نحوه پاک کردن مدفوع پرنده از لباس

نوشته تحریریه ژیلمو

26 آذر 1402

سبک زندگی

0 نظر

نحوه پاک کردن مدفوع پرنده از لباس

مدفوع پرندگان می تواند روی هر چیزی از لباس های بیرونی گرفته تا پارچه های داخل ظاهر شود و حتی یکی از خطرات استفاده از بند رخت در فضای باز نیز به شمار می آید.

 حتی اگر یک دوست پرنده دارید که در خانه زندگی می کند، لکه های مدفوع پرندگان روی لباس یا فرش شما همیشه خودنمایی خواهند کرد. خوشبختانه، به ندرت پیش می آید که ضایعات پرندگان دارای بوی بد باشند اما خب کثیفی آن ها همیشه می تواند شما را اذیت کند.

خوشبختانه، لکه‌های مدفوع پرندگان را می‌توان با برخی از محصولات خانگی استاندارد که به احتمال زیاد از قبل در خانه شما موجود هستند، پاکسازی کرد. اگرچه شستن لکه مدفوع پرنده بسیار وسوسه برانگیز است، اما هرگز لکه ها را نشویید زیرا این موضوع لکه ها را بیشتر به داخل پارچه فشار می دهد.

 بنابراین قبل از برداشتن پارچه، کمی وقت بگذارید و به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید تا به طور موثر لکه مدفوع پرندگان را از روی پیراهن، سایر لباس ها و فرش هایتان پاک کنید.

با مجله ژیلمو همراه باشید.

نحوه پاک کردن لکه مدفوع پرندگان از روی لباس

  • بگذارید فضله خشک شود

اگرچه این مرحله خیلی جذاب نیست، اما ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر مدفوع پرنده ها این است که اجازه دهید آن ها روی پارچه خشک شوند. مالش مدفوع در حالی که خیس است باعث لکه دار شدن پارچه می شود و حرکت و مالش دادن مدفوع را به عمق پارچه فشار می دهد.

  • فضولات خشک را بردارید

پس از خشک شدن مدفوع، مواد جامد را با استفاده از یک چاقو یا قاشق قدیمی از روی پارچه جدا کنید.

اگر مدفوع مرطوب است، مرحله بعد را باید اجرا کنید.

  • حذف فضولات مرطوب

اگر وقت ندارید که اجازه دهید مدفوع خشک شود، از لبه کارت اعتباری یا چاقوی پلاستیکی استفاده کنید تا حد امکان مدفوع مرطوب از بین برود، ولی حتما و حتما مراقب باشید که فضولات را لکه دار نکنید.

  • لکه را پاک کنید

یک دستمال کاغذی را با آب معمولی خیس کنید.

از لبه بیرونی ناحیه ای که به تازگی مدفوع را برداشته اید شروع کنید و شروع به پاک کردن لکه کنید.

هر بار که مقداری از لکه منتقل می شود، به یک نقطه تمیز روی حوله بروید.

اجازه دهید پارچه در هوای آزاد خشک شود.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان لکه ناشی از مدفوع را نمالید؛ فقط آنقدر لکه زدایی کنید تا کثیفی دیگری به دستمال کاغذی منتقل نشود.

  • لکه را با آب سرد بشویید

بعد از انجام موارد بالا سعی کنی تا پارچه را از سمت کثیفی رو به بالا در زیر شیر آب سردی که با قدرت کامل کار می کند نگه دارید. نیروی آب مدفوع را از سطح الیاف دور می کند.

اگر پارچه تغییر رنگ نداد، کل لباس را طبق معمول همیشه بشویید.

توجه داشته باشید که از آب داغ اصلا و اصلا استفاده نکنید زیرا پروتئین موجود در فضولات روی الیاف پارچه چسبیده می شود.

  • از بین بردن لکه های رنگ از فضله

اگر پس از پاک کردن لکه رنگی از آن روی پارچه باقی بماند، می تواند یک رنگ طبیعی از هر ماده ای باشد که پرنده مصرف می کند.

محلول آب گرم و سفید کننده مبتنی بر اکسیژن (را طبق دستورالعمل بسته مخلوط کنید.

اقلام لکه دار را به طور کامل در آب فرو ببرید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد.

لباس را با مواد شوینده معمولی خود بشویید.

چگونه لکه مدفوع پرندگان را از روی فرش پاک کنیم

  1. فضولات را بردارید: مانند روشی که برای لباس ها استفاده شده است از یک چاقوی لبه‌دار یا کارت اعتباری برای برداشتن مواد جامد استفاده کنید. توجه داشته باشید که لکه مدفوع مرطوب را آغشته یا مالش ندهید.
  2. محلول پاک کننده را مخلوط کنید: محلول 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب ولرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.
  3. درمان لکه: یک پارچه یا حوله کاغذی سفید را به محلول آغشته کنید و لکه را پاک کنید. حرکت را به قسمت تمیزی از پارچه ادامه دهید زیرا لکه از فرش به بیرون منتقل می شود.
  4. درمان مجدد: اگر لکه هنوز وجود دارد، محلولی از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن را در آب خنک به دنبال دستورالعمل بسته مخلوط کنید. یک اسفنج تمیز را به محلول آغشته کنید یا به کمک قطره چکان آن را روی محل بریزید ولی دقت داشته باشید که فرش را از ماده مربوطه اشباع نکنید. سعی کنید تا از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز آن کار کنید و محلول را روی فرش بکشید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه روی لکه بماند.
  5. شستشو: هنگامی که دیگر نمی توان لکه را منتقل کرد، یک پارچه سفید تمیز را در آب معمولی آغشته کنید و با لکه کردن مجدد آن ناحیه را بشویید. محلول تمیز کننده را کاملاً از الیاف فرش بشویید زیرا هر گونه باقیمانده می تواند خاک را جذب کند.
  6. خشک کردن: برای سرعت بخشیدن به خشک شدن، از یک پارچه سفید خشک برای از بین بردن رطوبت استفاده کنید. اجازه دهید منطقه کثیف به دور از حرارت مستقیم خشک شود.
  7. جاروبرقی: زمانی که لکه خشک شد، محل را جاروبرقی بکشید تا پره فرش به حالت سابق خود بازگردد.

نکات اضافی برای رسیدگی به لکه مدفوع پرنده

برخی از لکه ها سرسخت هستند و بدون کمک اضافی روی لباس باقی می مانند. اگر مدفوع لکه قرمزی روی لباس شما باقی گذاشت، روی روش‌های از بین بردن لکه‌های توت از پارچه‌ها تمرکز کنید، که معمولاً نیاز به درمان‌های بیشتر با سفیدکننده‌های مبتنی بر اکسیژن یا پراکسید هیدروژن دارد.

سفید کننده اکسیژن: قبل از شستن لباس را در محلولی از آب گرم و سفید کننده اکسیژن طبق دستورالعمل بسته خیس کنید.

پراکسید هیدروژن: همیشه هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن ابتدا یک نقطه نامشخص را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای پارچه ایمن است. اگر بی خطر بود، چند قطره را با احتیاط روی ناحیه لکه دار بریزید، بگذارید یک ساعت بماند، سپس آن را پاک کنید (نیازی به آبکشی نیست). در نهایت در صورت لزوم تمام این مراحل را تکرار کنید.

اگر لباس فقط به عنوان لباس مناسب خشکشویی برچسب خورده است، از لبه کارت اعتباری یا چاقوی پلاستیکی استفاده کنید تا تا حد امکان مدفوع مرطوب را از بین ببرید. سپس، به خشکشویی خود بروید و لکه را به یک متخصص نشان دهید.

آیا مدفوع پرنده به لباس آسیب می رساند؟

شستن اجناس یا بردن آن به خشکشویی در اسرع وقت بسیار مهم است زیرا برخی از فضولات پرندگان بسیار اسیدی هستند و می توانند باعث تغییر رنگ شوند. این امر به ویژه در مورد فضولات پرندگانی که ممکن است میوه هایی مانند انواع توت ها (که دارای تانن هستند) مصرف کرده باشند و پارچه ها را لکه دار کنند، صادق است.

پس پاسخ این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد، اما در مجموع اگر سریع  نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید می تواند آسیب را به حداقل ممکن رساند تا بار دیگر بتوانید دورس طرح ابر مورد علاقتان را پوشیده و لذت ببرید.

آیا دست زدن به مدفوع خشک شده پرندگان بی خطر است؟

مدفوع پرندگان، حتی مدفوع کهنه و خشک شده، می تواند حامل میکروب هایی باشد که باعث بیماری ها و عفونت های مختلف می شود. همیشه پس از دست زدن به مدفوع پرنده دست های خود را به خوبی بشویید.

آیا مدفوع پرنده از روی لباس های سفید تمیز می شوند؟

اگر سعی کنید تا به سرعت نسبت به تمیز کردن لباس واکنش نشان دهید تا مقدار زیادی از مواد زائد جامد را از بین ببرید، لکه را با آب خنک بشویید، طبق دستورالعمل محصول، لباس را در سفید کننده اکسیژنه خیس کنید و سپس لباس سفید را به طور معمول بشویید، می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که شانس تمیز شدن لباستان بالا خواهد رفت.

اگر به دنبال خرید بافت زمستانی با کیفیت هستید حتما به محصولات متنوع وبسایت ژیلمو سر بزنید.

سخن پایانی

در واقع برای این که لباسی را بعد از کثیف شدن به واسطه مدفوع پرنده بتوانید استفاده کنید تماما به خودتان بستگی دارد و سرعت عمل و دقت در شست و شو اهمیت بسیار بالایی در نتیجه پایانی پیدا می کند، در این مقاله سعی کردیم تا به بهترین شکل روش های اصولی شستن و پاک کردن مدفوع پرنده از لباس را شرح دهیم تا دیگر لباس محبوبتان را بعد از کثیف شدن به واسطه مدفوع پرنده از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام