چرا خانم ها به خرید کردن علاقه دارند؟

نوشته تحریریه ژیلمو

20 مهر 1402

سبک زندگی

0 نظر

چرا خانم ها به خرید کردن علاقه دارند؟

من چیزی برای پوشیدن ندارم، باید لباس نو بخرم! به عنوان یک مرد قطعا این جمله را بار ها از زبان خانم ها شنیده اید، همچنین همه ما به عنوان خانم جنس مونث این موضوع را با خود در ذهنمان مرور کرده یا به دیگران منتقل می کنیم، در واقع این جملع یکی از رایج ترین جملاتی است که به طور معمول شنیده می شود. اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن جوابی برای این سوال که (چرا خانم ها به خرید کردن علاقه دارند؟) هستید با مجله ژیلمو همراه باشید.

علاقه خانم ها به خرید

حتما با این موضوع مواجه شده اید که وقتی یک شخص بامزه و به اصطلاح (تو دل برو) را می‌بینید و او به شما لبخند می‌زند، قلبتان شبیه قالب کره ای می‌شود که روی نان تست داغ می‌لغزد!! خوب این دقیقا چیزی است که وقتی خانم ها یک فروشگاه را می بینند اتفاق می افتد.

می توان این گونه گفت که خرید برای هر زن معنای متفاوتی دارد، شاید یک ضرورت، یا یک مکان مقدس، یک مذهب، یک روش زندگی، یک ماجراجویی و یا هر چیز دیگری.

معنای خرید در زندگی خانم ها هر چه باشد، برای آنها بسیار بسیار مهم است. اکثر مردها نمی دانند که چگونه چیزی که شامل راه رفتن، امتحان کردن 15 چیز و دور زدن در میان کیف های بزرگ است، می تواند آرامش بخش باشد، اما خب اصلیت این مساله کاملا این یک چیز دخترانه و زنانه است. زنان انتظار ندارند که مردان به طور کامل متوجه این موضوع شوند، اما ما در این مقاله سعی در توضیح آن به ساده ترین راه ممکن داریم.

علاقه خانم ها به خرید از دید علم

بیشتر مردها تمایل دارند که فکر کنند که زیاده روی خانم ها در مراکز خرید به ضعف عاطفی و ناتوانی آن ها در مقاومت در برابر چیزهای زیبا و نیاز زنان  به داشتن آنچه خانم دیگری دارد، مربوط می شود.  همچنین بهانه ای برای صرف مدتی با دوستان دیگرشان به شمار می رود.

 در حالی که همه اینها ممکن است درست باشد یا ممکن است درست نباشد (برای بعداً در مورد آن نظر خواهیم داد)، علم در کنار ما است و یک توضیح بسیار معتبر و اساسی برای علاقه خرید خانم ها به ما می دهد.

دانشمندان زمان زیادی را صرف کشف عشق به ظاهر غیرمنطقی زنان به خرید کرده اند. و اگر تحقیقات آنها قابل انجام باشد، پس همه اینها در ژن ماست. می توان گفت این موضوع یک غریزه اولیه است که ما از اجدادمان به ارث برده ایم. طبق مطالعه ای که در سال 2009 توسط دانیل کروگر، روانشناس تکاملی دانشگاه میشیگان منتشر شد، کاملا طبیعی است که زنان دوست دارند تا زیاد خرید کنند. قدمت غریزه زنان به زمانی برمی گردد که نر در درجه اول «شکارچی» و ماده «جمع کننده» بود. مردان به دنبال طعمه ای می گشتند، آن را شکار می کردند و دوباره به منزل می آوردند. اما زنان در صورتی که به دنبال جمع آوری گیاهان از محیط امن خود خارج می شدند، با تنوعی بسیار زیاد مواجه شده و با توجه به نیاز های خانواده ممکن بود تا اقلام مختلفی را جمع آوری کرده و به منزل بیاورند.

هزاران سال بعد، اصول اولیه شخصیتی انسان کاملا ثابت باقی مانده است. اگر مردی را برای خرید بفرستید، احتمال اینکه او وارد فروشگاه شود و دقیقاً با چیزی که نیاز دارد بیرون برود، بسیار زیاد است. در همان زمان، یک زن را به داخل بفرستید تا او بهترین گزینه ممکن را جستجو کند، جستجو کند و چند چیز دیگر در این راه بخرد و حداقل ده برابر از خودش راضی‌تر، بیرون بیاید. نیاز زنان در واقع به این گونه است که اطمینان حاصل کنند که بهترین گزینه ها را برای خانواده و خودشان فراهم می کنند.

بنابراین دفعه بعد که تعجب کردید که چرا خانم ها اینقدر از خرید لذت می برند، به یاد داشته باشید که حتی علم هم قبول دارد که این یک نقص ژنتیکی است خانم ها همیشه این ذهنیت را دارند که که باید به دنبال بهترین ها باشیم!

نظر افراد مختلف درباره خرید

وقتی شروع به نوشتن این مقاله کردیم، منصفانه تر به نظر می رسید که از زنان دیگر بپرسیم که چرا به خرید کردن علاقه دارند. برخی از معتادان به خرید که خود به این مشکلشان اعتراف می کردند، حرف های زیادی برای گفتن داشتند، از اینکه خرید کردن چگونه به آنها کمک می کرد استرس را از بین ببرند تا اینکه مقاومت در برابر یک چیز براق، زیبا و کوچک بسیار دشوار است. جالب است که بدانید هنوز هم عده ای (اقلیتی) بودند که در مورد اینکه علیرغم اینکه عاشق خرید نبودند، این که خرید یک ضرورت است، صحبت می کردند. دلایلی که در این مقاله بیان می کنیم، انباشته ای از آنچه همه ما فکر می کنیم است.

خرید می تواند خانم ها را خوشحال کند

«چرا دخترها خرید کردن را دوست دارند؟ پاسخ ساده است، ما را خوشحال می کند! و آیا جامعه همیشه نموگید که دختران شاد زیباترین دختران هستند؟” – مینو گوئل

این موضوع برای هر کسی که روی زمین زندگی می کند صادق است. ما مردان زیادی را می شناسیم که به این واقعیت گوای می دهند که داشتن چیزهای جدید آنها را خوشحال می کند. آرامش روحی ناشی از خرید یک نظریه موجود در کتاب های درسی نیست، اما به صورت تجربی کاملا درست است. زمانی که افسرده هستید یا کمی احساس افسردگی می کنید، خرید یک چیز جدید می تواند برای روح شما معجزه کند. ممکن است مدت زیادی دوام نیاورد اما اثر آن همیشه بسیار جادویی است. یکی از افراد متخصص تأثیر افزایش خلق و خوی که خرید می تواند داشته باشد را به بهترین وجه توصیف می کند، “تقریباً به اندازه داشتن یک دونات پر شکلات و با روکش شکلات خوب است.” چه کسی می تواند مخالف این موضوع باشد؟

خانم ها عاشق زیبایی هستند

برای برخی خانم ها خرید کردن مانند دین است. مردم برای یافتن آرامش و به طور کلی آرامش درونی به کلیساها و معابد می روند و خب برخی زنان نیز برای یافتن همین موضوع مراکز خرید را انتخاب می کنند. آن ها معتقدند که  لحظه ای که چیزی را می بینند که خیره کننده و درخشان است، باید آن را داشته باشند. هنگامی که کارت آن ها کشیده می شود و در نهایت گردنبند مرجانی زیبایی را دارند که یک ماه آرزوی داشتنش را می کشیدند، بلافاصله احساس خوشحالی می کنند.

چیزهای زیبا برای یک زن دقیقا مشابه همان چیزی است که شعله برای پروانه است. شاید مقایسه کمی عجیب باشد زیرا پروانه در این فرآیند می میرد، اما شما منظور را به طور کامل دریافت می کنید. خانم ها معتقدند که (ما نمی توانیم در مقابل چیزهای زیبا مقاومت کنیم. لحظه‌ای که چیزی را می‌بینیم که به طرز خیره‌کننده‌ای جذاب است، نیازی غیرقابل مقاومت به داشتن آن چیز وجودمان را در بر می‌گیرد. ما یک تمایل ذاتی به زیبا به نظر رسیدن و لباس پوشیدن داریم. ما دوست داریم محیط اطرافمان را خوب جلوه دهیم. بنابراین، در حالی که ممکن است یک مرد هیچ چیز زیبایی را در قفس خالی پرنده نبیند، ما ممکن است به آن نگاه کنیم که چه چیزی می تواند درون آن زیبا باشد. یک لامپ، یک جا جواهری، یا حتی فقط یک دمور برای گوشه ای از اتاق!! این تفاوت میان خانم ها و آقایان است)

استقلال مالی و علاقه خانم ها به خرید

پوجا لالوانی می گوید : به‌عنوان فردی که حدود پنج سال یا بیشتر به صورت مستقل درآمد داشته و کار کرده‌ام، می‌توانم این واقعیت را تضمین کنم که بتوانید پولی را که به سختی به دست آورده‌اید خرج خودتان و افرادی کنید که دوستشان دارید، بسیار لذت بخش است. احساس استقلال در خرید یک جفت کفش استیو مدن بدون حس گناه خرج کردن پول شخص دیگری یک حس بی نظیر است. خوب است بدانید که وقتی چک حقوق خود را در پایان ماه دریافت می کنید، خرج کردن و پس انداز آن کاملا با شماست. هیچ کس یک زندگی پر از بدهی نمی خواهد، اما هر چند وقت یک بار زیاده روی راهی عالی برای یادآوری اینکه شما خاص هستید، به شمار می رود.

چون دنیا کافی نیست

برخی زنان به مقوله خرید کرد کردن گونه متفاوتی نگاه می کنند و این گونه معتقدند که: (ما می بینیم که یک لباس زیبا در ویترین یک بوتیک وجود دارد، پول کافی هم که پس انداز کرد ام، پس برو و آن را بخر. این نشاط فقط مدتی طول می کشد تا لباس دیگری را ببینیم که حس میکنیم باید آن را داشته باشیم و دوباره روز از نو و روزی از نو!) این موضوع یک موقعیت آشنا برای همه خانم ها است. زنان هرگز به آنچه که دارند راضی نیستند. حتی اگر کمدشان در حال ترکیدن باشد، آن ها هرگز چیزی برای پوشیدن نخواهند داشت.

آن ها هرگز نمی توانند لباس، کفش، کیف و لوازم جانبی کافی نیز داشته باشند. این موضوع یک چیز کاملا دخترانه است که برای مردان اسرارآمیز است.

اگر دخترتان به شما گفت که با دوستانش برای خرید بیرون می رود، به یاد داشته باشید که احتمالاً این خرید شامل ناهار، قهوه و موارد دیگر می شود. توجه داشته باشید ما در کنار دخترانمان پیشرفت می کنیم. ما آنها را دوست داریم، برخی مواقع از آنها متنفریم، اما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم. ما به نظر آنها در مورد همه چیز نیاز داریم، چه زمانی بهتر از هنگام خرید کردن برای دریافت نظرات آنها؟ همچنین می توانید به آن مزایایی که تراپی خرید کردن با خود به دنبال دارد اضافه کنید. تمام کارهایی که قدم زدن در مراکز خرید با خود به دنبال دارد و حتی باعث میشود کالری زیادی بسوزانید در راستان صمیمیت شما است. همه اینها را کنار هم بگذارید و می بینید که یک روز رویایی برایتان به وجود آمده است!!

زنان فکر می کنند که به چیزهای خاصی نیاز دارند

آنکانا دی چودوری می گوید هر کاری که من انجام می دهم باید طبق اصول انجام شود. این مساله بدان معناست که من نمی توانم به منابع فوری و در دسترس اکتفا کنم. من به ابزار و دستگاه های مناسب برای اجرای موسیقی جاز نیاز دارم، پس به دنبال آن ها می گردم. اگر بخواهم آشپزی کنم، در نهایت انواع کفگیر، چنگال، قاشق غذاخوری، ملاقه را با جست و جوی زیاد به دست می آورم و خلاصه بگویم، همیشه باید برای رسیدن به هدفم خوب جست و جو کنم!!

زنان تمایل دارند کارها را با نظم خاصی انجام دهند. آن ها از هرج و مرج متنفرند. آن ها دوست دارند که چیزها دقیقاً همینطور نگهداری شوند و دوست دارند از شی مناسب برای هدف درست استفاده کنند.

 همچنین آنها احتکار کننده نیز هستند. به عنوان مثال، مادران ما مدام جواهراتی را می‌خرد که هرگز نمی‌پوشد و امیدوار هستند که روزی فرزندان آن ها این جواهرات را از آن ها بخواهند، به خوبی می‌دانیم که این یک امید در مقابل امید است. ما لباس‌هایی می‌خریم که می‌خواهیم کمی تغییرشان دهیم تا ما را بامزه تر کنند، آویزهایی که مانند گوشواره عالی به نظر می‌رسند، پاشنه بلند ‌هایی که هرگز نمی پوشیم، یک ژاکت خزی که داشتن آن در شهر گرمسیری که در آن زندگی می‌کنیم بی‌فایده است. خرید همه اینها به این دلیل است که در ذهن خود ما یک کاربرد برای آنها در آینده پیدا می کنیم. این مشکلی است که ما به راحتی آن را تصدیق می کنیم.

اگر به دنبال پیدا کردن رنگ های مناسب لباس برای خانم های با پوست تیره هستید پیشنهاد ما سر زدن به مجله ژیلمو می باشد.

بر خلاف باور عمومی خانم ها به چیزهای خاصی نیاز دارند

نیاریکا آریا می گوید: (من اهل خریدهای غیرمنتظره نیستم. اگرچه در موارد نادری زمان زیادی را به خرید کردن اختصاص می دهم اما به طور کلی می توان این گونه گفت که خرید کردن زمان زیادی از روزمره من را نگرفته و نخواهد گرفت)

ممکن است این موضوع شوک بزرگی باشد، اما بدیهی است که مواقعی وجود دارد که ما فقط به این دلیل که نیاز داریم، خرید می کنیم. در واقع زنانی هستند که دوست ندارند خرید کنند.

بله، همه خانم ها لحظات جنون آمیز خرید کردن خود را دارند، اما لزوما همه آن ها آرزوی داشتن لباس، کفش و کیف های دیزاین شده را ندارند. در واقع این موضوع تعمیم از همان کتابی است که می گوید مردان عاشق وسایل خود هستند. ما در واقع می‌توانیم وارد یک فروشگاه شویم، چیزهایی را از لیست بخریم و بدون صرف یک دقیقه اضافی برای چیز دیگری به خانه برگردیم.

پس موارد این چنینی نیز وجود دارد و شما، خانم هایی که به هیچ عنوان مشابه دوستان و آشنایان خود علاقه به خرید ندارند نیز پیدا خواهید کرد.

ماهیت خرید کردن

این موضوع یک مساله انکار ناپذیر است که خرید برای بسیاری از مردم چیزهای مثبت زیادی با خود به همراه دارد، مانند سفر یا هر فعالیت جذاب دیگر! حقیقتش را بخواهید، حتی سفر می تواند در مواقع به خصوصی خسته کننده باشد. روزهایی وجود دارد که سفرهای مختلف می‌توانند احساس افسردگی، زشتی و افسردگی در شما ایجاد کنند.

در واقع در سفر به عنوان یک تفریح متوجه می شوید که هیچ لباسی مناسب شما نیست و هیچ رنگی شما را متملق نمی کند. حتی یک بافت یقه هفت جذاب و بی نظیر!

 روزهایی است که می‌خواهید در پیله بپیچید و آنجا بمانید تا هرگز بیرون نیایید.

اما خرید کردن می تواند شما را یک شارژ دوباره کرده و به روند جذاب زندگی بازگرداند.

سخن پایانی

خرید کرد در بیشتر روزها شاید تنها چیزی است که خانم ها را شاد می کند. برای اکثر زنان، این موضوع تنها تجربه خرید یک چیز جدید نیست، بلکه هیجان جستجوی چیزی است که قبلاً آن را نداشتند. این مساله مانند یک  سفر پیدا کردن گنج است، یک نوع بازی که آن ها به تنهایی یا گروهی انجام می دهند. ماموریتی که در پایان آن چیزی را می یابند که عاشقانه فقط برای آن ها خلق شده است و به خاطر همین موضوع است که آن ها عاشقانه به خرید کردن علاقه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه دسته‌بندی‌ها سبد خرید 0 جستجو ورود/ثبت‌نام