بهترین ترفند های تثبیت رنگ مو

نوشته تحریریه ژیلمو

26 فروردین 1402

زیبایی

0 نظر

بهترین ترفند های تثبیت رنگ مو

تثبیت رنگ مو همیشه آسان نیست. از ریشه های محو شده تا انتهای کدر شده مو ها نمایان گر این موضوع است که به نظر می رسد که رنگ مو هرگز دوست ندارد سر جای خود بماند. اما خب شما می‌توانید شادابی رنگ موهای خود را حفظ کنید و مدت طولانی تری از رنگ موهایتان لذت ببرید. با چند ترفند ساده ، می توانید عادات موی سالمی ایجاد کنید که رنگ موهایتان به با کیفیت ترین شکل روی موهایتان باقی بمانند. با ژیلمو همراه باشید تا با هم بهترین ترفند های تثبیت رنگ مو را بررسی کنیم.

سولفات ها را حذف کنید

برای افرادی که موهای رنگ شده دارند، سولفات ها یک دوست به حساب نمی آیند!!

 این عوامل پاک کننده می توانند روی موهای رنگ شده بیش از حد تهاجمی باشند و باعث شوند که رنگ سریعتر از حد معمول محو شود. در عوض، شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات را انتخاب کنید که می‌توانند رشته‌های شما را بدون از بین بردن رنگ پاک کنند.

دمای آب حمام خود را کاهش دهید

باور کنید یا نه، گرمای آبی که از دوش شما جاری می شود قطعا می تواند بر ظاهر رنگ موهای شما تأثیر بگذارد. گرما می‌تواند باعث تورم و باز شدن کوتیکول مو شود که می‌تواند باعث شود مولکول‌های رنگ در موهای شما آبکشی شده و کم کم از بین بروند. این موضوع به ویژه برای کسانی که موهای خود را قرمز رنگ می کنند صادق است زیرا این رنگ ها مولکول های بزرگ تری نسبت به سایرین دارند. داشتن مولکول های بزرگتر اساساً به این معنی است که خطر محو شدن و کدر شدن رنگ موهای قرمز شما در طول زمان بیشتر است. بنابراین، دفعه بعد که زیر دوش می روید، مطمئن شوید که آب را در دمای خنک تری نگه می دارید.

اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شود

با صرف نظر کردن از استفاده سشوار و اجازه دادن به خشک شدن طبیعی تارهای می می توانید به طولانی تر شدن عمر رنگ موهایتان کمک زیادی کنید . با اجتناب از قرار گرفتن مو در مقابل گرمای بیش از حد، خطر باز شدن کوتیکول‌ها و محو شدن مولکول‌های رنگی را از دست می‌دهید.

سشوار را به درستی استفاده کنید

اگر در طول هفته نیاز به استفاده از سشوار برای حالت دادن به موهای خود دارید، مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام دهید. ابتدا تارهای موی خود را به کمک یک پرایمر موی چند کاره آماده سشوار کشیدن کنید. زیرا این موضوع به بازکردن تارهای مرطوب کمک می کند و لایه ای محافظی در مقابل حرارت را به موهای شما اضافه می کند. همچنین سعی کنید سشوار خود را روی کمترین درجه حرارت قرار دهید و مطمئن شوید که هنگام خشک شدن، سشوار را چند سانتی متر از مو های خود دور نگه داشته اید. این ترفند آسان به کاهش اثرات گرما روی رنگ مو کمک می کند و در عین حال به شما اجازه می دهد تا موهای خود را در خشک ترین شرایط ممکن حالت دهید.

 از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید

هیچ چیز مانند یک نرم کننده عمیق موهای شما را به بهترین شکل در زمان رنگ شدگی حفظ نمی کند. با استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می توانید تارهای موی خود را مرطوب و رنگ موهای خود را شاداب نگه دارید. اگر مطمئن نیستید چه نوع ماسک مو را باید انتخاب کنید، پیشنهاد ما برای کسانی که موهای رنگ شده دارند این است که از ماسک مویی استفاده کنید که با ترکیبات آبرسان مانند آووکادو، شیا و کره جوجوبا فرموله شده است تا موهای شما نرم و لطیف شوند.

همچنین می توانید ماسک موی تقویت کننده ای را انتخاب کنید که با روغن زیتون ساخته شده است که موهای شما را تقویت کرده و آن ها را زنده می کند. به دنبال ماسکی با موادی مانند کراویس، سرامید و آرژنین باشید که به بهبود و ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند.

برای حفظ کیفیت رنگ مو کلاه بپوشید

اگر که دوست دارید در بیشتر زمان روزمرتان را در فضای باز باشید باید دقت کنید که حتی اگر بیرون بودن از منزل فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما این عناصر همیشه برای موهای شما مفید نیستند. به عنوان مثال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث روشن شدن موهای شما و محو شدن رنگ فعلی مویتان شود. اگر قرار است زمانی را در خارج از منزل بگذرانید، حتما از کلاه استفاده کنید تا رنگ موهای خود را پوشانده باشید.

از استفاده از آب سخت اجتناب کنید

یکی از دلایل اصلی که رنگ موی ما می تواند کدر یا کم رنگ به نظر برسد، به دلیل تجمع آب سخت است که می تواند موهای ما را در برابر چسبیدن به مولکول های رنگ مقاوم کند. به جای اینکه هر روز موهایتان را آبکشی کنید، سعی کنید از کلاه دوش استفاده کنید یا یک فیلتر برای سر دوش خود. سعی کنید شامپوی خشک را انتخاب کنید تا تارهای مویتان بدون چربی باقی بماند و به بهترین شکل ظاهر شوند.

استفاده از ماسک های مناسب بعد از رنگ مو

برای داشتن موهایی سالم تر، ماسک زدن را به یک سرگرمی برای خودتان تبدیل کنید. زمانی که موهای شما خشک یا شکننده می شوند، بسیار بیشتر مستعد رنگ پریدگی هستند. اضافه کردن دوباره هیدراتاسیون نکته ای کلیدی در این باره است. هفته‌ای یک‌بار، یک ماسک موی نرم‌کننده‌ی عمیق  را روی قسمت‌های میانی و انتهایی موهای خود اعمال کنید. سپس آن را برای حداقل یک ساعت برای استراحت کردن به حال خود بگذارید و تمام.

همچنین شما می توانید از محصولات حالت دهنده نیز استفاده کنید که به طور خاص برای موهای رنگ شده که خیلی خشن یا خیلی خشک نیستند ساخته شده اند. محصولات حاوی الکل، آمونیاک یا پراکسید (که به عنوان یکی از مواد اصلی ذکر شده است) می توانند به طور ویژه برای موهای رنگ شده آسیب رسان باشند. توجه داشته باشید که رنگ موهای شما به دنبال مواد مغذی است نه مواد خشک کننده.

استفاده از رنگ مو های اشتباه

نکته پایانی درباره تثبیت رنگ مو به فرایند قبل از رنگ کردن بازمی گردد، درست زمانی که شما به دنبال خرید یک رنگ مو هستید.

اگر می خواهید نتیجه رنگ موهای خود را همانطور که می خواهید داشته باشید، از همان ابتدا مرتکب اشتباه نمی شوید. به یاد داشته باشید، انتخاب رنگ موی مناسب ضروری است! زیرا هر نوع رنگ مو هدف خاصی را دنبال می کند.

اگر در رنگ کردن موهایتان تازه کار هستید، ابتدا یک نوع از رنگ حرفه ای نیمه دائمی یا موقت را انتخاب کنید. این نوع رنگ‌ها تضمین می‌کنند که در صورت خرابکاری، مدت زیادی با اشتباه خود روی موهایتان زندگی نخواهید کرد. رنگ های نیمه دائمی پس از چند بار شست و شو از بین می روند می شوند. نکته مهم دیگر این است که بدانید که محیط خانه نیز برای آزمایش یا تغییرات اساسی مناسب نیست. اگر به تغییر شدید فکر می کنید، توصیه می کنیم منتظر آرایشگر خود باشید.

فراموش نکنید که به اندازه کافی رنگ مو بخرید. معمولا برای موهای بلند یک بسته رنگ مو کافی نیست. اگر موهای شما در طول شانه یا بلندتر است، بسته به ضخامت مو، ممکن است حداقل به دو تیوب رنگ مو برای پوشاندن کل مو هایتان نیاز داشته باشید.

متخصصین همچنین خرید رنگ را از داروخانه توصیه نمی کنند. زیرا با این کار نه موهای شما خوشحال می شوند و نه آرایشگر شما. زیرا رنگ موی داروخانه ای می تواند به موهای شما آسیب برساند. رنگ آرایشگاه بسیار ملایم تر، کمتر تهاجمی است و نتایج شدیدتر و ماندگارتری دارد.

خرید رنگ از داروخانه معمولا مشابه این موضوع است که برای یک مهمانی عروسی به دنبال خرید شومیز از یک سوپر مارکت باشید.

پس در انتخاب رنگ مو و جایی که آن را تهیه می کنید نیز دقت کنید.

سخن پایانی

محو شدن رنگ مو امری اجتناب ناپذیر است اما با این مقاله فهمیدیم که می توانید روند کمرنگ شدن آن را کندتر کنید و رنگ خود را برای مدتی طولانی تر، شاداب تر و زنده تر نگه دارید.

ما در ژیلمو امیداوریم که با مطالعه این مقاله رنگ موهای جذاب شما بیش از پیش بتواند به زیبایی شما و جهان پیرامونتان بی افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام