ترفند های افزایش ماندگاری لاک ناخن

نوشته تحریریه ژیلمو

13 خرداد 1402

زیبایی

0 نظر

ترفند های افزایش ماندگاری لاک ناخن

هیچ چیز بدتر و ناراحت کننده تر از این نیست که یک خرابی بزرگ و بد شکل بر روی ناخن های زیبایتان به وجود بیاید که به واسطه آن تلاش های خودتان و یا ناخن کارتان خراب شود.

تصور کنید که یک شومیز و رویه لنین زیبا و ست با لاک هایتان خریده اید و به دنبال داشتن یک ست و استایل بی نظیر هستید، اما خرابی ناخن تمام برنامه هایتان را با مشکل مواجه می کند

خبر خوب ولی این است که به گفته کارشناسان، چند ترفند مراقبت از ناخن وجود دارد که به ماندگاری لاک ناخن شما کمک می کند. در ادامه با ژیلمو همراه باشید تا با هم ترفند های افزایش ماندگاری لاک را بررسی کنیم.

ناخن هایتان را تا جای ممکن خیس نکنید

لورن دان، مانیکوریست و بنیانگذار Varnish Lane به این موضوع معتقد است که: “وقتی ناخن های شما در آب خیس می شوند، منبسط می شوند.” خیساندن می تواند شکل ناخن را مخدوش و بریده بریده کند، و وقتی لاک را روی ناخن رنگ می کنید و خشک می شود این عمل باعث می شود لاک شما زودتر خرد شود.

در حالی که مرطوب شدن مناسب می تواند به نرم شدن پوست زمخت پاهای شما کمک کند، اما برای پوست ظریف تر در نوک انگشتان شما لزوما این موضوع ضروری نیست.

با این حال توجه کنید که شما باید از خیس شدن نوک انگشتان خود و تماس با آب ( حمام گرم، شستن ظروف و مواردی از این قبیل) خودداری کنید. آب نه تنها باعث انبساط و انقباض ناخن‌های شما می‌شود بلکه می‌تواند رنگدانه های لاک را نیز بلند، و به مرور زمان آنها را شکننده و خشک کند.

ناخن ها را بعد از سوهان زدن صاف کنید

پس از کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن ها، از صاف کردن آن غافل نشوید. به خصوص اگر روی ناخن را با یک تخته سنگ سنباده خشن صاف کنید، می توانید ریز خرده های کوچکی را در امتداد ناخن ایجاد کنید، این موضوع شاید به چشم عادی دیده نشود اما مطمئن باشید که وقتی آن لبه های زبر شروع به کنده شدن می کنند، لاک شما نیز جدا خواهد شد. وقتی لبه آزاد ناخن را صاف می‌کنید، در واقع این کار به مهر و موم شدن لایه‌های کراتینی که ممکن است در حین سوهان‌کردن شکافته باشند، کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید از سوهان ناخن های شیشه‌ای برای صاف کردن لبه‌ها در حین شکل‌دهی به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

از لاک زدن روی کوتیکول های خود اجتناب کنید

شاید تعجب کنید که باید تمام تلاش خود را برای نقاشی و لاک زدن درون خطوط ها انجام دهید. ممکن است یک بیرون زدن از خط ساده لاک به نظر همه خیلی موضوع مهمی نباشد، اما شما نباید بگذارید لاک روی کوتیکول های شما بنشیند. رنگ روی پوست شما سریعتر از رنگ روی ناخن شما پاک می شود. اگر لاک شما بین پوست و ناخن شما مهر و موم شده باشد، زمانی که رنگ در نهایت از روی کوتیکول های شما جدا شود، لاک روی ناخن شما همراه با آن خرد می شود.از لاک زدن روی کوتیکول های خود اجتناب کنید.شاید تعجب کنید که باید تمام تلاش خود را برای نقاشی و لاک زدن درون خطوط ها انجام دهید. ممکن است یک بیرون زدن از خط ساده لاک به نظر همه خیلی موضوع مهمی نباشد، اما شما نباید بگذارید لاک روی کوتیکول های شما بنشیند. رنگ روی پوست شما سریعتر از رنگ روی ناخن شما پاک می شود. اگر لاک شما بین پوست و ناخن شما مهر و موم شده باشد، زمانی که رنگ در نهایت از روی کوتیکول های شما جدا شود، لاک روی ناخن شما همراه با آن خرد می شود.

اما می دانید که تسلط بر لاک زدن بدون خطا بسیار دشوار است. برای مانیکور بدون لکه، این نکته بی‌خطر را امتحان کنید: قبل از استفاده از لاک، محیط ناخن‌هایتان را با یک موم روغنی مشخص کنید، به خصوص قرار دادن آن روی آن کوتیکول‌ها بسیار مهم است. در واقع این ماده ژله ای به عنوان یک مانع بین پوست و ناخن شما عمل می کند، بنابراین اگر در حین رنگ کردن ناخن ها، کمی لاک روی کوتیکول های خود لکه دار کنید، پس از آن به راحتی لاک هایتان پاک می شود.

کوتیکول های خود را به عقب فشار دهید

ایمی لین، بنیانگذار برند یکشنبه ها که یک برند مراقبت از ناخن که بر سلامتی تمرکز دارد است، می گوید: “وقتی لاک به کوتیکول های شما می چسبد، کنده شدن آن بسیار بسیار آسان تر از هر زمانی است.” با این حال، هل دادن آنها به سمت عقب یا فشار دادن کوتیکول می تواند به ایجاد فضای کافی روی صفحه ناخن کمک کند.

لین خاطرنشان می‌کند: «پس از تمیز کردن کوتیکول‌ها مطمئن شوید که روغن باقی‌مانده از سرم کوتیکول را نیز تمیز کرده‌اید،» و اضافه می‌کند: «دست‌های خود را بشویید یا از یک لاک پاک‌کن برای تمیز کردن صفحه ناخن استفاده کنید».

از براق کننده های مغذی و حالت دهنده استفاده کنید

به عنوان یک قانون کلی، وقتی ناخن های شما ضعیف و شکننده هستند، لاک شما راحت تر خرد می شود. به هر حال، چگونه یک لاک روی ناخن هایی که اغلب می شکنند و شکافته می شوند، باقی می ماند؟ همانطور که گفته شد، محصولاتی که مواد مغذی و مرطوب کننده روی ناخن ایجاد می کنند (و از فرمالدئید، کافور، تولوئن و سایر مواد شیمیایی خشک کننده پرهیز می کنند) قدرت ماندگاری بیشتری دارند، که این موضوع در مورد رنگدانه ها، روکش ها و پوشش های پایه نیز صدق می کند.

نادین آبرامسیک، یکی از بنیانگذاران سالن آرایش تنوورتن، می گوید: «مهمترین لباس شما، پوست شما است، زیرا این لباس همان چیزی است که ناخن شما را لمس می کند و به داخل پوستتان نفوذ می کند. بنابراین اگر می‌خواهید روی یک پولیش با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید، تصمیم اشتباهی نگرفته اید. اما پیشنهاد می کنیم.

از لاک ناخن های با کیفیت استفاده کنید

توجه کنید که همیشه یک لاک خوب و مقاوم روی ناخن هایتان بچسبانید تا این موضوع از پوسته شدن لاک شما به مرور زمان جلوگیری کند.

همچنین ممکن است بخواهید پس از چند روز لایه رویی ناخنتان را بپوشانید زیرا پولیش ممکن است پس از مدتی شروع به از بین رفتن کند، که باعث می‌شود رنگدانه در برابر تراشه‌ها و ریزش‌ها آسیب‌پذیر شود. لین می افزاید: «این یک ترفنند مهم برای دست نخورده نگه داشتن ناخن های شما در بین مانیکور است.

اجازه دهید لاک ناخن شما کاملا سفت شود

در حالی که لاک معمولاً حدود 7 تا 10 دقیقه طول می کشد تا خشک شود برخی لاک ها زمان طولانی تری برای مقاوم شدن نیاز دارند.

ممکن است برخی اوقات فکر کنید ناخن‌هایتان کاملاً خشک شده است، اما به محض این‌که ناخن های پایتان را داخل کفش‌هایتان را فرو می‌برید یا کفش‌هایتان را می‌پوشید، با نوک انگشتانتان لکه‌دار مواجه می‌شوید. و این موضوع غم انگیز است.

پس اجازه دهید پولیش و لاک هایتان کاملاً سفت شوند تا در طول زمان انتظار فرورفتگی های بدی روی خود نداشته باشد.

لاک ناخنتان را با هوای خنک خشک کنید

با توجه به این نکته، ممکن است برای کمک به سرعت خشک کردن به خشک کن های ناخت بخواهید تکیه کنید، یا شاید پنکه یا حتی سشوار. اگر دومی را انتخاب کردید، مطمئن شوید که تنظیمات آن  را روی خنک نگه دارید: گرما می‌تواند باعث حباب زدن لاک شود، که در نتیجه باعث می شود راحت‌تر کنده شود.

به علاوه، همانطور که لین در مورد خشک کردن سریع ناخن ها به ما می گوید، هوای سرد در واقع برای این هدف سریع تر عمل می کند و پوست اطراف دست را خشک نمی کند. او خاطرنشان می‌کند: «گرما می‌تواند ناحیه کوتیکول شما را که زمان زیادی را برای تغذیه آن در طول مانیکور صرف کرده‌اید، خشک کند».

ناخن هایتان را نجوید و آن را گاز نگیرید

شاید این مورد خیلی بدیهی به نظر می رسد، اما هر چه بیشتر در لاک خود بکوبید و به آن ضربه بزید، احتمال سالم ماندن آن کمتر می شود. اگر دائماً ناخن هایتان را جویده یا کوتیکول‌چین می‌کنید، ترک این عادت می‌تواند سخت باشد، اما این نکات را برای از بین بردن ناخن جویدن برای همیشه امتحان کنید. کمی تمرکز حواس، مانند نفس کشیدن یا پیاده روی سریع، می تواند برای برخی افارد مفید باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به یافتن راه های دیگری برای مشغول نگه داشتن دستان خود داشته باشند.

سخن پایانی

نکات ذکر شده در این مقاله مطمئناً به ظاهر شما قدرت ماندگاری بالا می‌بخش. اگرچه، ممکن است نخواهید یک لاک را برای بیش از سه هفته روی ناخن شما قرار بگیرد. اما اگر طرح مورد نظرتان را پیدا کرده اید و روی ناخن هایتان پیاده شده است، می توانید از ترفند های ژیلمو برای بالا بردن عمر مفید آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام