روشن کردن پوست با 12 روش خانگی

نوشته تحریریه ژیلمو

16 آذر 1402

زیبایی

0 نظر

روشن کردن پوست با 12 روش خانگی

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که هر رنگ و بافت پوستی به خودی خود بسیار بسیار زیباست، اما پوست روشن همچنان در میان اذهان عمومی بی عیب و نقص در نظر گرفته می شود. در واقع رنگ پوست با تولید رنگدانه در پوست توسط ملانوسیت ها تنظیم می شود و این ملانوسیت ها هستند که تیره یا روشنی رنگ پوست را تعیین می کنند.

اگرچه برخی از افراد به طور طبیعی با افزایش تولید ملانین به دنیا می آیند، اما برخی دیگر از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عدم مراقبت از پوست، علائم آکنه و عواملی از این دست که می توانند چهره روشنی که با آن متولد شده اید را تیره کنند، با آن مواجه می شوند.

در این شرایط و موارد مشابه احتمالا شما دوست دارید که رنگ پوست سابقتان را بازگردانید ولی درمان های سفید کننده پوست گران هستند و می توانند در طولانی مدت برای پوست مضر باشند. بنابراین، آیا به دنبال جایگزین های طبیعی و خانگی برای سفید کردن پوست خود می گردید؟

اگر پاسختان بله است، اجازه دهید 12 راه حل ساده روشن کردن پوست را برای شما در اینجا ارائه دهیم. علاوه بر این، ما برای شما نکاتی را برای حفظ رنگ روشن پوست و جلوگیری از تیره شدن آن نیز داریم.

پس با مجله ژیلمو همراه باشید تا با هم این موارد را بررسی کنیم.

آیا واقعاً به روشن کردن پوست نیاز داریم؟

خب این یک واقعیت است که رنگی که می خواهید پوستتان داشته باشد قطعا انتخاب شخصی شماست. زیبایی با رنگ چهره تعریف نمی شود، زیرا در چشم بیننده نهفته است و همه چیز به احساس شما نسبت به خود بستگی دارد. علاوه بر این، رنگ پوست ترکیبی از عوامل مختلف مانند لک، جای زخم، بافت، آکنه و غیره است.

به طور کلی اگر سعی کنید روی سالم و صاف کردن پوست تمرکز کنید، به طور طبیعی تازه و روشن تر به نظر می رسد. با این حال، اگر بخواهید با استفاده از داروهای خانگی یا داخل سالن های زیبایی، پوستتان را سفید کنید، هیچ نکت بدی وجود ندارد. پس این که با پوستتان چه می کنید به خودتان بستگی دارد و نباید تحت تاثیر معیارهای جامعه باشد.

 در ادامه مقاله به 12 روش بی نظیر و ساده برای سفید کردن پوست برای شما اشاره خواهیم کرد. این درمان ها شامل ماسک های صورت و نوشیدنی هایی است که می توانید به سادگی در منزل، محیط کار یا هر جای دیگری  مصرف کنید.

1. مالیدن سیب زمینی روی پوست

ساده ترین ترفند برای سفید کردن پوست آن هم تنها در یک مرحله این است که یک سیب زمینی را برش دهید و آن را روی صورت، دست و مناطقی که می خواهید سفید کنید بمالید. چند دقیقه آن را به آرامی مالش دهید و بگذارید 20 دقیقه به حالت ساکن بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ویتامین C، آنتی اکسیدان سرشار و خواص سفید کنندگی سیب زمینی باعث می شود که در سفید شدن پوستتان یک انتخاب موثر باشد.

2. ماسک گوجه فرنگی و لیمو

این روش تقریبا سریعترین راه برای مقابله با نواحی ناهموار هیپرپیگمانتاسیون است. هم گوجه فرنگی و هم سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی پوست دارند و سرشار از ویتامین C روشن کننده پوست هستند.

علاوه بر این، برای کاهش تولید ملانین می توانید عسل را نیز به این ماسک اضافه کنید. در نتیجه، رنگ پوست 15-20 دقیقه پس از استفاده از ماسک به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

3. آرد برنج و شیر

آیا با خود فکر می کنید که پوست شفاف، بدون لک و شیشه ای سفید زیبا است؟ خب، راز استفاده از برنج در محصولات مراقبت از پوست آنها نهفته است. برای تهیه کرم سفید کننده پوست در خانه فقط به آرد برنج و شیر نیاز دارید.

برای این کار، حدود نصف فنجان آرد برنج ریز پودر شده بردارید و چند قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید تا مخلوط خامه ای به دست آید. به غیر از این، می توانید به سادگی آب برنج تخمیر شده درست کنید و هر روز از آن به عنوان یک تونر برای روشن کردن پوستتان استفاده کنید.

4. استفاده از میوه های تازه

اسموتی‌های میوه‌ای مانند توت‌فرنگی و آب‌میوه‌هایی مانند پرتقال با تامین مقدار زیادی ویتامین C و مواد معدنی که پوست را درخشان می‌کنند، نتایج استثنایی برای روشن‌تر کردن رنگ پوست نشان می‌دهند.

از این میوه ها می توان برای تهیه ماسک های روشن کننده پوست نیز استفاده کرد.

5. تونر چای سبز

چای سبز به دلیل وجود مقدار زیادی پلی فنول در آن اثرات ضد برنزگی دارد. همچنین به پاکسازی پوست و کوچک شدن منافذ کمک می کند. با استفاده از چای سبز کیسه ای، آب داغ، 1 قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب می توانید یک تونر چای درست کنید.

برای رسیدن به این محصول باید آن را خوب مخلوط کرده و در یخچال نگهداری کنید و هر روز از آن استفاده کنید تا رنگ پوستی درخشان داشته باشید. علاوه بر این، نوشیدن چای سبز به سم زدایی بدن و روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

6. زعفران

زعفران یک ماده معجزه آسا برای پوست است. نه تنها رنگ پوست را روشن می کند، بلکه بافت پوست را بهبود می بخشد، ظاهر لک ها را کاهش می دهد و درخشندگی سالمی به آن می بخشد.

این موضوع به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، روشن کننده، التیام بخش و ضد التهابی زعفران است. همچنین توجه به این نکته ضروری است که زعفران زمانی که به جای مصرف موضعی در نوشیدنی همراه با شیر مصرف شود بهتر عمل می کند.

7. آلوئه ورا و گلاب

استفاده منظم از آلوئه ورا به درمان برنزه شدن پوستی که پس از یک روز کامل در معرض نور خورشید قرار می گیرید، کمک بسیار زیادی می کند. شما می توانید به سادگی یک ژل آلوئه ورا از پیش ساخته شده بردارید یا خودتان ژل تازه را از برگ آلوئه ورا بگیرید. شما می توانید برای نتیجه گیری حداکثری پس از شستشوی طولانی مدت آن را روی صورت خود بمالید و برای دریافت بهترین نتیجه اجازه دهید تا یک شب روی پوستتان بماند و استراحت کند.

علاوه بر این، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را با گلاب مخلوط کنید و مکعب‌های آلوئه‌ورای روشن‌کننده پوست را برای استفاده در زمان بیداری در صبحگاه وارد روتین پوستی خود کنید.

پیشنهاد می کنیم ترکیب آلوئه ورا و گلاب را در اولویت های خود قرار دهید زیرا نتیجه نهایی شما را شگفت زده خواهد کرد به گونه ای که با شوق بسیار بیشتری نسبت به قبل تاپ رومی مورد علاقتان را خواهید پوشید.

پیشنهاد می کنیم برای خرید تاپ زنانه ارزان و با کیفیت سری به محصولات وبسایت ژیلمو بزنید.

8. ماست و زردچوبه

ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک و اثرات مغذی پوست به دلیل داشتن ویتامین B باعث روشن شدن پوست با خاصیت لایه برداری آن می شود در حالی که زردچوبه با مسدود کردن عامل محرک آن مستقیماً تولید ملانین را کاهش می دهد.

پس با زردچوبه و ماست به نسبت 1:2 یک پک مراقبتی صورت درست کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورت بمالید تا پوستی شاداب، درخشان و روشن داشته باشید.

9. اسکراب/آب پرتقال پوست

در حالی که پالپ پرتقال حاوی ویتامین C نیز می باشد، بیشترین مقدار این ماده روشن کننده پوست در پوست پرتقال وجود دارد. برای بهره بردن حداکثری پیشنهاد می کنیم که یک پرتقال را خوب بشویید، آب پوست آن را بگیرید و چند دقیقه روی پوست تمیز خود بمالید و آبکشی کنید.

علاوه بر این، می توانید با خشک کردن پوست پرتقال در مایکروویو یا نور خورشید و استفاده از آن در صورت نیاز با مخلوط کردن آن با گلاب، آن را برای استفاده های آتی نیز حفظ و ذخیره سازی کنید.

10. پاپایا و عسل

میوه پاپایا عموما به دلیل اثرات روشن کنندگی پوستش که به دلیل غلظت بالای آنزیم های روشن کننده و اسیدهای آلفا هیدروکسی است. افزودن عسل به پاپایا با کنترل کردن تولید ملانین این فواید را دو چندان می کند.

با توجه به اطلاعات داده شده در خطوط بالا می توانید توانایی بالای پاپایا را در روشن کردن پوست درک کنید، در نتیجه برای استفاده حداکثری از این میوه می توانید با استفاده از نصف فنجان خمیر پاپایای له شده و 1 قاشق غذاخوری عسل، ماسک صورتی بی نظیر درست کنید. اگر آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید، بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

11. پک صورت موز

موز با مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های E، A و B غنی شده است. ویتامین B پوست را تغذیه می‌کند، ویتامین E یک اکسیدان فوق العاده است که از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند، همچنین ویتامین A نیز به عنوان رتینول به بهبود پوست کمک می‌کند. اثر کلی این ویتامین ها به سفید شدن پوست نیز می تواند کمک بسیار زیادی کند.

پیشنهاد ما برای استفاده صحیح از ویژگی های موز برای وضعیت پوستیتان این است که یک موز را له کنید، عسل و چند قطره لیمو به آن اضافه کنید تا یک ماسک سفید کننده صورت بی نظیر برایتان درست شود.

12. مولتانی میتی و خیار

مولتانی میتی یک ماده کمیاب و در عین حال موثر در روشن کردن پوست است. مولتانی میتی که در هند بسیار محبوب است به دلیل اثرات پاک کنندگی آن بر روی پوست شناخته می شود. شما می توانید با افزودن آب خیار و گلاب در آن، ماسک صورتی بی نظیر درست کنید.

برای نهایت بهره وری باید اجازه دهید قبل از شستشوی ماسک کاملا خشک شود تا پوست شما روشن تر به نظر برسد.

راه های دیگر برای روشن کردن رنگ پوست در خانه

موارد بالا روش های روشن کردن پوستی بودند که پایه و اساس خوراکی در آن ها وجود داشت، اما خب برای اینکه بتوانید پوستی روشن داشته باشید موارد دیگر نیز وجود دارند که رعایت کردن و اهمیت دادن به آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مقاله تعدادی از این موارد را با هم بررسی می کنیم تا ببینیم چه چیز های ساده و روزمره ای می توانند در تغییر رنگ پوستمان تاثیر بگذارند.

1. از خود در برابر خورشید محافظت کنید

اگر به دنبال داشتن پوستی روشن، برنزه و بدون هستید، خورشید بزرگترین دشمن شمادر راه رسیدن به این هدف است. اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث تحریک ملانوسیت ها و تولید ملانین می شود و در نتیجه پوست تیره می شود.

بنابراین سعی کنید هنگام بیرون رفتن اغلب در محیط خودرو و یا در سایه بمانید. همچنین، از کلاه و آستین‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و استفاده منظم از ضد آفتاب در طول روز استفاده کنید.

2. به سد پوستی آسیب نرسانید

استفاده بی رویه از مواد شیمیایی خشن، استفاده بیش از حد از آرایش، بدرفتاری با پوست، کندن و ترکاندن جوش ها، و لمس صورت با دست های استریل نشده به سد پوستی آسیب می رساند. سد آسیب دیده باعث ایجاد نواحی ناهموار هیپرپیگمانتاسیون و اسکار می شود و این موضوع نتیجه ای جز تیرگی پوست نخواهد داشت.

بنابراین، با پوست خود ملایم باشید و به تدریج عادت هایی را که مانع پوست شما می شود تغییر دهید.

3. مرتباً موهای زائدتان را مرتب کنید

پوست مو به دلیل سایه مو تیره به نظر می رسد. یکی از احمقانه ترین روش ها برای سفید کردن فوری پوست، از بین بردن و تراشیدن مو است. شما می توانید از روش هایی مانند اپیلاسیون، نخ زدن و لیزر استفاده کنید. با این حال، مو همیشه به همان جایی که بوده برمی گردد و رشد مجدد آن انکار ناپذیر است.

بنابراین، برای رفع موهای زائد و کدر شدن چهره، بهتر است روی یک دستگاه IPLحذف موهای نیمه دائمی مانند دستگاه حذف موهای زائد سرمایه گذاری کنید.

4. از محصولات سفید کننده پوست استفاده کنید

در نهایت، می توانید از محصولات مراقبت از پوست با مواد روشن کننده پوست طبیعی مانند ویتامین C، گلوتاتیون، کلاژن و غیره استفاده کنید. این مواد می تواند به شما کمک کند رنگ پوست خود را به طور طبیعی سفید و رشوت کنید.

برخی از محصولاتی که می توانید برای سفید کردن پوست استفاده کنید می توانند تغییرات جالبی روی پوستتان خلق کنند که بسیار می تواند شما را شوکه کند.

پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال 11 ترفند فوق العاده برای ماندگاری عطر هستید سری به مقاله مربوط در مجله ژیلمو بزنید.

سخن پایانی

بر اساس نوشته هایی که در این مقاله با هم مطالعه کردیم بهترین نوع درمان‌های خانگی برای روشن کردن پوست شامل نوشیدنی‌های سالم، تونرهای طبیعی، و ماسک‌های صورت DIY با استفاده از موادی که به راحتی در خانه خود دارید، می‌شود. سعی کردیم تا جای ممکن مواد و ترکیباتی که می توانید از آنها استفاده کنید را ذکر کنیم تا بتوانید به سادگی در محیط منزل خروجی مد نظرتان را داشته باشید.

یک چیز رایج در مورد همه این درمان ها وجود مقادیر زیادی ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و آنزیم های کاهش دهنده ملانین در آنها است. پس حتما استفاده از موادی که شامل این موارد می شوند را فراموش نکنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله از مجله ژیلمو توانسته باشد به شما در راه روشن کردن پوستتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام