10 مزیت شگفت انگیز نوشیدن آب برای پوست

نوشته تحریریه ژیلمو

24 مهر 1402

زیبایی

0 نظر

10 مزیت شگفت انگیز نوشیدن آب برای پوست

اجازه دهید در همین شروع مقاله یک سوال از شما بپرسیم، آیا هر روز به آن اندازه که نیاز است آب کافی می نوشید؟

هیدراته ماندن صرف نظر از فواید آن برای پوست بیشتر از حد تصورتان برای سلامت شما حیاتی است. بدن انسان بالغ بر 60 درصد آب است و خون شما از 90 درصد آب تشکیل شده است. نوشیدن آب کافی به میلیون ها روش مختلف می تواند برای کل بدنتان مفید باشد، از دفع سموم و جلوگیری از آکنه گرفته تا ایجاد پوستی درخشان برای شما، آب یک نوشیدنی معجزه آسا است!

پس برای کشف فواید باورنکردنی آب برای سلامت پوستتان در ادامه این مقاله با ژیلمو همراه باشید.

نوشیدن آب و سلامت پوست

همانطور که اشاره کردیم و همانطور که احتمالا خودتان نیز پیش از این می دانستید، آب نقشی اساسی در هضم غذا و گردش خون شما دارد، اما آیا می دانستید که نوشیدن آن برای سلامت و زیبایی پوست شما نیز بسیار مهم است؟ خب دلیل این موضوع به زبان ساده آن است که آب از درون می تواند به شما کمک می کند.

هیدراته ماندن یکی از آسان ترین و بهترین روش های کسب زیبایی پوسیتی است و بعد از نوشیدن آب پوست شما از شما سپاسگزار خواهد بود.

توجه داشته باشید که نباید هیچگاه پاکسازی، تونینگ، لایه برداری و استفاده از مواد مرطوب کننده را فقط به این دلیل که آب بیشتری می نوشید، متوقف کنید! زیرا ترکیب این دو می تواند پوستی زیبا و شاداب برای شما داشته باشد.

هنگامی که آب می نوشید، سلول های سراسر بدن شما از طریق جریان خون هیدراته می شوند. به واسطه این موضوع پوست شما به عنوان بزرگترین عضو بدن شما نیز هیدراته می شود و در عین حال ناخالصی ها و سموم را در سطح سلولی دفع می کند.

در ادامه 10 مورد از فواید قابل توجه نوشیدن آب برای پوست شما گردآوری شده است.

1. رنگ پوست را بهبود می بخشد

نوشیدن مقادیر کافی آب به بدن کمک می کند تا سموم را از بین ببرد و در عین حال پوست سالم تری برای شما به ارمغان می آورد. نوشیدن بیشتر از دو لیوان آب در روز می تواند جریان خون را در پوست افزایش دهد و رنگی صاف به آن بدهد.

2. از پیری زودرس جلوگیری می کند

هیدراته نگه داشتن پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند زیرا پوست برای مدت طولانی تری مرطوب می ماند و افتادگی و ظاهر زودرس چین و چروک و خطوط ریز را به تاخیر می اندازد.

3. نوشیدن آب باعث بهبود سریعتر پوست می شود

نوشیدن آب می تواند روند بهبودی بیماری هایی مانند آفتاب سوختگی، سردرد و عفونت های ویروسی را تسریع کند.

4. پف کردگی را کاهش می دهد

هنگامی که پوست شما پف کرده به نظر می رسد، اساساً آب را در خود نگه می دارد تا در صورت عدم مصرف کافی آب از شما در برابر کم آبی محافظت کند. افزایش سطح هیدراتاسیون باعث کاهش پف صورت شما می شود.

5. نوشیدن آب از آکنه جلوگیری می کند

نوشیدن مقدار زیادی آب، محتوای آب و چربی روی پوست صورت شما را متعادل می‌کند و از تجمع چربی و سبوم اضافی جلوگیری می‌کند و در نتیجه منافذ مسدود شده و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

این روزها به دلیل سبک زندگی پرمشغله، آلودگی هوا و عدم تمرکز بر هیدراتاسیون، آکنه بزرگسالان شایع تر شده است. شما می توانید برای حل این مشکل با نوشیدن آب در طول روز، چهره ای صاف تر داشته باشید.

6. خارش پوست را برطرف می کند

پوست خشک تمایل به خارش دارد، حتی به دلیل کمبود رطوبت، پوسته ها و ترک های خشک ایجاد می شود. مصرف آب کافی تضمین می کند که پوست شما آنقدر خشک نمی شود که خارش داشته باشد.

7. نوشیدن آب پوست را سفت می کند

با افزایش سن یا کاهش وزن قابل توجه، پوست شما ممکن است شروع به افتادگی کند. نوشیدن آب به حل این مشکل کمک زیادی می کند زیرا خاصیت ارتجاعی پوست را احیا می کند، از افتادگی آن جلوگیری می کند و آن را در مناطقی که مستعد افتادگی هستند، مانند بالای بازوها، کمر، ران ها و خط فک، سفت می کند.

8. نوشیدن آب تعادل PH شما را حفظ می کند

شما می توانید به سادگی پوست حساس، آکنه دار یا لکه دار را با نوشیدن مداوم و صحیح آب به یک نسخه سالمتر از خودش بازگردانید. اگر آب کافی بنوشید تا سطح pH بدنتان متعادل شود، خواهید دید که پوست شما می‌درخشد و عاری از هر گونه لک است و می توانید با اعتماد به نفس بالا بافت مخملی مورد علاقتان را بپوشید.

9. از جوش های پوستی مرتبط با گرما جلوگیری می کند

آب با تنظیم دمای بدن از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. نوشیدن مقادیر کافی آب تضمین می‌کند که در هنگام گرم شدن هوا یا انجام فعالیت بدنی، جوش‌های گرمایی و جوش‌های پوستی روی پوست شما ایجاد نمی‌شود.

10. فعالیت روده را تقویت می کند و در نتیجه پوستی شفاف تر می شود

مصرف آب کافی به حفظ روده سالم و کمک به هضم مناسب غذا، کمک می کند. در نتیحه این موضوع، با کمک به تنظیم حرکات روده، سموم را از بدن شما دفع می کند. وقتی آب کافی دریافت می کنید و روده شما سالم است، پوست شما شفاف و بدون مشکل باقی می ماند.

بهترین راه برای افزودن آب به پوست

جدا از افزودن آب به پوست با آبرسانی کافی به واسطه نوشیدن، استفاده از یک سرم بر پایه آب نیز که رطوبت را به پوست شما هدیه می دهد، راهکار دیگری است که می توانید برای جلوگیری از خشک شدن پوست انجام دهید. همچنین می توانید از چهار ماده غذایی ذکر شده در زیر استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

1. نعناع

نعناع یک کمک کنده عالی به هضم غذا است، جوشاندن چند برگ در آب، صاف کردن و نوشیدن آب آن پس از خنک شدن می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند و با سم زدایی کمتر، پوست شما بهتر به نظر خواهد رسید.

2. ریحان

خواص ضد التهابی ریحان می تواند از التهاب جلوگیری کرده و به جوانتر نشان دادن پوست شما کمک کند. فلاونوئیدهای آن نیز از پوست در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند. برای دریافت بهترین نتیجه، آب دم کرده با برگ ریحان را بنوشید.

3. لیمو

آب لیمو که روی یک کاسه میوه، سالاد یا غذاهای ماهی فشرده می‌شود، ویتامین C بدن شما را را تامین می‌کند که همین موضوع در تقویت کلاژن تاثیر بسیاری دارد و می تواند کبدتان را نیز تمیز کند، در نتیجه به واسطه آن پوستی تمیزتر و روشن‌تر خواهید داشت.

4. زنجبیل

همانطور که می دانید، زنجبیل فواید متعددی دارد. اضافه کردن زنجبیل به چای، جوشاندن و نوشیدن آن، یا اضافه کردن آن به غذا می تواند به هضم و التهاب کمک کند.

سخن پایانی

فواید استفاده از آب آنقدر زیاد می باشد که باور نخواهید کرد. شاید باید اینگونه بگوییم که مصرف آب می تواند طراوتی دوباره به زندگی شما ببخشد و شما را جذاب تر و سرحال تر از هر زمان دیگری نشان دهد. ما در ژیلمو امیدواریم که مطالعه این مقاله شما را مجاب کرده باشد تا این نوشیدنی بهشتی را برای داشتن پوستی صاف و جذاب بیش از گذشته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام