انتخاب لباس مناسب با سن

نوشته تحریریه ژیلمو

4 مهر 1402

مد و استایل

0 نظر

انتخاب لباس مناسب با سن

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که زنان در طول زندگی با آن مواجه می شوند انتخاب لباس مناسب با سن آن ها در هر بازه زمانی می باشد، به طور کلی  این موضوع یک مساله پیچیده است و متغیرهای زیادی دارد، اما بیایید امروز با هم در مجله ژیلمو با هم به چگونگی آن بپردازیم و چند نکته اساسی را درباره انتخاب لباس مناسب با سن یاد بگیریم.

با ما همراه باشید.

انتخاب لباس مناسب با سن

بسیاری از زنان با یادگیری نحوه لباس پوشیدن در سن خود مشکل دارند. این موضوع واقعا هم سخت است، زیرا عدد سن افراد همیشه در حال تغییر است و به طور کلی سخت است بدانید که چگونه استایل خود را بر این اساس تنظیم کنید. همه ما (شاید ناخودآگاه) نمی خواهیم آن سال های با شکوه جوانی و لباس هایی که در آن زمان می پوشیدیم را رها کنیم. بنابراین هدف امروز ما در مورد نحوه لباس پوشیدن در سنین مختلف است.

این مقاله و مطالب آن یک راه حل مناسب برای همه نیست و برای هر سنی متغیرهای زیادی وجود دارد. اما می‌خواهیم چند نکته را با شما در میان بگذاریم که به شما کمک می‌کند بدون توجه به سنتان، سبک کلاسیک و مناسب سن خود را حفظ کنید.

بهترین جا برای شروع این است که سبک مد نظر و مورد علاقه خود را کشف کنید.

پوشیدن لباس های مناسب در زمان 20 سالگیتان

نکته جالب در مورد 20 سالگی شما این است که می توانید با بسیاری از سبک های مختلف بازی کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب است. در نتیجه سعی کنید مد های مختلف را آزمایش کنید و از امتحان کردن روندهای جدید نترسید. حتی اگر این روندها از دید شما وحشتناک باشند، اما شک نکنید که زیبا به نظر خواهید رسید.

هیچ فرقی نمی کنید، کفش‌های کتانی، لباس‌های کوچک، تی‌شرت‌های گرافیکی، لباس‌های رنگی یا شلوار جین های زاپ دار! شما می‌توانید همه آن‌ها را بپوشید و از پس آن بربیایید. بدیهی است که برای انتخاب لباس هایتان تیپ بدنی و سبک زندگی خود را در نظر بگیرید (به عنوان مثال شلوار جین خود را تا جای ممکن در محل کار خود نپوشید)، اما سعی کنید تا با موجودی لباس های کمد خود سرگرم شوید.

سرمایه گذاری روی لباس های فصل

این نوع از لباس برای زمانی از زندگی شماست که مصاحبه های شغلی داشته باشید، در بسیاری از عروسی ها، مهمانی های سیسمونی و بسیاری از رویدادهای بزرگ زندگی می خواهید حضور داشته باشید. سعی کنید در این دوره از زندگی روی چند تکه لباس باکیفیت سرمایه گذاری کنید، مانند پاشنه های کلاسیک مشکی که می توانید در مراسم عروسی و مصاحبه بپوشید، یک کت بلند که می توانید با شلوار کمر گنی کبریتی یا دامن یا یک لباس برای مصاحبه بپوشید، و یک کت پشمی یا جیر جذاب!

همچنین، به احتمال زیاد بودجه شما در این سال‌ها کم خواهد بود، بنابراین سعی کنید از فروشگاه‌های ارزان‌تری لباس بخرید، جاهایی که می‌توانید لباس های جذاب و سرگرم‌کننده را بدون صرف هزینه‌های گزاف پیدا کنید.

همچنین سعی کنید تا پول خود را پس انداز کنید و فقط از لباس های کلاسیکی استفاده کنید که بارها و بارها می پوشید و فوق العاده همه کاره هستند.

لباس 30 سالگی شما

دهه 30 شما زمانی است که باید روی کمد لباس خود سرمایه گذاری کنید. آیا این بدان معناست که باید 100 دلار برای هر قطعه لباس در کمد لباس خود خرج کنید؟ یا اینکه دیگر نمی توانید از لباس فروشی های اقتصادی خرید کنید؟ البته که نه.  همانطور که مادرهایمان همیشه می‌گویند: «هیچ ارزانی بی حکمت نیست» و این بسیار موضوعی درستی است. وقت آن رسیده که از خرید چیزهایی که صرفا ارزان هستند جلوگیری کنید. فکر می‌کنم همه ما ترجیح می‌دهیم 10 پیراهن در کمدمان داشته باشیم که سال‌ها دوام بیاورند و احساس شگفت‌انگیزی در ما ایجاد کنند تا 30 پیراهن که همه بعد از یک بار شستشو خراب می‌شوند.

دهه 30 شما سنی است که باید شروع کنید به ظاهر خود کمی پیچیدگی بیشتری ببخشید و قطعات جوان پسند را با قطعات شیک و کلاسیک متعادل کنید.

مثلا اگر یک تی شرت گرافیکی می پوشید، روی آن یک کت بلند اضافه کنید یا آن را با کت های رسمی ست کنید تا حسی شیک و کلاسیک به لباس اضافه کنید. اگر کفش‌های کتانی می‌پوشید، آن‌ها را با یک شلوار جین و بلوز ست کنید تا متوجه ترکیب این دو حالت بشوید.

لباس های مناسب سن 40 و 50 سالگی

شنیده‌ایم که این سال‌ها بهترین سال‌های زندگی هستند، پس بیایید مناسب آن لباس بپوشیم!

این دوره اوج زندگی شماست! به هیچ عنوان احساس نکنید که بالای تپه هستید و از اینجا به بعد فقط لباس مادربزرگ ها مناسب شما است. شما هنوز هم می‌توانید فوق‌العاده شیک و جوان باشید و قطعاً می‌توانید آن لباس های سرگرم‌کننده را به سادگی وارد استایل روزمرتان کنید.

 این دوره سنی، زمانی است که احتمالاً متوجه شده‌اید چه کاری را انجام می‌دهید و چه چیزی را دوست ندارید، و چه چیزی برای بدن شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست. متوجه می شوید که برایتان مهم نیست که دیگران چه فکر می کنند. اعتماد به نفستان را تسخیر کنید و با سبک خود لذت ببرید!

سبک کلاسیک کلید موفقیت

در هر دوره از زندگی قطعا لباس های کلاسیک بهترین دوست شما خواهند بود، زیرا هنگام پوشیدن لباس‌های کلاسیک، حس مناسب سنتان را دریافت خواهید کرد . سعی کنید شروع به اضافه کردن پیراهن های دکمه دار، لباس های پیراهنی، کتانی های ساده، لباس هایی با جنس کتان شیک یا کفش های سفید کلاسیک به کمد خود کنید. همه اینها را می توان با لباس های شیک تر نیز همگام کرد!

در سال های بعد از 40 سالگی باید بپذیرید که زمان آن فرا رسیده است که لباس های شلوغ و حاشیه های بسیار کوتاه را کنار بگذارید. اگر پاهایتان جذاب هستند و می‌خواهید آن‌ها را به رخ بکشید، روی دامن‌های مختلف نیز می توانید سرمایه گذاری کنید.

همچنین سعی کنید از حجم زیاد دوری کنید. با نزدیک شدن به سال های یائسگی، وزن شما ممکن است نوسان داشته باشد و ممکن است وسوسه شوید که لباس های بزرگی را برای پوشاندن هرگونه تغییر اندازه انتخاب کنید. اما انتخاب لباس‌های مناسب و همچنین لباس هایی که ساختاری جذب و نازک دارند، در واقع شما را لاغرتر نشان می‌دهند و بهترین قسمت‌های اندامتان را برجسته می‌کنند.

همچنین اگر می خواهید چیزی فوق العاده شیک را امتحان کنید، یک کفش یا کیف مد روز را امتحان کنید.

استفاده از خیاط

شما می توانید کمی هزینه اضافی خرج کنید و لباس‌هایتان را متناسب با اندامتان تهیه کنید. در واقع هزینه خیاط ها آن قدر هم بالا نیست و تفاوت زیادی با لباس های آماده خریدن برای شما ایجاد نمی کند.

در نتیجه گزینه استفاده از خیاط را نیز همیشه روی میز قرار دهید.

لباس های بالای 60 سال

با بالا رفتن سن استفاده از رنگ های پاستلی و طرح های کوچک گل دار به راحتی می توانند احساس “بی نظیری” برای شما خلق کنند، بنابراین لباس هایی رنگ های روشن و گل های برجسته را خریداری کنید. همچنین  دقت داشته باشید که هرگز نمی توانید با یک ترکیب شیک سیاه و سفید یا سرمه ای کلاسیک انتخابی اشتباه داشته باشید اکنون زمان امن بازی کردن نیست! جسورانه عمل کنید!

اگر در دهه 60 خود هستید و لباس‌هایتان مناسب نیستند، وقت آن است که خودتان را به خیاط برسانید و وظیفه خلق لباس هایتان را به آن بسپارید. یک خیاط می تواند به شما کمک کند قد مناسب برای شلوارتان، تناسب مناسب برای کمرتان یا بهترین قد آستین برای بازویتان را انتخاب کنید.  

بدن هر کس با افزایش سن متفاوت است، بنابراین برای انتخاب کردن لباس ها به اندازه های استاندارد تکیه نکنید.

در نهایت نیز شایان ذکر است تا به این موضوع اشاره کنیم که پولک‌ها، منجوق ها، سونه‌ها، پرها. و عملا هر چیزی که بتواند کمی به لباس هایتان جلوه ببخشد را اصلا دست کم نگیرید، ولی از استفاده بیش از حد آن ها حتما جلوگیری کنید.

سخن پایانی

قبل از هر چیزی شایان ذکر شدن این نکته بسیار مهم است که باید به یاد داشته باشید، شما تنها کسی هستید که باید تصمیم بگیرید که چه بپوشید و چه نپوشید.

مواردی که در مقاله ذکر شد فقط پیشنهاداتی از سوی تیم ژیلمو برای شما هستند تا شاید بتواند در مسیر هرچه خوشپوش شدن شما را به سمت جلو راهنمایی کند! هیچ کس شما را از پوشیدن آنچه می خواهید منع نمی کند و شما اختیار کامل روی پوشش خود دارید. امیدواریم این نکات برای اینکه بفهمید با افزایش سن چه بپوشید برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام