بهترین درمان موخوره در منزل

نوشته تحریریه ژیلمو

19 آذر 1402

سبک زندگی

0 نظر

بهترین درمان موخوره در منزل

تقریباً 25 درصد از زنان جهان ریزش مو را به دلیل مو خوره شدن انتهای مو تجربه می کنند. بهتر است این گونه بگوییم که هنگامی که استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی مو پیش می آید شما چیزی به جز به دوشاخه شدن یا مشاهده موخوره مشاهده نخواهید کرد. شرایط آب و هوایی و تکنیک هایی مانند صاف کردن یا خشک کردن با سشوار نیز می تواند به این مشکلات اضافه کند. اگر از شر موخوره خلاص نشوید، تارهای مو به میزان قابل توجهی شکسته می شوند. برای جلوگیری از بروز موخوره، درمان های خانگی ساده و شگفت انگیزی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید! در ادامه مقاله با ژیلمو همراه باشید تا با هم به روش های درمان موخوره در منزل بپردازیم.

از روغن نارگیل استفاده کنید

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل می توانند به راحتی به ساقه مو نفوذ کنند، تورم اپیدرم را متوقف کنند و تماس بین شامپو و پروتئین مو را کاهش دهند. به همین دلیل روغن نارگیل به طور قابل توجهی بهتر از روغن های دیگر مانند روغن زیتون و بادام برای حل این مشکل است.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده و به طور طبیعی ترمیم کننده است. به لطف اسیدهای چرب با زنجیره ، به راحتی می تواند به موهای شما نفوذ کند و مشکل متعددی را حل کند. برای جلوگیری و ترمیم انتهای شکاف مو نیز انتخابی بسیار عالی است و موهای شما را مرطوب و تغذیه می کند.

روش استفاده از روغن نارگیل:

  • روغن نارگیل را به دست و موهایتان بمالید و آن را از انتها تا ریشه بپوشانید
  • اطمینان حاصل کنید که انتهای آن را با روغن کافی آغشته شده است
  • اجازه دهید تمام شب روی موهایتان باقی بماند
  • صبح موهای خود را شامپو بزنید تا چربی اضافی از بین برود
  • اجازه دهید تارهای شما در هوا خشک شوند. (از استفاده از سشوار خودداری کنید)

این داروی روغن نارگیل را هر دو تا سه روز یک بار بعد از این که شب ها ست لباس راحتی با کیفیتتان را پوشیدید و آماده خواب شدید تکرار کنید تا نتیجه ایده آلی دریافت کنید.

استفاده از ابزارهای حرارتی را کاهش دهید

در صورت استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو و بابلیس مو، لیپیدهای طبیعی موجود در مو می توانند خشک شوند. دو شاخه شدن انتهای مو ناشی از خشکی و تارهای آسیب دیده مو ناشی از این امر است.

اگر انتهای موهایتان شکسته شده است، سعی کنید تا جای ممکن از محصولات حالت دهنده گرما کم استفاده کنید. در عوض، از گزینه سرد سشوار استفاده کنید. برای فرم دادن به موهای خود، از بیگودی های پارچه ای، سیلیکونی یا پلاستیکی نیز می توانید استفاده کنید. علاوه بر این، قبل از حالت دادن، موهای خود را با روغن نارگیل درمانی محافظت کنید.

استفاده از آب پیاز

گوگردی که در پیاز به وفور یافت می‌شود، با تقویت الیاف مو، از آسیب‌های ساختاری و شکستگی انتهای مو محافظت می‌کند. بنابراین یکی از ساده‌ترین روش‌های DIY برای موهای دو شاخه شده یا موخوره دار، بدون شک آب پیاز است.

استفاده از آب پیاز می تواند موهای شما را از درخواست کمک باز دارد، حتی اگر خرد کردن پیاز باعث گریه شما شود. سلول های موی شما از آب پیاز تغذیه می کنند که همین موضوع رشد مویتان را نیز تا حد زیادی تقویت می کند.

برای استفاده از آب پیاز شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • دو قاشق غذاخوری آب پیاز
  • 1/9 فنجان روغن نارگیل
  • 1/9 فنجان روغن زیتون

استفاده از گلاب

گلاب اثر خشک کنندگی متوسطی دارد. در نتیجه با کاهش چربی و شوره سر می تواند رشد مو را بهبود بخشد و موخوره را کاهش دهد.

شما به موارد زیر برای استفاده از گلاب نیاز خواهید داشت:

  • یک قاشق چایخوری آبلیمو
  • چهار قاشق غذاخوری گلاب
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • هشت قاشق غذاخوری آب

روش استفاده:

  • گلاب، آب لیموترش، عسل و آب را در ظرفی مخلوط کنید
  • محلول را روی موهای خود بمالید
  • اجازه دهید این محلول به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند
  • موهایتان را شامپو بزنید و کاملا خشک کنید

این روند را دو بار در هفته برای دریافت بهترین نتیجه تکرار کنید.

ماسک مو با گل هیبیسکوس، شنبلیله، برگ کاری و آملا

بهترین درمان خانگی برای موخوره، ماسک موی تولید شده از بهترین مواد گیاهی آیورودا است که با تقویت تار مو از موهای شما در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند.

هیبیسکوس را می توان برای رفع کم آبی بدن به دلیل شهرت آن به عنوان آبرسان استفاده کرد. در مقابل، شنبلیله دارای محتوای پروتئینی بالایی است که جهش طبیعی موهای شما را بازیابی می کند و از ریزش و خشک شدن موها جلوگیری می کند. بتاکاروتن و برگ های کاری غنی از پروتئین و آملا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی هستند که مو را از داخل تقویت کرده و آسیب را کاهش می دهد.

روش استفاده:

  • 5-6 شکوفه هیبیسکوس، 2 برگ هیبیسکوس، برگ کاری، شنبلیله و آملا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد کنید
  • اسانس دلخواه خود را روی آن بزنید
  • اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس با یک پاک کننده طبیعی آن را پاک کنید

برینگراج

دلایل متعددی برای مو خوره مو وجود دارد، و Bhringraj، همیشه به عنوان “غذایی بی نظیر برای مو” شناخته می شود. Bhringraj یک درمان موثر برای موخوره است و می تواند به شکستگی انتهای مو کمک کند.

روش استفاده:

  • با مخلوط کردن ساقه های برینگراج با آب کافی شروع کنید تا خمیری درست شود
  • پس از آن، مخلوط برینگراج را به موها و سر خود بمالید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی موهایتان نگه دارید
  • موها را با یک شوینده بدون سولفات شامپو بزنید

هیدراته بمانید

آب حجم زیادی از بدن انسان را تشکیل می دهد. انجام اعمال بدن و هیدراته نگه داشتن بدن ضروری است. همچنین پوست سر را هیدراته می کند و فولیکول ها را تغذیه می کند. با هیدراته نگه داشتن خود، می توانید از شر موخوره خلاص شوید و شوره سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی پوست را کاهش دهید.

بابونه

بابونه به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی شناخته شده است. شما می توانید از بابونه به شکل چای یا روغن برای از بین بردن دو شاخه شدن انتهای آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از چای بابونه:

  • دو کیسه چای بابونه را در آب جوش خیس کنید
  • بگذارید خنک شود و سپس موهایتان را با آن بشویید
  • نحوه استفاده از روغن بابونه
  • برای نتیجه بهتر می توانید آن را مستقیماً روی پوست سر و ریشه موها بمالید

استفاده از ماسک زرده تخم مرغ

تخم مرغ یکی از موادی است که به راحتی در دسترس است و می توانید آن را روی موهای خود قرار دهید و استفاده منظم از آن بر روی موهای خود می تواند از بروز موخوره جلوگیری کند. پروتئین موجود در زرده تخم مرغ، پوست سر شما را تغذیه می کند و درخشندگی موهایتان را افزایش می دهد. تخم مرغ هم مانند یک نرم کننده و هم یک مرطوب کننده روی موهای شما عمل می کند. ماسک تخم مرغ را با استفاده از زرده به روش زیر تهیه کنید و با موخوره خود خداحافظی کنید!

این مواد تمام چیزهایی است که برای تهیه ماسک تخم مرغ نیاز دارید.

  • زرده یک تخم مرغ
  • روغن بادام
  • روغن زیتون
  • عسل

آنها را کاملاً هم بزنید و بگذارید حدود 30 تا 45 دقیقه روی موهایتان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بازگرداندن رطوبت

یکی از دلایل اصلی موخوره شدن موها، خشکی موهای شماست. شما باید با استفاده از روغن مناسب پوست سر خود را مرطوب کنید. برای تغذیه مناسب می توانید روغن نارگیل، بادام یا زیتون را به پوست سر خود بمالید. شما می توانید این موارد را جداگانه استفاده کرده یا آنها را ترکیب کنید و سپس پوست سر خود را ماساژ دهید. طبق مطالعات انجام شده، ماساژ منظم روغن بر روی موهای شما می تواند موخوره شما را کاهش دهد.

استفاده از روغن های مختلف

در حالی که روغن بادام حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، وجود اسید لوریک در روغن نارگیل تغذیه مناسبی را برای مو های شما فراهم می کند. روغن زیتون با تقویت فولیکول های مو، موهای شما را سالم نگه می دارد زیرا حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. پس سعی کنید موهای خود را به طور منظم با این روغن ها ماساژ دهید و یک شب بگذارید روی موهایتان باقی بمانند تا نتیجه خوبی داشته باشید. مالیدن روغن روی موهایتان یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های از بین بردن دو شاخه‌ای است که می‌توانید امتحان کنید.

از ماسک موی پاپایا استفاده کنید

پاپایا حاوی آنزیم هایی است که سلول های مرده روی پوست سر شما را از بین می برد. از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید فولیک است، استفاده از ماسک پاپایا روی موهایتان گردش خون را در پوست سرتان افزایش می دهد. همچنین، خواص ضد قارچی پاپایا تضمین می‌کند که پوست سر شما هرگز خشک نمی‌شود و در نتیجه باعث کاهش موخوره می‌شود.

ماسک موی پاپایا را به روش زیر تهیه و برای تغذیه مناسب موها از آن استفاده کنید:

  • دو برش پاپایای رسیده را بردارید و آنها را کاملا له کنید
  • ماست را اضافه کنید و آنها را به درستی مخلوط کنید
  • آن را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود بمالید و سپس با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید

بهبود سلامت مو با آلوئه ورا

ژل آلوئه‌ورا چه برای موهای وز و چه موخوره انتخابی بی نظیر است و درمان مناسبی برای بهبود رشد موهای شما به شمار می رود.

آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که سلول های مرده را از پوست سر شما نیز پاک می کند. با خواص ضد میکروبی خود، پوست سر شما به خوبی مرطوب و تغذیه می شود. برای استفاده از ژل آلوئه ورا، ژل را از برگ های تازه استخراج شده بکنید و بگذارید حدود 40 دقیقه روی موهایتان بماند. آن را با شامپوی ملایم با آب ولرم بشویید.

موهایتان را مرتباً کوتاه کنید

کوتاه کردن منظم موهایتان می تواند شما را از موخوره نجات دهد. برای حل این مشکل اطمینان حاصل کنید که موهای خود را تقریباً هر دو ماه یکبار کوتاه می کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از اینکه آسیب بیشتری به موها وارد کنید، مشکل موخوره خود را برطرف کنید. هنگامی که موهای خود را کوتاه می کنید، رشد آن به درستی ادامه می یابد و نوک های شکاف شده اش نیز کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که پوست موهایتان را از هم جدا نکنید، زیرا باعث بدتر شدن بافت موهایتان می شود.

استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل برسانید

اگر تارهای خود را در معرض محصولات شیمیایی خشن قرار دهید، ممکن است رطوبت را از پوست سر شما پاک کنند. این موضوع عامل خشکی و هم وز شدن مو نیز است و موهای شما را شبیه بافت طناب می کند. در نتیجه موهای شما مانند بافت طناب خشک و وز می شوند. این موضوع می تواند موخوره را نیز افزایش دهد. استفاده از اتو مو یا سشوار نیز می تواند بافت تارهای شما را به دلیل گرمای بیش از حد کاهش دهد. برای جلوگیری از دو شاخه شدن انتهای مو، استفاده از مواد طبیعی روی موهایتان را فراموش نکنید.

آبکشی مو با عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست سر کمک می کند و در نتیجه از خشک شدن آن جلوگیری می کند. شما می توانید آن را یک پاک کننده موثر موخوره نیز در نظر بگیرید! عسل نه تنها فولیکول‌های شما را تقویت می‌کند، بلکه به دلیل خواص ضد باکتریایی، به تمیز نگه داشتن پوست سر کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عسل را با آب گرم مخلوط کرده و بعد از شامپو به موهایتان بمالید. به این ترتیب می توانید خشکی موهای خود را کنترل کرده و موخوره را به حداقل برسانید.

در نهایت نیز پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال یک دورس طرح ابر زیبا و بسیار با کیفیت هستید، سری به وبسایت ژیلمو و محصولات آن بزنید.

سخن پایانی

پیروی از این روش های درمانی طبیعی می تواند به شما کمک کند تا از شر مشکلات ریزش مو و موخوره خلاص شوید. در واقع مراقبت مناسب تنها چیزی است که برای حفظ موهایتان لازم دارید. هدف ما در این مقاله معرفی روش های ساده و خانگی برای رفع و درمان موخوره در منزل بود، امیدواریم که با مطالعه آن توانسته باشیم به حل این مشکل برای شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام