بهترین نوع لباس برای مصاحبه شغلی

نوشته تحریریه ژیلمو

20 شهریور 1402

مد و استایل

0 نظر

بهترین نوع لباس برای مصاحبه شغلی

آنچه می پوشید بیانگر آن است که چگونه خود را به دنیا معرفی می کنید، به خصوص در دنیای امروز که برخورد های انسانی به سرعت انجام می شود. مد یک زبان جدید به شمار می رود. طراح مشهور صنعت مد، میوچیا پرادا، اهمیت لباس پوشیدن صحیح برای هر موقعیت، حتی برای مصاحبه را بسیار بالا می داند. به زبان ساده. ، مصاحبه ضغلی فقط در مورد مهارت ها، دانش و تجربه نیست. ظاهر شما در مصاحبه بسیار می تواند مهم باشد، جالب است بدانید که مصاحبه کنندگان دارای ظاهر آراسته شانس بالاتری برای پذیرفته شدن در مقام شغلی که دوست دارند به آن برسند، دارند!!

جالب اینجاست که این فقط مصاحبه‌کنندگان نیستند که این نظر را دارند بلکه 88٪ از کاندیداهای شغلی معتقدند که لباس‌هایشان به طور قابل‌توجهی بر درک مصاحبه‌گر از شایستگی‌شان تأثیر می‌گذارد. بنابراین، دفعه بعد که می خواهید شغلی را تضمین کنید، مطمئن شوید که این مقاله کاربردی از ژیلمو را یک بار دیگر با دقت مطالعه کرده اید تا دیگر نگرانی از بابت پوشش نداشته باشید.

لباس مناسب مصاحبه شغلی

زنان گزینه های زیادی برای انتخاب لباس برای مصاحبه شغلی دارند. برای مصاحبه های حضوری، می توانید رنگ زرد کم رنگ یا صورتی را برای پوشیدن انتخاب کنید. محبوب ترین لباس های مصاحبه در کشور های خارجی برای خانم ها کت و شلوار، دامن مدادی، ژاکت کش باف پشمی، جوراب شلواری، لباس های بلند تا روی زانو و شلوار های مجلسی هستند. رایج ترین رنگ ها نیز مشکی، سفید، قهوه ای، آبی سرمه ای و بژ می باشد.

کارشناسان اروپایی توصیه می کنند برای مصاحبه از پوشیدن تاپ یا بلوز با یقه باز خودداری کنید. علاوه بر این، اگر دامن می پوشید، خط سجاف باید دو اینچ بالاتر از زانوی شما باشد.

درباره فرهنگ شرکت بیاموزید

شما پیش از مصاحبه شغلی می‌توانید وب‌سایت یک شرکت یا لینکدین آن را مرور کنید تا متوجه شوید که افراد معمولاً در دفتر چگونه لباس می‌پوشند. راه دیگر برای فهمیدن این موضوع این است که با کارمندان گذشته یا فعلی تماس بگیرید و نکات مصاحبه را بپرسید.

برای یک شرکت محافظه کار، کت و شلوار و یا مانتو رسمی بهترین لباس مصاحبه حرفه ای تپ است. اگر شرکتی فرهنگ لباس پوشیدن غیررسمی دارد، یک لباس مصاحبه نیمه رسمی می تواند به خوبی پاسخ گوی ظاهر شما باشد.

علاوه بر فرهنگ شرکت، لباس پوشیدن مطابق با شغلی که برای آن مصاحبه می‌کنید نیز ضروری است. به عنوان مثال، اگر برای نقش مشتری در مصاحبه شرکت می کنید، یک لباس مرتب و باکلاس گزینه مناسب تری برای شما است.

همانطور که اشاره شد رنگ های دارای سایه های خنثی مانند مشکی، آبی سرمه ای، سفید، خاکستری و قهوه ای بهترین رنگ ها برای لباس های مصاحبه هستند.

تحقیق در مورد فرهنگ و کد لباس یک شرکت می تواند بسیار در انتخاب شما کمک کند. علاوه بر اینکه در ظاهر حرفه‌ای به نظر می‌رسید، پوشش شما این پیام را به مصاحبه‌گر ارسال می کند که به فرهنگ شرکت اهمیت می‌دهید و مشتاق هستید که با آن هماهنگ شوید.

اگر شرکت لباس حرفه ای را ترجیح می دهد، کت و شلوار و مانتو شلوار بهترین گزینه ها می باشند. اگر محیط کار غیررسمی است، می توانید استایل های متفاوت را انتخاب کنید.

لباس مصاحبه شغلی از راه دور

انتخاب لباس مصاحبه برای تماس های ویدیویی مرتبط با مصاحبه شغلی می تواند مشکل باشد. شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که در دوربین ظریف و درجه یک به نظر می رسند. سایه‌های خنثی مانند سیاه، آبی، خاکستری و سفید در دوربین بهترین ظاهر را دارند. حتی اگر می‌خواهید با لباس های دارای طرح‌های چاپی ظاهر شوید، می‌توانید پیراهن‌هایی با سایه روشن با چاپ‌های ظریف انتخاب کنید. بهتر است از استفاده از سایه های بسیار روشن مانند قرمز، بنفش، زرد یا نارنجی خودداری کنید.

در ادامه چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب لباس مصاحبه برای تماس های ویدیویی به خاطر داشته باشید.

  • باید اطمینان حاصل کنید که رنگ لباس شما به خوبی با پس زمینه ترکیب می شود. اگر از فیلتر پس‌زمینه استفاده می‌کنید، این مورد بسیار ضروری است.
  • از پوشیدن دستبندها، ساعت ها یا گردنبندهای براق برای مصاحبه های آنلاین خودداری کنید زیرا ممکن است جلوی دوربین زرق و برق دار به نظر برسند.
  • سعی کنید تا برای مصاحبه ویدیویی کاملاً رسمی لباس بپوشید و از پوشیدن لباس های غیر رسمی خودداری کنید.

نکات کوتاه برای هرچه بهتر بودن پوشش

در ادامه این مقاله ژیلمو چند نکته بی نظیر برایتان جمع آوری کرده است که مطالعه آن می تواند شمارا یک قدم به سمت رسیدن به استایل ایده آلتان نزدیک کند.

  • لباس های مناسب بپوشید

حتماً برای مصاحبه لباس مناسب بپوشید. ظاهر شدن با لباس های گشاد برای مصاحبه، حال و هوای معمولی ایجاد می کند و مصاحبه کننده ممکن است قبل از شروع مصاحبه، تصور منفی ای نسبت به شما داشته باشد.

  • کفش های زیبا

روی یک جفت کفش رسمی یا نیمه رسمی خوب سرمایه گذاری کنید. در واقع، کفش های شما اولین چیزی است که مصاحبه کننده ممکن است در هنگام ورود به اتاق متوجه شود. بنابراین، مهم است که کفش هایی بپوشید که با لباس شما هماهنگ باشد.

  • استفاده از پارچه قابل تنفس

پوشیدن پارچه تنفسی و نرم برای مصاحبه شغلی بسیار بسیار مهم است. آخرین چیزی که در مصاحبه می خواهید این است که به دلیل خشن بودن پارچه یا خارش دار بودن آن عرق کنید یا احساس ناراحتی داشته باشید. برای جلوگیری از این امر، لباس های نخی یا کتان برای لباس های مصاحبه پیشنهاد می شود.

هر مصاحبه شغلی را با این 6 دستورالعمل لباس شروع کنید

قبل از اینکه برای مصاحبه بعدی خود لباس بپوشید، نکات زیر را در مورد لباستان در نظر داشته باشید:

1. لباس پوشیدن غیررسمی هوشمند در حال رونق است اما هنوز در میان مردم جا نیفتاده است.

از زمان همه‌گیری کووید 19، استفاده یک لباس راحت و غیررسمی در محل کار قابل قبول است. مگر اینکه فرهنگ شرکت چیز دیگری را بیان کند، شما می توانید شلوار جینتان را با لباس های مختلفی برای محل کار ست کنید، اما همه این ها کاملا نسبی و با توجه به قوانین محل کارتان می باشند.

2. آنچه می پوشید شخصیت شما را منعکس می کند

(لباس برای تحت تأثیر قرار دادن است) این جمله شاید یک جمله کلیشه ای باشد اما بسیار مهم است، پس توجه زیادی به آن داشته باشید.

3. مصاحبه های مجازی مهم هستند

همه ما افرادی را دیده‌ایم که به اشتباه با لباس‌های غیر رسمی در جلسات آنلاین حاضر می‌شوند. شما قطعاً نمی خواهید شبیه آن افراد باشید. شما برای مصاحبه هایتان باید کاملا لباس رسمی بپوشید. این موضوع همچنین به شما کمک می کند وارد منطقه حرفه ای شوید و باعث می شود اعتماد به نفس داشته باشید.

4. آنچه را که به آن اطمینان دارید بپوشید

حتما شنیده اید که اعتماد به نفس بهترین لباس است. هر چه می پوشید، مطمئن شوید که لباستان باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. اگر احساس می کنید که لباس مناسب نپوشیده اید، به احتمال زیاد باعث عصبی شدن شما می شود و در طول مصاحبه شمارا از اهدافتان دور خواهد کرد.

5. لباس مناسب فصل

یکی دیگر از نکات لباس مصاحبه که می تواند برای شما مفید باشد، لباس پوشیدن مطابق با فصل است. به عنوان مثال، شما باید از پوشیدن کت بلیزر در گرمای سوزان، یا لباس های بلند در زمستان خودداری کنید.

سخن پایانی

لباس های مصاحبه شغلی شما ارائه دهنده یک نگاه اجمالی به شخصیتتان در چشم به مصاحبه کننده هستند، بنابراین، مهم است که مراقب آنچه می پوشید باشید. با این حال، داشتن مهارت ها و دانش مربوطه برای دریافت شغل در مصاحبه کاری نیز اهمیت انکار ناپذیری دارد، به هرصورت هدف ما در این مقاله آشنایی شما با اصول پوشش در مصاحبه های شغلی بود، امیدواریم که مطالعه آن بتواند کمک کند تا استرسی از بابت انتخاب لباس در مصاحبه شغلیتان نداشته بشاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام