بهترین روش شستن کاپشن در منزل

نوشته تحریریه ژیلمو

15 بهمن 1402

سبک زندگی

0 نظر

بهترین روش شستن کاپشن در منزل

آخرین باری که کاپشن خود را شستید کی بود؟ اگر نمی توانید زمان آن را به خاطر بیاورید، به احتمال زیاد نیاز به تمیز کردن صحیح و مناسب کاپشنتان دارید. کت و کاپشن های ما آنقدر که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرند، زیرا پارچه های آن ها اغلب از دید ما بسیار ترسناک هستند. پشم، چرم و سایر روکش های مورد استفاده در کاپشن عموما شبیه لباس هایی نیستند که ما عادت کرده ایم در ماشین لباسشویی قرار دهیم. هر چند برای رفع این مشکل دلیلی نیز برای فرار به خشکشویی وجود ندارد. با کمی دانش، می توانید با تمیز کردن کاپشن خود در زمان و هزینه خود صرفه جویی زیادی کنید. ما در این مقاله با جسیکا زینا، دکترا، دانشمند ارشد تاید، و لیز اگرت، دانشمند مراقبت از پارچه و کارشناس نساجی در P&G گپ زدیم و سعی کردیم تا دستورالعمل‌های آسانی برای تمیز کردن کاپشن هایتان در منزل دریافت کنیم، پس با ما در ادامه این مقاله مهیج همراه باشید.

شستن کاپشن پلی استر در خانه

زینا در ابتدای سخنان خود این گونه می گوید که: الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نایلون و الاستین در جذب گریس ها و روغن های طبیعی مانند سبوم بسیار حرفه ای عمل می کنند. در واقع، ما از الیاف مصنوعی به عنوان آهنرباهای کثیفی و بو یاد می کنیم. برای بدتر شدن اوضاع، او اضافه می کند که لباس های مصنوعی بیشتر از الیاف طبیعی بوها را جذب می کنند و زودتر بدبو می شوند. این موضوع بدان معناست که هر لباسی که کاملاً مصنوعی است یا حاوی الیاف مصنوعی است، سریع‌تر بدبو می‌شود.

مانند هر نوع لباسی، همیشه باید برچسب های لباس را برای دستورالعمل های مراقبت قبل از شستشو بررسی کنید. بسیاری از اقلام پلی استر را می توان در چرخه آب سرد با مواد شوینده با کیفیت بالا شستشو داد. قبل از شستن، حتما زیپ کت خود را بسته و جیب ها را از نظر وجود وسایل بررسی کنید! زینیا برای جلوگیری از انقباض و آسیب پوشش‌های مصنوعی/پلی‌استر، خشک‌شدنشان در هوای آزاد را توصیه می‌کند.

نحوه شستن کاپشن در خانه

اگر این تصور را دارید که باید کت خود را به خشکشویی ببرید، Zinna خبر خوبی برایتان دارد. توجه داشته باشید که همیشه باید سعی کنید تا برچسب مراقبت لباس را بخوانید، اما او می گوید در بیشتر موارد می توانید آنها را در خانه بشویید و خشک کنید و جای نگرانی وجود ندارد.

  • قبل از شروع، درزهای پف کرده ژاکت را از نظر دوام بررسی کنید و هرگونه درز لرزان و خراب را اصلاح کنید تا پرهای داخل کاپشن بعد از شست و شو نیز در جای خود باقی بمانند. تمام زیپ ها و جیب های خالی را نیز ببندید.
  • یک چرخه شستشو و چرخش خشک کن معمولی را انتخاب کنید (مگر اینکه در برچسب مراقبت از لباس غیر از این ذکر شده باشد) و یک شوینده تمیز کننده عمیق به دستگاه اضافه کنید.
  • در ماشین های لباسشویی که از بالا بارگیری می شوند، منتظر بمانید تا کت یا کاپشن کاملا زیر آب برود تا ماشین لباسشویی نیمه پر شود. سپس با اضافه کردن چند حوله همرنگ بار را متعادل کنید. گاهی اوقات ماشین لباسشویی را متوقف کنید تا هوای موجود در وسایل را فشار دهید تا تخلیه شوند. توجه: در مورد ماشین لباسشویی درب از جلو، نیازی به زیر آب رفتن وسایل نیست.
  • با توجه به برچسب مراقبت کاپشن شما در ماشین خشک کن یا هوای آزاد کاپشنتان را خشک کنید. نکته حرفه‌ای: می‌توانید چند توپ خشک‌کن یا توپ‌های تنیس تمیز که در جوراب‌های نخی تمیز پر شده‌اند، به لباسشویی و روند شست و شو اضافه کنید تا به شکستن توده‌های موجود در پر یا پر کردن در طی فرآیند خشک کردن کمک کند.

چگونه یک کاپشن پشمی را در خانه تمیز کنیم

مثل همیشه، بسیار مهم است که پارچه روی برچسب مراقبت خود را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا کت پشمی شما می‌تواند قبل از شروع کار در ماشین شسته شود یا خیر.

در واقع این موضوع که باید در هنگام شست و شوی هر لباسی از کاپشن پشمی گرفته تا هودی مداد رنگی تو کرک وارداتی محبوبتان برچسب مراقبت آن ها را مطالعه کنید، اهمیت بسیار بسیار بالایی دارد.

قبل از شستن کاپشن را از داخل بچرخانید و زیر و رو کنید. این کار به جلوگیری از پر شدن پوسته در قسمت بیرونی لباس کمک می کند.

از شستن کت های پشمی با سایر اقلام پارچه ای سنگین مانند شلوار جین خودداری کنید. این می تواند باعث آسیب به پارچه شود. شستشوی ماشینی با آب سرد در چرخه ای که برچسب مراقبت شما توصیه می کند با استفاده از مواد شوینده تمیز کننده عمیق با کیفیت بالا می تواند نتیجه ای بی نظیر داشته باشد.

پس از چرخه شستشو، کت را به صورت صاف در یک سینی یا چیزی مشابه آن قرار دهید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

زینا معتقد است که پشم در حالت طبیعی قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، با این حال، کت شما ممکن است دارای آستر یا سایر قطعات ساخته شده از مواد اضافی نیز باشد. بنابراین، او می گوید که پیروی از دستورالعمل های مراقبت روی برچسب مراقبت بسیار ضروری است. مانتوهای زمستانی گران هستند و شما نمی خواهید به سرمایه گذاری خود آسیب بزنید!

اگر کاپشن پشمی شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده کنید. توصیه های چرخه شستشو روی برچسب مراقبت از لباس خود را دنبال کنید. لباس را روی سطح صافی دراز بکشانید تا معرض هوا خشک شود، دور از نور خورشید یا گرما.

برای شستشوی دستی کت های پشمی، تقریباً نیم ساعت در یک وان حمام تمیز در آب سرد و کمی مایع لباسشویی با دست قرار دهید. کت را با آب تمیز و سرد بشویید تا زمانی که آب تمیز شود. اجازه دهید لباس در هوا خشک شود و از نور خورشید و گرما دوری کنید تا از جمع شدن آن جلوگیری شود.

نحوه شستن کت چرم یا جیر

اگرت در تجربه خود برای نحوه شستن کت چرم یا جیر می گوید: شستن کت های چرمی یا جیر در خانه اشتباه است. او توضیح می دهد: “کت های چرم و جیر نیاز به مراقبت ویژه دارند و همیشه باید به صورت حرفه ای تمیز شوند.” با این حال، اگر کت شما نیاز به تمیز کردن سریع دارد، او می‌گوید که می‌توانید از یک پارچه مرطوب روی چرم یا یک برس روی جیر برای پاک کردن هرگونه خاک سطحی در بین تمیز کردن استفاده کنید.

نحوه شستن کاپشن های لاستیکی

برای کت های بارانی و سایر کت های ساخته شده از لاستیک و وینیل، حتماً برچسب مراقبت را طبق معمول بررسی کنید. زینا می گوید برخی از کت های وینیل را می توان با ماشین شستشو داد در حالی که برخی دیگر نیاز به شستن دستی دارند. اگر کت را می توان در ماشین شستشو داد، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید، در نهایت نیز اجازه دهید در هوا خشک شود زیرا حرارت زیاد و هم زدن می تواند باعث آسیب آن شود.

برای شستن دستی کت، بگذارید نیم ساعت در وان حمام در آب تمیز و سرد خیس بخورد، درست مانند کت پشمی، وقتی کارتان تمام شد، کت را با آب سرد بشویید تا تمیز شود و اجازه دهید در هوا خشک شود.

سخن پایانی

این موضوع که شستن کاپشن در منزل امکان پذیر است یا خیر کاملا به جنس و شرایط شست و شوی کاپشن شما بستگی دارد، ما سعی کردیم در این مقاله اصول و دانش مورد نیاز برای شستن کاپشن هایتان را بدهیم تا بتوانید به سادگی در صورت نیاز کاپشن هایتان را در منزل تمیز کرده و شست و شو دهید. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد به شما در هرچه تمیز و سالم نگه داشتن کاپشن هایتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام