شوند، روش حمام آب یخ را امتحان کنید. یک کاسه را با آب سرد و تکه های یخ پر کنید، سپس ناخن های تازه رنگ شده خود را برای چند دقیقه در معجون یخی فرو کنید.

دمای سرد به جامد شدن پولیش و تسریع زمان خشک شدن کمک می کند. فقط به خاطر داشته باشید که بعد از آن اجازه دهید ناخن هایتان در هوا خشک شوند تا لکه دار نشوند.

لاک ناخن را با احتیاط کامل روی ناخن هایتان بمالید

اکنون که وضعیت کوتیکول را تحت کنترل دارید، بیایید روی لاک زدن صحیح ناخن تمرکز کنیم. برای محافظت از ناخن طبیعی و جلوگیری از لک شدن، با استفاده از پوشش پایه شروع کنید.

سپس، لاک مورد علاقه خود را بردارید و آن را در لایه های نازک و یکنواخت بمالید. سعی نکنید با استفاده از پوشش های ضخیم در این فرآیند عجله کنید، این موضوع فقط منجر به لکه دار و طولانی شدن زمان خشک شدن لاک می شود.

همیشه سعی کنید در لاک زدنتان وقت بگذارید و صبور باشید. شک نکنید در پایان ناخن های شما از شما تشکر خواهند کرد.

برای استفاده از لاک ناخن، دست غالب خود را بچرخانید

در اینجا یک ترفند کوچک است که ما از سالها تجربه در صنعت ناخن یاد گرفته ایم. اگر راست دست هستید، سعی کنید هنگام استفاده از لاک ناخن، دست چپ خود را بچرخانید تا دسترسی به تمام زوایا راحت تر شود. و اگر چپ دست هستید، برعکس عمل کنید.

این تکنیک ساده به شما کنترل بهتر و دقت بیشتری می دهد و در نتیجه مانیکور تمیزتر و حرفه ای تر به نظر می رسد.

زمان خشک شدن کافی را در نظر بگیرید

ما هم می دانیم که منتظر ماندن می تواند سخت باشد، اما به ما اعتماد کنید، ارزشش را دارد. اجازه دهید هر لایه لاک ناخن قبل از استفاده از لایه بعدی کاملا خشک شود.

این کار از ایجاد لکه جلوگیری می کند و ماندگاری مانیکور را تضمین می کند. اگر عجله دارید، می‌توانید با استفاده از روکش سریع خشک‌شونده یا اسپری خشک‌کن ناخن، روند خشک کردن را تسریع کنید. فقط به یاد داشته باشید، صبر در مورد لاک ناخن یک فضیلت است.

تمیز کردن ناخن های جلا داده شده خود

اکنون که در هنر استفاده از لاک ناخن تسلط پیدا کرده اید، بیایید در مورد پاک کردن اشتباهاتتان صحبت کنیم. مهم نیست که چقدر مراقب باشید، همیشه این احتمال وجود دارد که مقداری لاک روی پوست شما وارد شود. اما نگران نباشید، زیرا ما یک راه حل ساده برای شما داریم.

یک برس کوچک مانند Melody Susie Fine Detailing Brush که قبلاً ذکر کردیم بردارید و آن را در مقداری استون فرو کنید. شما می توانید از این برس استفاده کنید تا به آرامی هر لاکی را که خارج از خطوط منحرف شده است پاک کنید.

فقط مواظب باشید خیلی محکم نمالید وگرنه ممکن است لاک را از روی ناخن خود نیز پاک کنید. پس از اتمام کار، باقیمانده لاک را با یک سواب پنبه ای آغشته به استون تمیز کنید.  در نهایت نتیجه را باور نخواهید کرد و  ناخن های شما به نظر می رسد که توسط یک متخصص آماده شده است.

بهترین لاک ناخن برای ناخن های ضعیف چیست؟

اگر با ناخن های ضعیف سر و کار دارید، نگران نباشید، سعی کنید به دنبال لاک هایی باشید که به طور خاص برای تقویت و تغذیه ناخن های شما ساخته شده اند.

مارک هایی را انتخاب کنید که طیف گسترده ای از لاک های ناخن را ارائه می دهند که با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده برای ارتقای سلامت ناخن ها هستند. این لاک ها می توانند به محافظت و استحکام ناخن شما کمک کنند و در عین حال مانیکور زیبا و ماندگاری به شما ارائه دهند تا بتوانید با کراپ قلب رنگی با کیفیت خودتان آن را ست کنید.

نحوه زدن لاک ناخن براق

لاک ناخن براق زیبا، درخشان و داشتن آن بسیار سرگرم کننده است. اما بیایید صادق باشیم، استفاده از آن می تواند دردسرساز باشد. کلید یک مانیکور براق بی عیب و نقص لایه بندی صحیح است. با استفاده از یک لایه پایه شفاف برای محافظت از ناخن خود شروع کنید.

سپس، یک لایه نازک از لاک براق انتخابی خود را بمالید. اجازه دهید قبل از اعمال یک لایه دیگر کاملا خشک شود و این کار را تا زمانی که به سطح درخشندگی دلخواه خود برسید تکرار کنید. آن را با یک لایه رویی به پایان برسانید تا براقیت را حفظ کرده و به ناخن‌هایتان ظاهری صاف و درخشان بدهید.

چگونه بفهمم لاک ناخن خشک شده است؟

حالا اکنون که می دانید که چگونه لاک ناخن بزنید. سوال بعدی این است که چگونه متوجه خواهید شد که لاک ناخن خشک شده است؟

یک روش بی نظیر برای این موضوع وجود دارد. با نوک انگشت به آرامی سطح ناخن خود را لمس کنید. اگر احساس چسبندگی یا چسبندگی داشت، لاک هنوز خشک نشده است.

اگر در لمس صاف و خشک به نظر می رسد، به شما تبریک می گوییم، ناخن های شما آماده است!

فقط به یاد داشته باشید، لاک های مختلف زمان خشک شدن متفاوتی دارند، پس صبور باشید و کمی زمان بدهید.

نحوه زدن لاک ناخن مات

لاک ناخن مات در حال حاضر محبوب است و این محبوبیت نیز دلایل خوبی برای خود دارد. این لاک به ناخن های شما ظاهری شیک و پیچیده می دهد که برای هر موقعیتی مناسب است.

برای استفاده از لاک ناخن مات، با استفاده از یک لایه پایه برای محافظت از ناخن خود شروع کنید. سپس یک لایه نازک لاک مات بزنید و بگذارید کاملا خشک شود. اگر می خواهید روکش مات شدیدتری داشته باشید، می توانید لایه دوم را نیز روی ناخن هایتان بزنید.

آن را با یک تاپ کت مات به پایان برسانید تا رنگ آن حفظ شده و بافتی صاف و مخملی به ناخن هایتان داده باشد.

استفاده از کت تاپ روی لاک ناخن مات

استفاده یا عدم استفاده کت تاپ روی لاک ناخن مات پاسخی به سادگی یک بله یا خیر ندارد. برخی از افراد ظاهر مات را همانطور که هست ترجیح می دهند و از تاپ کت صرف نظر می کنند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند یک تاپ کت براق اضافه کنند تا کمی درخشش بیشتر به آن ببخشد.

این موضوع واقعاً به شما و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. فقط به خاطر داشته باشید که افزودن یک لایه رویی ممکن است پوشش مات را کمی تغییر دهد، بنابراین قبل از انجام کل مانیکور آن را روی قسمت کوچکی از ناخن خود آزمایش کنید.

اگر به دنبال شناسایی 10 برند معروف ساعت دنیا هستید، پیشنهاد می کنیم سری به مقاله مربوط به آن در مجله ژیلمو بزنید.

سخن پایانی

اکنون که می دانید چگونه لاک ناخن را مانند حرفه ای روی ناخن هایتان بزنید، می توانید از اجرای یک لاک حرفه ای روی آن ها لذت ببرید.

با پیروی از دستورالعمل های گام به گام نحوه استفاده از لاک ناخن و با چند ابزار ساده، می توانید یاد بگیرید که چگونه به راحتی ناخن های خود را مانند یک حرفه ای رنگ کنید.

به یاد داشته باشید، تمرین باعث عالی تر شدن شما در این مهارت می شود. پس سعی کنید به تقویت مهارت های خود ادامه دهید، با آخرین روندها به روز باشید و هرگز دست از آزمایش و تمرین برندارید. دنیای هنر ناخن می تواند تجربه ای بی نظیر به شما ارائه دهد.

اگر نکاتی در مورد نحوه استفاده از لاک ناخن مانند یک حرفه ای دارید، نظرات خود را در کادر زیر و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و حتما این مقاله را در صورت مفید بودن از دیدتان با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام