درمان پینه پاشنه پا در منزل با 7 ترفند بی نظیر

نوشته تحریریه ژیلمو

16 دی 1402

سبک زندگی

0 نظر

درمان پینه پاشنه پا در منزل با 7 ترفند بی نظیر

پینه ها نواحی سخت و ضخیم پوست هستند که اغلب برای افراد شرایط ناراحت کننده ای را رقم می زنند. فشار یا مالش بیش از حد می تواند باعث ایجاد آنها در تقریباً هر ناحیه از پوست شود. مکان های رایج برای پینه شامل پاها، نوک انگشتان و کف دست ها است.

درمان های خانگی مختلفی هستند که می توانند به کاهش ظاهر بد و درمان ناراحتی پینه پاشنه کمک کنند.  معمولاً افراد می توانند در خانه از شر پینه های ناخواسته خود خلاص شوند اما به شرط رعایت اصول اولیه آن. در حالی که ممکن است این روند کمی زمان و صبر لازم داشته باشد، لایه برداری منظم و مرطوب کننده می تواند روش کمک کننده مهمی برای درمان پینه پاشنه پا باشد.

در این مقاله از مجله ژیلمو با شما هستیم تا به هفت درمان خانگی برای پینه پا بپردازیم. ما همچنین نکاتی را برای پیشگیری این موضوع ارائه می دهیم تا دیگر به هیچ عنوان نگران پینه پاشنه پایتان نباشید.

با ما همراه باشید.

1. نمک اپسوم

نمک اپسوم می تواند به نرم شدن پینه ها در آماده سازی برای درمان های دیگر، مانند لایه برداری دستی با سنگ پا یا سوهان پا کمک کند.

سعی کنید یک مشت نمک اپسوم را به وان حمام یا لگن آب گرم اضافه کنید، سپس پوست آسیب دیده را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید.

یک فرد می تواند نمک اپسوم را از اکثر داروخانه ها خریداری کند. آنها همچنین برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

2. سنگ پا

سنگ پا سنگ های سبک و متخلخلی هستند که بسیاری از افراد برای لایه برداری پوست مرده و پینه از آن استفاده می کنند.

این سنگ‌ها پس از نرم شدن پوست، بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که ناحیه پینه را قبل از استفاده از سنگ به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید. افزودن نمک اپسوم به آب نیز ممکن است نتایج نهایی استفاده از سنگ پا را بهبود بخشد.

هنگامی که پوست نرم شد، از حرکات دایره ای یا پهلو به پهلو با سنگ پا استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید. یک فرد ممکن است نیاز به لایه برداری برای چند روز متوالی داشته باشد تا به نتایج دلخواه خود برسد.

سنگ پا در اکثر داروخانه ها موجود است. شما  همچنین می توانید آنها را به صورت آنلاین نیز خرید کند.

3. سوهان پا

سوهان پا ابزار پیشنهادی دیگر ما برای لایه برداری است. یک سوهان معمولا دارای یک رنده فلزی و یک دسته لاستیکی یا پلاستیکی است.

مانند سنگ پا، بهتر است قبل از استفاده از سوهان، پوست پینه شده را در آب گرم نرم کنید. بسیاری از افراد هنگام حمام یا دوش گرفتن از سوهان های پا استفاده می کنند.

پس از از بین بردن پینه به کمک سوهان، استفاده از یک مرطوب کننده می تواند به نرم نگه داشتن پوست کمک کند.

سوهان پا نیز علاوه بر داروخانه ها به صورت آنلاین نیز در دسترس می باشد.

4. کرم های لایه بردار

به جای لایه برداری دستی پوست، فرد ممکن است سلول های مرده پوست را با کرم ها یا لوسیون های لایه بردار از بین ببرد.

محصولاتی که روی پینه کار می کنند معمولا حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک، اوره یا لاکتات آمونیوم هستند.

ممکن است فرد برای تشویق لایه برداری سلول های ساخته شده پوست نیاز به استفاده روزانه از آنها داشته باشد. به کمک این روش با گذشت زمان، پوست نرم می شود و پینه ها ممکن است کمتر دیده شوند.

بسیاری از کرم های لایه بردار که به عنوان درمان کالوس به بازار عرضه می شوند، از داروخانه ها و همچنین به صورت آنلاین نیز در دسترس هستند.

با این حال، مهم است که ابتدا برچسب های مربوط به کرم های لایه بردار را بررسی کنید، زیرا این محصولات می توانند حاوی مواد خشن و آسیب زا باشند که ممکن است اثر سوزش روی پوست به وجود بیاورند. یک پزشک، داروساز یا متخصص پا ممکن است در زمان مراجعه شما بتواند کرم یا لوسیون مناسب برایتان را توصیه کند.

پیشنهاد ما به شما برای محافظت از پاهایتان بعد از درمان پینه پاشنه پا استفاده از جوراب های طرح کریسمس زیبای ژیلمو می باشد که می تواند پاهایتان را در کنار زیبایی بی نظیری که با خود به همراه دارد، گرم نیز نگه دارد.

5. خمیر جوش شیرین

خمیر جوش شیرین جایگزینی مناسب برای کرم های لایه بردار تجاری است.

برای تهیه آن می توانید 2 قاشق غذاخوری آب را با مقدار کافی جوش شیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید، سپس چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.

خمیر را روی نواحی پینه زده بمالید و آنها را با جوراب، دستکش یا بانداژ گازاستریل بپوشانید. این برنامه را هر شب تکرار کنید تا پینه های پا از بین برود.

جوش شیرین نیز برای خرید چه در فروشگاه ها و چه به صورت آنلاین موجود است.

6. کرم های نرم کننده پوست

سعی کنید از کرم های مرطوب کننده سنگین مانند وازلین در نواحی پینه دار استفاده کنید و بگذارید یک شب تا صبح روی بخش پینه بسته باقی بماند. این موضوع می تواند به نرم شدن پینه ها و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کند.

پوشیدن دستکش یا جوراب نخی پس از مرطوب کردن نیز می تواند به محافظت از ناحیه و حفظ رطوبت در هنگام خواب کمک کند.

7. پدهای محافظ

کاهش اصطکاک یا فشار پینه می‌تواند این ناحیه را به بهبود طبیعی تشویق کند.

پد پینه نوعی باند بالشتکی است که می تواند از پینه محافظت یا از آن جلوگیری کند. آنها در اندازه ها و شکل های مختلفی هستند و بسیاری از آنها برای پا طراحی شده اند.

اگر ناحیه پینه روی دست فرد باشد، پوشیدن دستکش محافظ یا پد نیز ممکن است به محافظت از پینه کمک کند و به مرور زمان بهبود یابد.

یک فرد می تواند از اکثر داروخانه ها و همچنین به صورت آنلاین پدهای پینه را خریداری کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

افراد مبتلا به دیابت، به ویژه آنهایی که مبتلا به نوروپاتی محیطی یا بیماری شریان محیطی هستند، باید از درمان پینه های خود اجتناب کنند و با پزشک یا متخصص پاهای واجد شرایط مشورت کنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد در معرض خطر آسیب پوستی و عصبی هستند.

ممکن است ایده خوبی برای هر کسی که پینه شدید یا مداوم دارد، این باشد که با یک پزشک یا متخصص پا صحبت کند.

روش های جلوگیری از به وجود آمدن پینه پاشنه پا

پینه در اثر فشار یا اصطکاک بیش از حد روی پوست ایجاد می شود. انجام اقداماتی برای رفع علت زمینه ای می تواند به کاهش احتمال بازگشت و درمان پینه پاشنه پا کمک کند.

راه های پیشگیری از پینه عبارتند از:

  • هر روز پاها را با آب و صابون بشویید، سپس آنها را کاملا خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • پوشیدن کفش هایی که مناسب هستند می توانند به رفع مشکل پینه پا کمک زیادی کند، زیرا کفش های خیلی تنگ یا پاشنه بلند می توانند اصطکاک را افزایش دهند
  • استفاده از پدهای ژل یا فوم در کفش برای جلوگیری از فشار بیش از حد بر روی پوست
  • پوشیدن دستکش های محافظ هنگام انجام فعالیت هایی که می تواند منجر به پینه شود، مانند باغبانی، استفاده از ابزار، بلند کردن اجسام سنگین یا دوچرخه سواری
  • از پوشیدن کفش هایی با پنجه تنگ یا که به طور ناراحت کننده ای به پاها ساییده می شود، خودداری کنید.

سخن پایانی

پینه‌ها در اثر اصطکاک یا فشار بیش از حد روی نواحی خاصی از پوست ایجاد می‌شوند. آنها می توانند ناراحت کننده و صد البته آزار دهنده باشید اما به ندرت می توانند مشکلات بزرگ برای افراد ایجاد کنند.

تعدادی از درمان های خانگی ساده می توانند به خلاص شدن از شر پینه کمک کند، از جمله درمان هایی که پوست را نرم و یا لایه برداری می کنند در این مقاله به شما ارائه شد. اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن کفش های راحت و دستکش های محافظ نیز می تواند به کاهش احتمال ایجاد پینه کمک کند.

توجه داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت باید از درمان پینه پاشنه پای خود آن هم به صورت خودسر اجتناب کنند. هر کسی که پینه شدید یا مداوم دارد حتما باید با یک پزشک یا متخصص پا مشورت کند.

امیدواریم که مطالعه این مقاله به شما در رفع و درمان پینه پاشنه پا کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام