بهترین روش برای اتو کردن شلوار

نوشته تحریریه ژیلمو

6 مهر 1402

سبک زندگی

0 نظر

بهترین روش برای اتو کردن شلوار

روش صحیح اتو کردن شلوار، به خصوص برای استفاده در مناسبت ها و رویدادهای مهم زندگی شما، آماده به پوشیدن بودن آن ها را تضمین می کند. یادگیری نحوه اتو کردن شلوار ممکن است ساده به نظر برسد، اما هر نقطه از دست رفته  از شلوار یا چین های باقی مانده ممکن است ظاهر شما را در آن روز خاص کاملاً خراب کند.

موارد بسیاری وجود دارد که پیروی کردن از آن ها می تواند کمک شایانی به هرچه بهتر اتو کشیدن شلوار شما و خلق یک استایل بی نظیر به کمک همان شلوار و هودی کلاه دارتان کند.

برای این که بتوانید به بهترین روش شلوار هایتان را اتو کنید امروز و در این مقاله با ژیلمو همراه باشید تا با هم به دقیق ترین نحو این موضوع را بررسی کنیم.

نحوه اتو کردن شلوار

اتو کردن شلوار می تواند یک عمل نگران کننده باشد، زیرا باید مراقب باشید شلوارتان هیچ چین و چروکی نداشته باشد و در عین حال اطمینان حاصل کرده تا از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید. اگرچه امروزه انواع شلوارهای بدون چروک را در لباس فروشی ها پیدا خواهید کرد، اما احتمالاً تعداد زیادی شلوار دوخته شده از موادی مانند پنبه، کتان، نایلون و جین در کمد لباس هایتان دارید که بعد از اتوکشی صحیح ظاهر آن ها به یکباره جلوه خواهد کرد، در نتیجه اتو کشیدن صحیح شلوار می تواند موضوع بسیار مهمی باشد.

آماده سازی های لازم

برای اطمینان از آماده شدن همه چیز قبل از فرآیند اتو کردن واقعی، دو مرحله اصلی وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. شلوار خود را بررسی کنید.
  2. ابزارهای خود را تنظیم کنید.

چک کردن شلوار

یکی از رازهای نحوه صحیح اتو کردن شلوار این است که مطمئن شوید آن ها عاری از لکه ها و کثیفی هستند، زیرا این موضوع می تواند در حضور گرما بدتر شوند یا کاری کند تا شلوار به طور دائم لکه دار بماند. همچنین باید برچسب شلوار یا نمادهای لباسشویی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها برای اتو کردن ایمن هستند یا خیر و همچنین تنظیمات اتو توصیه شده را نیز بررسی کنید.  در نهایت نیز باید جیب ها را چک کنید و از خالی بودن آن ها مطمئن شوید.

تصور کنید یک سکه یا کلید کوچک و یا حتی آشغال شکلاتی داخل جیبتان بوده باشد، اوج فاجعه را بعد از اتو کردن و با ظاهر شدن چین و چروک های مختلف مشاهده خواهید کرد! پس حتما این مرحله را بسیار جدی بگیرید.

تنظیم صحیح ابزار ها

میز اتو ابزاری است که صاف کردن چین و چروک ها را آسان و راحت تر می کند. شما باید سعی کنید تا آن را در نزدیکی پریز برق و در ارتفاعی که برای شما راحت است تنظیم کنید. همچنین، مطمئن شوید که پایه های آن را محکم قفل کرده اید تا از ایمنی خود در حین انجام کار اطمینان حاصل کرده باشید.

اگر میز اتو ندارید، یک سطح صاف و تمیز، مانند میز، می تواند کارساز باشد. در هر صورت باید آن را با یک تکه پارچه سفید مقاوم در برابر آتش بپوشانید.

اگر از اتو بخار استفاده می‌کنید (که پیشنهاد نیز می‌شود، زیرا بخار به از بین بردن چین و چروک، سریع‌تر چین‌خوردگی کمک می‌کند) مخزن آب آن را با مقدار توصیه شده آب پر کنید. بعد، اتو را روشن کنید و آن را روی دمای مناسب یا تنظیماتی که برای پارچه ای که شلوارتان از آن ساخته شده است، تنظیم کنید. وقتی اتو آماده شد یا به دمای مناسب رسید، عملکرد مناسب را روی دستگاه روشن کنید.

شلوار خود را از داخل بچرخانید

این مرحله اختیاری است، اما بهتر است این کار را انجام دهید، به خصوص برای پارچه های رنگی و ظریف. گرما می تواند منجر به محو شدن سریعتر رنگ شود و همچنین ممکن است آثار براقی بر روی پارچه باقی بگذارد.

چین و چروک ها را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک ها از شلوار شما مستلزم این است که اتو را در امتداد پارچه فشار ندهید. بهترین روش اتو کردن شلوار این است که تمام پایه آهنی را به مدت دو تا سه ثانیه روی پارچه قرار دهید، آن را بلند کنید، روی قسمت بعدی به صورت صاف بگذارید و سپس این کار را تکرار کنید تا اتوکشی تمام شود.

با این اوصاف، بهترین تکنیک برای اتو کردن شلوار نیز شامل اتو کردن یک قسمت از شلوار قبل از ادامه قسمت بعدی است. سعی کنید برای این کار یک انسان سیستماتیک باشید و از بالا به پایین اتو کنید.

چگونه آستر جیب شلوار را اتو کنیم

آسترهای جیب اغلب هنگام اتو کردن فراموش می شوند، اما اگر چروک شوند، می توان آنها را از طریق پارچه شلوار دید. این امر به ویژه برای شلوارهای پارچه مشکلی متداول است.

برای اتو کردن آستر جیب شلوار  شلوار را به سمت برعکس بچرخانید.

اگر جیب‌های شما از پارچه های مصنوعی ساخته شده‌اند، برای جلوگیری از ذوب شدن یا سوختن، از یک پارچه محکم در بین آن‌ها استفاده کنید. یا اینکه دمای اتو را کم کنید و صبر کنید تا خنک شود.

آستر جیب را صاف روی میز اتو قرار دهید و اتو داغ را به آرامی روی آن فشار دهید. این کار را هم روی آستر جلویی و هم پشتی انجام دهید.

با دست نخورده ماندن جیب های اتو شده برای حداقل پنج دقیقه، اجازه دهید تا خنک شوند.

نحوه اتو کردن بند کمر شلوار

برای این قسمت‌های شلوار، مراحل زیر را در مورد نحوه اتو کردن بند، بلند شدن و نشستن شلوار دنبال کنید:

  1. زیپ شلوار را باز کنید و/یا دکمه‌های آن را باز کنید و سپس بند کمر و کل قسمت بالایی شلوار را در انتهای باریک تخته اتو قرار دهید.
  2. شروع به اتو کردن ناحیه وسط کمر، با پیروی از تکنیکی که قبلا ذکر شد، کنید و سپس به قسمت بعدی کمر بند بروید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا تمام کمربندتان اتو شود.
  3. اگر چین و چروک‌ها  قابل مشاهده است، دکمه بخار اتو را فشار دهید تا آنها را در معرض حرارت مرطوب بیشتری قرار دهید.
  4. پس از اتمام، شلوار را از روی میز اتو بردارید و از چوب لباسی آویزان کنید.

نحوه اتو کردن پاهای شلوار

بهترین راه برای اتو کردن پاهای شلوار این است که هر بار روی یک پا کار کنید.

یکی از پاهای شلوار را صاف روی میز اتو قرار دهید و مراقب باشید که قسمت های اتو شده از قبل چروک یا تا نشوند. همچنین باید از موازی بودن ساق با تخته اطمینان حاصل کنید.

آن را از پایین به بالا (ناحیه فاق)، با استفاده از لبه پایین آستر جیب به عنوان راهنمای خود برای اینکه کجا توقف کنید، اتو کنید.

اگر چین و چروک‌ها و چین‌ها قابل مشاهده است، دکمه بخار اتو را فشار دهید تا آنها را در معرض حرارت مرطوب بیشتری قرار دهید.

همچنین باید با فشار دادن نوک اتو روی درزها و حرکت اتو از پایین به بالا، روی صاف شدن درزهای شلوار کار کنید.

سپس کل روند را روی پای دیگر تکرار کنید.

چگونه چروک شلوار را اتو کنیم

برخی از شما ممکن است بخواهید شلوارهای چین دار بپوشید یا شلوارهایی داشته باشید که برای استایل بیشتر یا ظاهر حرفه ای تر از قبل چروک شده اند. این نوع از لباس ها معمولاً در شلوارهای مجلسی یا شلوارهای شلواری رایج است.

روش اتو کردن چین های شلوار به شرح زیر است:

یکی از پایه های شلوار را صاف روی میز اتو قرار دهید و سپس آن را از طول در مرکز تا کنید. درزها باید به درستی تراز شوند تا اطمینان حاصل شود که یک چین صاف ایجاد می کنید.

شروع به اتو کردن کنید، سپس با انجام مراحل مشابه روی پای دیگر کار کنید.

اجازه دهید شلوار و اتوی شما خنک شود

بعد از اتو کردن، اتو را از برق بکشید و بگذارید خنک شود. سپس شلوار های اتوکشی شده را روی یک سطح تمیز و صاف قرار دهید و آنها را به مدت دو تا پنج دقیقه دست نخورده بگذارید تا خنک شوند.

نکته بسیار مهم در این مرحله تا نکردن شلوار است، زیرا می تواند به سادگی تمام زحمات شما را هدر دهد.

به طور کلی تا کردن یا آویزان کردن شلوار در حالی که گرم است می تواند منجر به چین و چروک و چین های غیر ضروری شود. از طرف دیگر، اگر بلافاصله آنها را بپوشید، پارچه گرم یا داغ می تواند پوست شما را بسوزاند.

تمیز کردن

پس از خنک شدن اتو، مخزن آب را بردارید و آب آن را تخلیه کنید. قبل از قرار دادن مخزن در کمد اجازه دهید تا خشک شود. همچنین بهتر است کف اتو را با استفاده از یک تکه پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز کنید.

شلوار خود را در کمد لباس ها قرار دهید

وقتی شلوار اتو شده شما خنک شد، دو گزینه برای نگهداری آن دارید: آویزان کردن یا تا شدن. هر کدام را که انتخاب می کنید به ترجیح شما بستگی دارد، اما آویزان کردن آنها به شدت توصیه می شود.

آویز کردن

اگر از یک رخت آویز گیره دار استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو سر کمر بند شلوار به آویز ببندید. از طرف دیگر، اگر از چوب لباسی استاندارد استفاده می کنید مانند روش های متداولی که وجود دارند می تواند شلوار را داخل رخت آویز قرار داده و آن را آویزان کنید، استفاده از چوب لباسی های متداول و پلاستیکی بعضا می تواند باعث چین افتادن بر روی شلوارتان شود، در نتیجه سعی کنید تا از چوب لباسی های چوبی و مستحکم تر برای آویزان کردن شلوارتان استفاده کنید.

بعد از انتخاب چوب لباسی صحیح  تنها کافیست تا شلوار تا شده را به آرامی داخل چوب لباسی قرار دهید و تمام!!

تا کردن لباس

اگر می خواهید شلوار خود را در کشو قرار دهید، بهترین راه این است که آن را به صورت افقی از وسط تا کنید، در حالی که سجاف آن با بند کمر تماس داشته باشد. اگر این امکان وجود ندارد یا فضای کافی ندارید، شلوار را به سه لایه تا کنید. کاری که باید انجام دهید این است که سجاف را بگیرید و به ناحیه فاق بیاورید. مرحله بعدی این است که کمر شلوار خود را به سمت قسمت تا شده ای که قبلا ساخته اید بیاورید و تمام!

نکات مفید اتو کردن شلوار

اتو کردن شلوار یا به طور کلی اتو کردن مساله ای زمان بر است و نیاز به حوصله و توجه به جزئیات دارد. در ادامه مقاله چند روش توصیه شده توسط متخصصان در مورد چگونگی اتو کردن شلوار به طور موثرتر آورده شده است.

همچنین اگر به دنبال این هستید که لباس مناسب با سنتان را انتخاب کنید سری به مقاله انتخاب لباس مناسب با سن در مجله ژیلمو زده تا مشکلتان به سمت حل شد قدم بردارد.

اتو کردن شلواردر حالی که مرطوب است

شلوارهای مرطوب راحت تر و سریعتر اتو می شوند. در واقع، کارشناسان توصیه می کنند که شلوار خود را بلافاصله پس از بیرون آوردن از ماشین لباسشویی اتو کنید، با این کار نه تنها چین و چروک ها را صاف می کنید، بلکه به حفظ پارچه شلوارتان از آسیب های احتمالی ناشی از خشک کن یا استفاده از ماشین های خشک کن کمک می کند.

البته اگر اتو کردن شلوار مرطوب امکان‌پذیر نیست، می‌توانید همیشه از عملکرد بخار اتو یا از بطری اسپری یا میستر با آب برای مرطوب کردن شلوار قبل از اتو استفاده کنید.

اتو کردن دسته ای شلوار ها

اتو کردن شلوار به صورت دسته‌ای باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود. همچنین برای اتوی شما نیز آسان خواهد بود زیرا نیازی به استفاده چند باره در هفته ندارید. پس سعی کنید تعداد زیادی از شلوار هایتان را شسته  و سپس اقدام به اتو کردن آن ها کنید.

از پارچه های ظریف محافظت کنید

انواع ظریف از پارچه ها به ویژه برخی از انواع پشم، به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به سایر پارچه ها نیاز دارند. اگرچه هر شلواری دارای تنظیمات دمای مورد نیاز است، بهترین راه برای اتو کردن شلوارهای ساخته شده از پارچه های ظریف، افزودن محافظ بیشتر است، این موضوع یعنی قرار دادن یک تکه دستمال یا پارچه تمیز و سفید بین شلوار و صفحه آهنی اتو! این کار از قرار گرفتن پارچه در برابر کفی داغ اتو جلوگیری می کند و می تواند در بلند مدت عمر طولانی تری به شلوار های شما ببخشد.

از فویل آلومینیومی استفاده کنید

قرار دادن فویل آلومینیومی در بالای میز اتو قبل از قرار دادن روکش پارچه ای می تواند به تسریع روند اتو کردن کمک کند. آلومینیوم یک رسانای گرما است، بنابراین با کمک آن می‌توانید چین و چروک‌ها و چین‌خوردگی‌ها  هر دو طرف شلوار را به طور همزمان از بین ببرید. پس سعی کنید در اولین فرصت یک فویل آلومینیومی زخیم تهیه کرده و با پهن کردن آن زیر لباس هایتان تجربه جدیدی از اتو کردن شلوار را مشاهده کنید.

اتو خود را تمیز نگه دارید

استفاده از اتوی با کفی کثیف به جای رفع مشکلات باعث ایجاد مشکلاتی می شود زیرا کثیفی می تواند به شلوار شما منتقل شود. پس همیشه سعی کنید تا اتویی تمیز برای استفاده آماده کنید. شما می توانید از پاک کننده های مختلف برای از بین بردن کثیفی های متداول زیر اتو استفاده کنید.

سخن پایانی

به طور کلی بکر و تمیز نگه داشتن شلوار به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد، به خصوص در هنگام سخنرانی های مهم در هر موقعیتی، ارائه گزارش یا پروپوزال، دفاع از پایان نامه، قرار ملاقات و موارد بی شمار دیگر. در نتیجه سعی کنید تا زمان کافی برای اتو کردن شلوار خود بگذارید و مراحل دقیق و نکات مربوط به نحوه صحیح اتو کردن شلوار را که سعی کردیم در این مقاله ژیلمو به شما ارائه دهیم را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام