چگونه لکه کره را از لباس پاک کنیم؟

نوشته تحریریه ژیلمو

13 اسفند 1402

سبک زندگی

0 نظر

چگونه لکه کره را از لباس پاک کنیم؟

شاید این جمله کمی کلیشه ای به نظر برسد اما در حالی که کره می تواند طعم غذا را بهتر کند، لکه کره باعث نمی شود لباس، اثاثیه یا فرش بهتر به نظر برسند. از بین بردن لکه های کره یا مارگارین روی پارچه ممکن است دشوار باشد، زیرا این لکه ها تا حدودی لکه های چربی هستند و معمولاً به شکل روغنی روی لباس ها پدیدار می شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد و شما پس از کثیف شدن مانتو لینن اسلیپ مورد علاقتان هنوز هم می توانید این لکه ها را در خانه با محصولات فروشگاهی یا خانگی پاک کنید. امروز در مجله ژیلمو با ما همراه باشید تا ببینیم چه راهکار هایی برای پاک کردن کره از روی لباس ها موجود است. با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه کره از لباس

وقتی می بینید کره ای روی لباستان چکه می کند، سریع نسبت به آن واکنش نشان دهید. توجه کنید که هرگز نباید آن را مالش دهید، زیرا در این صورت لکه را عمیق تر به پارچه فشار خواهید داد. سعی کنید فوراً مواد جامد را با یک چاقو، قاشق یا لبه کارت اعتباری از روی لباستان بلند کنید، سپس مقدار بیشتری از روغن را با یک پارچه تمیز و خشک یا حوله کاغذی پاک کنید.

در نهایت، قبل از شستن لباس، لکه را با یک پودر جاذب مانند جوش شیرین یا صابون ظرفشویی مایع در مواقع اضطراری از قبل تمیز کنید.

نکته بسیار مهم در پاک کردن لباس این است اگر پارچه را تا زمانی که درمان و شسته نشده است در خشک کن قرار ندهید، همچنان می توانید شانس خود را برای از بین بردن لکه افزایش دهید، پس شستن و عدم پاک شدن لکه به معنای از بین رفتن شانس شما نیست!

کره را با نشاسته ذرت، جوش شیرین از لباس پاک کنید

شما می توانید به سادگی از این روش برای جذب روغن از لکه کره استفاده کنید. توجه داشته باشید که در نی مورد به کمی زمان نیاز دارید تا پودر روی لکه بماند تا روغن را جذب کند.

برای این روش، علاوه بر نشاسته ذرت یا جوش شیرین، به یک پارچه خشک یا حوله کاغذی، پاک کننده لکه لباسشویی، و یک برس نرم و صاف نیاز دارید.

برای شروع باید تا جایی که ممکن است لکه را پاک کنید.

مقدار زیادی نشاسته ذرت یا جوش شیرین را روی محل بپاشید تا روغنش جذب شود و به از بین بردن لکه کمک کند. سپس اجازه دهید پودر حداقل 15 دقیقه روی لکه بماند. سپس آن را با یک برس نرم پاک کنید. با استفاده از یک محصول لکه بر پایه مواد حلال، لکه را پیش درمان کنید. دستورالعمل های برچسب شست و شوی لباس را دنبال کنید و مطمئن شوید که محصول برای نوع پارچه شما مناسب است. در این موضوع بسیار ایده آل است که ابتدا آن را در یک نقطه نامحسوس تست کنید. اگر از کیت خشک‌شویی خانگی استفاده می‌کنید، قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک‌کن، لکه را با لکه‌بر ارائه شده درمان کنید.

نکته مهم بعدی این است که سعی کنید پارچه را طبق معمول با گرمترین آب توصیه شده در برچسب مراقبت از پارچه بشویید. (یا دستورالعمل های کیت خشک شویی خانگی خود را دنبال کنید.)

بعد از شستشو، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. تا زمانی که مطمئن نشدید که لکه از بین رفته است، پارچه را خشک نکنید، زیرا حرارت زیاد می تواند به طور دائم لکه روغنی ایجاد کند. بهتر است اجازه دهید پارچه پس از شستشو در هوا خشک شود زیرا لکه های کره روی پارچه خیس به سختی دیده می شود.

اگر لکه بعد از شستشو از بین نرفت، هر مرحله را مجددا تکرار کنید.

دیگر نکته مهم در این موضوع آن است که این روش همچنین برای از بین بردن لکه های کره از روی فرش و اثاثه یا لوازم داخلی منزل نیز کار می کند. شما می توانید به سادگی جوش شیرین، نشاسته ذرت یا پودر تالک را به لکه اضافه کنید، سپس به جای لکه بر لباسشویی از یک حلال تمیز کننده خشک استفاده کنید. محل را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا زمانی که لکه دیگر به پارچه منتقل نشود. پس از درمان در هوا خشک شود.

لکه کره را با مایع ظرفشویی از روی لباس پاک کنید

استفاده از پودر جاذب بهترین راه برای از بین بردن کامل لکه است، اما زمانی که وقت ندارید لکه را به طور کامل تمیز کنید، می‌توان از مایع ظرفشویی به‌صورت کمی استفاده کرد.

برای این روش به یک دستمال یا دستمال کاغذی تمیز و خشک، یک مایع ظرفشویی ضد چربی، یک مسواک قدیمی و آب گرم نیاز دارید.

برای شروع باید لکه کره را با یک پارچه تمیز و خشک یا حوله کاغذی بمالید.

سپس مایع ظرفشویی را به لکه اضافه کنید تا کاملاً پوشانده شود. بگذارید مایع ظرفشویی به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند تا بتواند عمل کند.

در ادامه مقداری آب گرم روی مایع ظرفشویی بریزید و به آرامی با انگشتان خود یا یک مسواک نرم و قدیمی روی لکه بمالید.

در نهایت لباس را طبق معمول در گرمترین میزان آبی که برچسب مراقبت اجازه می دهد بشویید، سپس در هوا خشک کنید.

در انتهای این ترفند نیاز است که بررسی کنید که آیا لکه از بین رفته است یا خیر. اگر نه، در صورت لزوم تمامی مراحل را به دقت تکرار کنید.

پیشنهاد می کنیم برای خرید ست لباس اسپرت و راحتی حتما سری به محصولات موجود در وبسایت ژیلمو بزنید.

نکات مهم برای از بین بردن لکه های کره از لباس

  • اگر لکه بر ندارید، از مواد شوینده مایع سنگین استفاده کنید که حاوی آنزیم های کافی برای تجزیه روغن است، مانند تاید یا پرسیل.
  • برای درمان پارچه های ظریف از روش نشاسته ذرت، پودر تالک یا جوش شیرین استفاده کنید. پودر را روی لکه بمالید، اما اجازه دهید چند ساعت بماند و سپس آن را به آرامی پاک کنید و در یک چرخه ظریف با آب سرد بشویید.
  • برای پاک کردن لکه از روی فرش و اثاثه یا لوازم داخلی از یک دستگاه استخراج کثیفی کوچک دستی استفاده کنید. استخراج به پارچه و الیاف کمک می‌کند تا سریع‌تر خشک شوند، که همین موضوع به حداقل رساندن مشکلات خشک شدن شما کمک می‌کند.
  • اگر پارچه باید خشک‌شویی شود، می‌توانید نشاسته ذرت، پودر تالک یا جوش شیرین را قبل از رفتن به یک تمیزکننده حرفه‌ای در اسرع وقت روی لکه بمالید.
  • شما همچنین می توانید از کیت خشکشویی خانگی استفاده کنید، اگرچه آنها همیشه روی لکه های روغنی موثر نیستند.

سخن پایانی

کره در قالب یک چربی می تواند لکه های جدا ناشدنی روی لباستان خلق کنند که عدم رسیدگی به موقع آن می تواند باعث شود لباس مورد علاقتان دیگر قابل استفاده نباشد. روش ها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه دادیم برای هرچه بهتر و دقیقتر تمیز کردن لباستان مورد استفاده قرار می گیرد و دانستن آن می تواند جان دوباره ای به البسه شما بدهد. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد به شما در بازپروری و تمیز کردن لباس های لکه دار شده به واسطه کره کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام