آموزش نقاشی روی شلوار جین

نوشته تحریریه ژیلمو

25 تیر 1402

سبک زندگی

0 نظر

آموزش نقاشی روی شلوار جین

تلفیق هنر نقاشی با پوشاک می تواند نتایج چشم نوازی خلق کند. یکی از محبوب و معروف ترین روش های نقاشی بر روی البسه، هنر نقاشی روی جین به خصوص شلوار های جین است. شما با رسیدن به این توانایی می توانید لباس و شلوار های شخصی سازی شده بی نظیری خلق کرده و در هر موقعیتی منحصر به فرد به نظر برسید.

هدف ما از این مقاله آموزش نحوه ترسیم یک تصویر دقیق بر روی شلوار جین نیست، اما در عوض، ابزارها و نکاتی را که برای اینکه بتوانید هر تصویری را که انتخاب می‌کنید، ترسیم کنید، به شما ارائه می‌دهیم!

پس با ژیلمو همراه باشید.

نقاشی روی شلوار جین

برای شروع، یک شلوار جین بخرید یا یک شلوار جین را که از قبل موجود دارید از کمد در بیاورید.

عموم ردم تمام شلوارهای جین خود را از مغازه‌های محلی تهیه می‌کنند تا هزینه های پوشاکشان را پایین نگه دارند ولی برای این کار استفاده از شلوار جین قدیمی از همه گزینه ها جذاب تر است.

ما توصیه می کنیم از شلوار جین هایی استفاده کنید که جیب های خالی و بدون دوخت دارند. هنگامی که شلوار جین خود را انتخاب کردید، آنها را بشویید و خشک کنید تا گرد و غبار از روی آنها گرفته شود. در غیر این صورت رنگ به خوبی روی آن ها باقی نمی ماند.

توجه داشته باشید که رنگ اکریلیک یک رنگ دائمی است و به راحتی از روی لباس شسته نمی شود. پس از انتخاب شلوار جین مناسب اطمینان حاصل کنید

لوازم موردنیاز برای نقاشی شلوار جین

  • رنگ اکریلیک مناسب برای نقاشی روی پارچه
  • قلموی مناسب و کاربردی
  • نوار چسب یا چشب کاغذی برای جدا کردن مرز نقاشی

دور جیب نوار بچسبانید

جیبی را که می خواهید روی آن نقاشی کنید انتخاب کنید و دور آن را با چسب بچسبانید. سعی کنید چسب ها زیر لبه‌های جیب قرار بگیرد تا مطمئن شوید رنگ به آن قسمت نمی‌رسد.

استفاده از چسب کاغذی نیز نسبت به سایر چسسب ها بهتر است اما سعی کنید رنگ های رنگی را که استفاده می کنید را به دقت ببینید.

استفاده از رنگ پایه

سعی کنید کل جیب را با 1-2 لایه رنگ اکریلیک سفید مخلوط با محیط پارچه رنگ کنید.

برای این موضوع 3 قسمت رنگ را با 1 قسمت رقیق کنده روی پالت خود مخلوط کرده و سپس از آن رنگ برای رنگ کردن جیب استفاده کنید. توجه داشته باشید که سطح رنگ را مستقیماً روی جین مخلوط نکنید.

برخی از رنگ‌های اکریلیک شفاف‌تر هستند، به این معنی که هر چیزی که روی آن‌ها رنگ می‌شود نمایان می‌شود.

اگر سعی کنید یک رنگ زرد شفاف را روی جین آبی رنگ کنید، در نهایت رنگی زرد مایل به سبز و جین به چشم می خورد.

یک نکته حرفه ای برای حل این مشکل این است که اگر رنگ شفاف دارید، کمی رنگ مات (مانند سفید تیتانیوم) را با آن مخلوط کنید تا شفافیت کمتری داشته باشد.

ما همیشه وقتی روی جین نقاشی می‌کنیم، سطح پارچه را با رنگ‌های اکریلیک مخلوط می‌کنیم. این کار باعث دوام بیشتر آن می شود و مشکلاتی مانند ترک خوردن، پوسته شدن و غیره را کاهش می دهد.

پس اگر می خواهید جیب رنگ شده شما رنگی دائمی و انعطاف پذیرتر داشته باشد استفاده از این ترفند را به شدت توصیه می کنم!

طرح خود را بکشید

برایی انجام این کار می توانید از یک خودکار یا مداد برای کشیدن طرح خود روی پایه سفید رنگی که خلق کرده اید استفاده کنید.

شما می توانید بسته به طرحتان ابتدا پس زمینه را کشیده و کم کم جزییات را به آن اضافه کنید، این کار به این دلیل می باشد که برخی مواقع طرح مد نظر افراد جزییات پس زمینه آن ها بیشتر از طرح اصلی است، در نتیجه نیاز می شود که ابتدا روی جزییات پس زمینه کار کنید.

شما می توانید از قلمو های مختلفی برای نقاشی استفاده کنید اما برخی قلمو ها هستند که کارایی بیشتری نسبت به دیگر قلمو ها دارند. به عنوان مثال وقتی روی آن رنگ می کنید لکه نمی خورد، خیلی خوب و راحت می چرخند، همچنین مانند قلم های نمدی فرسوده نمی شود.

شروع به نقاشی کنید!

پس از اتمام طراحی طرح های پس زمینه، می توانید شروع به نقاشی کردن طرح اصلی کنید!

سعی کنید مقدار کمی رنگ را روی پالت خود فشار دهید زیرا رنگ اکریلیک خیلی سریع خشک می شود. سپس لیوان رنگ خود را با آب پر کنید بعد از آن یک دستمال کاغذی یا دستمال معمولی را بچینید تا بتوانید برس های خود را خشک کنید.

از زمانی که شروع به نقاشی کردن روی شلوار جین می کنید این مساله برایتان بسیار ملموس می شود که ممکن است کمی از خطوط خارج شوید بنابراین وجود نوار چسی واقعا به کار می آید.

شما می توانید روی نوار در نیمه راه علامت گذاری کنید که به شما کمک کند تصویر را متناسب و دقیق نگه دارید. هر کس روش خود را برای نقاشی خواهد داشت و این هیچ اشکالی ندارد!

نکات حرفه ای نقاشی روی شلوار جین

اگر با نمایش رنگ سیاه روی شلوار جینتان مشکلی دارید می توانید از کمی رنگ سفید مخلوط شده با رنگ خود استفاده کنید تا رنگتان مات تر شود و روی چندین لایه رنگ کنید تا زمانی که قلم سیاه دیگر نمایان نشود.

همچنین سعی کنید اگر از یک عکس مرجع نقاشی می‌کنید، آن را چاپ کنید یا عکس را در رایانه خود باز کنید تا بتوانید آن را در نزدیکی خود داشته باشید.

نوار هارا را جدا کنید

بعد از پایان نقاشی کردن باید اجازه دهید نقاشی شما کاملا خشک شود (حداقل برای 24 ساعت) و سپس به آرامی نوارچسب هار را جدا کنید. این قسمت مورد علاقه خیلی افراد است، زیرا  کندن آن بسیار رضایت بخش است و نقاشی را به خوبی تمیز می کند درست مانند جادو!

شما می توانید بسته به نوع شلوارتان از چند نوع مختلف نوارچسب برای شلوار جین رنگ شده استفاده کنید تا مطمئن شوید کدام چسب مناسب تر از سایر چسب ها است. چسب مناسب برای این کار چسبی است که چسبناک باشد و تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید روی شلوار جین محکم باقی می ماند. همچنین چسب مناسب خیلی خوب از روی پارچه شلوار کنده می شود و هیچ گونه اثر چسبنده ای روی شلوار جین شما باقی نمی گذارد.

شلوار جین خود را با اتو گرم کنید

برای دوام بیشتر شلوار جین رنگ شده خود، باید آنها را با اتو گرم کنید، گرم کردن شلوار جین رنگ شده می تواند در ثبات رنگ آن تاثیر گذاشته و باعث شود رنگ فضا و سطح صیقلی ای بر روی پارچه داشته باشد، تا در صورت برخود پوست انسان با آن حس مطلوبی بتواند منتقل کند.

سخن پایانی

داشتن یک شلوار جین شخصی سازی شده می تواند تاثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس افراد داشته باشد، تصور کنید شلواری را استفاده می کنید که طرح آن فقط و فقط برای خودتان است. ما در این مقاله ژیلمو سهی کردیم تا به اولیه ترین شکل ممکن ابزار مورد نیازتان برای نقاشی روی شلوار جین را معرفی کرده و با ارائه ترفند ها ساده اما کاربردی به شما یادآوری کنیم که نقاشی روی شلوار جین یک تفریح و لذت بی نظیر می باشدو نه یک پروسه سخت.

امیداوریم که با مطالعه این مقاله بتوانید شلوارهای جینتان را بیش از گذشته زیبا و جذاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام