بهترین راه شستن کوله پشتی

نوشته تحریریه ژیلمو

9 تیر 1402

سبک زندگی

0 نظر

بهترین راه شستن کوله پشتی

تی شرت ها، لباس های زیر و جوراب ها به راحتی تمیز می شوند، روند شست و شوی آن ها نیز بسیار ساده است! لباس ها کثیف می شوند، آنها را داخل ماشین لباسشویی می اندازید و تمام. اما وقتی چیزهای بزرگ‌تر و حجیم‌تری را (مانند کوله‌پشتی) کثیف می‌کنید بازگرداندن آنها به حالت اولیه به این سادگی ها نیست. اما راه های مطمئنی نیز برای انجام آن وجود دارد.

با ژیلمو همراه باشید تا با هم بهترین راه شستن کوله پشتی را بررسی کنیم.

شستن کوله پشتی

بیشتر کوله‌پشتی‌ها می‌توانند یک چرخه شستشوی استاندارد را در لباسشویی ها تحمل کنند: شست و شو با آب سرد، چرخش و خشک کردن ظریف و سپس فرصت خشک شدن در هوا.

اما خب اگر مطمئن نیستید که چه چرخه ای مناسب شست و شوی کوله پشتیتان است، در داخل کوله پشتی شما باید یک برچسب مراقبت وشست و شو وجود داشته باشد که توضیح می دهد که کوله پشتی چه چیزی می تواند و چه چیزی را نمی تواند در شست و شو تحمل کند.

مواقع دیگر واضح تر است. به عنوان مثال، یک کوله پشتی چرمی هرگز نباید در ماشین لباسشویی برای شست و شو قرار گیرد. همین نکته مهم در مورد اکثر کوله پشتی های روکش دار صدق می کند، زیرا آن ها می توانند با یک شوینده سنگین سطح خود را از بین رفته ببینید.

پس مهم است که بدانید کوله پشتی شما چه نوع شست و شویی را می تواند تحمل کند، هنگامی که تشخیص دادید که شستن کوله پشتی‌تان بی‌خطر است می توانید دستورالعمل های این مقاله را پیاده کنید.

برای داشتن استایلی بی نظیر در هوای گرم تابستانی که خنک هم باشد یک سارافون نخ پنبه گیلاسی جذاب از ژیلمو تهیه کنید.

نحوه شستن کوله پشتی در ماشین لباسشویی

آنچه شما نیاز دارید: ماشین لباسشویی، لکه بر، مواد شوینده لباسشویی، مسواک، حوله، سطل زباله

مرحله شماره 1: کوله را خالی کنید

اولین نکته مهم این است که همه چیز را از داخل کوله پشتی خود بردارید و آن را خالی خالی کنید. سعی کنید جیب های داخلی، آستین لپ تاپ، پایین جیب اصلی آن را بررسی کنید. بعلاوه، جیب های بیرونی را نیز بررسی کنید زیرا آن جا، جایی است که چیزهایی مانند رسید، کارت ویزیت و حتی هدفون پنهان شده اند.

مرحله شماره 2: آن را خیس کنید

اگر کوله پشتی شما واقعا کثیف است، ممکن است لازم باشد قبل از گذاشتن آن در ماشین لباسشویی آن را خیس کنید. خیساندن برای کثیفی های عمیق و چسبیده یا سایر لکه ها بهترین راه حل است، در حالی که تمیز کردن لکه به رفع یک نقطه کمک می کند.

برای خیس کردن کوله پشت، یک سطل را با آب ولرم پر کنید و سپس یک قاشق غذاخوری مایع شوینده بریزید. سپس کوله پشتی را در این محلول فرو کرده و آن را زیر آب ببرید. سپس بگذارید حداقل 30 دقیقه در آنجا بماند.

برای تمیز کردن یک نقطه که کثیف شده است، می توانید یک پاک کننده را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید. برای این کار کافیست آن را با یک مسواک قدیمی یا حوله نخی درشت تمیز کنید. نکته پایانی این است که نیازی به شستن لکه پاک کن قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی نیست.

مرحله شماره 3: آن را به سمت بیرون برگردانید

مراحل قبل از این مرحله به منظور پرداختن به بیرون کوله پشتی است، جایی که احتمالاً بیشتر کثیف است. اما شما دائماً چیزهایی را در داخل کوله پشتی خود قرار می دهید و ته آن می تواند بسیار کثیف شود.

پس از اینکه آن را خالی کردید کوله پشتی را از داخل برگردانید و بند ها و جیب ها را در داخل قرار دهید. به این ترتیب آنها به داخل درام لباسشویی شما آسیب نمی رسانند و روی هیچ قسمت سرگردانی گیر نمی کنند.

مرحله شماره 4: آن را با آب سرد بشویید

اکثر ماشین‌های لباسشویی ها به شما امکان می‌دهند نحوه تمیز کردن را سفارشی کنید. برای کوله پشتی، بهتر است از آب سرد استفاده و چرخه چرخشی ملایم تری انتخاب کنید.

 به عنوان مثال گزینه “لطیف” برای حوله ها، ملحفه ها و مواردی از این قبیل مناسب است، اما برای کوله پشتی نیز گزینه ای عالی به شمار می رود که می توانید روی آن حساب باز کنید.

برای ادامه این مرحله باید لباس خود را با یک حوله یا یک سویشرت (برای وزن بیشتر) داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و سپس دکمه استارت را فشار دهید.

مرحله شماره 5: اجازه دهید لباستان در هوای آزاد خشک شود

وقتی دستگاه ماشین لباسشویی شما در نهایت صدایی مبنی پایان زمان شست و شو از خود صاتع کرد زمان آن است که کوله پشتی خود را بردارید.

اجازه ندهید که کوله پشتی در حالی که خیس است داخل لباسشویی باقی بماند. پس بعد از پایان شست و شو سریعا کوله پشتی خود را بیرون بیاورید، آن را در جایی که آفتاب می تابد آویزان کنید و بگذارید خشک شود. حتما سعی کنید کوله پشتی را از یک اتاق لباسشویی یا حمام تاریک و سرد دور نگه دارید، جایی که کوله پشتی نه تنها کندتر خشک می شود، بلکه احتمالاً باعث ایجاد کپک می شود.

تمام! خواهید دید کوله پشتی شما تمیز شده است.

نحوه شستن کوله پشتی با دست

آنچه شما نیاز دارید: پاک کننده لکه، مواد شوینده لباسشویی، مسواک، حوله، سطل زباله و مقداری آب گرم

باز هم مطمئن شوید که کوله پشتی شما برای شستن ساخته شده است. برای جلوگیری از شست و شوی مواد غیر معمول، حتما برچسب مراقبت را برای دستورالعمل ها بررسی کنید.

مرحله اول: آن را خالی کنید

نکته مهم مشترک میان هر دو نوع شست و شو خالی بودن کوله پشتی است. پس قبل از شروع تمیز کردن کوله پشتی از خالی بودن آن مطمئن شوید.

مرحله دوم: شستن نقطه ای کوله پشتی

شما می توانید مانند مرحله دوم شست و شوی با ماشین برخی نقاط که بیشتر کثیف شده اند را به صورت مجزا کمی تمیز کنید. برای رفع لکه‌های چسبیده می توانید از یک برس یا اسکاچ سخت استفاده کنید اما از مالش دادن چرم، بوم موم دار یا پلی استر ضد آب خودداری کنید. این مواد بیشتر در معرض آسیب با محصولات تمیز کننده هستند.

مرحله سوم: بگذارید خیس بخورد

همانطور که در بالا ذکر شد، خیساندن برای کثیفی های عمیق و چسبیده یا سایر لکه ها بهترین گزینه و انتخاب است، در حالی که تمیز کردن نقطه به رفع یک نقطه کمک می کند. خیس خوردن می تواند تمام کوله پشتی را تمیز کند.

برای خیس کردن آن، ابتدا یک سطل را با آب ولرم پر کنید. یک قاشق غذاخوری مایع شوینده در آن بریزید. کوله پشتی را با مایع مخلوط کرده و زیر آب ببرید. آن را حداقل یک ساعت در آنجا بگذارید، به خصوص اگر قصد ندارید بعد از آن در ماشین لباسشویی قرار دهید.

برای تمیز کردن نقطه ای از کثیفی نیز می توانید یک تمیز کننده بی نظیر را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید. سپس آن را با یک مسواک قدیمی یا حوله نخی درشت تمیز کنید. توجه داشته باشید که نیازی به شستن لکه پاک کن قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی نیست.

مرحله چهارم: اجازه دهید در هوا خشک شود

کوله پشتی را سمت راست بچرخانید، آن را در جایی گرم و روشن آویزان کنید و بگذارید خودش در هوا خشک شود.

و تمام.

سخن پایانی

شستن کوله پشتی می تواند چالش حل نشدنی ای برای اکثر مردم باشد و ترس از دست رفتن کوله پشتی به واسطه شست و شوی نادرست بسیار آزار دهنده است. هدف ما از ارائه این مقاله، توضیحی مفید از نحوه شستن کوله پشتی به کمک ماشین لباسشویی و دست بود، امیداوریم که با مطالعه آن ها کوله پشتی مورد علاقتان مانند روز اول تمیز و نو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام