استایل گنگ چیست؟

نوشته تحریریه ژیلمو

2 تیر 1402

مد و استایل

0 نظر

استایل گنگ چیست؟

شاید در ابتدای این مقاله باید به این موضوع پاسخ دهیم که استایل گنگ از چه ساختاری ریشه می گیرد. خب به طور کلی استایل گنگ، نوع پوششی می باشد که رپرهای عموما آمریکایی از آن برای بیان خود استفاده می کنند. سوال اینجاست که آیا از رپ لذت می برید و به این فکر می کنید که چگونه مانند یک رپر لباس بپوشید؟ ییزی، گوچی، فندی، نایکی، لویی ویتون و… همه این برندها نمایانگر سبک مدرن هیپ هاپ و رپر ها بوده اند. در این مقاله، پاسخ این سوال را بررسی می کنیک که چگونه یک استایل گنگ داشته باشیم و بتوانیم از سر تا پا شیک پوش باقی بمانیم.

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مطمئن شوید که حال و هوای رپ و گنک بودن در شما جاری است و حسی قوی شما را برای داشتن یک استایل گنگ ترقیب می کند.

درباره استایل گنگ و موسیقی هیپ هاپ

ژانر موسیقی هیپ هاپ در میان طبقه کارگر جوان شهرنشین آفریقایی آمریکایی و لاتین تبارها به عنوان ترکیبی از سبک های مختلف موسیقی مانند جاز، سول، گاسپل و رگی آغاز شد. گفته می شود این ژانر موسیقی در سال 1973 توسط کول دی جی از برانکس جنوبی نیویورک طراحی شده است. اصطلاح هیپ هاپ برای اولین بار توسط کیت “کاوبوی”یکی از اعضای Grandmaster Flash and the Furious Five) در سال 1978 ابداع شد. دهه های 1980 و 1990 نیز دوران اوج هیپ هاپ بود. هنرمندان هیپ هاپ معروف مانند آیس کیوب، ناتی داگ، اسنوپ داگ، توپاک، بیگی، جم مستر جی، هیپ هاپ را به عنوان یک جنبش موسیقی بسیار مهم در سراسر جهان پایه گذاری کردند.

هیپ هاپ امروزه به بخشی از فرهنگ شهری تمام آمریکا و همچنین جهان تبدیل شده است. این سبک دیگر محدود به بخش خاصی از جامعه نیست. هنرمندان هیپ هاپ تحسین شده و تاثیرگذار بین المللی مانند جی زی، امینم، کانیه وست، لیل وین، ویز خلیفه، میناژ، دریک نام های معروفی هستند که به طور حتم اسم آن ها یک بار به گوشتان رسیده است.

 تمام ویژگی های بدی که فرهنگ هیپ هاپ به دلیل ارتباط با خشونت و… به دست آورده است در نبض های همیشه سبز موسیقی رپ فراموش شده است و به مرور این روند به سمت یک صنعت پولساز و سالم تر شدن پیش رفته است. تا جایی که ما فرهنگی پوششی در قالب این سبک موسیقی دریافت کرده ایم، لباس هیپ هاپی!!

لباس هیپ هاپی

سبک لباس گنگ و هیپ هاپی از دهه 1970 زمانی که برای اولین بار به وجود آمد تا به امروز بسیار تکامل یافته است. در دهه 1980 سبک لباس های هیپ هاپ شامل کفش های کتانی و تعداد زیادی زنجیر طلا بود. در اواخر دهه 1980، این سبک شامل شلوار بگی و گشاد بود و در دهه 1990 شلوار جین گشاد و شلوار جین Anti-fit تبدیل به سبک و استایل مد روز مورد استفاده قالب مردم شدند.

امروزه بسیاری از لباس‌های هیپ هاپ و گنک را می‌توان به عنوان لباس‌های لوکس خیابانی نامید که تفاوت زیادی با زمان ظهور آن دارد. بسیاری از برندها مانند گوچی، آدیداس، ریباک، نایکی و … شروع به جذب علاقه‌مندان به هیپ هاپ کردند. بسیاری از این برندها شروع به همکاری با هنرمندان هیپ هاپ کردند. برندهای انحصاری هیپ هاپ مانند شان جان، کراس کالرز، مکه، واکر ویر و کارل کانی نیازهای جوانانی را که با فرهنگ هیپ‌هاپ به طور جدی درگیر هستند را تا حد زیادی پاسخ می دهد

همراه با تغییر موج توسط هنرمندان منتخب زن هیپ هاپ، ظهور جذابیت جنسی از طریق مد نیز ظاهر شد. رپرهای زن امروزی مانند Cardi B و Nicki Minaj دو تن از محبوب ترین رپرهای زن هستند و هنوز هم مطابق با این استاندارد های پوششی لباس هایشان را انتخاب می کنند. همسویی موسیقی R&B با موسیقی هیپ هاپ یک دسته کاملاً جدید از زنان را در طبقه بندی آنچه یک هنرمند هیپ هاپ تشکیل می داد قرار داد. که این موضوع نیز باعث ظهور لباس های جدیدی شد.

استایل گنگ در دهه 90

لباس های گنگ زنانه در دهه نود حول محور مردان شکل گرفت، به این شکل که آنها از تی شرت های بزرگ و شلوارهای گشاد استفاده و دختران نیز از این استایل استقبال می کردند. در آن زمان گروه رپ زن Salt-N-Pepa جزو پیشتازان در هدایت گذار دور شدن از همسویی مردانه و ادعای فمینیسم در ایجاد حس جدیدی از لباس محسوب می‌شدند. گفته می شود که آنها “با پوشیدن شلوارهای دوخته شده با مواد مصنوعی، شلوارهای جین بریده و کت و شلوارهای بدن لیکرا، طرفداران را شگفت زده کردند”.

 در آن زمان روابط زنان سیاه‌پوست با بدن‌شان در چارچوب‌های فرهنگی همپوشانی رخ می‌داد که پیام‌های متناقضی درباره ارزش و عملکرد آنها ارائه می‌داد. در یک جامعه تحت سلطه مردان، جای تعجب نیست که زنان به سختی تلاش می کردند تا خود را با تصاویر مردانه از جمله نحوه لباس پوشیدنشان هماهنگ کنند.

 از آنجایی که به مرور زنان به طور کلی به بخش‌های مختلف جامعه دسترسی پیدا کردند، کم کم توانستند در معرض دید قرار بگیرند، به‌عنوان مثال موسیقی، فیلم‌ها و تلویزیون، تصاویر بیشتری از آنچه که جذابیت آن ها نمایش می داد به مردم نشان داد. به دنبال این موضوع، درک آزادی برای ابراز وجود از طریق چندین راه از جمله پوشاک برای زنان به وجود آمد. لیل کیم و ایو خواننده های رپ به دلیل متوسل شدن به روندهایی در مورد پوشیدن لباس های کوتاه با تتو های مختلف در این روند معروف هستند. البته این موضوع بدیهی است که همه رپرهای زن یا به طور کلی هنرمندان زن در حرفه خود به این روش ها متوسل نشده اند.

ظهور نوازندگان، ترانه‌سراها و تهیه‌کنندگان در فرهنگ عامه سیاه‌پوست، توجه ها را به روش‌هایی جلب کرده است که زنان جوان سیاه‌پوست از فرهنگ عامه برای مذاکره در مورد هستی اجتماعی و تلاش برای ابراز استقلال، خوداتکایی و عاملیت استفاده می‌کنند.

و این نقطه نیز مسیری جدید در ساختار به وجود آمدن استایل گنگ برای دختران و خانم ها داشت.

اگر به دنبال پاک کردن گوشواره هایتان هستید و راه و روش آن را به خوبی نمی دانید، پیشنهاد می کنیم مقاله تمیز کردن گوشواره و راه های آن را مطالعه کنید.

موارد پوشش استایل گنگ

برای شروع داشتن یک استایل گنگ ابتدا باید یک پیراهن گشاد پیدا کنید. پیراهن های بسکتبالی یک گزینه محبوب و جذاب در این زمینه به شمار می روند. اگر به دنبال رنگ بیشتری برای لباس خود هستید، می توانید تی شرت های چاپ گرافیکی را نیز انتخاب کنید.

گزینه دیگری که می توانید انتخاب کنید یک هودی گشاد است. هودی گشاد می تواند بیانگر ماهیت این سبک پوشش باشد و شما را گنگ تر از هر زمان دیگری نمایش دهد.

شلوار جین بگی

شما در کنار پیراهن گشاد، باید شلوار جین گشاد را انتخاب کنید. حتما و حتما اطمینان حاصل کنید که آنها کفش های مورد علاقه شما را از دید دیگران پنهان نمی کنند، زیرا به طور حتم شما دوست دارید آن ها را نیز به رخ بکشید.

جواهرات گنگ

رپرها حلقه ها، زنجیرها و آویزها را برای تکمیل ظاهر خود می پوشند. هر چه جواهرات شما سنگین تر باشد، استایل شما گنگ تر به شمار می آید.

سعی کنید ساعت های بزرگ و سنگین را برای پوشیدن با لباس خود انتخاب کنید. زیرا این ساعت ها نیز یک انتخاب محبوب در میان قشر هیپ هاپی می باشد.

استفاده از کیف

یک کیف چرم کلاسیک برای حمل وسایل خود در هنگام بیرون رفتن از منزل می تواند گزینه ای بی نظیر برای استایل شما باشد.

آنها می توانند ظاهری قدیمی را ارائه دهند  که این موضوع با استایل شما کاملا همخوانی دارد.

کفش

اگر کفش ورزشی مارک ندارید، سعی کنید کفش‌هایی را انتخاب کنید که زبانه بزرگ و تناسب کمی با ظاهرتان داشته باشند.

انتخاب های رایج این سبک و استایل پوششی نایکی و دی سی هستند. کفش های بلند چکمه ای نیز یکی دیگر از انتخاب های رایج به شمار می رود. همچنین می‌توانید کفش‌های بسکتبالی مانند جردن ها را نیز امتحان کنید!! این کفش ها معمولاً برای بازی در فضای باز استفاده می‌شود. به طور کل کفش‌های چشم نواز زیادی در مجموعه کفش‌های بسکتبال در فضای باز وجود دارد.

عینک آفتابی

سعی کنید چند عینک آفتابی بزرگ انتخاب کنید تا ظاهر شما را تکمیل کند. قاب های مربعی یک انتخاب محبوب برای رپرها به شمار می آید.

شان جان و آدیداس برندهای رایج عینک هستند.

استفاده از کلاه و باندانا

پوشیدن کلاه و باندانا با هم یک انتخاب کاملا شخصی است. شما  می توانید کلاه خود را رو به پهلو، پشت یا جلو قرار دهید.

سعی کنید باندانایی را انتخاب کنید که تمام رنگ و با کلاه شما مناسب باشد.

چگونه مانند یک رپر زن لباس بپوشیم

موارد بالا که ذکر شد برای استایل گنگ خانم ها و آقایان می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر بخواهیم به طور خاص مانند یک رپر زن لباس بپوشیم باید چکار کنیم؟ شما برای داشتن استایل گنک باید سعی کنید پیراهن هایی با رنگ روشن انتخاب کنید. رپرهای زن اغلب تی شرت های رنگارنگ را برای لباس های روزمره خود انتخاب می کنند.

می توانید رنگ های روشن را با طرح های حیوانی یا فقط کلمات انتخاب کنید. انتخاب های رایج این نوع از لباس ها می توانند شامل تیشرت لانگ، تیشرت های تدی و… باشد.

استفاده از دامن یا شلوار در استایل گنگ

شلوار ساق کوتاه یا شلوار جین مناسب یک انتخاب رایج در میان افرادی است که معمولا استایل گنگ را زیاد مورد استفاده قرار می دهند. شما می توانید شلوار هایتان را زاپ دار یا غیر زاپدار انتخاب کنید.

اگر به دنبال چیزی کمی شیک تر از شلوار هستید، می توانید یک دامن جین کوتاه انتخاب کنید.

کفش های گنگ زنانه

چکمه‌ها، کفش‌های پاشنه بلند و کفش‌هایی با رنگ روشن در میان رپرهای زن بسیار رایج است. برای پیدا کردن ایده می توانید برخی از طرح های کفش، آدیداس و جردن را بررسی کنید.

مدل مو در استایل گنگ

رنگ های مختلف فقط برای لباس شما نیست، بلکه موهای شما را نیز شامل می شود. آبی، بنفش یا صورتی را برای موهای خود انتخاب کنید. موهای صاف یا مجعد را انتخاب کنید و تنوعی بی نظیر به موهایتان ببخشید.

ژاکت

سعی کنید تا ژاکتی داشته باشید که شما را از بقیه متمایز کند. برخی از رنگ های رایج برای ژاکت ها سفید یا طلایی هستند. برای ظاهری کمتر دخترانه، می توانید جلیقه های حباب دار یا کت های اسپرت را نیز انتخاب کنید.

جواهرات زنانه گنگ

سعی کنید برای این که استایل گنگ زنانتان را تکمیل کنید گوشواره های حلقه ای طلایی و گردنبندهای متعدد با آویز را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید گزینه های پر زرق و برق با بدلیجات، الماس یا گل میخ های فراوان را نیز انتخاب کنید.

آرایش

روند آرایش در رپرها این گونه است که باید معمولا از گزینه هایی استفاده کنید که چشم ها و لب های شما را برجسته می کند. شما می توانید سراغ مژه های مصنوعی یا ریمل های ضخیم تر بروید. اگر به مژه های مشکی علاقه ندارید، می توانید رنگ های مختلفی را نیز انتخاب کنید.

برای سایه چشم و خط چشم نیز رنگ های روشن مانند آبی، صورتی، سبز نئون و طلایی یا نقره ای گزینه های خوبی هستند. هر چه رنگارنگ تر بهتر!!

الهام گرفتن از سایر افراد در استایل گنگ

برای ایده های الهام بخش مختلف، حتما رپرها و هنرمندان هیپ هاپ را در اینستاگرام خود فالو داشته باشید

به عنوان مثال دریک دوست دارد با ظاهر و استایل خاص خود از میان جمعیت متمایز شود. برای تقلید از ظاهر او، چکمه های مشکی بلند، شلوار جین تنگ و یک سویشرت مشکی را انتخاب کنید. دریک از استفاده کردن از پیراهن های صورتی هم ترسی ندارد. او همچنین مطمئن می شود که کفش های طراح خود را با لباس هایش به رخ می کشد.

وقتی پای لباس و جواهرات به میان می‌آید، آن‌ها آخرین های مد را انتخاب خواهند کرد. پس از دنبال کردن آن ها نیز قافل نشوید

برخی از رپرهای برتر که دنبال کردن آن ها می تواند به شما برای الهام گرفتن در استایل گنگتان کمک کند شامل:

  • جی کول
  • تراویس اسکات
  • لیل اوزی ورت
  • ریحانا
  • کاردی بی
  • و…

سخن پایانی

داشتن استایل گنگ و هیپ هاپی بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می آید، فقط کافیست تا اصول آن را مطابق با مد روز رعایت کنید تا در سریعترین زمان ممکن استایل گنگ ایده آلتان را پیدا کنید. ما در ژیلمو امیدواریم، مطالعه این مقاله شمارا یک قدم بیشتر به سمت آگاهی بیشتر نسبت به مد های روز و پیدا کردن استایل های مورد علاقتان هدایت کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام