آموزش نگهداری صحیح از کت خز

نوشته تحریریه ژیلمو

3 دی 1402

سبک زندگی

0 نظر

آموزش نگهداری صحیح از کت خز

تمیز کردن و به طور کلی تمیز نگه داشتن کت خز همیشه یکی از چالش برانگیز ترین مسائل برای افراد مختلف بوده است، به همین دلیل شاید بهتر باشد آن را به متخصصان این امر بسپارید. اما خب برخی نکات تمیز کردن و نگه داری بعضا می توانند به شما در نگهداری صحیح و طولانی تر کت خزتان کمک کند، در این مقاله از مجله ژیلمو با شما هستیم تا با هم بررسی کنیم و ببینیم که چگونه میتوان کت خز را به بهترین شکل نگهداری کرد.

 با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه های کت خز

 برای از بین بردن لکه های یک کت خز طبیعی، نباید کت خود را در ماشین لباسشویی خانگی بیندازید. اگر لکه تازه ای روی کت خزتان به وجود آمده است، می توانید به سرعت کت را با یک پارچه تمیز کمی لکه گیری کنید، سپس از پارچه تمیز دیگری که کمی مرطوب است استفاده کرده تا به آرامی لکه را پاک کنید. در آخر اجازه دهید کت خز در هوای آزاد خشک شود. مطمئن شوید که هرگز از لکه بر یا مواد شوینده روی کت های خز استفاده نکنید.

خز واقعی به دلیل داشتن روغن های طبیعی بسیار راحت و گرم اس. این همان چیزی است که آن درخشندگی موجود در فرم لباس را حفظ می کند که مطمئنا شما نیز آن را خیلی دوست دارید! با این حال، همانطور که کت به مرور زمان دچار گرد و غبار و کثیفی می شود، روغن ها شروع به جذب همه چیز می کنند. این بدان معنی است که دیگر روغن ها نمی توانند کت را بکر و صیقلی نگه دارد. وقتی این گرد و غبار و کثیفی به مرور زمان جمع می‌شود، الیاف طبیعی را از بین می‌برد که منجر به بوجود آمدن یک کت خز کسل‌کننده و ناسالم می‌شود که هیچ‌کس آن را دوست ندارد.

چه زمانی کت خز خود را تمیز کنیم؟

هر کت خز به خصوص آنهایی که از خزهای طبیعی تشکیل شده اند، باید حداقل یک یا دو بار در سال به طور حرفه ای تمیز شوند. توصیه می شود این کار را در تابستان و زمانی که کت ها دیگر استفاده نمی شوند انجام دهید. با این حال، اگر موهای کت خز شما به دلیل استفاده بیش از حد در فصل زمستان لک و کثیف شد، هر 6 ماه یک بار آن را تمیز کنید تا کیفیت و درخشندگی خود را حفظ کند! همانطور که گفتیم شست و شوی صحیح این لباس تخصص افرادی است که می دانند چگونه باید با الیاف خز برخورد کرد تا فرم خود را حفظ کنند، پس پیشنهاد ما به طور حتم تحویل دادن کت به خشکشویی های معتبر و حرفه ای می باشد.

محافظت کت خز در برابر گرد و غبار و خاک

مردم معمولاً محبوب ترین کت های خز خود را در ماه های گرم تابستان نمی پوشند. به همین دلیل ضروری است که از یک کیسه 100% پنبه ای برای نگهداری کت های خز خود استفاده کنید. کیسه های پنبه ای از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی روی کت ها جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که هرگز از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید زیرا کت شما نیاز به گردش هوا دارد تا خشک نشود و ترک نخورد. کیسه های پلاستیکی درخشش و درخشندگی طبیعی کت های خز را از بین می برند.

علاوه بر این، هرگز کت خز را در کمد یا صندوقچه ای که از چوب سرو ساخته شده است نگهداری نکنید. روغن های چوب سرو رطوبت را از خز بیرون می کشند و این موضوع باعث ضعیف شدن کیفیت کت می شود. پس حتما سعی کنید تا درباره محیط نگهداری کت خز مورد علاقتان تجدید نظر کنید تا شرایط بهتری برای لباس مورد علاقتان به وجود بیاید.

پیشنهاد ما به شما فراهم کردن محیطی مناسب برای تمام لباس هایتان است تا علاوه بر کت خز لباس های محبوب دیگرتان مانند بافت یقه رومی جذابی که به تازگی تهیه کرده اید نیز در فضایی مناسب تا شروع فصول سرد استراحت کنند.

از بین بردن رطوبت اضافی

اگر در باران یا برف در کت خز خود گرفتار شوید چه می کنید؟ پاسخ بسیار ساده است، شم باید به سادگی کت خز را تکان دهید و تا جایی که می توانید آب را از آن خارج کنید، سپس کت را آویزان کرده تا در اتاقی با تهویه مناسب که دارای گردش هوا باشد، کاملا خشک شود.

نکته مهم درباره این موضوع آن است که از سشوار یا هر نوع حرارت مستقیم روی خز استفاده نکنید. پس از خشک شدن خز، برای اینکه کت پف کند، آن را دوباره تکان دهید.

مهم است که خز را بدون داشتن تجهیزات مناسب شانه نزنید. می توانید مواد را با دستان خود شانه کنید تا زمانی که تجهیزات مناسب برای شانه کت خود را به دست آورید.

با این حال، اگر کت خز شما کاملاً با آب خیس شد، در موارد ناگوار، باید در اسرع وقت آن را نزد یک تمیزکننده حرفه ای ببرید. به این ترتیب، کت خز شما را می توان به درستی و به کارآمدترین روش درمان کرد تا از چروکیدگی جلوگیری شود و کت به نظر جدید بماند.

جلوگیری از مات شدن و خرد شدن

به یاد داشته باشید، وصل کردن جواهراتی مانند سنجاق سینه به کت خود می تواند کت خز را مات کند. هنگامی که کت خز خود را می پوشید، هرگز از کیف شانه برای مدت زمان ثابت استفاده نکنید. پوشیدن کیف شانه ای می تواند خز را از بین ببرد و لکه ای طاس بر روی لباس به جا بگذارد که این موضوع به هیچ عنوان زیبا نیست.

به خاطر داشته باشید، زمانی که برای مدت طولانی نشسته اید، حتما کت خز خود را در بیاورید تا خز له نشود. شما می توانید سعی کنید کت خود را بردارید و از آن مانند یک پتو روی پاهای خود بیاندازید تا کیفیت و فرم آن تغییر نکند، یا آن را روی شانه های خود بیاندازید تا علاوه بر حفظ فرم، گرمای متوسطی نیز به بدنتان منتقل کند. حتی می توانید کت خز خود را روی پشتی صندلی خود قرار دهید تا خز آن له نشود و شکل پری خود را از دست ندهد.

اهمیت شست و شوی حرفه ای کت خز

شما حتما باید یک یا دو بار در سال را برای یک تمیز کردن حرفه ای کت خز برنامه ریزی کنید تا از کت های خز مورد علاقه خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

کت های خز شما در  روزهای گرم تابستان به تدریج شروع به جمع آوری بو، روغن و گرد و غبار می کنند. در نتیحه برای جلوگیری از آسیب باید حتما و حتما به نگهداری صحیح و صد البته شست و شوی آن ها توجه کنید.

خزها به مواد شیمیایی و تجهیزات خاصی برای تمیز کردن و رنگرزی نیاز دارند، پس تمام این حساسیت ها ارزشش را برای حفظ هرچه طولانی مدت تر لباس دارند.

پیشنهاد ما به شما برای خرید دورس زنانه زمستانی و یا هر گونه لباس مناسب برای فصول سرد فروشگاه لباس ژیلمو می باشد.

سخن پایانی

داشتن یک کت خز در کمد لباس های زمستانه نه تنها می تواند کلاس ظاهری متفاوت تری به شما ببخشد، بلکه به گرم ماندن شما در هر آب و هوایی کمک باورنکردنی می کند. با توجه به این اطلاعات آیا منطقی نیست که تلاشی چند برابری برای نگهداری صحیح این لباس های نرم و جذاب کنیم؟ امروز در مجله ژیلمو با شما بودیم تا با هم به چند ترفند ساده اما کاربردی نگهداری صحیح کت خز اشاره کنیم تا شما نیز بتوانید از کت خز خود مدت طولانی تری لذت برده و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام