نحوه شستن لکه انار از روی لباس

نوشته تحریریه ژیلمو

11 اردیبهشت 1403

مد و استایل

0 نظر

نحوه شستن لکه انار از روی لباس

احتمال این که شما نیز یکی از عاشقان میوه انار باشید بسیار بالا است. در واقع انارها یکی از سالم‌ترین میوه‌های جهان هستند، اما نحوه رشد و پرورش آن‌ها یکی از سخت‌ترین نوع پرورش در میوه‌ها به شمار می رود که نیاز به تلاش و توجه زیادی دارند.

مایع قرمزی که از انار خارج می شود لکه های وحشتناکی را روی لباس شما باقی می گذارد. برای کشف بهترین روش ها برای خارج کردن آب انار از لباس هایتان پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله از مجله ژیلمو همراه باشید تا با هم 6 روش بی نظیر برای پاک کردن وشستن لکه انار از لباس را بررسی کنیم.

 پاک کردن لکه انار از لباس

به طور کلی و از دید همه مردم از بین بردن لکه های انار سخت است، اما روش های خاصی برای از بین بردن این لکه وجود دارد که می توانید با استفاده از چیزهایی که احتمالاً از قبل در خانه خود دارید، استفاده کنید و دیگر نگران کثیف ماندن تیشرت لانگ جدیدی که خریداری کرده اید نباشید.. در ادامه مقاله شش مورد از آنها برای شما ذکر شده است.به طور کلی و از دید همه مردم از بین بردن لکه های انار سخت است، اما روش های خاصی برای از بین بردن این لکه وجود دارد که می توانید با استفاده از چیزهایی که احتمالاً از قبل در خانه خود دارید، استفاده کنید و دیگر نگران کثیف ماندن تیشرت لانگ جدید که خریداری کرده اید نباشید. در ادامه مقاله شش مورد از آنها برای شما ذکر شده است.

1. جوش شیرین

آیا به یک ماده کم هزینه نیاز دارید که نه تنها بوها بلکه لکه ها را نیز از بین ببرد؟ پس جوش شیرین را امتحان کنید. جوش شیرین به دلیل خاصیت لکه بری خود شناخته شده است زیرا می تواند از شر لکه های بد انار خلاص شود. استفاده از جوش شیرین مستلزم این است که لباس لکه‌دار را در آب داغ خیس کنید، بنابراین در حین پوشیدن آن نباید این کار را انجام دهید.

در ادامه مراحل نحوه استفاده از جوش شیرین برای خلاص شدن از شر لکه انار برایتان آورده شده است:

  1. باقی مانده لکه انار را از روی پارچه پاک کنید.
  2. برای بیرون کشیدن لکه تا حد ممکن، لباس را زیر آب سرد بگیرید.
  3. آب را در یک کتری چای، اجاق گاز، مایکروویو یا سایر وسایل گرمایشی تا دمای 100 درجه سانتیگراد بجوشانید.
  4. نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب جوش را در یک فنجان بریزید. آب را کاملاً هم بزنید تا مطمئن شوید که جوش شیرین حل می شود.
  5. حالا مخلوط را به یک قابلمه بزرگ منتقل کنید و لباس لک شده را در آن فرو کنید. اجازه دهید لباس 15 تا 30 دقیقه در محلول آب و جوش شیرین بماند.
  6. لباس لکه‌دار را به‌خوبی زیر آب سرد یا شیر آب بشویید.
  7. لباس را طبق معمول آبکشی کرده و بگذارید خشک شود.

2. نمک

همه مردم عملا نمک را در آشپزخانه خود برای پخت و پز و نگهداری غذا ذخیره می کنند، پس چرا از آن برای مقاصد دیگر استفاده نکنید؟ نمک ماده ای طبیعی و بی ضرر است، بنابراین می توانید بدون نگرانی از آن در موقعیت های مختلف خانه استفاده کنید، بدون اینکه سلامتی خود را به خاطر مواد شیمیایی خشن به خطر بیندازید. با کمال تعجب، می‌توانید از نمک نیز برای پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس‌هایتان استفاده کنید، تنها در صورتی که تغییر رنگ هنوز تازه باشد.

شما می توانید با شستشوی پارچه با آب و تمیز کردن لکه ها با نوک انگشتان خود در حین استفاده از نمک شروع کنید. این کار لکه ها را نرم می کند و به شما این امکان را می دهد که با شستن لباس با آب یا استفاده از مواد شوینده برای ادامه روند تمیز کردن، آنها را به سرعت پاک کنید.

اگر لکه از بین رفت، لباس را همانطور که معمولا شست و شوی می دهید، بشویید.

3. سرکه سفید با آب لیمو

اگر به دنبال از بین بردن لکه های انار هستید، سرکه نیز می تواند به شما کمک کند. در ادامه مراحی ککه می توانید انجام دهید به شما ارائه شده است:

  1. محل مورد نظر را با مخلوط سرکه سفید و آب به مقدار مساوی اسپری کنید.
  2. پس از جذب لکه حدود 5 دقیقه اجازه دهید تا در سرکه سفید خیس بخورد.
  3. لباس لک شده را با آب بشویید تا لکه از بین برود.
  4. اگر لکه خشک شده است، آب لیمو را به محل مورد نظر بمالید و آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.
  5. لباس را در آب سرد بشویید.

4. پاک کننده مبتنی بر آنزیم

یک پاک کننده مبتنی بر آنزیم با رسیدن به بین الیاف لباس به تجزیه لکه ها کمک می کند و به آنها اجازه می دهد در طول چرخه شستشوی استاندارد به طور موثرتر پاک شوند.

اما همه پاک کننده های آنزیمی به یک اندازه روی لکه ها نتیجه مثبت نشان نمی دهند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از برچسب مواد تشکیل دهنده آن را دوباره بررسی کنید.

برای لکه های گیاهی مانند انار، پاک کننده آنزیمی با پکتیناز راه حلی مفید است.

پاک کننده های آنزیمی به شکل موثری در از بین بردن لکه انار موثر هستند. آنها اغلب در شست و شوی ها ترجیح داده می شوند زیرا در مقایسه با سایر پاک کننده های سنتی شامل اجزای احتمالاً خطرناکی نیستند.

اکنون، بیایید به فرآیند تمیز کردن برسیم:

  1. ابتدا سعی کنید تا تا جایی که ممکن است میوه را از سطح لباس بتراشید. ناحیه لکه دار را با پارچه ای بمالید تا تا حد امکان آب میوه گرفته شود.
  2. سپس سعی کنید لباس را در آب سرد فرو کنید تا لکه از بین برود.
  3. اگر یک پاک کننده آنزیمی حاوی پکتیناز در خانه دارید، سعی کنید برای هر گونه واکنش نامطلوب ابتدا مقدار کمی از آن را در یک ناحیه پنهان بمالید. اگر ایمن بودن آن ثابت شد، آن را طبق دستورالعمل روی برچسب محصول بر روی نقطه تغییر رنگ بمالید.
  4. لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و پس از محو شدن لکه آن را طبق معمول بشویید. اگر علامت ناپدید نشد، این روش را چندین بار تکرار کنید.

5. صابون مایع

لحظاتی وجود دارد که آب انار به لباس شما راه می یابد و زمان کافی برای شستن آن وجود ندارد. در آن لحظات صابون مایع می تواند به شما کمک کند. جالب است که بدانید صابون مایع ظرفشویی برای درمان لکه و شستشوی دست ها بهترین کارایی را دارد.

صابون ظرفشویی یا مایع یک جایگزین موثر برای پیش شست وشوی لکه است، اما سعی کنید هیچوقت آن را مستقیماً در ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

در زیر مراحل استفاده از صابون مایع به عنوان پاک کننده لکه انار آورده شده است:

  1. سعی کنید قبل از استفاده از صابون انار های اضافی را از روی لباس خود بتراشید. برای جلوگیری از لک شدن بیشتر لباس و جلوگیری از عمیق تر شدن لکه به پارچه، این کار را به آرامی انجام دهید.
  2. بعد از اینکه تمام انارهای اضافی را جدا کردید، لباس لکه دار را در آب سرد بشویید. برای پاک کردن هرچه بیشتر آب میوه، آن را از داخل به بیرون برگردانید.
  3. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چگونه از صابون ظرفشویی برای خلاص شدن از شر آب انار استفاده کنید. دو روش وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.
  4. ابتدا می توانید مایع ظرفشویی را روی محل کثیف بریزید و به آرامی با انگشتان یا برس آن را روی آن بمالید. مطمئن شوید که مایع را با احتیاط وارد پارچه می کنید. سپس یک کاسه آب سرد بردارید و محل لک شده را در آن قرار دهید. پارچه کثیف را حدود 30 دقیقه در کاسه آب سرد خیس کنید.
  5. روش دیگر تهیه محلول و استفاده از مقدار کمی سرکه است. با مخلوط کردن 1 فنجان آب سرد با یک قاشق چایخوری صابون ظرفشویی در یک کاسه کوچک شروع کنید. سپس یک پارچه نرم یا یک اسفنج را در محلول مرطوب کنید و آن را روی سطح لکه بمالید. محل را به آرامی مالش دهید. لکه بری را با سرکه و آب کف دار ادامه دهید تا تغییر رنگی که به واسطه لکه به وجود آمده است به سادگی از بین برود.
  6. بعد از نیم ساعت لباس لک شده را کاملا زیر آب سرد بشویید. اما قبل از شروع به شستن لباس های خود، حتما آن را برای عدم کثیفی و لکه دار بودن بررسی کنید.

اگر پس از خشک شدن پارچه، لکه انار هنوز روی لباس باشد، امیدی به از بین بردن لکه نیست. در این شرایط لکه روی لباس می نشیند و پاک کردن آن را سخت می کند.

6. پراکسید هیدروژن

لکه های انار به سختی پاک می شوند، به خصوص اگر فوراً از شر آنها خلاص نشوید.

اگر پاک کننده آنزیمی یا هر یک از روش های بالا برای از بین بردن لکه ها کافی نبود، پراکسید هیدروژن جایگزین خوبی برای امتحان کردن است.

پراکسید هیدروژن یک لکه بر قوی برای لکه های گیاهی مانند لکه های آب انار است، اما باید با احتیاط از آن استفاده کنید.

حتی اگر تصور کنید که پراکسید هیدروژن که یک سفید کننده ملایم است برای لباس ضرر خاصی ندارد، بهتر است آن را در یک نقطه پنهان مانند سجاف لباس تست کنید تا مطمئن شوید که پارچه را تغییر رنگ نمی دهد. برای این کار، پراکسید هیدروژن را با استفاده از یک پنبه یا سواب روی لباس بمالید.

اگر بعد از این عمل متوجه شدید که استفاده از آن بی خطر است، پراکسید هیدروژن را روی ناحیه لکه دار بمالید و بگذارید 3 دقیقه یا بیشتر بماند، اما آن را برای مدت طولانی روی لباس قرار ندهید.

در انتها پس از آبکشی لباس ها با آب سرد، طبق معمول لباس را بشویید. قبل از قرار دادن وسایل در خشک کن مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است تا تغییر رنگ دائمی نشود.

سخن پایانی

انار به دلیل فواید سلامتی بی شمار خود در میان مردم شناخته شده است. اگر تا به حال سعی کرده باشید تا یکی از آن ها را مصرف کنید، متوجه خواهید شد که برای استفاده آن چه به صورت و عادی و چه به صورت نوشیدنی و در قالب آب انار، امکان کثیف شدن لباس هایتان بسیار بالا است. اگر هنگام خوردن انار به طور تصادفی مقداری از آن را روی لباستان یا شلوار جین ترک مورد علاقتان پاشیدید، در صورت لزوم می توانید از روش هایی که در این مقاله برایتان ارائه شد استفاده کرده تا دیگر نگران از دست دادن لباستان نباشید. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد راهکارهای مفیدی برای نحوه شستن لکه انار از روی لباس به شما ارائه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام