میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته تحریریه ژیلمو

18 تیر 1402

زیبایی

0 نظر

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما تا به امروز نام میسلار واتر به گوشتان خورده است.

میسلار واتر یک پاک کننده ملایم پوست است که از میسل های زیاد تشکیل شده است، میسل ها توانایی این را دارند که به روغن موجود در لوازم آرایشی متصل شده و به سادگی مواد زائد آن را از بین ببرند و در عین حال پوست را آبرسانی کنند.

به طور ساده میسلار واتر راهی برای پاکسازی پوست بدون شستن یا شستشوی صورت به افراد ارائه می دهد. بنابراین، می تواند جایگزین ملایمی برای پاک کننده های قوی تر باشد.

میسلار واتر همچنین می تواند برای موقعیت هایی مفید باشد که فردی می خواهد آرایش را پاک کند اما به آب جاری دسترسی ندارد، مانند زمانی که در سفر است.

با این حال، برخی ممکن است متوجه شوند که تنها استفاده از آب میسلار برای پاکسازی پوست، آرایش سنگین یا ضد آب را به طور کامل پاک نمی کند.

در این مقاله با ژیلمو همراه شوید تا به شکلی دقیق درباره میسلار واترو کاربرد های آن اطلاعات مفیدی کسب کنیم.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست به شمار می رود که از آب تصفیه شده، مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین و سورفکتانت های ملایم تشکیل شده است. مرطوب کننده ها در این محصول رطوبت را به پوست جذب کرده و به آن متصل می شوند، در حالی که سورفکتانت ها پاک کننده هایی هستند که آلودگی را از بین می برند.

میسلار واتر نام خود را از میسل ها گرفته است که خوشه های گردی ساخته شده از مولکول ها هستند. در میسلار واتر ، میسل‌ها از مولکول‌های سورفکتانت تشکیل شده‌اند که به روغن متصل می‌شوند و آن را به دام می‌اندازند. مردم می توانند از آن برای موارد زیر استفاده کنند:

  • آرایش پاک کردن
  • تمیز کردن پوست
  • افزایش رطوبت

میسلار واتر چگونه عمل می کند؟

کلید نحوه عملکرد آب میسلار در سورفکتانت های موجود در آن نهفته است.

مولکول های سورفکتانت دو سر دارند: یکی که آب را جذب می کند و دیگری که روغن ها را جذب می کند. این نساله بدان معناست که سورفکتانت‌ها می‌توانند آب و روغن را که معمولاً با هم مخلوط نمی‌شوند، با هم ترکیب کنند.

این همان چیزی است که سورفکتانت ها را به یک عنصر رایج در پاک کننده ها و صابون ها تبدیل می کند. تفاوت آب میسلار در مولکول های توپی شکل آن نیز می باشد. انتهای جذب کننده آب هر مولکول رو به بیرون است، در حالی که انتهای جذب کننده روغن به سمت داخل است.

این موضوع به میسل‌ها اجازه می‌دهد تا در مایع شناور شوند و روغن‌هایی را که با آن‌ها در تماس هستند جذب و متصل کنند. وقتی فردی آب میسلار را به صورت می‌مالد، میسل‌ها آرایش و کثیفی های پوست را به دام می‌اندازند و آنها را از پوست دور می‌کنند.

عموما سورفکتانت‌ها خشن و خشک‌کننده هستند، اما میسلار آب حاوی سورفکتانت‌های غیریونی است که نسبت به سایر سورفکتانت‌ها ملایم‌تر به شمار می روند، این به آن معنی است که فرد می‌تواند آنها را بدون نگرانی روی پوست بگذارد.

فواید میسلار واتر برای پوست

مشخص نیست که آیا میسلار واتر فواید بلندمدتی برای سلامت پوست دارد یا خیر، اما فواید کوتاه مدت آن عبارتند از:

پاکسازی صورت

میسلار واتر نوعی از پاک‌کننده است که اجازه می‌دهد تا افراد به آرامی موادی را که روی پوست جمع می‌شوند، پاک کند. این موارد شامل آرایش، خاک و روغن است.

پاک کردن آرایش و آلودگی در پایان هر روز مهم است، زیرا می توانند به طور بالقوه منافذ پوستی را مسدود کنند. طبیعتا هر پاک کننده ای می تواند کمک کند تا از این امر جلوگیری کرد، اما میسلار آب می تواند صورت را تمیز کند حتی اگر آب نیز دسترسی نداشته باشید.

میسل‌ها همچنین ممکن است به مواد منبع مطمئن اجازه دهند تا به عمق پوست نفوذ کنند، اگرچه تحقیقات تا به امروز فقط بر توانایی آنها در ارائه داروها به جای کاربردهای آرایشی متمرکز شده است.

تامین آبرسانی

آب میسلار اغلب حاوی ترکیبات آبرسانی مانند مرطوب کننده ها است. مرطوب کننده ها عوامل مرطوب کننده ای هستند که آب را از عمق پوست و هوای اطراف به لایه های بیرونی پوست جذب می کنند.

در مطالعه‌ای در سال 2016، محققان خاطرنشان کردند که گلیسیرین مؤثرترین مرطوب‌کننده موجود است و می‌تواند به طور موثر هیدراتاسیون را در لایه بالایی پوست افزایش دهد.

گلیسیرین همچنین اثرات مفیدی بر ترمیم سد پوستی دارد. سد پوستی برای حفظ رطوبت و محافظت از بدن در برابر آسیب های محیطی و عفونت حیاتی است.

مناسب برای پوست های حساس

میسلار واتر می تواند برای انواع پوست مناسب باشد. یک مطالعه در سال 2020 به این نتیجه رسید که میسلار آب حتی برای افراد مبتلا به روزاسه نیز مناسب است، البته تا زمانی که حاوی مواد محرک نباشد.

افرادی که پوست حساس یا روزاسه دارند می توانند به دنبال آب های میسلار باشند که حاوی موارد زیر نیستند:

  • الکل
  • عطر
  • روغن ضروری

علاوه بر این، آب میسلار اغلب حاوی مواد تسکین دهنده مانند گلیسیرین است که ممکن است تحریک پوستی را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داده است که گلیسیرین موضعی می تواند تحریک پوست و نشانگرهای التهاب را کاهش دهد.

با این حال، از آنجایی که این مطالعه به جای انسان، موش ها را مورد بررسی قرار داد و به طور خاص خود آب میسلار را آزمایش نکرد، مشخص نیست که آیا آب میسلی نیز چنین تأثیری را داشته باشد یا خیر.

نحوه استفاده از آب میسلار

یک فرد می تواند از میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش، پاک کننده صورت یا تونر استفاده کند. روش استفاده یکسانی برای همه این کار ها وجود دارد.

برای استفاده، درب بطری آب میسلار را باز کرده و یک پد پنبه ای را به دهانه آن فشار دهید. به اندازه کافی مایع روی پد بریزید، سپس پد را به آرامی روی صورت پخش کرده و صورتتان را پاک کنید. در صورت لزوم، فرد می تواند این کار را تکرار کند تا زمانی که پد تمیز از بین برود و دیگر آرایش یا روغن نشان داده نشود.

برخی از افراد ترجیح می دهند پوست را با آب بشویید تا باقیمانده آن از بین برود، اما انجام این کار ضروری نیست.

اگر به دنبال کی مانتو لینن جذاب هستید می توانید یک شومیز مانتویی لینن نچرال ترک بی نظیر از وبسایت ژیلمو خریداری کنید.

مضرات و عوارض جانبی

میسلار واتر به عنوان یک پاک کننده خوب عمل می کند، اما برخی افراد ممکن است متوجه شوند که به اندازه یک پاکسازی کامل تر با آب و سایر پاک کننده ها موثر نیست. این امر به ویژه در مورد افرادی که از آرایش سنگین یا ضد آب استفاده می کنند صادق می باشد.

آب میسلار همچنین سورفکتانت هایی را روی سطح پوست باقی می گذارد. این برای بسیاری از افراد مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر فردی به طور انحصاری از آب میسلار استفاده کند و صورت را نیز نشوید، ممکن است این سورفکتانت ها تجمع پیدا کنند.

همیشه این احتمال وجود دارد که محصولات مراقبت از پوست جدید باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند. افراد همیشه باید قبل از اعمال پچ تست روی ناحیه کوچکی از پوست آن را روی کل صورت انجام دهند.

توجه داشته باشید که پوست هنگام مواجه شدن با این ماده اگر یک واکنش نامطلوب نشان دهد، ممکن است فرد دچار موارد زیر شود:

  • قرمزی یا التهاب
  • خشکی
  • خارش
  • راش یا کهیر

در صورت بروز این علائم، فرد باید فوراً محصول را با آب ساده بشویید و مصرف میسلار واتر را قطع کند. در صورت تداوم علائم، باید با پزشک مربوطه نیز صحبت کنند.

سخن پایانی

میسلار واتر یک راه حل بی نظیر برای حل مشکل شست و شوی صورت آرایش شده یا کثیف در مواقع خاص می تواند باشد. شما فقط کافیست با توجه به نوع پوستتان به دنبال گزینه صحیح رفته و با خرید یک میسلار واتر مناسب حال و هوای جدیدی به پوستتان ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام