چگونه شلوار جین را زاپدار کنیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

1 شهریور 1402

سبک زندگی

0 نظر

چگونه شلوار جین را زاپدار کنیم؟

شلوار جین بخشی ضروری از ست لباس روزانه عاشقان مد است. این شلوار یکی از ارزان ترین و شیک ترین لباس های موجود در صنعت مد نیز به شمار می رود. جالب است که بدانید امروزه زنان و مردان به سمت گزینه های دوستدار محیط زیست می روند و جین به عنوان مناسب ترین گزینه دوستدار محیط زیست شناخته می شود.

شلوار جین زاپدار محبوب ترین لباسی است که هیچکس نمی تواند از آن خسته شود. شلوار جین زاپدار از اواخر دهه 70 میلادی در صنعت مد وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است.

امروزه نیز جین زاپدار یک سبک و استایل متداول و بسیار محبوب است. خرید شلوار جین که قبلا زاپدار شده است می تواند گران باشد یا شاید شلواری دارید که ساده است و خودتان به دنبال زاپدار کردن آن هستید. جای نگرانی نیست چون خوشبختانه شما می توانید این روند را خودتان با زخمی کردن پارچه با یک تکه کاغذ سنباده، سپس سوراخ کردن با یک قیچی ایجاد کنید با ژیلمو همراه شوید تا با هم بررسی کنیم ببینیم چگونه می توان شلوار جین را زاپدار کرد.

انتخاب شلوار جین مناسب

سعی کنید یک شلوار جین را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. شما می‌توانید هر شلوار جینی را پاره کنید و نتایج مشابهی بگیرید، اما خود را موظف به پاره کردن شلوار جین خود نکنید، زیرا می‌توانید برای خرید شلوار جین راحت و ارزان در مغازه‌های دست دوم در هزینه های خود صرفه‌جویی کنید.

استفاده از شلوار جینی که قبلاً کمی پوشیده شده ‌است ممکن است نتایج بهتری نسبت به استفاده از شلوار جین جدید داشته باشد، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از خرید یک جفت جدید برای این پروژه باز دارد.

شلوارهای جین روشن تا متوسط معمولاً وقتی زاپدار می‌شوند بهترین ظاهر را دارند، زیرا رنگ آن‌ها ظاهری جذاب تر به آن‌ها می‌دهد. به همین دلیل شلوار جین تیره ظاهری نو کاملا سالم دارد و در نظر پاره نشدنی دیده می شود، در نتیجه زاپدار شدن آن کمی عجیب به نظر می آید.

وسایل مورد نیاز

تقریباً تنها چیزی که برای پاره کردن شلوار جین خود نیاز دارید یک شلوار جین و یک چیز تیز و برنده است. با این حال، بسته به نوع سبکی که می خواهید، احتمالاً باید از یک ابزار تیز مناسب برای کار استفاده کنید.

اگر می خواهید روی شلوار خود سوراخ ایجاد کنید، از قیچی، تیغ یا چاقوی تیز برای پاره کردن شلوار جین خود استفاده کنید.

اما برای ایجاد ظاهری فرسوده باید از کاغذ سنباده، رنده پنیر، پشم فولادی یا سنگ پا استفاده کنید.

شروع مراحل  زاپدار کردن شلوار

برای شروع باید یک نقطه را برای پاره کردن انتخاب کنید. شلوار جین خود را صاف روی میز قرار دهید و از یک مداد یا گچ برای علامت گذاری مکان هایی که می خواهید پاره کنید استفاده کنید. در صورت تمایل از خط کش برای مشخص کردن طول دقیق استفاده کنید. سعی کنید شکل نهایی و طول و همچنین عرض سوراخ های خود را در نظر داشته باشید.

در حالی که می‌توانید از مداد، خودکار یا گچ برای علامت‌گذاری خطوط استفاده کنید، گچ تقریبا بی‌خطرترین انتخاب است و کمترین احتمال خطا را دارد. اگر به طور تصادفی خطوط خود را در گچ به هم ریختید، می توانید به راحتی آنها را با کمی آب بشویید!

به طور کلی، اکثر مردم فقط زانوهای شلوار جین را پاره می کنند، اگرچه شما می توانید هر جایی از ساق شلوار را پاره کنید.

سعی کنید کمی بالاتر از زانوی خود نشانه بگیرید تا هنگام راه رفتن، پارگی خیلی بزرگ نشود. هر بار که زانوی شما خم می شود، ممکن است سوراخ را بگیرد و آن را بیشتر کند.

همچنین سعی کنید خیلی نقطه بالایی را پاره نکنید، زیرا در این صورت ممکن است لباس زیرتان نمایان شود.

همانطور که گفتیم سعی کنید شلوار جین را روی یک سطح صاف پهن کنید، همچنین یک تکه چوب کوچک را در پاهای شلوار قرار دهید تا جلو و پشت شلوار جا به جا نشود.

از طرف دیگر، حتی می توانید از یک تخته برش، یک کتاب قدیمی یا پشته مجلات یا هر چیزی که برای برش دادن آن مشکلی ندارید استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر از چاقوی بسیار تیز استفاده می کنید این کار را روی میز آشپزخانه انجام ندهید.

ساییدن شلوار جین را با سمباده شروع کنید. قبل از شروع به بریدن شلوار جین، از کاغذ سنباده یا پشم استیل برای شروع به مالیدن و نازک کردن نقطه ای که می خواهید پاره کنید، استفاده کنید. این کار به شل شدن الیاف شلوار جین و راحت‌تر پاره شدن آن کمک می‌کند.

استفاده از ابزار مختلف برای بهبود کیفیت کار

سعی کنید در طول روند زاپدار کردن شلوار از انواع ابزارهای مختلف استفاده کنید. اگر همه چیز را موجود دارید، تا جای ممکن بین استفاده از کاغذ سنباده، پشم فولادی و سنگ پا جا به جا شوید. روند این کار ممکن است بسته به ضخامت شلوار جین شما متفاوت باشد.

اگر ترجیح می دهید فقط شلوار جین را پاره کنید، لازم نیست ابتدا آنها را ضعیف کنید، مگر اینکه بخواهید شلوارتان فرسوده و کهنه به نظر برسند.

شما می توانید الیاف را بیشتر شل کنید تا سوراخ بزرگتری ایجاد شود.

همچنین اگر می‌خواهید قسمت‌های فرسوده وکهنه و تکه‌های رشته‌ای در شلوار جین خود داشته باشید، از قیچی یا چاقوی خود برای کشیدن ناحیه‌ای که به تازگی با سمباده ضعیف شده‌اید، استفاده کنید. این کار باعث شل شدن الیاف در آن ناحیه می‌شود و اجازه می‌دهد هنگام پوشیدن کمی پوستتان را نشان دهد. نخ های سفیدی را که از شلوار جین بیرون زده اند بکشید تا بتوانید این ظاهر را تقویت کنید.

نکات مهم در زاپدار کردن شلوار

شما می توانید سوراخ هایی را نیز با چاقو یا قیچی به شلوار اضافه کنید که این کار زاپ های کوچکی به شلوار اضافه می کند.

برای این کار باید قیچی خود را بردارید و قسمت کوچکی را در ناحیه آسیب دیده و کهنه شده ببرید. سعی کنید آن را تا حد امکان کوچک ببرید چون همیشه می‌توانید آن را بزرگ‌تر کنید، اما اگر شلوار جین را خیلی بزرگ ببرید، خطر خراب کردن آن و غیرقابل پوشیدن آن  شما را تهدید می کند.

علاوه بر اطلاعات بالا سعی کنید پارگی هایی درست کنید که بزرگتر از نیم اینچ یا بیشتر نباشد. همچنین سعی کنید تا شکاف ها و سوراخ ها را در سراسر شلوار خود ایجاد کنید، نه فقط بالا و پایین آن زیرا بسیار طبیعی تر به نظر می رسند.

نکته نهایی نیز این که می توانید از دستان خود برای پاره کردن بیشتر شلوار جین استفاده کنید. پاره کردن آن باعث پاره شدن الیاف می شود و آن را شبیه یک سوراخ واقعی می کند. نخ ها را بکشید تا کمی پاره شوند سپس با کمی فشار یک پارگی طبیعی در شلوار پدیدار می شود.

 توجه داشته باشید که از بریدن بیش از حد سوراخ خودداری کنید، زیرا این کار لبه بسیار تمیز و غیر طبیعی به پارچه می دهد.

از طرف دیگر، می‌توانید فقط یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و اجازه دهید در حین پوشیدن شلوار جین این سوراخ رشد کند.

سخن پایانی

باز طراحی کردن شلوار جین کهنه یا کمی فرسوده شما دیگر یک امر نشدنی به شما نمی آید، ما در ژیلمو و به کمک این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه زاپدار کردن شلوار جین آشنا کنیم تا به سادگی بتوانید در منزل استایل مورد علاقتان را از شلوار هایتان بیرون بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام