بهترین روش چیدن کوسن روی مبل

نوشته تحریریه ژیلمو

29 فروردین 1403

سبک زندگی

0 نظر

بهترین روش چیدن کوسن روی مبل

یک اتاق نشیمن شیک بدون چند کوسن  که با دقت انتخاب شده و روی مبل چیده شده اند کامل نمی شود. بدون توجه به فضا، کوسن های مناسب واقعا می توانند یک اتاق را به شکلی باورنکردنی متحول کنند. مطمئناً ممکن است  که مبل رویاییتان به شما تحویل داده شده باشد و صندلی راحتی که انتخاب کرده اید عالی به نظر برسد، اما هنوز نمیتوان این واقعیت را انکار کرد که این مبل ها به کوسن نیاز دارند.

امروز در مجله ژیلمو با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم و ببینیم که چه روش هایی برای چیدن کوسن رو مبل ها وجود دارد.

روش های چیدن کوسن

به طور کلی نمی توان گفت که لزوما یک قانون مهم و سریع در مورد نحوه چیدمان کوسن ها روی مبل وجود دارد. با این حال، ترتیب 2-1-2 بسیار محبوب است. این روش به این گونه است که یک کوسن بزرگ در هر گوشه است، یک کوسن کمی کوچکتر در کنار آنها و یک کوسن در مرکز مبل قرار دارد. چیدمان کوسن های مبل به این صورت به طور خودکار باعث می شود که زیبایی مبل چند برابر شود.

کمیت ظاهر کلی مبل شما را بسیار متفاوت می کند. بالشتک های زیاد و اتاق نشیمن شما ممکن است به هم ریخته به نظر برسند و حتی ممکن است مبل را کمتر راحتتر از چیزی که باید کند. به عنوان یک قانون کلی، به نظر ما یک مبل دو یا سه نفره حداکثر به سه کوسن نیاز دارد.

اگر به ایده‌های مختلف علاقه دارید، از پنج نکته ای که در ادامه برایتان جمع آوری کرده ایم می توانید استفاده کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه کوسن هایی را روی مبلمانتان انتخاب و چیدمان کنید تا کاملاً با فضای شما مطابقت داشته باشد.

چگونه کوسن ها را بچینیم تا خیلی رسمی به نظر نرسند

گاهی اوقات، مجموعه ای از کوسن های چیده شده روی مبل می تواند کمی رسمی به نظر برسد. اگر سبک نشیمنگاه شما اینگونه نیست، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کمی معمولی‌تر کنید. یکی از راه‌های چیدمان کوسن‌ها روی مبل به‌گونه‌ای که آرام به نظر برسند، این است که همه آن‌ها را در یک سمت قرار دهید. قرار دادن کوسن ها به صورت متقارن روی مبل با استفاده از قانون 2-1-2 می تواند به چیدمان رسمی تری منجر شود. قرار دادن دو کوسن در یک طرف به طور خودکار احساس آرامش بیشتری به منزل شما می بخشد.

راه دیگر داشتن تعداد کوسن ها به صورت فرد است. بنابراین، به جای چهار یا شش کوسن، شما به سه یا پنج کوسن نیاز دارید. این موضوع به این دلیل است که اعداد زوج می توانند رسمی تر به نظر برسند. در واقع، در بسیاری از فرهنگ ها، از اعداد فرد برای ایجاد احساس آرامش بیشتر در خانه ها استفاده می شود. به عنوان مثال ژاپنی ها را در نظر بگیرید. در ژاپن، اقلام سنتی مانند کاسه یا بشقاب در مجموعه های پنج تایی فروخته می شود. پیشنهاد می کنیم دو کوسن را در یک طرف و کوسن سوم را در طرف مقابل مبل قرار دهید.

اگر می خواهید تشریفات بیشتری را به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، تعداد زوج کوسن ها این کار را انجام می دهند.

کوسن هایی که به مبل رنگ می دهند

اگر دکوراسیون اتاق نشیمن شما نسبتاً خاموش و تاریک است، از اینکه بخواهید رنگی به آن اضافه کنید نترسید. خوشبختانه، کوسن‌ها روشی عالی برای افزودن رنگ بدون شکستگی ساختار دکور شما هستند. با چیدن کوسن ها، می‌توانید مبل های خود را کاملاً جوان سازی کنید آن هم بدون اینکه روی آن روکش بکشید یا روی مبل جدید سرمایه‌گذاری کنید. همچنین شما می توانید کوسن های خود را در طول سال نیز به سادگی عوض کنید. این می تواند به معنای استفاده از رنگ های زرد و آبی روشن در تابستان و کوسن هایی با بافت قرمز تیره در زمستان باشد.

هنگام انتخاب کوسن های رنگارنگ، توصیه می کنیم رنگ های مکمل را انتخاب کنید. ممکن است در کاتالوگ های مبلمان مشاهده کنید که طراحان از رنگ‌های زرد استفاده کرده‌اند که به زیبایی با رنگ آبی هماهنگ شده است. با نگه داشتن رنگ ها در یک طیف، طرح کوسن به خوبی و ایده آل به نظر می رسد. راه دیگر برای انتخاب کوسن ها این است که مطمئن شوید الگوها یا شکل های آنها با هم نتیجه می دهند، حتی اگر رنگ ها متفاوت باشد. ما فکر می کنیم که ترکیب و تطبیق الگوها از نظر بصری چشمگیرتر از کوسن های کاملاً منطبق به نظر می رسد.

چگونه کوسن ها را روی مبل قرمز شکل دهیم

وقتی نوبت به طراحی ظاهر مبل قرمز می رسد، ما همیشه به کوسن های آبی کبالتی تکیه کنیم. ممکن است فکر کنید یک مبل قرمز به تنهایی به اندازه کافی جسور است، اما در واقعیت آن است که این رنگ یک پایه عالی برای رنگ آبی است. همه ما عاشق این خواهیم شد که کبالت روشن با قرمزهای تونالیستی ظاهری بی نظیری در برابر دیدگانمان خلق خواهد کرد.

اگر مبل سنتی تری دارید به رنگ قرمز تیره، رنگ های عمیق تری مانند آبی یا آبی سلطنتی می توانید اضافه کنید! این رنگ‌ها در کنار هم باعث می‌شوند اتاق نشیمن شما کلاسیک‌تر شود. البته پارچه و شکل کوسن شما نیز در ظاهر نهایی نحوه چیدن کوسن ها تاثیرگذار خواهد بود. برای تقویت طراحی سنتی مبل، کوسن هایی با بافت های غنی مانند پارچه های مخملی یا ژاکارد را پیشنهاد می کنیم.

اگر زیبایی محیط خانه شما کمی خنثی تر است، یک مبل قرمز با کوسن نیز می تواند برای خانه شما مناسب باشد. پیشنهاد می کنیم اثاثه یا لوازم داخلی زنگ زده را انتخاب کنید و از کوسن هایی با همان رنگ استفاده کنید. این مدل به معنای استفاده از سایه های مختلف قرمز، رنگ های خنثی گرم و مواد طبیعی برای متریال مبل است است.

چگونه مبل خود را راحت تر نشان دهیم

چه یک مبل براق اسکاندیناویایی داشته باشید یا یک طراحی مدرن ایتالیایی، افزودن حس راحتی بیشتر، همیشه چیز خوبی است. برای اینکه واقعاً احساس آرامش کنید، مهم است که تمام قوانینی را که در مورد چیدن کوسن ها به شما گفته شده فراموش کنید. مبل هایتان نیازی به پر کردن کامل از کوسن ندارند. لازم نیست کوسن هارا در یک زاویه 45 درجه عالی قرار بگیرند. و نه، آنها نیازی به هماهنگی با مبلمان شما نیز ندارند.

برای اینکه احساس آرامش و جذابیت داشته باشید، مبل نباید بکر چیده شود. پیشنهاد می‌کنیم کوسن‌هایتان را به‌صورت تصادفی بچینید و سعی کنید به هیچ عنوان آن‌ها را بیش از حد پر نکنید. انتخاب رنگ هایی که با مبل شما متفاوت است نیز کمی سرگرمی به فضای منزل شما می آورد. کوسن های زرد را با مبل های آبی تیره یا رنگ های سبز و زنگ زده با مبل خاکستری خود ست کنید.

همه ما عاشق سبک مینیمالیستی این نوع مبل ها هستیم. تنها یک کوسن زندگی و راحتی را به مبل مدرن می بخشد.

اگر به دنبال خرید دورس زنانه با کیفیت و مینیمال هستید، حتما سری به محصولات فروشگاه لباس زنانه ژیلمو بزنید.

چگونه کوسن ها را روی مبل خاکستری فرم دهیم

اگر از قبل یک مبل خاکستری دارید، به شما تبریک می گویم، شما یک بوم خالی بی نظیر و عالی در منزل خود دارید که می توان آن را به اشکال مختلفی شکل داد.

 مبل‌های خاکستری انتخابی عالی هستند زیرا می‌توان آن‌ها را به روش‌های بی‌شماری فقط با تعویض کوسن‌ها بازسازی کرد. به علاوه، رنگ خنثی آن به این معنی است که مبل شما تقریباً با هر رنگی از رنگین کمان مطابقت دارد.

برای ایجاد یک اتاق نشیمن آرام و دلنشین، پیشنهاد می کنیم کوسن هایی را در سایه های رنگی مشابه انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید رنگ های کرم، خاکستری و سفید را در نظر بگیرید. رنگ‌ها را با هم ترکیب کرده و مطابقت دهید و پارچه‌های طبیعی مانند کتان یا خز را برای آن حس آرامش انتخاب کنید. ما عاشق شیوه طراحی این مبل هستیم تا با استفاده از رنگ‌های تونال احساس آرامش و زیبایی داشته باشیم.

در نهایت نیز اگر می خواهید کمی رنگ بیشتری به اتاق خود وارد کنید، سعی کنید تا از فضای خود الهام بگیرید. به عنوان مثال می توانید عناصر صورتی را در طرح های کوسن خود وارد کنید. یا مثلا چاپی با رنگ سبز در مبل هایتان دیده می شود؟ خب می توانید از آن برای الهام بخشیدن به انتخاب کوسن خود استفاده کنید. وقتی صحبت از مبل های خاکستری به میان می آید، می توانید هر کوسن رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید.

اگر مبلمانتان رنگی است و علاقه زیادی به رنگی بودن آن دارید، احتمالا از لباس های رنگی نیز لذت می برید! پیشنهاد ما خرید کراپ قلب رنگی با کیفیت موجود در وبسایت ژیلمو است.

سخن پایانی

ماهیت این موضوع که کوسن ها می توانند جذابیت و لوکس بودن را با خود تغییر دهد موضوعی کاملا انکار ناپذیر است. در واقع این کوسن ها هستند که حسی متفاوت به ساختار مبل های شما بخشیده و می توانند سبکی متفاوت از نشیمنگاهتان را به شما ببخشند. در این مقاله از مجله ژیلمو با شما بودیم تا بررسی کنیم و ببینیم که بهترین نوع چیدن کوسن روی مبل های مختلف چگونه می باشد. امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده و بتوانید محیط پذیرایی با مبلمان شخصی سازی خودتان را به زیبایی هرچه تمام تر خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام