هر چیزی که باید از روبرتو کاوالی بدانید

نوشته تحریریه ژیلمو

28 اردیبهشت 1403

مد و استایل

0 نظر

هر چیزی که باید از روبرتو کاوالی بدانید

روبرتو کاوالی به عنوان یک برند و شخص تاثیر گذار در صنعت مد و پوشاک یک نام ماندگار در این عرصه به شمار می آید. به طور حتم شما نیز تا به امروز نام این برند محبوب  و لاکچری ایتالیایی را بارها شنیده اید و شاید جالب به نظر بیاید تا کمی پا به گذشته بگذاریم و تمام چیز هایی که درباره این فرد و برندی بزرگی که با نام خودش خلق کرده نیاز است بدانیم را کند و کاو کنیم.

با مجله ژیلمو همراه باشید تا با هم بررسی کنیم و ببینیم که روبرتو کاوالی که بود و چه دستاورد هایی با خود به مردم جهان ارائه داد.

روبرتو کاوالی

پادشاه افراط، روبرتو کاوالی، اولین مجموعه لباس های چرمی چاپ شده خود را در سال 1970 به نمایش عموم گذاشت و از آن زمان امپراتوری خود را ایجاد کرده است. ظرافت های عجیب و غریب، چاپ های وحشی و زرق و برق غیرمعمول ذات هر مجموعه ای از کاولی است و برش های اغوا کننده او برای همه از جنیفر لوپز گرفته تا ویکتوریا بکهام درام فرش قرمز را فراهم کرده است.

سبک زندگی مجلل کاوالی که اغلب در محاصره زنان زیبا دیده می شود، ممکن است باعث شود مردم او را به عنوان یک لوتاریوی ایتالیایی کهن الگو در نظر بگیرند، با این حال این طراح بیش از 30 سال است که با خوشحالی ازدواج کرده است. املاک فوق‌العاده او در توسکانی (کامل با استخر و تاکستان)، اسب‌های  و مجموعه عظیمی از اسباب‌بازی‌ها (فراری، یک هلیکوپتر و یک قایق بادبانی بنفش 138 فوتی) اطمینان حاصل کنید که او مظهر ولخرجی است که می فروشد.

روبرتو کاوالی در 15 نوامبر 1940 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. استعداد هنری در خانواده او وجود داشت زیرا پدربزرگش نقاش مشهور امپرسیونیست و مادرش خیاط بود. او در کودکی لکنت داشت، که همانطور که بعداً به کالین مک داول گفت با افزایش اعتماد به نفس و شیفتگی تازه به دختران درمان شد.

کاوالی در حالی که در سال 1957 در آکادمی هنر فلورانس تحصیل می کرد، تصمیم گرفت هنرمند نشود، به جای آن با به کار بردن تکنیک های نقاشی روی منسوجات به روش هایی که قبلاً انجام نشده بود، مسیر جدیدی را آزمایش کرد. او بعداً در این باره گفت: «رویای من، شاید به خاطر خانواده‌ام، این بود که نقاش شوم. اما من در یک لحظه مسیر منسوجات را انتخاب کردم و از پارچه‌ها به سمت مد رفتم».

داستان کاوالی پس از ازدواجش

روبرتو در سال 1964 با همسر اولش سیلوانلا جیانونی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. او در سال 2011 به گفت: “من با دختری آشنا شدم، اولین دختری که دوستش داشتم و با اولین پولی که به دست آوردم با او ازدواج کردم.” نه ماه و ده روز بعد صاحب اولین دخترم شدم! سیلوانلا و روبرتو پس از 10 سال زندگی مشترک در سال 1974 از هم جدا شدند.

در سال 1970، روبرتو کاوالی تولید انقلابی خود را برای اولین بار در اولین مجموعه خود به نمایش گذاشت. او گفت: “من این ایده را داشتم که روی چرم چاپ کنم. من از پوست دستکش یک کارخانه دباغی فرانسوی استفاده کردم و وقتی شروع به چاپ کردم، دیدم که می توان لباس های شب را با چرم به شکلی غیر قابل باور طراحی کرد.” او پس از ثبت اختراع روش چاپ چرم خود، از دیگر خانه های طراحی از جمله هرمس و پیر کاردین سفارش دریافت کرد.

کاوالی اولین بوتیک خود را در سال 1972 در سنت تروپه افتتاح و در ادامه پتانسیل دهکده ماهیگیری را نیز به عنوان مقصدی مطلوب برای نخبگان مد پیش بینی کرد.

زیبایی شناسی غنی ای که روبرتو ابداع کرده بود با مدهای مینیمالیست و ساختار شکن ارائه شده توسط موج جدید طراحان ژاپنی و بلژیکی در اواسط تا اواخر دهه 1980 مطابقت نداشت. در نتیجه، تجارت او کمی آرام‌تر شد و روبرتو روی زندگی خانوادگی تمرکز کرد و با ملکه زیبایی اوا اینیرنر ازدواج کرد و سه فرزند دیگر حاصل این ازدواج بودند. اوا مدیر خلاقیت مجموعه روبرتو کاوالی شد و از آن زمان این زوج با هم کار کردند.

زندگی حرفه ای کاوالی در آغاز دهه نود وارد مرحله جدید هیجان انگیزی شد. او با استفاده از تکنیک‌های هنری روی جین، اولین شلوار جین چاپی خود را در سال 1988 ارائه کرد، اولین شلوار جین شن‌بلاست شده را در مجموعه پاییز/زمستان 1994 خود به نمایش گذاشت و با Lycra برای اختراع شلوار جین کششی در سال 1995 همکاری کرد. این نوآوری‌ها در فناوری نساجی در نتیجه محبوبیت خود را افزایش دادند. و بازار جین را به طور چشمگیری متنوع کرده اند.

روبرتو کاوالی با تایید وضعیت خود به عنوان یک پیشگام در دنیای جین، جین کاوالی (که بعداً به جاست کاوالی تغییر نام داد) را در سال 2000 راه اندازی کرد.

در دسامبر 2004 کاوالی از “Wild: Fashion Untamed” در موسسه لباس موزه متروپولیتن در نیویورک حمایت مالی کرد، نمایشگاهی که شیفتگی انسان به پوست حیوانات و ارجاعات حیوانات به لباس در طول تاریخ را بررسی می کرد. روبرتو در سال 2011 به رسانه ها گفت: “واقعاً من عاشق استفاده از چاپ حیوانی نیستم، من هر چیزی را که در طبیعت است دوست دارم.”

کاوالی در گذر زمان

در سال 2007 بود که این طراح با برخی از هنرمندان زن برجسته صنعت موسیقی همکاری کرد. کریستینا آگیلرا و جنیفر لوپز هر دو از این طراح خواستند تا برای کنسرت های بزرگشان لباس طراحی کند، این در حالی بود که اسپایس گرلز یک کمد لباس سفارشی کاوالی برای تور جهانی خود استفاده کرده بود.

در ادامه فعالیت های کاوالی او فرصت دیگری برای همکاری در جولای 2008 به وجود آمد، زیرا خانه کاوالی یک بطری کوکای رژیمی با نسخه محدود طراحی کرد.

در سال 2009 کاوالی در نمایش مارتا استوارت ظاهر شد و برای اولین بار در مورد تمایل به موفقیت در دنیای عکاسی صحبت کرد. او در آن نمایش به این موضوع اشاره کرد که رویایشدر آینده نزدیک این است که یک نمایشگاه بزرگ ایجاد کد که عکس‌هایش را از آفریقا و دیگر مکان‌های عجیب و غریب به نمایش بگذارد.

در ادامه کاوالی 40 سال فعالیت خود را در سال 2010 جشن گرفت. دلیل این جشن آن بود که این شرکت به عنوان برند شماره یک مد زنانه در فهرست وضعیت برند لوکس معرفی شد  و یک مهمانی مجلل پاریسی با حضور هایدی کلوم، کایلی مینوگ، نائومی کمپبل و تیلور سویفت برگذار کرد.

در مارس 2012 شریل کول با پوشیدن لباسی سفارشی برای اجرای برنامه تلویزیونی بریتانیایی The Voice، به جدیدترین نماد هنری زنده کاوالی تبدیل شد. طراح این لباس بعد ها این گونه گفت که: “شریل یک زن عالی، قوی، با اعتماد به نفس و جذاب است. و ما از امضای Cavalli Fantasia و چاپ پلنگی برای ایجاد لباسی جذاب برای او استفاده کردیم.”

اکتبر 2012 شاهد راه اندازی دومین خط تولید لباس های خیابان کاوالی بودیم و این بار برای استرالیا برنامه های ویژه ای چیده شده بود. جالب است بدانید که جورجیا می جگر نیز به عنوان چهره عطرهای جاست کاوالی از مارس 2013 تایید شد.

کاوالی با 71 سال سن، با وجود تمام دستاوردهایی که به دست آورده، تمایلی به بازنشستگی ندارد. او در سال 2011 به رسانه ها اینگونه گفت: “خب، گاهی اوقات وقتی کاملا خسته هستم با خودم می گویم که شاید باید بازنشسته شوم، اما در قبال طرفدارانم احساس مسئولیت زیادی می کنم. آنها انتظار زیادی از من دارند و در عین حال مد بخشی از DNA من می باشد که هرگز نمی توانستم بدون آن زندگی کنم. “

درباره برند کاوالی

Roberto Cavalli S.p.A یک شرکت مد لوکس ایتالیایی است که توسط طراح معروف روبرتو کاوالی در عثماننورو، فلورانس، در طول دهه 1970 تاسیس شد. این برند معروف که به‌خاطر طرح‌های حیوانی روی چرم و منسوجات شناخته می‌شود، لباس‌های مد روز، لباس‌های شب، و لوازم جانبی از جمله کیف‌های دستی، عینک های مختلف، ساعت، کفش، عطر و جواهرات تولید و به بازار عرضه می‌کند. این شرکت همچنین در پروژه های طراحی داخلی ساختمان ها و هتل های سطح بالا نیز مشارکت دارد.

در سال 2015، صندوق سرمایه گذاری ایتالیایی Clessidra SGR 90 درصدی از سهام روبرتو کاوالی را برای راه اندازی مجدد شرکت به دست آورد. جیان جاکومو فراریس مدیر عامل شرکت و فائوستو پوگلیسی مدیر بخش خلاقیت این برند است.

تاریخ و تاسیس برند کاوالی

روبرتو کاوالی در Accademia di Belle Arti di Firenze (آکادمی هنرهای زیبای فلورانس) تحصیل کرد. پدربزرگ او نقاش گروه Macchiaioli بود. روبرتو با شروع در دهه 1960 از چاپخانه ابریشم خود، شروع به استفاده از تکنیک نقاشی جدید در لباس های تازه مد شده کرد که بعدها به تکنیک های رنگرزی لباس منجر شد. او آزمایشات خود را در زمینه مواد در دهه 1970 گسترش داد و عمدتاً روی چرم تمرکز کرد.

در سال 1970، اولین مجموعه روبرتو در پاریس، طرح‌های تکه‌کاری چرمی را که با همکاری ماریو والنتینو خلق شده بود، به نمایش گذاشت. در سال 1972، او طرح‌های تکه‌کاری روی شلوار جین را در اولین نمایش مجموعه باند زنانه روبرتو کاوالی در Palazzo Pitti در فلورانس ارائه کرد که در آن زمان یک رویداد پرت-آ-پورتر بود. در آن زمان کار او بسیاری از برچسب های مد بین المللی از جمله Hermès، Pierre Cardin، Krizia و Emilio Pucci را به خود جلب کرد.

گسترش برند کاوالی

مجموعه 1994 از برند کاوالی در هفته مد میلان، نقوش ببر و حیات وحش را به شلوار جین، لباس های چاپ شده، خز دوزی شده و لباس های بلند ارائه داد. چاپ حیوانی که این برند در این مراسم ارائه داد، عنصر متمایز آن ها بود. پس از آن، این خانه مد پیشگام معرفی جین های شن و ماسه ای بود و اولین کسی بود که شلوار جین کشدار Lycra را به نمایش گذاشت. بعد از این اتفاق ها اولین بوتیک تک برند روبرتو کاوالی در سال 1996 در ونیز افتتاح شد. در پایان سال 2001، این برند توانسته بود در بیش از 30 کشور از جمله بازارهای ایالات متحده، آسیا و روسیه دفتر های خود را تاسیس شده ببیند.

گروه Marcolin در سال 1998 شروع به توسعه و توزیع عینک‌های آفتابی و فریم ‌های نوری Roberto Cavalli و Just Cavalli کرد. در سال 2002 این شرکت با Sector برای طراحی 6 خط ساعت کاوالی همکاری کرد که خود این موضوع 3.9 میلیون یورو درآمد داشت.

جالب است بدانید که باشگاه Just Cavalli در همان سال در میلان افتتاح شد. در نهایت نیز در سال 2007، روبرتو کاوالی اولین برند مد ایتالیایی بود که مجموعه‌ای محدود برای خرده‌فروشی فست مد H&M را ایجاد کرد.

در سال 2012، بخش طراحی داخلی جدید روبرتو کاوالی هوم در نمایشگاه تجاری Salone del Mobile شروع به کار کرد.

در آن زمان قراردادهای مجوز جدید با گروه OTB رنزو روسو برای عطرهای Just Cavalli و Coty Inc  برای Roberto Cavalli و Just Cavalli امضا شد و این شرکت سال 2014 را با درآمد 210 میلیون یورویی و ضرر 12 میلیون یورویی به پایان رساند.

تغییر مالکیت

در سال 2015، صندوق سرمایه گذاری خصوصی ایتالیا Clessidra SGR 90 درصدی از سهام روبرتو کاوالی را با برخی شرکای جزئی دیگر از جمله L-GAM، Chow Tai Fook Enterprises و خود روبرتو کاوالی به دست آورد. جیان جیاکومو فراریس، رئیس سابق ورساچه که در جولای 2016 به عنوان مدیرعامل انتخاب شد، یک طرح سازماندهی مجدد را برای منطقی کردن عملیات تولید، تدارکات و هزینه خرده فروشی آغاز کرد. دفتر مرکزی میلان بسته شد و به کارخانه عثماننورو منتقل شد، همچنین تولید خطوط مردانه، کودکان و لباس‌های زیر به داخل کشور بازگردانده شد.

در آن زمان تمرکز این گروه بر روی اکسسوری‌ها، کلکسیون‌های پیش‌آپورتر زنانه و کلکسیون‌های مردانه بود.

در ماه می 2017، پس از جدایی پیتر دونداس، که از سال 2015 این نقش را پوشش می داد، این شرکت پل سرریج را به عنوان مدیر خلاقیت جدید منصوب کرد. بعد از این اتفاق Surridge اولین مجموعه بهار/تابستان 2018 خود را برای روبرتو کاوالی در نمایش مد Milano Moda Donna ارائه کرد.

همکاری اخیر کاوالی با توسعه دهنده املاک و مستغلات DAMAC Properties مستقر در دبی منجر به ساخت ویلاهای جدید کاوالی در خاورمیانه شد که این موضوع قدمی جدید در تاریخ این برند به شمار می آید.

در سال 2019، این شرکت با مشکلات مالی مواجه بود. کاوالی فروشگاه های خود را در ایالات متحده بست و به انحلال عملیات خود در آمریکای شمالی پرداخت. در 28 نوامبر 2019، حسین سجوانی، رئیس DAMAC، این شرکت را از طریق شرکت سرمایه گذاری خصوصی Vision Investments خریداری کرد. این شرکت تجارت الکترونیک خود را عمدتاً در نتیجه همه گیری COVID-19 افزایش داد و فروشگاه های فیزیکی خود را در اروپا، خاورمیانه و آسیا حفظ کرد. در نهایت نیز سال 2020، این شرکت اعلام کرد که دفتر مرکزی تاریخی خود را از سستو فیورنتینو به میلان منتقل خواهد کرد.

در سال 2022، حسین ساجوانی از داماک، زمینی به ارزش 120 میلیون دلار در میامی در محل مجتمع مسکونی فروپاشیده Surfside خرید تا یک بخش املاک و مستغلات راه اندازی کند.

برندها و خطوط تولید

خطوط تولید گروه کاوالی عبارتند از:

Roberto Cavalli: مجموعه تاریخی لباس شب. لباس های عصر جدید، پوشاک و لوازم جانبی روزمره، از جمله کفش، کیف دستی، کالاهای چرمی و جواهرات را معرفی کرد.

Just Cavalli: در سال 1998 راه اندازی شد. با صدور مجوز OTB رنزو روسو از سال 2011 توسعه و توزیع شد.

Class Cavalli: لباس‌های بیشتر برای زنان و مردان، که از سال 2015 توسط شرکت صدور مجوز Swinger International توزیع می‌شود.

Roberto Cavalli Junior: تولید داخل، برای پسران و دختران 1 تا 16 سال ساخته شده است.

Roberto Cavalli Home: به طور رسمی در سال 2012 در نمایشگاه تجاری Salone del Mobile di Milano راه اندازی شد، مجموعه های داخلی  این لاین با همکاری شرکای Made in Italy توسعه یافته اند. از جمله: JC Passion Srl برای خط مبلمان. Industrie Emiliana Parati SpA برای کاغذ دیواری; Gruppo Ceramiche Ricchetti SpA برای کاشی. Caleffi SpA برای منسوجات خانگی. Arnolfo di Cambio – Compagnia del Cristallo Srl برای l’Art de La Table و La Murrina برای لامپ ها و لوازم جانبی ساخته شده با عینک Made in Murano.

توزیع تولیدات کاوالی

اولین بوتیک برند روبرتو کاوالی در سال 1996 در ونیز افتتاح شد، پس از آن بوتیک مستقر در میلان در via della Spiga در سال 2000 و فروشگاه های جدیدی در رم و فلورانس افتتاح شد. این گروه در حال حاضر شبکه ای متشکل از 59 فروشگاه مستقیم و 29 فروشگاه صاحب امتیاز در سراسر جهان را اداره می کند.

اگر به دنبال 16 استایل مناسب برای پوشیدن با کفش کانورس هستید، مجله ژیلمو جایی است که می توانید محتوای مربوط به آن را پیدا کنید.

سخن پایانی

روبرتو کاوالی را می توان از آن دسته اسامی در تاریخ صنعت مد قرار داد که یک موج متفاوتی از نحوه طراحی لباس وارد این عرصه کردند و با خلاقیت های خود و کمپانی زیر نظرشان دنیا را به تحسین کردنشان وادار کردند. در این مقاله از مجله ژیلمو سعی کردیم تا شما را بیشتر با این نام ایتالیایی آشنا کنیم به امید این که اطلاعاتتان درباره کاوالی و برند معروفش بیشتر از پیش شده باشد. امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام