آیا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب می کند؟

نوشته تحریریه ژیلمو

22 اسفند 1402

سبک زندگی

0 نظر

آیا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب می کند؟

سفید کننده یا وایتکس معمولاً برای تمیز کردن لباس های نخی سفید و سایر لباس های شسته شده پس از لکه دار شدن یا تغییر رنگ آنها دوباره به رنگ سفید روشن استفاده می شود. اما جالب است بدانید که وایتکس علاوه بر این ویژگی اتفاقاً یک محصول تمیز کننده خوب نیز است که می تواند برای از بین بردن کپک و باکتری از وسایلی مانند ماشین لباسشویی نیز استفاده شود.

امروز در مجله ژیلمو برای کمک به جلوگیری از به وجود آمدن حوادثی مانند لکه‌گرفتن لباس‌های رنگی‌تان، این راهنمای گسترده درباره استفاده ایمن از سفیدکننده در ماشین لباسشویی را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید به سادگی در وایتکس و انواع سفید کننده ها در ماشین لباسشوییتان استفاده کنید. با ما همراه باشید.

اهمیت نوع وایتکس

به طور کلی دو نوع اصلی سفید کننده وجود دارد که می توانید در ماشین لباسشویی خود از آن استفاده کنید. اولین مورد سفید کننده کلری و دومی سفید کننده بدون کلر است.

اما خب سوال اصلی ایجاست که تفاوت بین این دو چیست؟ سفید کننده کلری یا کلر دار نوع اصلی سفید کننده است که برای از بین بردن لکه ها و سفید کردن لباس ها و سایر اقلام لباسشویی مانند ملحفه های سفید استفاده می شود. همچنین این نوع سفید کننده می تواند یک محصول تمیز کننده فوق العاده بسازد زیرا باکتری ها را می کشد و بوها را از بین می برد.

سفید کننده های بدون کلر را می توان در اکثر موارد با خیال راحت برای تمیز کردن لباس های رنگی و لباس های شسته شده بدون ایجاد لکه استفاده کرد. این نوع شوینده یک عنصر بسیار رایج در محصولات تمیز کننده تجاری است که احتمالاً در خانه خود استفاده می کنید. سفید کننده بدون کلر بسیار ایمن تر اما کمتر موثر است.

نحوه استفاده از وایتکس کلردار در ماشین لباسشویی

سفید کننده کلردار انتخابی مناسب برای از بین بردن لکه ها و بیرون آمدن صحیح لباس های سفید شما پس از چرخه شستشو است. روش اصلی برای استفاده از سفید کننده کلری در هنگام شستشو وجود دارد به این گونه است که آن را به لباس خود اضافه کنید یا از آن برای پاک کردن لکه های قبل از شستشوشده استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به لباس‌ها و سایر اقلام لباس‌شویی، همیشه هنگام استفاده از سفیدکننده برای از بین بردن هدفمند لکه، مطمئن شوید که سفیدکننده را با آب رقیق می کنید. همچنین هرگز از سفید کننده روی پارچه های پشمی یا ترکیبی پشمی استفاده نکنید.

در ادامه نحوه اضافه کردن سفید کننده کلری به بار شستشوی خود به صورت ایمن را برایتان شرح داده ایم:

  • قبل از استفاده از سفید کننده کلردار، برچسب روی هر تکه لباس و سایر لباس های شسته شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای شستشو با سفید کننده کلر ایمن هستند.
  • تمام لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • برای دریافت بهترین نتیجه، ماشین لباسشویی خود را روی بهترین حالت قرار دهید.
  • مواد شوینده لباسشویی خود را به کشو دریافت کننده مواد شوینده لباسشویی اضافه کنید (مقدار معمولی).
  • ¾ فنجان سفید کننده کلر مایع را به کشوی سفید کننده در ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. اگر کشوی سفید کننده ندارید، آن را همراه با لباس های خود داخل درام بریزید.
  • ماشین لباسشویی خود را روشن کنید.

نحوه استفاده از سفید کننده کلر دار برای از بین بردن لکه ها

  • یک سطل آب پر کنید و در هر لیتر آب حدود 2 قطره سفید کننده مایع به آن اضافه کنید.
  • اگر لباس شما به شدت لک شده است، بگذارید یک شب در سطل محلول سفید کننده خیس بخورد. روز بعد، می توانید آن را به لباس های قابل شست و شوی خود اضافه کنید.
  • اگر لباس شما فقط یک لکه کوچک روی خود دارد، یک پارچه تمیز را به محلول سفید کننده آغشته کنید و لکه را چند بار پاک کنید. در صورت لزوم، چند بار این مرحله را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

نحوه استفاده از سفید کننده بدون کلر در ماشین لباسشویی

از سفید کننده های بدون کلر می توان برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های لباس های رنگی استفاده کرد. مطمئن شوید که یک سفید کننده مناسب رنگ خریداری کرده اید تا لباسهایتان مانند شورتک جین زاپدار مورد علاقه ای که آن را دوست دارید دچار آسیب نشود.

 با این حال توجه داشته باشید که باید از استفاده از سفید کننده های بدون کلر روی لباس های ساخته شده از پارچه هایی مانند ابریشم، پشم و اسپندکس خودداری کنید.

در ادامه نحوه اضافه کردن وایتکس غیر کلر به بار شستشو آورده شده است:

  • قبل از استفاده از سفید کننده بدون کلر، برچسب روی هر تکه لباس و سایر لباس های شسته شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای شستشو با سفید کننده های غیرکلر ایمن هستند.
  • تمام لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • برای دریافت بهترین نتیجه، ماشین لباسشویی خود را روی بهترین حالت شست و شو قرار دهید.
  • مواد شوینده لباسشویی خود را به کشوی دریافت مواد شوینده اضافه کنید (مقدار معمولی).
  • ¾ فنجان سفید کننده مایع بدون کلر را به کشوی سفید کننده در ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. اگر کشوی سفید کننده ندارید، آن را همراه با لباس های خود داخل درام بریزید.
  • ماشین لباسشویی خود را  روشن کنید.

نحوه استفاده از سفید کننده غیر کلری برای از بین بردن لکه ها

  • یک سطل آب پر کنید و به ازای هر لیتر آب حدود 2 قطره سفید کننده مایع بدون کلر اضافه کنید.
  • اگر لباس شما به شدت لکه‌دار است، بگذارید یک شب در سطل محلول سفیدکننده بدون کلر خیس بخورد و سپس آن را به لباس‌های در لیست شست و شوی خود اضافه کنید.
  • اگر لباس شما فقط یک لکه کوچک روی آن دارد، یک پارچه تمیز را به محلول سفید کننده بدون کلر آغشته کنید و چند بار لکه را پاک کنید. در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه از بین برود.

چگونه ماشین لباسشویی خود را با سفید کننده تمیز کنید

سفید کننده یک محصول تمیز کننده عالی است و باکتری‌ها و کپک‌ها را از بین می‌برد که همین موضوع بو را از ماشین لباسشویی شما نیز پاک می‌کند و اطمینان می‌دهد لباس‌های شما تمیزتر می‌شوند. همچنین یک محصول تمیز کننده عالی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی شما است.

برای تمیز کردن ماشین لباسشوییتان کافیست به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

  • برای ایمنی خود، یک جفت دستکش و یک ماسک صورت بپوشید.
  • برای تهیه محلول پاک کننده خود، 2 فنجان آب داغ را با ½ فنجان سفید کننده کلری و در صورت داشتن ¼ فنجان آب لیمو مخلوط کنید. وقتی مواد را با هم مخلوط کردید، مخلوط خود را در یک بطری اسپری بریزید.
  • با اسپری کردن و پاک کردن داخل ماشین لباسشویی با استفاده از یک پارچه مرطوب و محلول تمیز کننده خود شروع کنید. مطمئن شوید که به کشوی مواد شوینده توجه ویژه ای می کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی درب جلو دارید، واشر درب را به خوبی تمیز کنید و مطمئن شوید که در نقاطی که دسترسی به آن سخت است حتما محلولتان وارد شده و آن را تمیز کند (مسواک قدیمی ابزار خوبی برای استفاده در صورت داشتن است).
  • در مرحله بعد، بیرون ماشین لباسشویی خود را با استفاده از یک پارچه تازه و محلول تمیزکننده تمیز کنید.
  • کشوی مواد شوینده خود را با محلول تمیز کننده خود پر کنید، ماشین لباسشویی خود را روی چرخه تمیز کردن تنظیم کنید، یا اگر چرخه تمیز کردن ندارید، آن را در داغ ترین حالت ممکن قرار دهید.
  • ماشین لباسشویی خود را روشن کنید.
  • وقتی چرخه به پایان رسید، در را باز کنید و قبل از استفاده مجدد بگذارید خشک شود.
  • تمام!

سخن پایانی

وایتکس در صورت استفاده صحیح می تواند به شما هم در شست و شوی لکه هایتان و هم در تمیز کردن لباسشویی کمک زیادی کند، فقط و فقط تنها نکته مهم دراین باره آن است که توجه داشته باشید تا اصول و مراحل آن را به صورت دقیق و صحیح انجام دهید، امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد به شما در این راه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام