معرفی لباس بادی و کاربرد آن

نوشته تحریریه ژیلمو

5 اسفند 1401

مد و استایل

0 نظر

معرفی لباس بادی و کاربرد آن

به طور کلی استفاده از لباس های امروزه بسیار فراگیر تر از گذشته است و می تواند انواع لباس های بادی را در کمد لباس هر شخصی پیدا کرد. اما خب شاید هیچ موقع به این موضوع فکر نکرده باشید که این لباس جذاب که در طرح های متنوع و مختلفی عرضه می شود برای چه استفاده ای مناسب است و باید آن را با چه استایل هایی ست کرد.

امروز در ژیلمو در کنار شما هستیم تا با هم به همه این سوال ها پاسخ دهیم.

با ما همراه باشید.

بادی ها چگونه به وجود آمدند؟

راستش را بخواهید، چیزی که ما می دانیم این است که لباس بادی به عنوان یک قلم لباس سنتی شناخته شده است که در رقص ها به خصوص باله استفاده می شده است.

در واقع لباس بادی یک پیشرفت تراز اول در صنعت مد بود. در سال 1950 توسط طراح مد کلر مک کاردل در ایالات متحده ارائه شد. بادی در ابتدا به عنوان بلوز یا تی شرت پوشیده می شد. اولین لباس بادی شناخته شده توسط بتی پیج در دهه 1950 پوشیده شد، و یک لباس برای علامت تجاری از خرگوش های هیو هفنر از دهه 1960، و همچنین زن شگفت انگیز در مجموعه انیمیشنی Super Friends و سریال تلویزیونی لیندا کارتر بود.

افراد زیادی در صنعت مد کمک کردند که این لباس به یک آیتم مد برای مردان، زنان و حتی نوجوانان، نوجوانان و بزرگسالان جوان/دانشگاهی در دهه 1980 تا اواسط دهه 1990 تبدیل شود.

بادی ها به عنوان تاپ مخصوصا با شلوار جین فاق بلند و همچنین با شلوارک و دامن معمولی و مجلسی. پس از دوره ای کوتها، دوباره به عنوان عنصر اصلی فرم دادن به لباس زیر  ظاهر شد و در دهه 2010 دوباره به‌عنوان یک لباس بدن بلوز، مدل آستین کلاه‌دار و یقه‌پوش کلاسیک و همچنین بخشی از لباس شب ظاهر شد.

ما همچنین می دانیم که تا حدود سال 1950 که طراح مد Claire McCardell شروع به استفاده از آنها به عنوان جایگزینی برای بلوز یا تی شرت در کت واک کرد، اما در آن زمان بادی ها در صنعت مد به صورت رایج مورد استفاده قرار نگرفت. چیزی که می‌توانیم به یقین بگوییم این است که اولین لباسی که به‌عنوان «لباس بادی» شناخته می‌شود، در اواسط دهه 1950 توسط بتی پیج پوشیده شد و به سرعت به علامت تجاری زنان خوش‌پوش و شیک تبدیل شد که به مکان‌های مختلف می‌رفتند.

لباس بادی و داستان هایش

یک لباس بادی اساساً دختر عموی شیک پوش تر شومیز ها و تاپ ها به شمار می رود. اما امروزه به جای استفاده از آن برای اجراهای باله در دبستان، تقریباً در طول روز عموم افراد نیز از آن استفاده می کنند. بادی ها در طول سال 2017، تا حدودی به صحنه مد بازگشتند ، عمدتاً به لطف افرادی مانند کیم کارداشیان و دیگر افراد مشهور بود که در تمام تابستان ظاهر لباس بادی را در انظار عمومی وارد سیستم مد روز کردند. یک لباس بادی شامل یک تکه بالا تنه است که از شانه های شما تا فاقتان کشیده می شود. آن‌ها می‌توانند در رنگ‌های تکی اصلی برای پوشیدن در زیر لباس‌ها و ایجاد یک سایه صاف استفاده شوند، یا می‌توانند در طرح‌های پیچیده و زیبا باشند و با شلوار جین یا شلوار های کتان ست شوند تا ظاهری خاص داشته باشند.

هدف اصلی از استفاده از لباس بادی این است که یک لباس بدون درز را به شما ارائه دهد تا بتوانید با راحتی و آسودگی با آن استایل های مختلفی برای خودتان خلق کنید. لباس‌های بادی می‌توانند تنگ یا گشاد باشند و به دلیل کششی که از شانه‌ها تا فاق تا فاق دارند، می‌توانند منحنی‌های بدن شما را به‌عنوان پایه‌ای عالی در آغوش بگیرند تا بتوانید آن را با هر ظاهری ست کنید!

بدون شک شما هم درباره لباس های بادی نظرات مثبتی شنیده اید. مردم همیشه در مورد شگفت‌انگیز بودن لباس‌های بادی صحبت  و آن ها را تحت عنوان «لوازم ضروری کمد لباس مدرن» که سبکی و راحتی را به صورت یکپارچه ارائه می‌دهند، خطاب می کنند.

به طور حتم شما لباس های بادی را در سرتاسر اینترنت دیده‌اید و افراد مشهور و بلاگرهای مد را می‌بینید که لباس های بادی  را می پوشند. اما خب سوال هایی نیز ممکن است مطرح شود! آیا لباس های بدن با مایو یکی هستند؟ چگونه آن را می پوشند؟ آیا با آن لباس زیر می پوشید؟ چگونه در آن به دستشویی می روید؟ می دانیم که سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد که شما را از امتحان یک لباس بادی باز می دارد. امروز، ما تمام پاسخ هایی را که نیاز دارید به شما می دهیم.

لباس بادی چیست

لباس بادی، نوعی لباس یک تکه است که ظاهری شبیه به لباس شنای یک تکه دارد، اما بسته به طرح، پارچه و برش آن عملکرد متفاوتی می تواند داشته باد. قسمت بالایی یک بادی مانند هر تاپ دیگری است که دارای گزینه های بی شماری برای نوع وشکب است (از یک تی شرت کلاسیک، یک بلوز مناسب کار گرفته تا یک شبح یقه جذاب)، در حالی که قسمت پایین یک شورت به هم متصل است که لباس را تکمیل می کند.

 تنه و باسن اکثر لباس‌های بادی با گیره‌هایی در ناحیه فاق برای باز کردن آسان و بدون نیاز به درآوردن کل لباس هنگام رفتن به دستشویی عرضه می‌شوند. متداول‌ترین مدل‌های لباس بادی، بند بند و دارای پوشش کامل بدون خط هستند.

هدف از بادی این است که یک ساپورت و یک لباس بدون درز را به شما ارائه دهد تا بتوانید با راحتی و آسودگی ست های جذاب خلق کنید.

لباس بادی و بایدها و نبایدها

پوشیدن لباس بادی ممکن است برای شما تازگی داشته باشد، اما هیچ چیز پیچیده ای در پوشیدن آن وجود ندارد. به سادگی لباس بادی را بپوشید، سپس قلاب هایش را در فاق ببندید و تمام!!شما آماده هستید! سوال اصلی این است که آیا باید سوتین و شورت را با لباس های بادی بپوشیم؟

پاسخ سریع این است که نه، نیازی نیست این کار را کنید! لباس بادی یک لباس هوشمند است که لباس زیر و تاپ را در یک لباس ترکیب می کند. این لباس برای راحتی ساخته شده است، پارچه اضافی زیر آن اما بعضا ممکن است باعث ناراحتی افراد نیز شود، اما اگر حمایت یا پوشش بیشتری را ترجیح می دهید، همیشه می توانید لباس زیر را با لباس بادی خود بپوشید. این موضوع کاملا به شما بستگی دارد.

برای بادی های تنگ یا بدون پشت، روکش های نوک سینه (خمیری) بهترین جایگزین برای سوتین های متداول است.

چگونه می توانیم یک بادی را را ست کنیم

می توان این گونه گفت بادی ها را می توان به تنهایی به عنوان یک لباس مد روز یا به سادگی به عنوان یک لباس لایه لایه پوشید. همچنین می‌توانید بادی خود را با شلوار جین، دامن، شورت و شلوار کار و اساساً با هر پایین تنه‌ای برای ایجاد یت بی نظیر، مدل دهید.

نکته مهم بعدی این است که لباس های بدن و مایو یکسان نیستند، اما برخی از لباس های بدن از مواد اولیه دوخت مایو ساخته شده اند. کافیست به متریال لباس نگاه کنید تا متوجه شوید که آیا آنها برای شنا مناسب هستند یا خیر، کششی بودن و مقاوم بودن در برابر کلر برای جلوگیری از محو شدن رنگ در این لباس ها بسیار مهم است. این ماده همچنین باید قابلیت تنفس داشته باشد تا پس از استفاده مکرر در آب، بدنه لباس شکل خود را از دست ندهد.

لباس‌های بادی برای حل یک مشکل ساخته شده‌اند، پایان دادن به تا ‌کردن بی‌پایان و دوباره کشیدن لباس ها و شومیز های زنانه.

به واسطه بادی دیگر خبری از چین و چروک های آزار دهنده و پارچه های حجیم در خط کمر شما نیست.

در ثانی لباس های بادی لایه بندی را آسان می کنند. آنها معمولا لباس های سبک و ساده ای هستند، بنابراین می توانید بدون فکر کردن، زیر ژاکت، یا دورس یا سویشرت آن را بپوشید.

نکته بعدی این است که لباس های بادی بسیار چاپلوس هستند! یک لباس بادی خوب بدن شما را با راحتی در آغوش می‌گیرد و در عین حال از منحنی‌های بدن شما به شکلی دقیق ئ صاف حمایت می‌کند. این گونه بگوییم که سعی کنید لباس های بادی را به گونه ای  انتخاب کنید که باعث شود به اندام خود افتخار کنید.

چرا به یک بادی نیاز داریم

برای برخی افراد، لباس بادی فقط یک دردسر به نظر می رسد، اما برای برخی دیگر، آنها راه نجاتی بی نظیر می بینند، این موضوع واقعا بستگی به این دارد که شما می خواهید چه کاری انجام دهید. برای پوشیدن روزمره، لباس بادی مزیت بزرگی نسبت به بلوزها یا تاپ‌های ساده دارد، زیرا خطوط بسیار تیز و صاف به اندام می‌دهند و نمی‌توان آن‌ها را از بین برد، همچنین آن ها لباس های مناسبی  برای شلوار جین که متداول ترین نوع شلوار است به شمار می روند.

این موضوع بدان معنی است که آنها گزینه ای عالی برای زنان حرفه ای هستند که می خواهند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. آنها همچنین برای مناسبت های خاص نیز بسیار محبوب هستند. از آنجایی که لباس‌های بادی معمولاً از اسپندکس یا لایکرا ساخته می‌شوند، سطح بالایی از انعطاف را ارائه می‌دهند، برجستگی‌های شکل بدن را در آغوش می‌گیرند و آن ها را صاف جلوه می دهند. این مساله به این معنی است که برای آن روز خاص مانند یک عروسی، یک مهمانی بزرگ یا حتی یک مصاحبه شغلی، آنها برای آن اعتماد به نفس و تمایز بیشتر عالی هستند.

اندازه مناسب لباس بادی

این قسمت از انتخاب لباس بادی مشکل است زیرا ماهیت لباس های بادی بر پایه این است که قرار است تنگ باشند در واقعیت با ماهیت تنگ بودن است که آنها کار و وظیفه خود را انجام می دهند. اما این موضوع به آن معنا نیست که خریدن یک بادی که در واقع برای شما بسیار کوچک است گزینه خرید ایده آلیست!! شما در حالی که فکر می کنید که احساس تنگی بادی مورد نظر به این دلیل است که لباس کار خود را به بهترین شکل ممکن می کند، لباس ممکن است از فشار بیش از حد حتی پاره شود.

 به علاوه، این یک افسانه در مد است که باید سایز بادی را از آنچه که معمولا می پوشید کوچکتر انتخاب کنید. شما واقعاً نیازی به انجام این کار ندارید، زیرا این کار فقط منجر به برآمدگی‌های زشت و نیشگون گرفتن دردناک می‌شود که هیچ‌کس قطا آن ها را نمی‌خواهد.

 در عوض، شما فقط فقط باید همان اندازه ای را که معمولا می پوشید در خرید بادی ها انتخاب کنید. اگر کمی درباره اندازه شک دارید، توصیه می‌کنیم سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید تا از برآمدگی و نیشگون گرفتن بادی خیلی تنگ جلوگیری کنید.

جوراب بادی چیست

در کنار لباس‌های بادی، جوراب‌هایی بادی نیز وجود دارند که شبیه لباس بادی هستند، اما لزوما با آن ها یکسان نیستند. گیج شدن  در این موضوع بیار آسان است، به همین دلیل است که ما آن را در این مقاله قرار دادیم. جوراب بادی بدن شما را از گردن تا انگشتان پا می پوشاند و با آستین و پاها همراه است. برخی از مواد مشابه و کنترل‌کننده‌ای ساخته شده‌اند که برای ورزش و یوگا محبوب هستند، و برخی دیگر که شفاف و توری هستند، طراحی شده‌اند تا در اتاق خواب زیبا به نظر برسند.

شست و شوی لباس بادی

نگرانی بزرگ دیگر این است که چند بار یک لباس بادی باید شسته شود تا مطمئن شوید که تمام قدرت کنترل خود را حفظ می کند.

دستورالعمل های شستشوی هر لباس بسته به اینکه از چه چیزی ساخته شده و سطح جزئیات آن چیست متفاوت است، بنابراین همیشه مهم است که برچسب های شست و شو را بخوانید و دستورالعمل های آن را را دنبال کنید. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، بادی هایی که از مواد ظریف مانند توری یا مواد جوراب ساق بلند ساخته شده اند، باید با دست شسته شوند، در حالی که آنهایی که مستحکم تر هستند در مواقعی که لکه های مختلف مانند لکه روغن روی آن نیاز به پاک شدن دارند، با شستن معمولی شما در زمانی که کثیف می شوند، کاملاً مناسب هستند.

برای مدت طولانی، لباس بادی یک نوع لباس زیر فوق العاده نازک بود راهی برای نشان دادن هیکل کاملاً حجاری شده آنها. اکنون در کتگوری لباس‌های بدن و لباس‌های مد روز قرار می گیرند تا به هر زنی که آن‌ها را می‌پوشد، اعتماد به نفس لازم برای پوشیدن هر چیزی را، صرف نظر از اندامشان بدهد.

لباس بادی و تاثیر بر سلامتی

همانطور که اشاره شد لباس‌های بادی درهمه جا هستند، از تن افراد مشهوری مانند کندال جنرگرفته تا روی قفسه‌ها در مغازه‌ها و بوتیک‌های مورد علاقه ما، و در کمدهای لباس مردم. بسیاری از زنان از بیرون رفتن از خانه بدون پوشیدن بادی خودداری می‌کنند ، زیرا دوست دارند نواحی مانند شکم و کمر را تخت تر نمایش دهند.

اما قبل از خرید یک لباس بادی برای زیباتر کردن همه آن لباس‌های تعطیلاتی، یک نکته را باید در مورد لباس‌های بادی بدانید، آن‌ها در واقع می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

دکتر لیزا اش، مدیر پزشکی Be Well Medical Group می‌گوید: «فشاری که با پوشیدن لباس بدن وارد می‌شود می‌تواند منجر به GERD (رفلاکس اسید) شود یا می‌تواند علائم را در فردی که مبتلا به ریفلاکس است با فشار دادن اسید معده به مری تشدید کند. همچنین می‌تواند با فشار بر مثانه منجر به بی‌اختیاری استرسی شود.

دکتر اش می‌گوید که برای ایمن بودن، زنان باید پوشیدن لباس‌های بادی خود را به بیش از 4 تا 6 ساعت در هر بار محدود کنند و از استراحت منظم در هر سری اطمینان حاصل کنند. اگرچه بعید است که لباس‌های بادی باعث مشکلات سلامتی طولانی‌مدت شوند، اما همیشه مهم است که وقتی بدنتان می‌خواهد چیزی را به شما بگوید به آن گوش دهید، حتی اگر این به معنای کنار گذاشتن لباس‌های بادی باشد.

در پایان نیز دکتر اش می‌گوید: «اگر فردی شروع به تجربه علائم درد شکم، رفلاکس اسید یا علائم ادراری کرد، باید از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کند.

سخن پایانی

لباس بادی می تواند گزینه فوق العاده ای برای کم روزمره لباس شما باشد تا با پوشیدن آن اندامی صاف و صیقلی داشته باشید، از سوی دیگر اهمیت استفاده و شست و شوی صحیح این لباس ها بر هیچ کس پوشیده نیست، امیدواریم در این مقاله کمی بیشتر شما را با این لباس محبوب آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام