تمیز کردن کفش جیر در 4 مرحله ساده

نوشته تحریریه ژیلمو

20 خرداد 1402

سبک زندگی

0 نظر

تمیز کردن کفش جیر در 4 مرحله ساده

چگونه کفش های جیر را تمیز کنیم؟! به طور کلی این پرسش یک سوال قدیمی در میان عموم مردم به شمار می رود. کفش‌های جیر با ارائه راحتی و گرما و صد البته شیک بودن، یکی از اصلی‌ترین اقلام موجود کمد لباس در هوای سرد به شمار می رود. متأسفانه، حالت خواب مخملی که بافت نرم  جیر برای افراد به ارمغان می آورد، کفش های جیر را  به شدت مستعد لکه های ناشی از رطوبت، خاک و روغن می کند. با پوشیدن منظم آن ها، کفش‌ها و چکمه ‌های جیر می‌توانند کثیفی، لکه‌ها، لکه‌های آب، لکه‌های نمکی و سایر کثیفی‌ها را بر روی خود جمع‌آوری کنند، به خصوص اگر آن‌ها را در هوای نامساعد بپوشید. و از آنجایی که جیر به راحتی در اثر رطوبت بیش از حد آسیب می بیند، نمی توانید به سادگی لگدهای خود را در آب صابون خیس کنید تا از شر لکه ها و رسوب های آن خلاص شوید. بنا بر این به شما توصیه می کنیم با ژیلمو در این مقاله همراه شوید تا با هم به صورت دقیق نحوه تمیز کردم کفش های جیر را بررسی کنیم.

تمیز کردن کفش جیر

با کمک گرفتن ابزار و تکنیک های مناسب، یادگیری نحوه تمیز کردن کفش های جیر کار دشواری نیست. می‌توانید انواع محصولات تمیزکننده جیر را در فروشگاه‌های کفش و خرده‌فروشی‌های بزرگ پیدا کنید، اما وسایل خانگی ساده اغلب بهترین راه را برای تمیز کردن کفش‌های جیر را برای مردم ارائه می‌کنند. ما شما را در مراحل گام به گام راهنمایی می کنیم و همچنین نکاتی را برای از بین بردن لکه های رایج روی کفش جیر ارائه می دهیم. این استراتژی‌های تمیز کردن، بازیابی ظاهر نرم و بدون لک کفش و چکمه‌های جیر را آسان می‌کند و باعث می شود بتوانید کفش جیرتان را با کراپ پایین زنجیر مورد علاقتان بپوشید.

آنچه شما نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • ابزار تمیز کننده مناسب
  • برس پاک کننده جیر یا مسواک
  • لاستیک جیر یا پاک کن تمیز
  • مواد شوینده
  • سوهان ناخن
  • سرکه سفید
  • اسپری محافظ جیر
  • پارچه میکروفیبر

نحوه تمیز کردن کفش های جیر

قبل از تمیز کردن کفش های جیر، مطمئن شوید که کاملاً کثیفی های روی کفش کاملا خشک شده اند. تلاش برای تمیز کردن لکه‌ها در حالی که هنوز مرطوب هستند، می‌تواند لکه را عمیق‌تر به مواد وارد کند و پاک کردن آن را سخت‌تر کند. قبل از اینکه اجازه دهید کفش به طور طبیعی خشک شود، از دستمال کاغذی یا پارچه نرم استفاده کنید تا تا جایی که می توانید رطوبت را از بین ببرید. توجه داشته باشید که هرگز از سشوار، نور مستقیم خورشید یا سایر منابع حرارتی برای کوتاه کردن زمان خشک کردن استفاده نکنید. این کار می تواند باعث خشک شدن و سفت شدن مواد و کثیفی ها شود. هنگامی که کفش شما کاملاً خشک شد، می توانید دستورالعمل های ذکر شده را برای تمیز کردن کفش های جیر دنبال کنید.

ذرات کوچک تر را با برس پاک کنید

در ابتدا شما باید از یک برس جیر  برای پاک کردن هرگونه کثیفی یا ذرات کوچک تر استفاده کنید. هنگام تمیز کردن مناطق کوچک، مسواک نیز می تواند این کار را برای شما انجام دهد. با مسواک زدن در همان جهت الگوی کثیفی شروع کنید و  اگر لکه تکان نخورد حرکت ملایم به عقب و جلو می تواند چاره ساز باشد.

لکه ها را با پاک کن پاک کنید

شما می توانید کفش های جیر را با استفاده از یک پاک کن جیر یا یک پاک کن عادی تمیز برای از بین بردن آثار کوچک کثیفی تمیز کنید.

شما در ابتدا باید پاک کن را به آرامی روی کثیفی به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. اگر  متوجه شدید که این روش کار نمی کند، توقف کنید و به روش دیگری برای حذف لکه جیر اشاره شده است بروید.

به طور حتم شما نمی خواهید با مالش زیاد به مواد کفش جیرتان آسیب وارد کنید و این مساله می تواند باعث این اتفاق شود. نکته مهم در این مساله اینجاست که سوهان ناخن نیز بعضا می تواند به رفع  کثیفی و از بین بردن لکه های کفش کمک کند. اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خراشیدگی مواد از فشار کمی باید استفاده کنید.

کفش جیر را با سرکه تمیز کنید

برای پاک کردن لکه های سخت روی کفش های جیر، یک پارچه میکروفایبر را به سرکه سفید آغشته کنید و به آرامی روی لکه بمالید و بسیار مراقب باشید سطح آن مرطوب و خیس نشود. توجه داشته باشید که سرکه ممکن است به طور موقت رنگ جیر را در حالی که مرطوب است تغییر دهد، اما با تبخیر رطوبت، طبیعتا ماده جیر باید به رنگ اصلی خود بازگردد.

اجازه دهید محل مرطوب خشک شود، سپس بررسی کنید که آیا لکه باقی مانده است یا خیر. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود. پس از تمیز و خشک شدن، سطح را دوباره برس بزنید تا بتوانید ظاهر اولیه کفش خود را بازیابی کنید.

از اسپری محافظ جیر استفاده کنید

برخی از کفش های جیر برای مقاومت در برابر رطوبت و لکه ها از قبل آماده شده اند، اما افزودن یک لایه محافظ دیگر همیشه یک ایده هوشمندانه است. سعی کنید اسپری محافظی را انتخاب کنید که به طور خاص برای جیر طراحی شده است، سعی کنید حتما آن را طبق دستورالعمل های سازنده استفاده کنید. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن کفش های جیر این است که آنها را برای هوای خشک نگه دارید و تا حد امکان از ریختن و پاشیده شدن آن جلوگیری کنید.

پاک کردن لکه های کفش جیر

هنگام تمیز کردن کفش های جیر باید توجه داشته باشید که لکه های خاص نیاز به تکنیک های خاص برای تمیز شدن دارند. بنابر این از نکاتی که در ادامه برای شما جمع آوری کرده ایم می توانید برای حذف برخی از رایج ترین لکه ها از کفش و چکمه جیر استفاه کنید.

خاک یا گل

برای از بین بردن کثیفی یا گل و لای روی کفش های جیر، ابتدا از خشک شدن کامل مواد اطمینان حاصل کنید. سپس از یک برس جیر یا مسواک استفاده کنید تا تا حد امکان کثیفی را از بین ببرد. اگر آثار کثیفی باقی ماند، از اتو بخار استفاده کنید تا خاک را به آرامی از بین ببرد، سپس با یک دستمال کاغذی یا پارچه آن را پاک کنید یا آن را بردارید. سپس بگذارید محل کثیف شده خشک شود.

روغن یا گریس

برای لکه‌های روغنی یا چربی روی کفش‌های جیر، نشاسته ذرت را روی آن ناحیه بمالید و اجازه دهید برای چند ساعت چربی اضافی را جذب کند سپس نشاسته ذرت را به آرامی با برس جدا کنید. در صورت نیاز این کار تکرار کنید تا لکه از بین برود. برای لکه های چربی که خشک شده اند، محل را با مقدار کمی صابون ظرفشویی تمیز کنید. اجازه دهید صابون حدود 10 دقیقه روی لکه بماند، سپس باقی مانده صابون را با یک پارچه مرطوب بشویید. از خیساندن کفش های جیر به طور مستقیم در آب خودداری کنید.

نمک

لکه‌های نمک ناشی از ذوب شدن برف و یخ یک مشکل رایج است در صورتی است که در زمستان کفش‌های جیر یا چکمه‌های جیر بپوشید. برای از بین بردن نمک از کفش های جیر، با تمیز کردن محل با مسواک شروع کنید، سپس یک پارچه تمیز را در آب سرد مخلوط با مقدار کمی صابون ظرفشویی آغشته کنید و به آرامی لکه را پاک کنید.

لکه های آب

اگرچه ممکن است غیرقابل باور به نظر برسد، اما پاشش آب می تواند به از بین بردن لکه های آب روی کفش های جیر کمک کند. شما می توانید از یک بطری اسپری برای پاشیدن آب روی سطح کثیف استفاده کنید. با استفاده از یک برس جیر یا مسواک، سطح را به آرامی مسواک بزنید. آب اضافی را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید، سپس بگذارید کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، یک اسپری ضد آب جیر بزنید تا از لکه های آب در آینده جلوگیری کنید.

سخن پایانی

پاک کردن صحیح و اصولی کفش های جیر به افزایش طول عمر آن ها کمک چشم گیری کنند، هدف ما در ژیلمو آگاهی هرچه بیشتر شما در این باره بود. امیدواریم که با مطالعه آن توانسته باشید لکه های کفش های جیر مورد علاقتان را پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام